Moikka! Minulla on ollut viiden vuoden ajan kohtuullisen hyvin toimiva yritys (puuseppä ja verhoomo). Alunperin tein kaiken itse, olen alusta asti saanut palkan nostettua. Kaksi vuotta sitten hain lainaa ja investoin kasvuun, palkkasin työntekijän avukseni. Vuosi sitten sairastuin enkä näillä näkymin tästä enää parane työkuntoon.
Velkaa on finnveralta ja tietysti jonkin verran tavarantoimittajilta. Yritysmuoto osakeyhtiö. Kirjanpitäjä ei enää suostu auttamaan koska tietää etten saa avusta maksettua. Aika yksin olen asian kanssa. Finnveralle minulla on 5000€ henkilötakaus lainassa, eli se jää maksettavaksi.
Omasta palkastani on jäänyt veroja maksamatta. Samoin alveja jää maksamatta. Tukkujen laskuja.
Vielä ei ole kukaan hakenut minua konkurssiin, mutta yrityksen ulosotossa on jo joitain tuhansia. Koska en pysty toimintaa enää terveyteni vuoksi jatkamaan, olisin hakemassa itse yritystä konkurssiin.
Koneita ja materiaalia jää jonkin verran sekä kalusteita mutta koko velkaa niillä ei kateta.
Jääkö jotain muuta kuin finnveran takaus itselleni maksettavaksi? Voin sitä lyhentää tai ehkä kuitata samantien pois, mutta olen huolissani omasta omaisuudestani (esim talo).
Konkurssiin hakeutuminen itse, seuraukset yms
Anonyymi
2
80
Vastaukset
- Anonyymi
Et kerro yhtiömuotoasi, puhumattakaan pantti- ja takausvastuista (Finnveran lisäksi). Aika hassu avaus ketjulle.
- Anonyymi
Aloituksessa lukee ihan selvästi että yritysmuoto on osakeyhtiö. Ei ole muita takausvastuita ellen ole käsittänyt jotain väärin. Osakeyhtiö on ottanut finnveran lainan ja siinä henkilötakaus. Kaikki muut velat ovat velkaa verottajalle tai yrityksen nimissä tilattuja tukkutilauksien laskuja. Näistä ei kai yrittäjä ole henkkoht vastuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741234- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 60819
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688