ONKO VANHUKSILLA IHMISOIKEUKSIA?

Anonyymi

HEI!
EI OLE?
Nyky Suomi on mennyt takapakkia, olemme kehitysmaa vanhusten hoidossa, Suomi saisi hävetä!
Minne kaikki rahat häviävät kun enää ei ole rahaa terveydenhoitopalveluihin, ei vanhustenhoitopalveluihin EI mihinkään köyhän ihmisen elämisen ja vanhenemisen turvaamiseen!
KAIKKI ME VANHENEMME; JOPA SINÄ NUORI JOKA ELÄT VIELÄ VAALEANPUNAISISSA UNELMISSA!
Varaudu vanhenemiseen, se kysyy VARAKKUUTTA,SINNIKKYYTTÄ ja LEHMÄN HERMOJA!
Jos olet yksinäinen vanhus olet KUSESSA1
Onnea kaikille jotka saavat vanhuuden turvakseen hoitokotipaikan ja inhimillisen vanhuuden, sitä ei jaeta kaikille.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyisin Suomessa vanhusten annetaan kuolla/tapetaan. Hoitoa tarvisevia pokoloisa on jonoksi asti.
      Dementoitunut vanhus, jolta loppui nielemisrefleksi, Kädestä otettiin nesteytysletku irti. Annettiin olla syömättä, hän kuoli sitten nälkään parissa viikossa. Emme antaneet lupaa moiselle tempulle. Lääkäri vaan ilmoitti, että tämä on hänen päätös. Hän kantaa vastuun.
      Näin Kuopion Harjulansairaalassa.

      • Anonyymi

        Kantelu ilman muuta!


      • Anonyymi

        Tuontapaisesta sanottiin Kotkassa, että on hoitokäytäntö. Tapettiin tukehduttamalla morfiinilla. Viranomaiset 'pesivät kätensä'.


      • Anonyymi

        Otanosaa,mutta onko vanhus joskus toivonut,ettei hänen elämäänsä saa keinotekoisesti jatkaa?
        Mielestäni on omaisilta väärin,jos ihmistä pidetään väkisin hengissä.
        Omallekohdalleni olen tehnyt testamentin,ei letkuja,eikä mitään tekohengitystä,kun olen muuten loppusuoralla.Pian 30vuotta sitten Äitini oli sairaalassa,Hän pyysi käydessäni Hänen luonaan.Sano noille hoitajille ,etteivä pakota tai salaa laita lääkkeitä ruokaan."Minuun ei koske,
        mutta lääkkeet tekevät pahoinvoinnin ja rintakipu on hirvittävä ,,,Hän vielä lisäsi,Minä tiedän kuolen ,ilman lääkkeitä,mutta toivon lopunelämäni kivuttomaksi,Olen elänyt jo riittävänkauan 80 vuotta.Niinpä kolmannen pyynnön jälkeen,menin kansliaan ja kerroin Äitini toivomuksen,Hän oli nukahtanut rauhalliseen ikiuneen,ei kipuja ;;;


      • pöyristyttävää...järkyttävää.....ei löydy sanoja joilla voisi riittävästi ilmaista miten järkyttävää
        tuollainen on toivottavasti kyseinen lääkäri nukkuu yönsä hyvin ettei omatunto kolkuta ?

        kai lienee asiasta tehty asianmukainen kantelu ?


      • Anonyymi

        Olen tästä tietoinen ja silloin kauan sitten hoitajilla oli tapana, että omaisten kanssa keskustelun jälkeen tehtiin potilas kansion kanteen merkintä ; elvytetään tai ei elvytetä. Miten oli omaiset antaneet luvan. Muistan senkin kun vanhusten osastolla töissä nuorena ollessa petipotilaana ollut vanha rouva yritti keskustelua minun kanssani mutta sairaanhoitajan mukana oli pysyttävä eikä vanhuksia kuunneltu eikä aikaa ruokkimiseen ja keskusteluihin ollut. Ihmistä, läheistämme koskee käytöksemme, joka ikistä ukkoa ja mummoa. Pidetään heidät ihmisinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantelu ilman muuta!

        Ei se mitään auta. Tämä on organisaatiossa ylempää määrätty toimintatapa. Rahat pitää käyttää Eliitin tarpeisiin, ei rahvaan. Toinen yleinen tapa on tappaa keuhkokuumeella. Joko syötetään niin, että osa ruokaa menee keuhkoihin tai siirretään sänky ikkunan alle ja ikkuna auki tuntikausiksi kylmänä vuodenaikana. Tunnen tapauksen Loviisan terveyskeskuksesta yli 10 v takaa. Onnekseen halvauspotilas sai kaksi eri kertaa soitettua puolen kilometrin päässä asuvan vaimonsa sulkemaan ikkunan. "Hoitajat" eivät sitä sulkeneet. Kyseessä silloinen naapuri ja työkaveri. Suomenkielinenkin vielä!
        Kuulopuheitten mukaan tämä on yleisessä käytössä muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otanosaa,mutta onko vanhus joskus toivonut,ettei hänen elämäänsä saa keinotekoisesti jatkaa?
        Mielestäni on omaisilta väärin,jos ihmistä pidetään väkisin hengissä.
        Omallekohdalleni olen tehnyt testamentin,ei letkuja,eikä mitään tekohengitystä,kun olen muuten loppusuoralla.Pian 30vuotta sitten Äitini oli sairaalassa,Hän pyysi käydessäni Hänen luonaan.Sano noille hoitajille ,etteivä pakota tai salaa laita lääkkeitä ruokaan."Minuun ei koske,
        mutta lääkkeet tekevät pahoinvoinnin ja rintakipu on hirvittävä ,,,Hän vielä lisäsi,Minä tiedän kuolen ,ilman lääkkeitä,mutta toivon lopunelämäni kivuttomaksi,Olen elänyt jo riittävänkauan 80 vuotta.Niinpä kolmannen pyynnön jälkeen,menin kansliaan ja kerroin Äitini toivomuksen,Hän oli nukahtanut rauhalliseen ikiuneen,ei kipuja ;;;

        Minun äitini ei saanut viimeisinä päivinään edes sitä morfiinia. Kuulemma siksi, ettei tulisi riippuvaiseksi!
        Oli siinä lapsella katseltavaa, kun Raahen sairaalassa 79 v lihava muori kouristui niskan ja kantapäitten varassa kaarelle, kun oikein tuska kouristi! Munuaiset oli kuolleet jo aiemmin, maksa vuorossa nyt. Nesteytysletkut irronneet ja nesteet valuneet patjalle. Muuten oli täysissä järjissään.
        Tällaista on kantasuomalaisten vanhusten hoito Suomessa.
        Isästäni pyysivät ja saivat vanhustentalossa meiltä suostumuksen, ettei elvytetä.
        Olisi suuri onni päästä kuolemaan ns saappaat jalassa ja ettei tänne tarvitsisi syntyä enää uudelleen. Ei ne kolme viimeistä muistamaani kuolemaakaan olleet niin mieltä ylentäviä...


      • Anonyymi

        Pohjois-Savossa on meneillään ihmeellinen kampanja. Ihmisiä pakotetaan pois omista kodeistaan yksityisten omistamiin 'hoiva'yksiköihin. Sen jälkeen rahaa saa käyttöön 20 euroa viikossa, mikä ei riitä mihinkään. Ihmisten omistamat asunnot ja tilat menevät myyntiin, minkä jälkeen ei mene pitkä aika, kun rahat on kulutettu ties mihin. Ilman että 'hoiva'yksikköön vastoin tahtoaan siirretty ihminen on omaisuudestaan päässyt nauttimaan. Hävetkää moista!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miehet on typeriä. Saunan taakse, sillä se hoituu

    • Anonyymi

      EIPÄ NÄYTÄ OLEVAN IHMISOIKEUKSIAKAAN VANHUKSILLA

      Olisiko päättäjien katsottava peiliin oikein kunnolla ? Tai pikemminkin pitäisi hävetä.
      Eikö tule mieleen ollenkaan että nuo vanhuksemme ovat raataneet ja tehneet työtä vuosikymmeniä maksaneet säntillisesti veronsa Eikö heillä ole oikeus hyvään hoitoon
      ja arvokkaseen vanhuuteen ?

      Valitetaan ei ole rahaa palkata riittävästi hoitajia ?

      Jostakin kumman syystä kuitenkin rahaa näyttää löytyvän ajoittain jopa hölläkätisesti ns. pakolaisten huvinvointiin asuntoon ym ym ym ym ym ym
      autetaan jopa pareittomia ja laittomasti maassa olevia joka sinänsä on ihan hyvä asia mutta vanhustemme hyvinvoinnissa pihistetään

    • Anonyymi

      Ei ole siis kannattaa muuttaa toiseen EU maahan kun aika tulee ja olla siellä .Suomi joutuu silti maksamaan kaikki hoidot paikallisille jos siellä käy sairaaloissa eli et tarvitse edes vakuutusta.Hoito parempaa ja suomi joutuu aina pakolla maksamaan hoidot jota sen kansalaiset saa toisessa maassa.

    • Anonyymi

      Näin on eläkkeitä leikataan vhain apu on surkeaa ja politikot nostaa omm plkkaansa vikka minäkin vaimon kanssa maksamme alvit ja kelvit mukaan lukien 80 prosenttia veroa kun sata tulee täytten voin ollea jo maan alla mutta vielä voi kertoa huonon tilanteen olen virossa jossa hommat on kohta paremmin kuin suomessa

    • Anonyymi

      Hoivakodeissa oikeudet viedään lähes kokonaan. Toiveita ja mielipiteitä ei ainakaan kaikkien kohdalla huomioida. Edunvalvojilla on paljon mielivaltaa, ilmeisesti oman asemansa korostamisesta on kyse. Vrt. esim. äskettäinen MOT -ohjelma TV:ssa.

      • Anonyymi

        Pitää niin paikkansa. Miten on mahdollista, että edunvalvonta on yksityistetty? Että ihmisten hädällä tehdään businesta. Sukulainen hyväkuntoinen 60-vuotias joutui lähtemään omasta kodistaan ja muuttamaan yksityiseen hoivakotiin, kun yksityinen edunvalvoja niin määräsi. (Saattoi yksityisen edunvalvojan sukulaisen omistamassa hoivakodissa ollut liikaa tyhjiä paikkoja, jotka piti saada täytetyksi.) Hoivakotiin siirretyn omistaman kodin edunvalvoja laittoi oitis myyntiin, jotta rahaa on riittävästi edunvalvojan palkkioihin. Aiemmin saadun perinnöt olivat jo menneet ilman että ihmisellä oli varaa ostaa edes uusia vaatteita päällensä. Tai että rahaa olisi saanut käyttöönsä.

        Pahinta on, että vaikka naapurit ja lähipiirissä olevat ihmiset kaiken tämän näkevät, niin mitään ei voi, kun asiat ovat salaisia ja edunvalvojan takana. Kai jonkun pitäisi edunvalvojaakin valvoa? Ainakin veronmaksajille tulisi paljon halvemmaksi, että ihmiset asuisivat omissa kodeissaan, kuin veronmaksajien varoilla yksityistä hoivakotiliiketoimintaa lihottamassa. Tähän ei Suomen valtion rahat enää kauan riitä, kun nyt jo pitää ulkomaan velalla näitä hoitaa.


    • Anonyymi

      Ei ihme kun päättäjiä kiinnostaa enempi terroristit , ilmasto yms, niin eihän siinä ehdi
      kansan huolia kuunnella saati hoitaa kun rahat törsätty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe