Pakkomielle ajatella ranteen viiltämistä

Anonyymi

Oon 16v poika ja tossa pari päivää sitte mun kaveri näytti sellasen videon missä joku tyyppi avas sen ranteen jollain tosi pienellä puukolla ja se oli ehkä hirvein video mitä oon ikinä nähny. En sitte ajatellu sitä sen enempää mut ku pääsin kotii ni rupesin taas miettii sitä videoo ja meinasin saada paniikkikohtauksen siitä. Silti jostain syystä halusin nähdä sen videon uusiks???? Ja mul on koko ajan joku pakkomielle ajatella sitä videoo vaik samaan aikaan pelkään sitä yli kaiken ja en todellakaan haluis miettiä sitä. Ja oon kattonu sen videon varmaan 20 kertaa koska jostain syystä on vaan joku pakkomielle kattoa se. Kaikesta kamalinta on se et ku aina ku mietin sitä videoo ni mua alkaa sattuu joka paikkaan koska se video on niin raaka ja siin näkyy miten paljon siit tulee verta ja siin videos näkyy selvästi miten se tyyppi menee paniikkiin siitä ja se ahdistaa vielä enemmän. Oon yrittäny vaan olla ajattelematta sitä ja oon kans yrittäny vaan olla välittämättä siitä mut se on vähä vaikeeta ku aina ku ajattelen sitä ni mun rintaan alkaa sattuu... en vaan tiiä mitä tekisin ja mun pitäs nyt lukee kokeeseen mut en voi ku mietin vaan sitä videoo

2

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Oon yrittäny vaan olla ajattelematta sitä ja oon kans yrittäny vaan olla välittämättä siitä mut se on vähä vaikeeta ku aina ku ajattelen sitä ni mun rintaan alkaa sattuu... en vaan tiiä mitä tekisin ja mun pitäs nyt lukee kokeeseen mut en voi ku mietin vaan sitä videoo --"

      Vaikeaahan se on lukea ja keskittyä mihinkään, jos on vaan huolet ja murheet mielessään, muistan omastakin nuoruudestani, ja myös sen, kuinka jossain lehdessä joku taiteilija sanoi, että kaikista kokemuksista on hyötyä luovalle ihmiselle. - Eipä vaan ole, väitän vuosikymmeniä myöhemmin. Kokemuksista, joissa psyyke hajoaa ja jää riutumaan, ei ole mitään hyötyä vaan haittaa ihmisen jäädessä kuin henkitoreissaan kärsimään.

      Sanotaan, että kun katsoo pahaa, se katsoo takaisin. Kauheudet, joita näkee, voivat jäädä kummittelemaan mieleen ja ne täytyy käsitellä jotenkin päästäkseen niiden yli. Voi yliarvioida oman kapasiteettinsa, vaikkei mieli tahdo kaikkea oikein kestääkään. Uteliaisuus ajaa tutkimaan ja katsomaan psyykeparan joutuessa kärsimään seurauksista.

      Vasta viime aikoina olen oppinut suojelemaan itseäni raaimmilta yksityiskohdilta maailman ollessa raakuutta ja julmuutta täynnä. Taisin mennä liian pitkälle silloin, kun katsoin Saddam Husseinin teloitusvideon, vieläpä liian monta kertaa, josta olen kirjoittanut https://my.su/wtod3 tuolla. Se karmaiseva näky jäi pyörimään päähäni liian pitkäksi aikaa.

      Periaatteessa en halua kuitenkaan torjua mielessäni tietoisuutta maailman pahuudesta, mutta olen päätellyt, ettei minun tarvitse katsoa jokaista hirveää yksityiskohtaa tai kaulankatkaisuvideoitakaan, joita niitäkin on ängetty nettiin. Tai naisten kivittämisiä, katsottuani https://my.su/9jc8 sellaistakin niin, että pahaa https://my.su/w1f on tehnyt.

      Jos olen törmännytkin hirveyksiin, ei ole auttanut muu kuin rukoilla päästäkseni niiden yli. Kun lehtien sivuilla törmään tositarinoihin tai kuviin ihmisistä, jotka ovat joutuneet kärsimään tai joita on kidutettu tai tapettu, teen usein ristinmerkin heidän kohdallaan tai rukoilen tai sanon mielessäni "Herran haltuun" pystymättä vaikuttamaan asioihin mitenkään, joutuessaan jättämään kaiken vain korkeimman haltuun.



      Nähtyäsi raa'an videon yritä ottaa etäisyyttä asioihin. Kun video tulee mieleesi, voit rukoilla lyhyesti mielessäsi, että tuo henkilö saisi apua. Niin monta kertaa kuin ahdistaa, rukoile ja jätä asia sikseen korkeimman haltuun ja yritä keskittyä mukavampiin asioihin, vaikkapa https://my.su/wogpd luontoa ihmetellen, jossa ihastelemista riittää. Se, että purat mieltäsi painavaa asiaa kirjoittamalla tai puhumalla siitä, auttaa sinua etääntymään ja pääsemään traumasi yli.

    • Anonyymi

      Saattaa olla että olet edellisessä elämässä kokenut jotain samankaltaista. Kuitenkin olisi parempi hakea jotain apua, homeopatiakin voisi auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe