Miksi niin monet naiset puhuvat pahaa?

Anonyymi

Olen tullut siihen tulokseen, että naiset eivät kykene reiluuteen ja rehtiyteen. Koko ajan puhutaan pahaa ja juonitaan toisten naisten selän takana. Nautitaan, kun joku epäonnistuu jne. Tätä on ollut jokaisessa työpaikassa, jossa olen ollut. Mistä sitten johtunee? Kateudestako? Eikä lopu vaikka ikää on jo yli 60v. Ne vasta pahimmat olikin.

29

2881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kateus on suomalainen kansantauti. Kyllä se vaivaa molempia sukupuolia, miehet vain ovat kateellisia eri asioista kuin naiset.
      Syynä on varmaan suomalaisten olematon itsetunto ja huonommuuden tunne. Omaa egoa yritetään nostaa puhumalla pahaa ja juoruamalla. Suomalainen kateus on tunnettu tosiasia.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Uskon, että muuallakin voi olla suuria kateus ilmiöitä kuin Suomessa. Toi oli mulle uutta tietoa, että jotkut yrittävät nostaa omaa egoa tällaisella toiminnalla! Kiitos siitä.

        Itse olen joutunut kokemaan kateutta, ihan siitä syystä, että mua ollaan päin naamaa haukuttu rumaksi. Sitten sitä alkaa vertaan itseään kauniimpiin tyttöihin, ja yrittää tehdä kaikkensa, jotta muuttuisi kauniiksi, vaatetyyliä vaihtelemalla, ja ihan erityisesti sillä meikillä! Mun kateus on niinkuin hiljaista. Sen sisäisyydessä olen nähnyt, että kauniissa tytöissä on jotain, mikä saa heidät saamaan esim. parempaa palvelua baarissa, kaikki työpaikat, joihin itse haluaisin, kaikki vastaukset rakkauskirjeisiin... Oon joskus lähettänyt itsekin niitä, muttei ketään tunnu kiinnostavan.

        On myös vaikea saada kavereita. Ei se haittaa olla yksinkään, taiteellinen työ antaa paljon; mutta kun saisi itsestänsä tehtyä sen taideteoksen, vestal-veistoksen, jota miehet ihailevat, sen autereisen hahmon, joka liihottaa korkokengissä, ja kaikki on helppoa, koska näyttää arvokkaalta, ja ihmiset aistivat sen.

        "Kanna itsesi," he käskevät, mutta en osaa, kun yritetty on, ja sen väkisinyrittämiseni näkee. Onko mitään neuvoja, joilla voin löytää itseni, uutena ihmisenä, ihan erilaisena kuin nyt, viehättävämpänä, jotta tämä ongelma nimeltä heikko minäkuva poistuisi? Ja pitääkö sitä muuttua, jotta tulisi ystäviä, jos se johtuukin jostain asenteesta, joka mulla on, jota en tiedosta, ja sit ihmiset näkee, ettei ehkä miun seurassa oo rento olla, tms.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että muuallakin voi olla suuria kateus ilmiöitä kuin Suomessa. Toi oli mulle uutta tietoa, että jotkut yrittävät nostaa omaa egoa tällaisella toiminnalla! Kiitos siitä.

        Itse olen joutunut kokemaan kateutta, ihan siitä syystä, että mua ollaan päin naamaa haukuttu rumaksi. Sitten sitä alkaa vertaan itseään kauniimpiin tyttöihin, ja yrittää tehdä kaikkensa, jotta muuttuisi kauniiksi, vaatetyyliä vaihtelemalla, ja ihan erityisesti sillä meikillä! Mun kateus on niinkuin hiljaista. Sen sisäisyydessä olen nähnyt, että kauniissa tytöissä on jotain, mikä saa heidät saamaan esim. parempaa palvelua baarissa, kaikki työpaikat, joihin itse haluaisin, kaikki vastaukset rakkauskirjeisiin... Oon joskus lähettänyt itsekin niitä, muttei ketään tunnu kiinnostavan.

        On myös vaikea saada kavereita. Ei se haittaa olla yksinkään, taiteellinen työ antaa paljon; mutta kun saisi itsestänsä tehtyä sen taideteoksen, vestal-veistoksen, jota miehet ihailevat, sen autereisen hahmon, joka liihottaa korkokengissä, ja kaikki on helppoa, koska näyttää arvokkaalta, ja ihmiset aistivat sen.

        "Kanna itsesi," he käskevät, mutta en osaa, kun yritetty on, ja sen väkisinyrittämiseni näkee. Onko mitään neuvoja, joilla voin löytää itseni, uutena ihmisenä, ihan erilaisena kuin nyt, viehättävämpänä, jotta tämä ongelma nimeltä heikko minäkuva poistuisi? Ja pitääkö sitä muuttua, jotta tulisi ystäviä, jos se johtuukin jostain asenteesta, joka mulla on, jota en tiedosta, ja sit ihmiset näkee, ettei ehkä miun seurassa oo rento olla, tms.?

        Taidat taas esittää jotain toista ihmistä! Ei voi mitään, jos he sinnuu uskovat, tiedät kertoo, mitä itse teet tpisille, joille olet kateellinen. Yritähän päästä tuosta valehtelusta ja toisen mustamaalaamisesta eroon, sillä kyllä ihmiset tietää mikä olet ja mistä tulet. Jätä myös noi toisena esiintymiset, se on hyvin sairasta vai mitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat taas esittää jotain toista ihmistä! Ei voi mitään, jos he sinnuu uskovat, tiedät kertoo, mitä itse teet tpisille, joille olet kateellinen. Yritähän päästä tuosta valehtelusta ja toisen mustamaalaamisesta eroon, sillä kyllä ihmiset tietää mikä olet ja mistä tulet. Jätä myös noi toisena esiintymiset, se on hyvin sairasta vai mitä!

        Kerta kerran jälkeen yrität tuhota toisen toimeentulon ja jopa avioliiton! Täähän on nimenomaan sitä sairasta kateutta! Toiseksi et voi muuttua, mut omaa käytöstäsi voit muuttaa, keskity vaan omaan elämääsi! Toisen elämään puuttuminen on rikollista, jos sulle ei ole annettu lupaa siihen, eikä sulle ole annettu!


    • Anonyymi

      Meitä on liian vähän. Ihmiset kilpailevat kaikessa. Eikä pelkästään naiset.
      Kun on enemmän valinnan varaa työväessä, puolisoissa, työpaikoissa pysyy louskuluukku paremmin ummessa. Kun Suomessa on saavuttanut turvallisesti etuuksia ei tarvitse enää käyttäytyä.
      Tämä kansa mielestäni ansaitsisi kultamitalin toistensa lakoamisessa.

    • Anonyymi

      Tiedän miksi, niin monet ovat joutuneet pettymään, sattuu ja syvältä, eikä se viilto parane koskaan ja silti pitää näytellä iloista ja leikkiä kuinka meressä on kaloja.

      • Anonyymi

        Olet typerä. Elämässä on muutakin kuin parisuhteet. Ei kaikki johdu parisuhteesta tai sen puutteesta. Te läheisriippuvaiset vaan luulette sen olevan ratkaisu kaikkeen. Moni on lähtenyt siitä parisuhteesta tullakseen onnelliseksi ja päästäkseen vapauteen siinä onnistuen.


    • Anonyymi

      Elämässä on jokaisella pettymyksiä, menetyksiä, luopumista jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Suomalaiset on jotenkin niin karskeja etteivät liiemmin mieti mitä sanovat. Joskus tehdään huumoria toisten kustannuksella ja se kuitataan sillä, että ”enhän mä pahalla!”

      Kyllä joidenkin pitäisi kieltämättä sivistää itseään.

      • Anonyymi

        Ookko töissä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ookko töissä ?

        Miten oma henkilökohtainen elämäni liittyy aloitukseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn.


    • Anonyymi

      Kyllä tuo on totta. Olen nainen itsekin ja vuosien varrella huomannut, että mukavimmat työkaverit löytyy miespuolisista kollegoista. Ei tarvitse osallistua kaikenmaailman jauhantaan vaan voi vaikka jutella mukavia huumorilla. Kannattaa vaan itse pysyä ulkopuolella naisten katkeruudesta ja etsiä ystäviä muualta.

      • Anonyymi

        Sulla on kyllä jotain häikkää tuossa mielessä!


      • Anonyymi

        Tää on niin totta!


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä ja mielestäni naiset ovat kilpailullisempia kuin miehet. He ovat jotenkin juonimpia. Minä itsekin sorrun siihen kieltämättä. En osaa asettua toisen asemaan ja sitä ajaa vain omaa etuaan. Pitäisi olla tiimipelaaja ja nähdä kaikkien etu. Elämä opettaa minua varmasti, sitä ei voi estää.

    • Anonyymi

      Naisilta puuttuu liian usein kyky olla toistensa menestyksestä iloisia, sillä älynlahjat ei riitä yhteishengen löytämiseen ja heikompaa työmarkkina-asemaa kompensoidaan uusintamalla koko kuvio. Tämä työelämästä.
      Ns ystävillä voi löytyä itsekeskeisyyttä sekaantua toisten partnerivalintoihin, koska tämän ystävän pitäisi tosi-asiallisesti olla heidän käytettävissään. Tämä yksityiselämästä.
      Nyt ei tullut mairittelevaa tekstiä.

      • Anonyymi

        Tuo sekaantuminen kaverien suhteisiin kuulostaa nykyajalta.


      • Anonyymi

        Ystävyys on harvoin aitoa ystävyyttä. Siihen sisältyy usein se, että jos toinen menestyy tai saa jotain mitä toisella ei ole, tällä kateellisella on oikeus olla katkera ja masentaa toista. Koska hänelle ei käy noin, ei sitten saa käydä ystävällekään.

        Kolmen naisen ystävyys porukka taas usein on sitä, että kahdestaa haukutaan sitä kolmatta kun ei ole paikalla. Sitten vaihdetaan osia kun yksi taas poistuu.

        Toki poikkeuksia on, mutta ei ne tosiystävät löydy ihan noin vaan. Tosiystävän kohtaaminen on yhtä harvinaista kuin tosirakkauden. Molemmissa tapauksissa oikeasti toivotaan toiselle hyvää eikä olla katkeria tai kateellisia toisen onnelle.


      • Anonyymi

        Kyllä tuota samaa piirrettä on miehissäkin.


    • Anonyymi

      Kateus on ihmisten välien pahin vaikeuttaja. Miesten kateus suuremmista asioista. Naisten kateus on usein hyvin pahansuopaa, salakavalaa, aivan kaikesta arkisestakin. Halu olla paras kaikilla elämän alueilla , oman minän, itsetunnon nostattaminen jatkuvaa, perustuen parempana oloon.Meillä on kohtalainen elintaso, ettei siitäkään kannattaisi tuntea vajautta. Naiset ovat konstikkaita, miehiä yleensä helpompi ymmärtää. Yritän hävittää mielestäni kateuden tunteet, kyllä sen oppii. Mitä on, mitä tarvitsen, mitä ilman tulen toimeen, minullakin on omat vahvuuteni.

    • Anonyymi

      Mä oon tän koko vuoden ajan miettiny samaa. Naiset on helvetin kieroja otuksia.

    • Anonyymi

      Ei liity millään tavalla sukupuoleen. Ei ole merkitystä, onko mies vai nainen, vaan onko luuseri vai ei. Luuserit jäävät jumiin ikäviin asioihin ja korostavat niitä. Ihan saman verran on näitä kaikissa sukupuolissa, mutta yhtä paljon on myös niitä, jotka kokevat elämän positiivisesti.

      Oman "empiirisen tutkimuksensa" mukaan aloittajan täytyy olla nainen. Itse taas veikkaan, että jompaa kumpaa sukupuolta, mutta negatiivisiin asioihin keskittyvä persoona.

      • Anonyymi

        No sinähän teet itse aivan samaa?


    • Anonyymi

      Olen pyöritellyt mielessäni juuri samanlaisia aiheita! Ja jos olet miettinyt että mistä kyseinen pahanpuhuminen ja kieroilu selän takana johtuu työpaikoilla niin 95 prosenttisesti kateellisuudesta ja katkeruudesta.

      Mietippä tilanne jossa olisi kaksi kauan olleita työkavereita ja yksi kolmas osapuoli. Toinen työkavereista tulisi laukomaan tarpeettoman ilkeitä kommentteja ja puhumaan pelkkää pahaa työkaveristaan. Tämä työkaveri ei ole tehnyt mitään muuta kuin työtään. Selvää katkeruutta! Minusta näin aikuisiällä on noloa käyttäytyä kuin teinit. Silloin nyt puhuttiin pahaa ja arvosteltiin ja kieroiltiin muista, ja lopulta huomasi että nämä samat kaverit tekivät saman kieron tempun lopulta myös sinulle. Jokainen fiksu aikuinen ihminen on muut huomioon ottava ja joissain tilanteissa myös hienotunteinen. Kaikki tämmöinen kuuluu vain hyviin käytöstapoihin ja tuossa tapauksessa kertoo ehkä enemmän sanojasta kuin pahaa puhuttavan kohteesta.

      Kateellisuus ja katkeruus on inhimillinen tunne ja sitä jokainen tulee joskus tuntemaan. Mutta itse en ehkä kehtaisi näyttää sitä teoin vaikka tuntisinkin kateutta jotain kohtaan. Nimittäin kateellisuus purkaantuu ihmisestä juurikin toisen lyttäämisenä, haukkumisena ja pahansuopuutena ei pysty iloitsemaan toisen onnistumisista kun ajatellaan että se on itseltä pois. Fiksuilla käytöstavoilla ja hyvällä itsetunnolla varustetulla ihmisellä ei ole tarvetta työntää ketään alas tai puhua pahaa muista, että tuntisi itsensä arvokkaaksi. Ja nämä ihmiset jotka nyt kieroilevat kaverinsa selän takana tms tuuppaavat tekemään sinulle saman jos pysyt naiivina ja kuuntelet kieroilua jostain muusta ja ajattelet että sinulle ei tehtäisi samaa. Tämmöiset piirteet kannattaa vaan laittaa ihmisessä merkille ja pitää korvan takana ottaa ehkä vähän etäisyyttä hienovaraisesti.

    • Anonyymi

      Ihmettelen kans,tuntuu,et sellasella ihmisellä ei itellään oo kaikki hyvin...vaikka kulissit näyttäs olevan kunnossa,niin onko kuitenkin tyytymättömyyttä parisuhteessa,kotona ei kaikki ihan hyvin jne. Mut eihän muillakaan ihmisillä se elämä oo koko ajan juhlaa,jokaisella omat ongelmansa....pitäs vaan pystyy elämään niiden asioiden kanssa,eikä toisiin kaatamaan,kostamaan. Naisissa vaan näkee tätä niin paljon...miks ei osata olla ilosia toisten onnesta,menestymisestä vaan tosiaan pitää kilpailla ja tosissaan! Huvittaa,kun ite en ota elämää niin vakavasti,hampaat irvessä enkä jaksa kilpailla joka hetkessä :D kilpailen sit,kun huvittaa....

    • Anonyymi

      Sehän tuo vain ihmisen oman heikkouden esiin, kun puhuu pahaa ja etsii vikoja toisista. Se ei kannata, koska virheetöntä ihmistä ei ole olemassa. Aina löytyy vikoja, jos niitä alkaa etsimään. Ja koska niitä löytyy myös itsestä, ei kannata haukkua muitakaan. Mukaviakin pystyy puhumaan. Jos ei pysty, voi olla hiljaakin. Sekin on arvokkaampaa kuin parjaaminen. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe