Tavishelluntailainen

Anonyymi

Mitä etuja eliittihelluntailaiset saavat verrattuna tavishelluntailaisiin?
Heräätyys...!

22

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihmisten suosiota.

    • Anonyymi

      Mitä ovat mainitsemasi ryhmät? Et tunne raamattua.

      • Anonyymi

        Onko helluntaikirkossa raamattupiirejä?


      • Anonyymi

        Et tunne raamattua.
        Raamatussa ei ole mainintaa ja profetiata Helluntaikirkosta.


    • Anonyymi

      Onko aloittajalla käytössä kastijako? Erotellaanko hänen käsityksen mukaan uskovat sukupuolen, varallisuuden, kielen, syntyperän, oppineisuuden mukaan? Aloittaja ei ole varmaan kunnolla herännyt kaamosaikana. Olen tiennyt 55-v , että ilmesmestysmaja rakennettiin yhtäpitkistä laudoista. Te olette pyhä papisto, sanoo Sana. Vaarallista rotuoppia aloittajalla. Trolli.

      • Ehkä voitkin selittää, miksi jotkut evankelistat saapuvat herätyskokouksiin yksitys-suihkareilla turvamiesten ympäröiminä, kun monet niitä kuuntelemaan tulleet riviuskovaiset käyvät samaan aikaan ruokajonossa?


      • Henki kirjoitti:

        Ehkä voitkin selittää, miksi jotkut evankelistat saapuvat herätyskokouksiin yksitys-suihkareilla turvamiesten ympäröiminä, kun monet niitä kuuntelemaan tulleet riviuskovaiset käyvät samaan aikaan ruokajonossa?

        No jos nuo muutamat ämerikanihmeet ovat se "eliitti", niin pieni on joukko. Suomalaiset puhujat tulevat toyotoillaan ja saavat ehkä bensakulut korvaukseksi.


      • Tipale kirjoitti:

        No jos nuo muutamat ämerikanihmeet ovat se "eliitti", niin pieni on joukko. Suomalaiset puhujat tulevat toyotoillaan ja saavat ehkä bensakulut korvaukseksi.

        Pitää katsoa asiaan ytimeen eikä vierestä. Näistä suomalaisetkin evankelistat käyvät ottamassa oppia ja rahanahneita ulkomaalaisia "arvovieraita" kutusutaan kaiken lisäksi puhumaan olympiastadionille.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No jos nuo muutamat ämerikanihmeet ovat se "eliitti", niin pieni on joukko. Suomalaiset puhujat tulevat toyotoillaan ja saavat ehkä bensakulut korvaukseksi.

        Joka seurakunnassa on oma eliittinsä.
        Annetaanko taviksille helluntaissa edes puheenvuoroa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka seurakunnassa on oma eliittinsä.
        Annetaanko taviksille helluntaissa edes puheenvuoroa?

        Sen mitä olen paikallisen helluntaiseurakunnan kokouksissa joskus käynyt, niin varsin usein on tarjottu "vapaata sanaa" kaikille halukkaille,


      • Tipale kirjoitti:

        Sen mitä olen paikallisen helluntaiseurakunnan kokouksissa joskus käynyt, niin varsin usein on tarjottu "vapaata sanaa" kaikille halukkaille,

        Ja tämä "vapaan sanan"-hetki tarkoittaa täsmälleen mitä? Ettei vaan olisi ilmoitus- ja kuluasioista kyse.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ehkä voitkin selittää, miksi jotkut evankelistat saapuvat herätyskokouksiin yksitys-suihkareilla turvamiesten ympäröiminä, kun monet niitä kuuntelemaan tulleet riviuskovaiset käyvät samaan aikaan ruokajonossa?

        Kirjoituksesi on hyvin keinotekoinen. Et ota huomioon, että monet keskituloiset tekevät kaksi, toiset kolmekin lomamatkaa vuodessa Kreikkaan, Thaimaahan. Jopa Etelä- Amerikkaan tehdään lomamatka. Mulle on aivan sama millä saavut kokoukseen. Lentokoneella-rullaluistimilla. Uskon , että Jumalallekin. Olen itsekin riviuskovana lentänyt kokoukseen. Ja varmaan lennän vastakin.

        Työnteko

        Uskovat ovat ahkeria. Monet joudumme kokemaan lyhyitä työttömyysjaksoja. Esim hitsaajista on pula maakunnassamme. Niitä tulee Ukrainasta, Puolasta ja Virosta. Kirjoitat varmaan työpakoisista. Eli kirjoituksesi on mielikuvituksen tuotetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi on hyvin keinotekoinen. Et ota huomioon, että monet keskituloiset tekevät kaksi, toiset kolmekin lomamatkaa vuodessa Kreikkaan, Thaimaahan. Jopa Etelä- Amerikkaan tehdään lomamatka. Mulle on aivan sama millä saavut kokoukseen. Lentokoneella-rullaluistimilla. Uskon , että Jumalallekin. Olen itsekin riviuskovana lentänyt kokoukseen. Ja varmaan lennän vastakin.

        Työnteko

        Uskovat ovat ahkeria. Monet joudumme kokemaan lyhyitä työttömyysjaksoja. Esim hitsaajista on pula maakunnassamme. Niitä tulee Ukrainasta, Puolasta ja Virosta. Kirjoitat varmaan työpakoisista. Eli kirjoituksesi on mielikuvituksen tuotetta.

        >>> Mulle on aivan sama millä saavut kokoukseen... Olen itsekin riviuskovana lentänyt kokoukseen...

        Minulle ei ole sama. Rahan palvojat eli menestysteologit eivät herätä kunnioitusta.

        >>> Kirjoitat varmaan työpakoisista. Eli kirjoituksesi on mielikuvituksen tuotetta.

        Työmies tai -nainen on palkkansa ansainnut. Kirjoituksessasi syyllistät kaikkia niitä työttömiä, jotka haluaisivat tehdä työtä, mutta joille ei anneta siihen mahdollisuutta sillä Suomen yleinen hintataso vaatii sitä vastaavan palkkatulon. Sopii miettiä, millaisen virren viserrät, jos joudut joskus samanlaiseen tilanteeseen.


    • Tipale

      Öh, sitä että voit mennä puhumaann mitä mielessä on.

      • Anonyymi

        Valhetta puhut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta puhut.

        Sehän hyvä, että sinä sen tiedät. :D


      • Tosiuskovaisten ei pidä ajatella itse, vaan kuuluu noudattaa kaikessa Jumalan tahtoa, jota voideltu evankelista julistaa. Se on helluntailaisten opetus numero uno. Toki saattaa vielä löytyä tervehenkisiäkin seurakuntia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta puhut.

        Toki seurakunnan johdolla on vastuu siitä, että jos tietää jollakin henkilöllä olevan aivan "päättömiä" omia uskonoopejaan, niin pitää harkita, voiko häntä päästää puhumaan. Monet tänne Suomi24-uskontopalstalle kirjoittavat taitaisivat kuulua tähän kategoriaan lähes jokaisessa uskonyhteisössä.


    • Anonyymi

      "Video: Sosiaalinen media on Janita Lukkariselle tärkeä, vaikka hän saa sen käytöstä rajua kritiikkiä. Millaista on tasapainoilla syövän ja somen välillä?
      Tosi-tv-tähti Janita Lukkarinen sairastui imusolmukesyöpään kesällä 2018. Pian hän alkoi päivittää tarinaansa sosiaaliseen mediaan. Avoimuus on herättänyt epäilyt." (Iltasanomat tai Iltalehti)

      Tunnen toisenkin joka harrasti somea kertoakseen syövästään ja elämistä sen kanssa. Hänelle tuli monta syöpää peräkkäin ja lopulta kantasoluhoito tehosi ja hän selvisi. Janita Lukkarisen esimerkki, samoin kuin sen toisenkin tapauksen esimerkki rohkaisee meitä uskomaan, että vaikka syöpä on vaarallinen sairaus, se voidaan nykyisin hoitaa. Julkisuudella voi saada monenlaisia etuja. Hyvä hoito saa julkisuutta. Potilasta kun seurataan laajsti, se panee lääkärit tekemään parhaansa ja käyttämään nykyaikaisimpia hoitomenetelmiä, eli priorosoimaan potilaan hoitoa saavien ehkä harvaankin joukkoon, sen sijaan, että häntä "hoidettaisiin". Potilas saa tukea ja hänen puolestaan moni rukoilee ja moni kannustaa. Julkisuus on joillekin kiehtovaa ja he kokevat saavansa voimaa siitä, että ei ole yksin sairautensa kanssa. Lehdet ja mediat, ylekin, ovat saaneet lukijoita kiinnostavia juttuja aiheesta. Lääketieteen edustyneisyys saadaan myös päivänvaloon positiivisella tavalla. Jne jne. Syitä on monia sille, miksi Janita Lukkarinen on voinut avautua medioille.

      Onnea Janitalle ja hänen läheisilleen onnistuneista hoidoista ja kaikkea hyvää elämäänne.

      • Anonyymi

        Vaikka kirjoitin tähän ketjuun edellisen viestin, en ole helluntailainen. En myöskään luokittele ihmisiä medioissa. Vai pitäiskö?


    • Anonyymi

      Eliittiin kuuluvia helluntailaisia ei niin helposti tuomita julkisesti vanhoista helmasynneistä, kuin taviksiin kuuluvia tuomitaan. Eliittiin kuuluvien helluntailaisten nuoriso saa erivapauksia seurustelun suhteen, kuin tavishelluntailaiset, sillä tavishelluntailaisten edesottamuksia katsellaan taviksen elämänkurvit suurennuslasin alle pannen, mutta eliittiin kuuluvaa nuorisoa ei tarvitse eliitin mielestä tavisten tavalla tarkastella, sillä eliitti on kastijaon perusteella sosiaalisesti ja taloudellisesti ylempänä taviksia. Eliittiin kuuluvilla on diplomaattien tavoin syytesuoja, jolloinka heitä ei voi syyttää mistään, vaikka he itse itsekorotuksen syntiin syyllistyen taviksia tuomitsevatkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      62
      3547
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      38
      3034
    3. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      40
      2167
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      20
      2087
    5. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      8
      2041
    6. Olisko Elina kiva ylläri, jos laittaisin sun

      Postilaatikkoon rintaliivit ja pikkuhousut? Punaisia ajattelin. Minulla vain on sellainen pieni ongelma, kun en tiedä mi
      Ikävä
      27
      1962
    7. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      36
      1949
    8. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      11
      1801
    9. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      32
      1783
    10. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      50
      1693
    Aihe