Miksi Raamattu vihaa naisia

Anonyymi

Kuuntelin Petri Paavolan ja Mauno Mattilan opetuksia ja niissä oli paljon naisasiaa. Saarnaajat kertovat usein iisebelistä joka jauhautuu pyöriin ja koirat syö. Myös naisen paikkaa miehen palvelijana korostetaan.

Mutta Raamatussa on todella hämmästyttävän paljon kielteistä naisista. Vaikea löytää mitään hyvää. Miehiä siellä on 700 vaimon ja jalkavaimon kanssa muttei tätä pidetä ongelmana. Raamattu pohjautuu sen ajan patriarkaalisiin näkemyksiin jotka jatkuvat nykyajan äärisuunnissa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mal.1:2-3 Minä olen teitä rakastanut, sanoo Herra. Mutta te sanotte: Missä sinä olet osoittanut rakkautesi meihin? Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioiksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille. Room.9:13 niinkuin kirjoitettu on: Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin. Ps.47:5.

    • Anonyymi

      No se johtuu siitä, että tasa-arvo on suurta typeryyttä, naiset kun eivät ole miehiä vaan naisia.

    • Nainen otti ensimmäisen askeleen syntiinlankeemuksessa ja sai rangaistukseksi miehen alamaisuuden ja lisääntymisen raskaan osan. Kristuksessa kuitenkin olemme vapaat hengellisesti. Iisebelin henki tarkoittaa kyllä muutakin kuin naisen houkuttelevaa taipumusta syntiin. Onhan Raamatussa ohjeet naisille ja miehille. Onneksi on olemassa Jumalan sana. Ei tarvitse haaskata aikaa kuunnellen Paavolaa ja Mattilaa.

      • >>> Onneksi on olemassa Jumalan sana...

        Eikö juuri Raamattu kehottaa ja opettaa tässäkin kysymyksessä ja Jumalan miehinä itseään pitävät yksilöt vain noudattavat omasta mielestä Sanaa?


    • Eikö kannattaisi mieluummin keskittyä kuuntelemaan ouhujia, jotka ovat saaneet puhujan"valtuudet" joltain hyvältä uskonyhteisöltä, eikä pelkästään itseltään?

    • Anonyymi

      1Kor.7:4 Vaimon ruumis ei ole hänen omansa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omansa, vaan vaimon vallassa.

    • Anonyymi

      Raamattu ei vihaa naisia.

      Raamattu on kirja.

      Kirjat eivät vihaa ketään. Niillä ei ole tunteita.

      Jeesus ei vihaa naisia. Hän kehuu heitä. Minun muistini mukaan naiset saivat Jeesukselta ainoastaan positiivista palautetta. Martan nuhtelukin oli arvostavaa ja lämminhenkistä.

      Kaikki kovat sanat ja vihan vuodatukset Jeesuksen suusta tuli miehille.

      Jeesus on Raamatun henki ja sisältö. Kaikki asiat Raamatussa on tulkittava Jeesuksen kautta. Ja Hän nosti naisen arvon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      62
      3547
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      38
      3034
    3. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      40
      2167
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      20
      2087
    5. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      8
      2041
    6. Olisko Elina kiva ylläri, jos laittaisin sun

      Postilaatikkoon rintaliivit ja pikkuhousut? Punaisia ajattelin. Minulla vain on sellainen pieni ongelma, kun en tiedä mi
      Ikävä
      27
      1962
    7. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      36
      1949
    8. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      11
      1801
    9. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      32
      1783
    10. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      50
      1693
    Aihe