Outoa työntekoa

Anonyymi

Suomessa on omituista kun ne jotka tekee työtä, eivät saa palkkaa tai savat niin vähän ettei sillä tule toimeen.

ja ne jotka ei tee mitään, saavat miljoonia ja golffaavat tai juopottelevat ulkomailla lomaillen.

Tätä ei voi käsittää.
Sitten on ne jotka täällä huutelevat työttömille ja käyhille että ovat laiskoja kun saavat vaan rahaa tekemättä mitään!!!
Onko tämnä tajuttava niin, että toisille suosdaan rahaa kännäilemisestä ja lomailemisesta miljoonia, ja he ovat heidän silmissä hyviä ihmisiä????'

Miten tämä jako oikein menee? Toisilla miljonääreillä on lupa nostaa yhteiskunnan varjoja tuhottomasti, ja toisilla kun nostavat tt tukea ovat nitä huonoja ihmisiä?

26

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oma valinta ihan mitä tekee niin kuka käskee olla köyhä,matkusta amerikkaan tahkoon miljoonia.

• Anonyymi

Miksi sitten haukut köyhiä ja työttömiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten haukut köyhiä ja työttömiä?

Kyllä se on monella ihan oma valinta, että on köyhä. Koulua voisi käydä ja muutenkin opiskella. Kyllä töitä tekevälle riittää ja ihan hyvällä palkalla. Ei tässä mitään haukkumisia tarvita, vaan totuus on armoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on monella ihan oma valinta, että on köyhä. Koulua voisi käydä ja muutenkin opiskella. Kyllä töitä tekevälle riittää ja ihan hyvällä palkalla. Ei tässä mitään haukkumisia tarvita, vaan totuus on armoton.

Ei se ole oma valnta vaan HALLITUS ON TEHNYT KAIKKENSA ETTÄ KÖYHYYS PYSYY SUOMESSA SUURENA JA TYÖTTÖMYYS.

EI KUKAAN TYÖTÖN JA KÄYHÄ OLE TYÖTÖN OMASTA TAHDOSTA JOS OLISI SITÄ P A L K K A T Y Ö T Ä tarjolla. Ei mitää ilmasduunia eikä 9 e päiväkorvaus töitä vaan palkka töitä- miksi mennä töihin jos joudut käydä leipäjonossa ja hakea tt tukia ym. Työn tarkoitus on tulla toimeen.

Jos ei saa palkkaa ei tarvi tehdä työtä.

Ei ne rikkkaatkaan tee töitä jos ei saa kymmentä tonnia viikossa palkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole oma valnta vaan HALLITUS ON TEHNYT KAIKKENSA ETTÄ KÖYHYYS PYSYY SUOMESSA SUURENA JA TYÖTTÖMYYS.

EI KUKAAN TYÖTÖN JA KÄYHÄ OLE TYÖTÖN OMASTA TAHDOSTA JOS OLISI SITÄ P A L K K A T Y Ö T Ä tarjolla. Ei mitää ilmasduunia eikä 9 e päiväkorvaus töitä vaan palkka töitä- miksi mennä töihin jos joudut käydä leipäjonossa ja hakea tt tukia ym. Työn tarkoitus on tulla toimeen.

Jos ei saa palkkaa ei tarvi tehdä työtä.

Ei ne rikkkaatkaan tee töitä jos ei saa kymmentä tonnia viikossa palkkaa.

Ja höpö höpö! Kyllä se on useimmilla OMA vika, jos ei ole töitä. Juuri yksi valitti, että ei ammattikoulu(kaan) kiinnostanut ja nyt ei ole töitä ja kukaan ei ota töihin.
        Jos ei viitsi käydä koulua ja opiskella, on aika huono päästä mihinkään töihin tai perustaa omaa yritystä.
        Ja mitä rikkaisiin tulee, niin rikkaat kyllä tekevät töitä pienemmälläkin palkalla tai jopa ilman palkkaa. Työ antaa säännöllisyyttä elämään ja rikkaat ottavat pienenkin rahan talteen, eivät he muuten rikkaita olisi.

Ei minunkaan tarvitse vähillä ansiotuloillani köyhänä käydä missään leipäjonossa, ruoka on halpaa kaupastakin ostettuna. Suomessa vähemmälläkin työtulolla pärjää, monet maksavat oman asuntosa, autot ja kesämökit vähistä tuloistaan, sekä vielä matkustelevat. Kyllä Suomessa työllä tulee toimeen ja jos et usko, niin mene katsomaan jollekin omakotitaloalueelle, siellä työssäkäyvät asuvat ja tulevat pienelläkin tavallisten duunareiden palkoilla toimeen. Monet ovat rakentaneet itse oman talonsa jollain myyjän palkalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja höpö höpö! Kyllä se on useimmilla OMA vika, jos ei ole töitä. Juuri yksi valitti, että ei ammattikoulu(kaan) kiinnostanut ja nyt ei ole töitä ja kukaan ei ota töihin.
        Jos ei viitsi käydä koulua ja opiskella, on aika huono päästä mihinkään töihin tai perustaa omaa yritystä.
        Ja mitä rikkaisiin tulee, niin rikkaat kyllä tekevät töitä pienemmälläkin palkalla tai jopa ilman palkkaa. Työ antaa säännöllisyyttä elämään ja rikkaat ottavat pienenkin rahan talteen, eivät he muuten rikkaita olisi.

Ei minunkaan tarvitse vähillä ansiotuloillani köyhänä käydä missään leipäjonossa, ruoka on halpaa kaupastakin ostettuna. Suomessa vähemmälläkin työtulolla pärjää, monet maksavat oman asuntosa, autot ja kesämökit vähistä tuloistaan, sekä vielä matkustelevat. Kyllä Suomessa työllä tulee toimeen ja jos et usko, niin mene katsomaan jollekin omakotitaloalueelle, siellä työssäkäyvät asuvat ja tulevat pienelläkin tavallisten duunareiden palkoilla toimeen. Monet ovat rakentaneet itse oman talonsa jollain myyjän palkalla.

Joo minäkin pärjään 1 e palkallani tosi hyvin. Sossu maksaa kaiken, kiitos työläisille menkää vaan duunaa.
        Olen rakentanut talon ja omistan hienon auton ja matkustelen.
        vaikka tienaan 1 e p-ivässä niin vielä ää säästöön.
        Kyllä suomessa on niin halpaa että ihmettelen miksi kaikki ei prjää 1 e päiväpalkalla.

mekin elämme kahden sillä summalla ruhtinaallisesti.

• Anonyymi

Ei sellaiselle työttömälle ittuilla joka hakenut töitä ja kertakaikkiaan ei ole tärpännyt nooh tuollainen sentään puuhastelee jotain eikä pyörittele peukaloita ja ajatukset mikään ei huvita.
      Aikuiskoulutustahan oikeen tarjottimella tarjoillaan.

• Anonyymi

No miksi se köyhä ei ala kännäämään ja lomailemaan jos siitä kerran miljoonia maksetaan?

• Anonyymi

Paradoksaalisesti nimenomaan kokoomuksen Ben Zyskowicz joskus kiteytti samaan aihepiiriin liittyvän ilmiön haastattelussa hyvin. Eli on vääryys, että esim. ahkera siivooja, joka herää aamuisin varhain töihin ja tekee työnsä tunnollisesti, saa työstään pienemmän korvauksen kuin joku jo pidemmän aikaa ansiosidonnaisella kotona oleillut.

• Anonyymi

Eikö se ole koko ansiosidonnaisen eli työttömyysvakuutuksen idea? Säilyttää lähes sama elintaso vaikka tilapäisesti olisikin työtön. Ei kai niitä vakuutusmaksuja kukaan huvikseen maksa. Eikä sitä ansiosidonnaista korvausta tietenkään maailmanloppuun saakka makseta. Vakuutus voisi toki olla yksityinenkin ja vapaaehtoinen, mutta lopputilanne olisi silti täysin sama eli korkeasti palkattu saisi vakuutusyhtiöltä enemmän korvausta kotona makaamisesta kuin mitä siivooja saa työstään. Oikeastaan olisi ihan järkevää luopua yleisestä valtion eläkelaitoksen työttömyysvakuutuksesta jolloin tietenkään ei työttömyysvakuutusmaksuja enää tarvitsisi maksaa lainkaan. Työttömyysturvaakaan ei silloin tietenkään olisi ilman yksityistä työttömyysvakuutusta, jonka saatavuuteen ja hintaan vaikuttaisi toki paljon yksilön ominaisuudet ja taustatekijät ja yleinen riskiaevio toisin kuin nyt kun maksu on saman suuruinen iästä, koulutuksesta, terveydestä, paikkakunnasta jne riippumatta. Tuo olisi samalla tietysti reilumpi kuin nykyinen sosialisoitu järjestelmä.

• Anonyymi

Suosittelen että kun tuostat näitä känni kommentteja
      niin ole viikko juomatta.
      Sitten kun selviät krapulasta niin mene hautausmaalle.

Itse asun Oulussa.
      Asut missä asut niin olettaisin että hautausmaallasi
      olisi punaisten hautausmaa?

Vie kynttilä sinne ja katso niitä vuosilukuja?

Mene sitten asuntoosi.
      Istu siinä hiljaa ja mieti
      " Kuka on vastuussa tästä kaikesta"?

• Anonyymi

Kertokaas, miten tässä tilanteessa pitäisi toimia:
      nelikymppisten alkaa olla vaikeaa saada töitä, mutta
      eläkettä saa alkaa nostamaan pian 67-vuotiaana!?
      Miten saa elantonsa 27-vuoden aikana?

• Anonyymi

Perustaa oman yrityksen. Mitäs hittoa toimettomana pyörittelee peukaloa huulet ympyriäisinä

• Anonyymi

Olen nyt 61 vuotias ja töitä riittää! Useamman kerran olen joutunut työttömäksi tai joutunut muuten etsimään uuden työn. Ei ole ollut mitään ongelmaa löytää uutta työtä. Jatkuvasti vielä tarjotaankin töitä, joita en voi ottaa edes vastaan, kun en ehtisi tekemään. Muutaman kerran olen opetellut uuden ammatin ja pitänyt muutenkin ammattitaitoani yllä opiskelemalla. Töitä tulee riittämään niin pitkään, kun haluan tehdä.
        Joten täyttä puppua, etteikö töitä olisi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nyt 61 vuotias ja töitä riittää! Useamman kerran olen joutunut työttömäksi tai joutunut muuten etsimään uuden työn. Ei ole ollut mitään ongelmaa löytää uutta työtä. Jatkuvasti vielä tarjotaankin töitä, joita en voi ottaa edes vastaan, kun en ehtisi tekemään. Muutaman kerran olen opetellut uuden ammatin ja pitänyt muutenkin ammattitaitoani yllä opiskelemalla. Töitä tulee riittämään niin pitkään, kun haluan tehdä.
        Joten täyttä puppua, etteikö töitä olisi!

Mä olen 32 enkä ole tehnyt kunnon töitä ikinä, kun niitä ei oel. Paskaduunia oon vähän tehny jotta saan työttömyyskorvausta, onneksi puoliso on töissä ja hän elättää mut kun mä hoidan kodin ja lapset. Näin meillä toimii. Tukia tulee kun asumme eriosoitteissa vain paperilla. Muuton ei tulisi sillä suomi ei tykkää lapsiperheistä vaan eroperheistä ja pakolaisista. Heille syydetään rahaa jatkuvasti monta tonnia kuussa. Naapurissa on uusi auto, uudet vaunut, urheiluvälineet, asumisen maksaa suomen työliset, ja molemmat on työttömiä ja saa rahaa vaikka mihin kun vaan hakee. Toisin on suomalaiset, rahaa ei saa mistään ellei ole eronnut ja ellei ole perhettä.
        Meillekin tulee viides lapsi jotta saammme lisää rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen 32 enkä ole tehnyt kunnon töitä ikinä, kun niitä ei oel. Paskaduunia oon vähän tehny jotta saan työttömyyskorvausta, onneksi puoliso on töissä ja hän elättää mut kun mä hoidan kodin ja lapset. Näin meillä toimii. Tukia tulee kun asumme eriosoitteissa vain paperilla. Muuton ei tulisi sillä suomi ei tykkää lapsiperheistä vaan eroperheistä ja pakolaisista. Heille syydetään rahaa jatkuvasti monta tonnia kuussa. Naapurissa on uusi auto, uudet vaunut, urheiluvälineet, asumisen maksaa suomen työliset, ja molemmat on työttömiä ja saa rahaa vaikka mihin kun vaan hakee. Toisin on suomalaiset, rahaa ei saa mistään ellei ole eronnut ja ellei ole perhettä.
        Meillekin tulee viides lapsi jotta saammme lisää rahaa.

Minä olen ollut monissa työpaikoissa, mutta en koskaan paskaduunissa. Johtuuko se siitä millaisia työpaikkani ovat olleet vai johtuuko se siitä millainen asenne minulla on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen ollut monissa työpaikoissa, mutta en koskaan paskaduunissa. Johtuuko se siitä millaisia työpaikkani ovat olleet vai johtuuko se siitä millainen asenne minulla on?

Harva työ on enää muuta kuin paskaduunia. Jos olisi muuta siitä maksettaisiin palkkaa eikä kulukorvauksia.

• Anonyymi

"nelikymppisten alkaa olla vaikeaa saada töitä, mutta
        eläkettä saa alkaa nostamaan pian 67-vuotiaana!?"

Niinpä. Työkokemus ja uusi ammattitutkinto eivät minunkaan kohdallani ole johtaneet työllistymiseen. Toisaalta en keksi muutakaan kuin lisäkoulutuksen työhön pääsemiseksi.

Yhteiskunnalliset muutokset tapahtuvat yhä nopeammin, eikä koulutusjärjestelmä taida pysyä perässä. Työnantajien täytynee jatkossa yhä enemmän kouluttaa työntekijänsä itse.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Jos on luuseri, on luuseri.
      Jos on menestyjä, on menestyjä.

Itsestä kii!

• Anonyymi

Köyhän pitää maksaa että saisi tehdä töitä. Työttömyystuesta pitäisi maksaa työnantajalle 35%

• Anonyymi

Ja höpö höpö taase! Pistäpä aiheesta ihan linkkiä, että missä muka niin on, että 35% pitää maksaa työttömyystuesta työnantajalle?

jotainrajaatrollilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja höpö höpö taase! Pistäpä aiheesta ihan linkkiä, että missä muka niin on, että 35% pitää maksaa työttömyystuesta työnantajalle?

jotainrajaatrollilla

..eipä ole tullut vielä linkkiä trollaajalta

• Anonyymi

Mutta katsopa kiinalaisia. Heillä menee hyvin. Kiina on maailman tehdas.
      Toivotaan että töppäävät poliittisesti, ja töitä saadaan takaisin tännekin.

• Anonyymi

Niin kiinalaisia etteivät uskalla sanoa halituksestaan mitään negatiivista,mutta tämä ei haittaa länsimaitten yrittäjiä yhtään kunhan rahaa tulee melkein ilmaisella työvoimalla.

• Anonyymi

Hienovaraisuus on sellainen helemasynti vaan.

• Anonyymi

Suomessa työkulttuuri on pahasti häiriintynyt, varmasti tämä nykyinen erittäin epäoikeuden mukainen markkinatalousjärjestelmä on tulossa tiensä päähän. Samoin kuin itänaapurissa 1980/90 lukujen taitteessa suunnitelmatalous.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe