Jehovat ovella

Anonyymi

Kaksi jehovanaista vieraili ovellani. Kerroin olevani vapaakirkon maallikkosaarnaaja; siinä sitä sitten lähes tunti ”keskusteltiin”.

Hyvin olivat taas oppiaan säätäneet. Jeesus on nyt ”jo” Jumalan poika – mutta ”siihen se jääkin”. Aika useaan Raamatun peruskiveen heillä oli patenttivastaukset, mutta Kol. 2:9:n kohdalla heillä ”löi niin kovasti tyhjää”, että piti heidän ihan hammasta purra.

Kas kummaa, jonkin ajan päästä postilaatikkooni oli ilmestynyt liimattu kirje, jossa ei ollut mitään merkintöjä; ei saajaa eikä lähettäjää. No siellähän oli toiselta naisista kirje. Oli monitahoinen manifesti täynnä valhetta:

Ensinnäkin, olimme heti kättelyssä tutkineet heidän uuden maailman käännöksestä kohdan Room. 9:5. Kun vielä muutama vuosi sitten jehovat Suomessa lukivat sitä versiota, jossa kyseisessä kohdassa sanotaan että Kristus on Jumala, niin tähän nyt mukana olleeseen käännökseen oli muistettu kyseinen kohta ”korjata”. Nainen sitten ”opetti” minua kirjeessään, kuinka on hyvää vertailla käännöksiä toisiinsa.

Edellisessä siis vertailtiin väännöksiä, mutta nainen tarrasi myös kristillisen Raamatun käännöksen ongelmaan, v. 33/38:n kohtaan Snl. 8:22. Liekö kyseinen kääntäjä ollut missä mielentilassa, kun esittelee Kristusta luoduksi. Alkukielessä sanaa ”luotu” ei löydy ollenkaan.

Ja kolmanneksi turvauduttiinkin jo sitten ihan osatotuuteen. Nainen viittasi kuinka Joh. 1:1:kin sanoo, että tämä Sana oli Jumalan tykönä – muttei siis Jumalaan verrattava. Jätti pois jakeen lopun jossa sanotaan: ”Ja Sana oli Jumala”.

Viimeinen veto oli sitten suorastaan demoninen. En ala sitä tarkemmin avaamaan, mutta liittyi aihepiiriin josta hänelle oli ”joku” puhunut. Pitkään uskossa olleet ymmärtävät mitä tarkoitan.

Sanan mukaisesti, Kristuksessa Jeesuksessa asuu Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti. Ainoa asia mistä noidenkin naisten tulisi nyt huolehtia, on tämän Jeesuksen kohtaaminen, syntisinä. Sillä jos he kohtaavatkin siinä tilassa ”kaipaamansa” Jehovan, ei Hän voi kohdata syntiä ja syntistä muutoin kuin hävittäen sen. Muutoin Hän itse tarvitsisi Vapahtajan.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
        NATO
        720
        2740
      2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
        Maailman menoa
        347
        2387
      3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
        Ikävä
        26
        2182
      4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
        Maailman menoa
        34
        2136
      5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
        Ikävä
        58
        1768
      6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
        Ikävä
        12
        1292
      7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
        Ikävä
        18
        1289
      8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
        Ikävä
        66
        1145
      9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
        Ikävä
        55
        1140
      10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
        Maailman menoa
        4
        1105
      Aihe