Työtön hakee työkyvyttömyyseläkettä

Anonyymi

Ei hyvää päivää kun työttömät hakee työkyvyttömyyseläkettä vaikka ollut esim, 10työtön ja katin kontit mitää myönnetä vaan pajalle istuun, ujostuttaahan tuo.

22

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kommenttisi kyllästyttävät.

• Anonyymi

Joo mäkin tiedän näitä, että on pitkään oltu töissä ja jäädään työttömäksi. Jossain kohtaa ansiosidonnaista työkyky putoaa selvästi vaikka aiemmin terve eikä mitään uutta sairautta. Onhan tuo joutavaa tuollainen kokeilu ja ihmetyttää miks lääkärit lähtee ylipäänsä kirjoittaan B-lausuntoa.

lajijasuris

• Anonyymi

Pajalle istuun ja välillä saikulle ni saa eläkkeen kun näyttöä

• Anonyymi

Lääkäri kirjoittaa B-lausunnon aina kun sitä pyydetään,potilas on asiakas joka sen ostaa..Tokikaan asiakas ei voi kertoa lääkärille mitä siihen kirjoitetaan.Kokeilla aina voi,mutta kova on pettymys kun sitä ei myönnetä ihan vaan hupihakijoille!

• Anonyymi

Työkyvyttömyys eläkkeeseen tarvitaan näyttöä mutta ei syrjäytynyt hae eds sitä näyttöä vaan on työttömänä ja mikään ei huvita. Ryyppää toki ja rahat menee siihen.

• Anonyymi

köyhällä ei ole varaa lääkäri ja terv.kesk. maksuihin huom huom !! Työttömillä ei ole työterv. palveluita huom huom !

ja köyhällä työttömällä ei ole varaa juopotella ja huorata. ja vain rikas voi juopotella ja huorata jopa aurinkolomilla saden sukupuolitauteja ja eläintauteja...!!

• Anonyymi

Työkyky voi mennä aivan yhtä hyvin työttömänä kuin töissä ollessa.
      Pahin uhka terveydelle on istumatyö, jota voi tehdä kotonakin.
      Joten sikäli työtön on jopa suuremmassa riskissä.

• Anonyymi

itse hain kepu-kokomus aktiivi simputus mallin takia jatkuvasti työkyvyttömyys eläkettä.
      Ja todellisuudessa olenkin täysin työkyvytön, koska selvästi se työpanokseni ei kelpaa palkalla. Joten olen aidosti työkyvytön. palkka-kyvytön?
      Mutta eläkkeelle en pääse. Olen työtön. kai vielä monta vuotta.
      Kummallinen on tälläinen väli--aika, kun eläkeputket on poistettu. ja iso määrä esim. meitä, 60v. ympärillä olevia ihmisiä on työttöminä... ja odottelee kaukaista eläkettä, jos sinne nyt edes elää...

• Anonyymi

Kuuskymppisen pitäis sen saada kevyemmin ehdoin,mutta pitäähän sitä jotain röngtenkuvissa näkyä :-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuskymppisen pitäis sen saada kevyemmin ehdoin,mutta pitäähän sitä jotain röngtenkuvissa näkyä :-)

näkyykö röntgenissä jos ei kelpaa palkka-töihin ?
        työpaikkapula röntgen ?
        Näkyykö palkan maksun puute tai palkansaamisen puute, tai jotenkin ?

• Anonyymi

Kyllä eläkeputkeen voi vielä päästä, esim. v. 1957-1960 syntyneet pääsevät eläkeputkeen 61-vuotiaana, v. 1961-syntyneet tai nuoremmat 62-v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä eläkeputkeen voi vielä päästä, esim. v. 1957-1960 syntyneet pääsevät eläkeputkeen 61-vuotiaana, v. 1961-syntyneet tai nuoremmat 62-v.

Pääseepä hyvinki...Olen -59 syntyny ja olisin päässyt nyt heinäkuussa anssilta putkeen.Nyt en tarvi sitä enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääseepä hyvinki...Olen -59 syntyny ja olisin päässyt nyt heinäkuussa anssilta putkeen.Nyt en tarvi sitä enää.

minä en päässyt, kun olin syntynyt loppuvuodesta,, se taisi heinäkuussa-elokuuss olla se raja-aika,,, ei siis vuoden lopussa...
        Pirullisia säädöksiä noissa on...!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näkyykö röntgenissä jos ei kelpaa palkka-töihin ?
        työpaikkapula röntgen ?
        Näkyykö palkan maksun puute tai palkansaamisen puute, tai jotenkin ?

Kyllä sinut eläkkeelle päästetään jos oot sairas,käyttänyt koko sairauslomaoikeutesi/2v ja 60v tai vanhempi. Minä hain myös tk-eläkettä silloin aktiivimallin aikana,mutta hain sitä ihan tosissaan,en vain sen 4,65%:n takia.Täytin kaikki nämä em ehdot ja eläkkeeni sain..Onhan se aivan selvää ettei senioreita enään mihinkään oteta,parempi vaan hyväksyä faktat.Toivoa vain sopii että jotain järkevää kehittäisivät ikääntyvien toimeentulon turvaamiseksi,koska siihen ei näy kuuluvan työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä en päässyt, kun olin syntynyt loppuvuodesta,, se taisi heinäkuussa-elokuuss olla se raja-aika,,, ei siis vuoden lopussa...
        Pirullisia säädöksiä noissa on...!!

No jos tämän kuluvan vuoden aikana täytät 61v ja synttäripäivänä sulla on jäljellä edes jotain siitä 500pv:n anssista,niin silloinhan ehdot täyttyvät..Vielä 1960 syntyneilläki pätee sama sääntö...Anssi ei vaan saa loppua kesken,sitä on löydyttävä vähintään 1 pv kun kakkua leikataan,muuten joutuu työssäoloehdon täyttämään uudelleen ja sen jälkeen vasta lisäpäiville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos tämän kuluvan vuoden aikana täytät 61v ja synttäripäivänä sulla on jäljellä edes jotain siitä 500pv:n anssista,niin silloinhan ehdot täyttyvät..Vielä 1960 syntyneilläki pätee sama sääntö...Anssi ei vaan saa loppua kesken,sitä on löydyttävä vähintään 1 pv kun kakkua leikataan,muuten joutuu työssäoloehdon täyttämään uudelleen ja sen jälkeen vasta lisäpäiville.

- ansiosidonnaiselta tippuneet ei kai stten pääse mihinkään tällaiseen eläkejärjestelyyn ??
        että se tämä on vain ansiosidonnaisille työttömille varattu järjestely ?

- Mites ne jää roikkumaan noi kela tuella olevat työttömät ?

• Anonyymi

Jos saa sen työkyvyttömyys eläkkeen, niin sittenhän voi mennä huoletta töihin. Eläke ei vielä putoa, jos palkka jää alle tonniin kuukaudessa.

• Anonyymi

Hei haloooo.... nää kaikki tuet ja päätökset on tehty eduskunnassa. Työtön on ihan syytön siitä mitä tukia saa ja mitä etuutta tai eläkettä hakee. Sitä haetaan kun on mahdollista hakea. On turha syyttää kansaa siitä kun herat tekee ne päätökset.
      Jokainen hakee kaikki etuudet, sairauskulut ym tuet ja etuudet kun niitä voi hakea, niin sinäkin haet.

Miksi sitten tehdä päätöksiä jos niitä ei voi hakea tai se olisi häpeällistä???? Ne on tehty sitä varten että tarvitseva voi hakea, jos ei tarvi ei niitä myöskään saa.

• Anonyymi

Kertokaa idiootit jotain yritystuista, tel, lel ja työttömyysvakuutusmaksuista. Seuraavassa työhaastattelussa jos työnantaja jotain palkkatoiveesta kysyy niin sano että tulet mieluummin ilman palkkaa.

• Anonyymi

Mitä aloittaja höpisee. Sekavia. Totta kai työkyvytön saa työkyvyttömyyseläkkeen. Mistäs sinä kaikkien sairaudet voisit tietää ja mielenterveysongelmat ei ole pilkanaihe. Olet saattanut niitä itsekin muille aiheuttaa esim kiusaamalla. Minun kiusaajat ovat syyllisiä siihen,että olen eläkkeellä ja henkisesti sairastunut,masentunut. Ettäs tiedät.

• Anonyymi

Kateelliset täällä suutaan pieksevät , siitä vaan itse koittaa jos näin kateellisia ollaan sairaille , ei taida silloin tämmöset suunpieksennät auttaa kun hylky tulee , keksikää jotain järkevämpää ajanvietettä itsellenne !

• Anonyymi

Nykyinen asenne ihmisten eläköittämiseksi on syrjivä. Jos työttömällä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, voi hän saada toimeentulotukea. Jos täyden toimeentulon vaatimukseksi asetetaan työkyvyttömyyden tutkiminen eli selvitys onko oikeutta eläkkeeseen, eli lääkäri käynti ja diagnosointi, on se syrjivää että epäasiallista.

Tasapuolisuuden vuoksi jokainen työntekijä pitäisi vuosittain tutkia onko hänellä jokin sairaus tai vamma. Jos työntekijä ei suostu mielensä ja kehon tutkimukseen, tulisi hänelle asettaa karenssi. Työssä on käytävä, mutta palkkaa ei voi saada ennenkuin kaikki tutkimukset on tehty.

Se, mihin työntekijällä on oikeus on tietysti omat säästöt ja omaisuus. Hän voi myydä kotinsa ja elää sillä. Lisäksi hän voi hakea toimeentulotukea. Kela tietenkin selvittää onko henkilöllä omaisuutta tai realisoitavissa olevia säästöjä.

Jos hänellä ei ole varaa käydä työssä, on hänellä aina oikeus perustoimeentuloon valtiolta, vuokra-asunto ja toimeentulotuki.

Jos ymmärrätte vertailun, ymmärrätte seuraavan:

Jos henkilö kieltäytyy ns. tutkimuksista yms. hänelle ei saa asettaa rajoituksia toimeentulotukeen, koska kenenkään ei ole pakko syödä verenpainelääkkeitä, jos ei halua.

Tasa-arvoisempi laki lähtee siitä että joko toimeentulotuesta poistetaan vaatimus muiden tukien selvittämiseen, siis eläke, tai luodaan perustulo, jota perustasolla mikä riittää elämiseen, ei ole sanktioitu. Eläketutkimukset pitäisi rajata vain heille, jotka itse haluavat ilman suostuttelua saada parempia palveluja, apuvälineitä, ja lisää rahaa tekemättä mitään.

Näin moni vajaakuntoinenkin olisi oikeutettu vähimmästukeen ilman perustetta eli syrjintää, voisi perustaa yrityksen, tai osuuskunnan, jonka kautta vajaakuntoiset voisivat tarjota työpanoksensa yhteiskunnan käyttöön.

Tämä ei ole kateutta vaan tasa-arvoa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4774
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      208
      3804
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      108
      2220
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1258
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1246
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      493
      1059
    Aihe