Ideapark ei välttämättä pitkällä aikavälillä tule menestymään. Asiakkaat ovat pääasiassa maakunnasta, eikä näillä seuduin ole tarpeeksi ostovoimaa tuollaisen hehtaarihallin ylläpitoon kaikkine liikkeineen, varsinkin kun ottaa huomioon paikkakunnan muut kauppakeskukset ja liikkeet ja toki myös Tuurin kauppakeskuksen, jonne kuitenkin melko runsaasti riittää asiakkaita.
Toisaalta mahdollista on myös, että Seinäjoen keskusta hiljalleen näivettyy eli siellä olevat liikkeet lopettavat ja asiakkaat siirtyvät Ideaparkiin.
Ostovoimasta on vielä huomattava, että palkat eivät tule merkittävästi nousemaan lähivuosina. Huoltosuhteen kiristyessä syntyy painetta verojen ja eläkemaksujen korottamiseen, mitkä yhdessä edelleen rokottavat ostovoimaa.
Ideapark ja ostovoima.
28
437
Vastaukset 28
- Anonyymi
Ideaparkin pitkän aikavälin kohtalon näyttää aika. Alku on ollut mykistävän hyvä.
Maakunnan asukkaat ympäri pohjanmaan ovat löytäneet Ideaparkin. Jopa niin hyvin, että Tuurin kaupassa on ollut poikkeuksellisen hiljaista, Asiakkaat ovat tehneet valintoja ja päättäneet suunnata sankoin joukoin Seinäjoelle Ideaparkkiin. Terve kilpailu on hyvästä, vaikka se valitettavasti tapahtuu Keskisen kaupan kustannuksella.- Anonyymi
Ideaparkkiin on tultu uutuuden viehätys silmäkulmassa ihmettelemään 10 vuotta lehtien sivuilla jatkunutta hehkutusta, ei muista syistä tai valinnoista. Sopiihan tuota käydä ihmettelemässä. Kävijöiden kommentit ei kovin mairittelevia ole olleet ja tuskin tuo ”ei juuri mitään uutta” muuttaa ostokäyttäytymistä maakunnassa. Viimepäivinä on lisääntyvässä määrin kuulunut kritiikkiä CM:n hankalasta saavutettavuudesta ja sen myötä todellista ostokäyttäytymisen muutosta on havaittavissa kun paikalliset siirtyy Salen ja S-marketin asiakkaiksi. Seurataan nyt 6kk ihan rauhassa katotaan sitten faktoja.
- Anonyymi
Kyllä Keskisellä asiakkaita pisaa.
Ideaparkissa kun istuskelin niin kuulin aika monen puhuvan keskisesta että sinne vielä täytyy mennä, ilmeisesti ei löytäneet parkista etsimäänsä.- Anonyymi
lähinnä juu tuo uusi ja ihmeellinen tuo lakeuksilla niitä pällisteliöitä ja tietysti ilmaiset kaffit ja julkkikset....niitä keskisellä riittää joulun jälkeen kun taasan ruokaa saa lähikaupasta helpommin että luulen aikas paljon tasaantuvan normi cittari tasolle viikko liikenteen
- Anonyymi
Kyllä kyllä................ Kyllä ostovoima löytyy hyllykallion Prismasta. Siellä on väkeä tungokseen asti ja on tullut itsepalvelukassat ja homma toimii! Sieltä löytyy kaikki mitä ei muualtaa saa.... Ihan turha lähteä Ideaparkkiin. Ideaparkin cittari kuolleessa tilassa :( ja karseita rättikauppoja, missä ei kyllä käy laatutietoinen ihminen!
- Anonyymi
Makuasioita, Prismasta ei nyt ainakaan kukaan normaali vaatteita osta!
Jouluksi meinasin Prismasta tänään hakea lohifilettä, eipä ollut tarjouksessa ollutta filettä saatavissa.
Siispä menin Päivölän Cittariin, sieltä löytyi ja ostelin muutkin ostokset sieltä.
Eipä tarvii Prismassa taas hetkeen käydä, menen sitten kun oppivat ottamaan tavaraa riittävästi myyntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makuasioita, Prismasta ei nyt ainakaan kukaan normaali vaatteita osta!
Jouluksi meinasin Prismasta tänään hakea lohifilettä, eipä ollut tarjouksessa ollutta filettä saatavissa.
Siispä menin Päivölän Cittariin, sieltä löytyi ja ostelin muutkin ostokset sieltä.
Eipä tarvii Prismassa taas hetkeen käydä, menen sitten kun oppivat ottamaan tavaraa riittävästi myyntiin.Minä ostan lähikaupastani kaikki mitä tarvitsen.
Olen käynyt Ideaparkissa parikin kertaa, mutta en ostanut mitään. Jolkottelin pitkin käytäviä ja katselin, niin näytti tekevän moni muukin.
Paljon siellä pyöri teinityttöjä jotka tusin mitään ostavat. Ennen joulua ihmiset ostavat ja tammikuussa kiristävät vyötä. Perseaukisia ovat muutaman kuukauden.
Keväällä alkaa näykyä todellisuus. Ei oikein hyvältä näytä. Minä olen paikan nähnyt eikä yhtään viehätä ja näin on monella muullakin
Paikka on kuin teollisuushalli. Kiitos, ei muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostan lähikaupastani kaikki mitä tarvitsen.
Olen käynyt Ideaparkissa parikin kertaa, mutta en ostanut mitään. Jolkottelin pitkin käytäviä ja katselin, niin näytti tekevän moni muukin.
Paljon siellä pyöri teinityttöjä jotka tusin mitään ostavat. Ennen joulua ihmiset ostavat ja tammikuussa kiristävät vyötä. Perseaukisia ovat muutaman kuukauden.
Keväällä alkaa näykyä todellisuus. Ei oikein hyvältä näytä. Minä olen paikan nähnyt eikä yhtään viehätä ja näin on monella muullakin
Paikka on kuin teollisuushalli. Kiitos, ei muuta.Teinitytöt ostaa uusia vaatteita melkein joka viikko ja käyvät myös syömässä samalla reissulla.
Nuorissa on tulevaisuus, ei eläkeikäisissä vanhuksissa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teinitytöt ostaa uusia vaatteita melkein joka viikko ja käyvät myös syömässä samalla reissulla.
Nuorissa on tulevaisuus, ei eläkeikäisissä vanhuksissa!Höpöhöpö, teineillä ei ole rahaa kuluttaa, se on nähty muuallakin.
- Anonyymi
Lapualta ja Kauhavalta löytyy kaikki mitä ihminen elämässään tarvitsee, ei tarvita ideaa.
- Anonyymi
Stadium XXL Luhta hyviä vaate ja urheiluliikkeitä.Lisäksi paljon nuorisolle ja aikuisemmillekkin vaateliikkeitä.Paljon ruokapaikkoja sekä elektroniikka ja kodinkoneliikkeitä.Eihän se mikään tavaratalo olekkaan vaan jonkinlainen ostos viihtymiskeskus.Tuskin tulee Keskiselläkään käytyä kuin jouluna ja kesälomalla.Ei siellä oo enää mitään halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stadium XXL Luhta hyviä vaate ja urheiluliikkeitä.Lisäksi paljon nuorisolle ja aikuisemmillekkin vaateliikkeitä.Paljon ruokapaikkoja sekä elektroniikka ja kodinkoneliikkeitä.Eihän se mikään tavaratalo olekkaan vaan jonkinlainen ostos viihtymiskeskus.Tuskin tulee Keskiselläkään käytyä kuin jouluna ja kesälomalla.Ei siellä oo enää mitään halpaa.
Eilen tuli poikettua Keskisillä pitkästä aikaa, olihan sielläkin porukkaa ihan hyvin liikkeellä.
Kallis paikka vaan nykyään Keskinen, varsinkin ruokapuolella on todella kallista, Seinäjoella on paljon halvempaa nykypäivänä!
- Anonyymi
I Parkki on uussuomalaisten hengailu paikka
- Anonyymi
tytsyjen metästyyys - ymärtämättömyyys hoi
Lapualla on ihanan rauhallista ei baareja ei naisia vain vanhoja poikia viiksekkäitä
- Anonyymi00015
Kunnia Sepolle!
- Anonyymi00017
Huonosti ennustettu! Ideapark kasvaa kokoajan… tonttimaata katsellaan jo pian poistuvan radan toiselta puolelta. Ja sielä tulee vastaan joki! Mahtava mahdollisuus, veden äärelle jotain erikoista ja hienoa. Ehkä veneilyä alajoelle, kuka vaan keksii bisneksen ensin. 😛👏🏻
- Anonyymi00018
Mikä kunnia? Tarkoitit varmaan r.i.p.
Tulukaa käymäs Lapuan ostosparatiisissa litlissa, täällä on tasaisia päitä
- Anonyymi00019
Liiterissä on vapaa pysäköinti free parkeringen kaikki palvelut
- Anonyymi00021
Ei voida tulla kun siellä kattotaan häjysti päälle.
- Anonyymi00020
"Ideapark ei välttämättä pitkällä aikavälillä tule menestymään"
Niin pian on 7 vuotta mennyt ja raju kasvu vain jatkuu koko ajan hehtaari toisensa jälkeen.- Anonyymi00022
Varmasti kiireisin kesä ollut Ideaparkissa nyt. Tykkään itse käydä siellä, kun kaiken tarpeellisen saa saman katon alta, eikä tarvitse parkkeerauksen kanssa säätää, niin kuin keskustassa. Oikein kiva paikka ja Kärkkäinen toi taas uutta valinnan varaa. 👍
- Anonyymi00023
Minä käyn ohikulkumakalla Ideaparkissa paskalla, kun siellä on aika hyvät vessat.
- Anonyymi00024
Mä käyn piereksimässä, pikkuliikkeissä. On kiva päräyttää oikein kunnon pröötti, ja katsoa kuinka nirppanokat vaivaantuu.
- Anonyymi00025
Keskisellä on komeammat ja paremmat vessat.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Keskisellä on komeammat ja paremmat vessat.
Ei niäillä pensanhinnoilla viitti lähteä keskoselle edes kuselle.
- Anonyymi00027
Lapualla on halpahalli, sieltä saa ihan kaiken saman mitä ireaparkista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981067
- 50912
- 119883
- 145857
- 70667
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40649Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187607- 32559
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47558- 68544
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62534- 80530
- 39489
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i3464- 45463
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31456- 41456
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74456Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61450