Ideapark ja ostovoima.

Ideapark ei välttämättä pitkällä aikavälillä tule menestymään. Asiakkaat ovat pääasiassa maakunnasta, eikä näillä seuduin ole tarpeeksi ostovoimaa tuollaisen hehtaarihallin ylläpitoon kaikkine liikkeineen, varsinkin kun ottaa huomioon paikkakunnan muut kauppakeskukset ja liikkeet ja toki myös Tuurin kauppakeskuksen, jonne kuitenkin melko runsaasti riittää asiakkaita.

Toisaalta mahdollista on myös, että Seinäjoen keskusta hiljalleen näivettyy eli siellä olevat liikkeet lopettavat ja asiakkaat siirtyvät Ideaparkiin.

Ostovoimasta on vielä huomattava, että palkat eivät tule merkittävästi nousemaan lähivuosina. Huoltosuhteen kiristyessä syntyy painetta verojen ja eläkemaksujen korottamiseen, mitkä yhdessä edelleen rokottavat ostovoimaa.

16

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ideaparkin pitkän aikavälin kohtalon näyttää aika. Alku on ollut mykistävän hyvä.

      Maakunnan asukkaat ympäri pohjanmaan ovat löytäneet Ideaparkin. Jopa niin hyvin, että Tuurin kaupassa on ollut poikkeuksellisen hiljaista, Asiakkaat ovat tehneet valintoja ja päättäneet suunnata sankoin joukoin Seinäjoelle Ideaparkkiin. Terve kilpailu on hyvästä, vaikka se valitettavasti tapahtuu Keskisen kaupan kustannuksella.

      • Anonyymi

        Ideaparkkiin on tultu uutuuden viehätys silmäkulmassa ihmettelemään 10 vuotta lehtien sivuilla jatkunutta hehkutusta, ei muista syistä tai valinnoista. Sopiihan tuota käydä ihmettelemässä. Kävijöiden kommentit ei kovin mairittelevia ole olleet ja tuskin tuo ”ei juuri mitään uutta” muuttaa ostokäyttäytymistä maakunnassa. Viimepäivinä on lisääntyvässä määrin kuulunut kritiikkiä CM:n hankalasta saavutettavuudesta ja sen myötä todellista ostokäyttäytymisen muutosta on havaittavissa kun paikalliset siirtyy Salen ja S-marketin asiakkaiksi. Seurataan nyt 6kk ihan rauhassa katotaan sitten faktoja.


    • Anonyymi

      Kyllä Keskisellä asiakkaita pisaa.
      Ideaparkissa kun istuskelin niin kuulin aika monen puhuvan keskisesta että sinne vielä täytyy mennä, ilmeisesti ei löytäneet parkista etsimäänsä.

      • Anonyymi

        lähinnä juu tuo uusi ja ihmeellinen tuo lakeuksilla niitä pällisteliöitä ja tietysti ilmaiset kaffit ja julkkikset....niitä keskisellä riittää joulun jälkeen kun taasan ruokaa saa lähikaupasta helpommin että luulen aikas paljon tasaantuvan normi cittari tasolle viikko liikenteen


    • Anonyymi

      Kyllä kyllä................ Kyllä ostovoima löytyy hyllykallion Prismasta. Siellä on väkeä tungokseen asti ja on tullut itsepalvelukassat ja homma toimii! Sieltä löytyy kaikki mitä ei muualtaa saa.... Ihan turha lähteä Ideaparkkiin. Ideaparkin cittari kuolleessa tilassa :( ja karseita rättikauppoja, missä ei kyllä käy laatutietoinen ihminen!

      • Anonyymi

        Makuasioita, Prismasta ei nyt ainakaan kukaan normaali vaatteita osta!

        Jouluksi meinasin Prismasta tänään hakea lohifilettä, eipä ollut tarjouksessa ollutta filettä saatavissa.
        Siispä menin Päivölän Cittariin, sieltä löytyi ja ostelin muutkin ostokset sieltä.
        Eipä tarvii Prismassa taas hetkeen käydä, menen sitten kun oppivat ottamaan tavaraa riittävästi myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuasioita, Prismasta ei nyt ainakaan kukaan normaali vaatteita osta!

        Jouluksi meinasin Prismasta tänään hakea lohifilettä, eipä ollut tarjouksessa ollutta filettä saatavissa.
        Siispä menin Päivölän Cittariin, sieltä löytyi ja ostelin muutkin ostokset sieltä.
        Eipä tarvii Prismassa taas hetkeen käydä, menen sitten kun oppivat ottamaan tavaraa riittävästi myyntiin.

        Minä ostan lähikaupastani kaikki mitä tarvitsen.
        Olen käynyt Ideaparkissa parikin kertaa, mutta en ostanut mitään. Jolkottelin pitkin käytäviä ja katselin, niin näytti tekevän moni muukin.
        Paljon siellä pyöri teinityttöjä jotka tusin mitään ostavat. Ennen joulua ihmiset ostavat ja tammikuussa kiristävät vyötä. Perseaukisia ovat muutaman kuukauden.
        Keväällä alkaa näykyä todellisuus. Ei oikein hyvältä näytä. Minä olen paikan nähnyt eikä yhtään viehätä ja näin on monella muullakin
        Paikka on kuin teollisuushalli. Kiitos, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan lähikaupastani kaikki mitä tarvitsen.
        Olen käynyt Ideaparkissa parikin kertaa, mutta en ostanut mitään. Jolkottelin pitkin käytäviä ja katselin, niin näytti tekevän moni muukin.
        Paljon siellä pyöri teinityttöjä jotka tusin mitään ostavat. Ennen joulua ihmiset ostavat ja tammikuussa kiristävät vyötä. Perseaukisia ovat muutaman kuukauden.
        Keväällä alkaa näykyä todellisuus. Ei oikein hyvältä näytä. Minä olen paikan nähnyt eikä yhtään viehätä ja näin on monella muullakin
        Paikka on kuin teollisuushalli. Kiitos, ei muuta.

        Teinitytöt ostaa uusia vaatteita melkein joka viikko ja käyvät myös syömässä samalla reissulla.
        Nuorissa on tulevaisuus, ei eläkeikäisissä vanhuksissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teinitytöt ostaa uusia vaatteita melkein joka viikko ja käyvät myös syömässä samalla reissulla.
        Nuorissa on tulevaisuus, ei eläkeikäisissä vanhuksissa!

        Höpöhöpö, teineillä ei ole rahaa kuluttaa, se on nähty muuallakin.


    • Anonyymi

      Lapualta ja Kauhavalta löytyy kaikki mitä ihminen elämässään tarvitsee, ei tarvita ideaa.

      • Anonyymi

        Stadium XXL Luhta hyviä vaate ja urheiluliikkeitä.Lisäksi paljon nuorisolle ja aikuisemmillekkin vaateliikkeitä.Paljon ruokapaikkoja sekä elektroniikka ja kodinkoneliikkeitä.Eihän se mikään tavaratalo olekkaan vaan jonkinlainen ostos viihtymiskeskus.Tuskin tulee Keskiselläkään käytyä kuin jouluna ja kesälomalla.Ei siellä oo enää mitään halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stadium XXL Luhta hyviä vaate ja urheiluliikkeitä.Lisäksi paljon nuorisolle ja aikuisemmillekkin vaateliikkeitä.Paljon ruokapaikkoja sekä elektroniikka ja kodinkoneliikkeitä.Eihän se mikään tavaratalo olekkaan vaan jonkinlainen ostos viihtymiskeskus.Tuskin tulee Keskiselläkään käytyä kuin jouluna ja kesälomalla.Ei siellä oo enää mitään halpaa.

        Eilen tuli poikettua Keskisillä pitkästä aikaa, olihan sielläkin porukkaa ihan hyvin liikkeellä.

        Kallis paikka vaan nykyään Keskinen, varsinkin ruokapuolella on todella kallista, Seinäjoella on paljon halvempaa nykypäivänä!


    • Anonyymi

      I Parkki on uussuomalaisten hengailu paikka

      • Anonyymi

        tytsyjen metästyyys - ymärtämättömyyys hoi


    • Lapualla on ihanan rauhallista ei baareja ei naisia vain vanhoja poikia viiksekkäitä

    • Anonyymi00015

      Kunnia Sepolle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe