Aina sillon tällön tällön mainintaa että määrä lisääntynyt mitä tulee noihin ruokajakeluihin niin mikäs ihme tuo on kun saa ilmaiseksi ....toimii ilmaisen ämpärin tavoin.
Läskis mennyt koko touhu.
Määrä lisääntynyt ruokajakeluissa
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tarpeeseen jokainen hakee. En usko,että kukaan jaksaa jonottaa niitä,jos ei oikea hätä ole.
- Anonyymi
Kyllä ne toiset vaan niin ahneita ja röyhkeitä on! En tiedä kuinka tutkivat, mutta eikös Hurstillakin arvioitu ollen neljännes sellaisia, jotka ei välttämättä tarvi ruoka-apua. Toisaalta miten se tarve määritellään? Olen itse moniongelmainen ja pienituloinen, mutta kyllä mulla ruoka hoituu. Jos täällä olisi joku jakelu, varmaan hakisin, mutta en mitään mehuja, keksejä, eineksiä ja näin säästyy rahaa muuhun. Terveyteen menee aika vakio summa ja onneksi nyt ei mitään uutta kulua. Esimerkiksi telkkari, läppäri ja kännykkä alkavat olla jo vaihtoiässä. Niin kauan käytän kuin toimii. Kaupoista saa kyllä ruokaa halvalla ja terveellistä, parhaimmillaan -60%. Tietysti jos raha menee mihin menee eikä mitää taitoja ruoanlaittoon niin eipä kaupoista ole apua.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne toiset vaan niin ahneita ja röyhkeitä on! En tiedä kuinka tutkivat, mutta eikös Hurstillakin arvioitu ollen neljännes sellaisia, jotka ei välttämättä tarvi ruoka-apua. Toisaalta miten se tarve määritellään? Olen itse moniongelmainen ja pienituloinen, mutta kyllä mulla ruoka hoituu. Jos täällä olisi joku jakelu, varmaan hakisin, mutta en mitään mehuja, keksejä, eineksiä ja näin säästyy rahaa muuhun. Terveyteen menee aika vakio summa ja onneksi nyt ei mitään uutta kulua. Esimerkiksi telkkari, läppäri ja kännykkä alkavat olla jo vaihtoiässä. Niin kauan käytän kuin toimii. Kaupoista saa kyllä ruokaa halvalla ja terveellistä, parhaimmillaan -60%. Tietysti jos raha menee mihin menee eikä mitää taitoja ruoanlaittoon niin eipä kaupoista ole apua.
lajijasurisKyllä ahneutta löytyy kun ilmaiseksi sa eikä se taas niin mene että sanotaan mee itse hakeen.
Eihän toi pidemmän päälle mikään hyvä ole että ruokia ilmaiseksi saa kun työllä se syömiset täytyy hommata. Joillaki on tyyli ettei mistään maksais mitään.
Ilmaista ja ilmaista ruokaa niin kyllä sen joku maksaa. - Anonyymi
Ainakin eu-ruokaa tiedän menevän ihan hyvin toimeentuleville(omistusasunto ,kaksi autoa, hieno mökki, 30 tonnin vene ym.) Nytkin hakivat monta säkillistä tavaraa ,mm 5 kg maitojauhetta. Että ihan vaan ahneutta!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lajijasurisNäitähän usein on, joita ei paljoakaan osta, pvm mennyt vanhaksi, kuten valmisruokia, mysliä, vieläkin jäljellä itsenäisyyspäivän jakelusta.
Hinta puuroon verrattuna moninkertainen kun ostaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin eu-ruokaa tiedän menevän ihan hyvin toimeentuleville(omistusasunto ,kaksi autoa, hieno mökki, 30 tonnin vene ym.) Nytkin hakivat monta säkillistä tavaraa ,mm 5 kg maitojauhetta. Että ihan vaan ahneutta!!!
Se on kun saa ni hakee ettei vaan jää vähemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ahneutta löytyy kun ilmaiseksi sa eikä se taas niin mene että sanotaan mee itse hakeen.
Eihän toi pidemmän päälle mikään hyvä ole että ruokia ilmaiseksi saa kun työllä se syömiset täytyy hommata. Joillaki on tyyli ettei mistään maksais mitään.
Ilmaista ja ilmaista ruokaa niin kyllä sen joku maksaa.Joo se on se ihmisen perusluonne.
Ruoka-apu voisi olla ikäänkuin hätäapua, mutta nämä ihmiset pitäisi saada sellaisen avun piirin, että hakisivat tarvittavat tuet, osaisivat elämisen perusasiat, kuten ruoan ja siivouksen, jollain tavalla ja sitten mahdollisuuksien mukaan opiskelivat ja työllistyivät. Tästä hyötyisi ihminen itse ja myös koko yhteiskunta. Hyviä esimerkkejä miten syvistä vesistä voidaan nousta kunhan terveys suhteellisen hyvällä tolalla. Kaikki tämän tietää, mutta pitäisi panna toimeksi.
lajijasuris
- Anonyymi
Niin toki sellaiset jotka oikeesti tarvitsevat esim, sairaus yms...
- Anonyymi
Niin ruoka on suomessa tosi kallista. Ne hakevat joka ei pysty pienillä tuloilla sitä hankkimaan, ja ne hakevat jotka haluavat, ketään ei kielletä hakemasta.
Aivan kuin kansanedustajat ja ministerit hakevat kaupasta ja ravintolasta ruokaa ja syövät siellä ilmaiseksi joka pivä, mikään ei heille mitään maksa.
S kapoista he saavat 50 % alennuksen kun siellä asioivat.
Miksi käyhä ja pienituloinenn ei sitten saisi hakea`?
EI KANNATA OLLA KATEELLINEN, MENE SINÄKIN HAKEMAAN ILMISTA RUOKAA LEIPÄJONOSTA JOS TUNTUU PAHALTA KUN KÄYHÄHAKEE.- Anonyymi
Kateellinen ja kateellinen mukamas siitä jos joku ihminen on ahne täh köyhä onkin eri juttu. Kuka nyt köyhää kadehtii huh huh alkaa realiteettitaju hämärtyyn.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2054997Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1184093Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363599- 573575
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest382975Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182579- 232336
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo332113UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami221960