Köyhyyttä ei pidä poistaa sosiaaliavustuksilla

Anonyymi

työtä vailla olevien ei pidä nostaakkaan elintasoaan sosiaalituilla koska olisi väärin jos työtä tekevät pienipalkkaiset saisi vain vähän enemmän rahaa kuin ne jotka eivät tee. ainoa tapa katkaista köyhyys on työ tai kaupankäynti. tästä syystä vasemmisto ei koskaan voi ratkaista köyhyyttä vaan se elää siitä että köyhiä on. köyhyys poistuu kun sijoittajat sijoittaa tänne tarpeeksi ja ihmiset saa töitä.

valtion tehtävä ei ole elättää ihmisiä vaan meidän tehdävä on kustantaa valtion menot.

12

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Köyhyys poistuu ,kun teet omia bisneksiä, ostat halpaa,myyt voitolla. Ei niistä tarvitse kellekläön puhua.

• Anonyymi

Niinkö eikös tuota tapaa juuri yrittäneet viisi albiinoa jotka poliisi sitten vei
        kun eivät kertoneet yrityksistään ei hyvä tapa.

• Anonyymi

Kyllähän kaikenlaisia hommia pystyy tekeen eikä se nyt niin pimeetä ole. Marjojen poiminta-myyminen,kirpputori,.
      Jos sosiaalietuuksia saa niin turha kuvitella tai edes toivoa luxuselämästä.
      500 eur toimeentulotuki ihan sopiva yksineläjälle.

• Anonyymi

olen aina tehnyt pimeesti hommia jotain 20 vuoden ajan. Ei rehellisesti saa töitä vaikka en ole nirsokaan enkä vaadi huippupalkkaa mutta on vaikeaa saada hommia edes 10 euron tuntipalkalla. Pimeesti olen tienannut 14 tai enemän.

• Anonyymi

Yhden pariskunnan tiedä ni ukkeli teollisuushommissa ja vaimo perhepäivähoitaja niin vuosikymmeniä tekivät voileipäkakkuja yms juhliin ja ukkeli valmisti sahtia ni en ole kuullutkaan että verottajan kanssa mitään ongelmia eikä noihin hommiin kukaan puutu kun ei rikollista.
        Jos osais muurata ni mitä verokortilla tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhden pariskunnan tiedä ni ukkeli teollisuushommissa ja vaimo perhepäivähoitaja niin vuosikymmeniä tekivät voileipäkakkuja yms juhliin ja ukkeli valmisti sahtia ni en ole kuullutkaan että verottajan kanssa mitään ongelmia eikä noihin hommiin kukaan puutu kun ei rikollista.
        Jos osais muurata ni mitä verokortilla tekee.

Köyhä. En ole laskenut lukeutuvani köyhälistöön, vaikka ei ollut talvikenkiä. Syy oli että äiti ei iljennyt mennä sossuun hakeen apua. Ei ollut suksia, muta mitä meillä oli-se oli ruokaa, lämpöä, rakkautta, vapautta. Sähköjä ei ollut, ei tvtä ei puhelinta. Sukset sain huutokaupasta, monot ja ne hajos sanan tein. Isäni auttoi aina vielä huonompiosaisia kuin itse olimme, antou kodittomille yösijaa, työtä, ruokaa.

• Anonyymi

Minä ainakin elän sossuavustuksilla. Hyvin elänkin. Laskut ne maksaa ja saan käyttörahaa. Kaikki hoituu, käyhyys poistuu todellakin sossuavustuksilla, ja niinhän kaikki haluukin että köyhyys poistuu, joten mitä horiset?

• Anonyymi

Niin, ei se käyhäkään ruuatta elä. Jokaisella on oikeus ruokaan ja asuntoon, suomessa vaan asunnot annetaan pakolaisille, eläteille.Taidat sinäkin ruikuttaa rahaa sossusta ja käydä leipäjonossa ja jokapivä alkossa. Siellä jonossa olet ennekuin koko putiikki on auki.
        Voi sua ressukkaa, toivottavasti joku sukulainen näkee sun ahdistuksen ja ttaa kotiinsa jouluksi, Iske hampaasi kinkkuun ja elä herroiksi edes kerran vuodessa.

• Anonyymi

Hassu aloitus?????? Siksihän ne sosiaalavut on kehitetty, että käyhyyttä poistetaan sillä. Jos ei ole tarpeeksi tuloja, niin saa avustuksia. Mihin sinä kuvittelit niitä käytettävän?

Se on totta että kansanedustajatkin nostavat sosiaaliavustuksia eikä heiltä kysytä mitään kuitteja ja papereita, niinkuin tavikselta, heiltä voisi ne poistaa.

• Anonyymi

Miten niin? Mä olen elänyt vuosia työttömyyskrovauksilla ja tt tuella. Mulla ei hätäpäivää, kaikki hoituu. Kun ajattelee heitä jotka on töissä ja joutuu silti hakeen tt tukea ja olemaan leipäjonossa.
      Mikä idea siinä on?

Jokainen elää omanlaistaan elämää, ei siinä ole kenelläkään sanomista. Ovat kateellisia kun joutuu orjatöitä tekeen eikä elä ilman tt tukea. Onhan se kurjaa, katsella kun vieressä toiset saa palkan samasta työstä kun itse on orjatöissä???? Palkattomana tai 9 e päiväkorvausrahalla.

Mitä se ketään liikuttaa miten joku elantonsa saa, sossusta vai orjatöistä? Kunhan saa.

Itse ainakin nautin siitä että saa olla vaan. Ole sinäkin.

• Anonyymi

Ei ketään pakoteta tekeen pienellä palkalla eli henkilön oma syy jos tekee alta 100 000 euroo tunti?
      Ja ei työttömien elintasoo tulekkaan nostaa "sosiaaliavustuksilla" niille voidaan maksaa Boonusta jos ne on vältellyt töitä esimerkiksi koko vuoden?
      Melkein joka LUUSERI nyt töitä kykenee tekeen...

• Anonyymi

Voi hyvää päivää tuota aloitusta,täähän on yleismaailmallinen ongelma työt vietiin halpamaihin,Itsekkin menetin työt.Löytyi muuta,koko ajan hypytystä.Nyt ei löydy.Valtiohan laskee joku väitti,tietty määrä pitää olla köyhyyttä jne.On heillä butjetit sosiaalimenoihin,joka kohtaan ei niillä rikastu ja,niiden rahojen tarkoitus on palata takaisin valtiolle.Mitenkähän unelman perässä tulevat,töitä pitäs saada.Mutta mitä elämää kun tukia vaan tulee tuhansia kk.Iso perhe sitä enempi.Toinen käsi antaa toinen ottaa.Työtä toimeentuloa ,me osataan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe