Lauritsalan kirkkoherra tietää: Maailmanloppu myöhästyy vuoteen 2040!

Erittäin asiallisesti teki herra kirkkoherra, sillä noin olisi toiminut jokainen erityisen vakavamielinen ja kaikkein oikeimpiin uskovaisiin lukeutuva Herran pieni mutta uljas soturi. Suurin osa meistä tänmän foorumin käyttäjistä on varmaankin täsmälleen samaa mieltä Pentti Bergin ohella asiasta, eli silloin on puhuttava kun noin äärettömän tärkeästä asiasta puhuttavaa on, eikä pantata maailmanlopusta tiedottamista aivan viimeisiin vuosiin tai peräti kuukausiiin. Lisäksi jos mikä, niin juuri kauneimmat joululaulut -tilaisuus on mitä soveliain ajankohta tämän kaltaisen informaation järjestämiseen. Asiassa on vain se haittapuoli että me jotka olemme ennättäneet valmistautua aivan kohta pian luvattuun maailmanlopun alkajaisiin 21.12.2019 joudumme pettymään syvästi. Itseäni tämä riipaisee erityisen huomattavissa määrin, sillä olisin viettänyt syntymäpäivääni juuri tuolloin ja ennätin jo iloita mahtavasta tapahtumasta sitä juhlistamaan!
=
Kauneimmat joululaulut sai kirkossa yllättävän käänteen: kirkkoherra julisti maailmanlopun tulevan vuonna 2040
Piispan mielestä kirkkoherran tehtävä ei ole ennustaa maailmanlopun ajankohtaa.

Lauritsalan kirkossa Lappeenrannassa järjestettyyn perinteiseen Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen oli kokoontunut viime sunnuntai-iltana täysi kirkkosalillinen seurakuntalaisia. Tunnelma oli mukavan jouluisa, kunnes muutaman joululaulun jälkeen Lauritsalan seurakunnan kirkkoherra Pentti Berg aloitti puheensa.

Puheen kantava teema oli maailmanloppu. Berg muun muassa ilmoitti, että maailmanloppu tulee vuonna 2040. Kaikki ennusmerkit sen kirkkoherra Bergin mukaan kiistatta osoittavat.

https://yle.fi/uutiset/3-11126863?fbclid=IwAR3Dgw6DxceP_yO2xP2mXHi5NUaCI1QDAXEaEmhB78fb5ruuavuVocrmmgA

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä vitun maailmanloppu? Selittäkää

      • ""Maan päällä on vielä tuhansia etnisiä kansanryhmiä ja alueita ( yli 6000), joissa ei ole julistettu koskaan Jeesuksen pelastavaa sanomaa.

        » . . . Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu (tämän aikakauden loppu) . . . »
        Matt. 24:14""

        . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        11.11.2016 15:33

        ""Ei mitään tarkempaa päivämäärää enkelit huudelleet?""
        -------------------------------------------------------------------

        » . . . Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?" . . . »

        - Apostolien teot 1: 6
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        Jeesus Kristus SANOO . . .

        » . . . "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut . . .

        . . . Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka." . . . »

        - Apostolien teot 1: 7-8
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        .
        . . .
        . . . . . UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME ?
        . . . . . ...............................................................

        »Jumala on valinnut paikaksi tämän keskustelun, koska . . .

        . . . aloitusviesti osuu Herran tahdon ytimeen, muistuttamalla jokaisen uudestisyntyneen perustehtävästä . . .

        . . . Jumalan sanan julistamisesta, aina ja kaikkialla! . . . »

        . . . TÄSSÄ - SE - "...aloitusviesti osuu Herran tahdon ytimeen..." - VIESTI . . .
        . . . ........................................................................................................................... . . .

        Unohdammeko tehtävämme?

        helluntailainen

        12.8.2015 10:13

        Uudestisyntyneiden kristittyjen liiallinen aikain ja merkkien tarkkailu ja niiden valossa "päivämäärien ja aikataulujen" tarkkaileminen ei ole tehtävä, johon Jeesus meidät asetti. Meille on annettu lähetyskäsky ja tehtävä julistaa evankeliumi joka ikiseen maapallon kolkkaan, jokaikiselle etniselle kieliryhmälle.
        valtakunnan uudelleen?"

        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka." Apt: 1: 7-8.

        Maan päällä on vielä tuhansia etnisiä kansanryhmiä ja alueita ( yli 6000), joissa ei ole julistettu koskaan Jeesuksen pelastavaa sanomaa.

        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu (tämän aikakauden loppu). Matt. 24:14

        Tuollaiset höpötykset jostain syyskuun tai lokakuun sinä ja tänä päivänä ovat täysin sielunvihollisen juoni saada kristinusko ajatuksemme toisarvoiseen ja uskomme naurunalaiseksi maailman silmissä.

        Keskitytään jo olennaiseen lähetyskäskyn suorittamiseen loppuun asti. En usko ja tuudittaudu siihen että se on jätettävä juutalaisten kontalle tuhatvuotisessa valtakunnassa niin kuin joskus opetetaan.


      • "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille . . .

        . . .

        Matteuksen evankeliumin 24. LUKU

        Jeesus puhuu maailman lopun yleisistä enteistä 1-14
        Jerusalemin hävityksestä 15-22
        vääristä kristuksista ja vääristä profeetoista 23-28
        sekä tulemuksestaan 29-31
        puhuu vertauksen viikunapuusta 32, 33
        sanoo tulemuksensa hetken olevan tuntemattoman 34-44 ja vaatii uskollisuutta 45-51.

        . . .

        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.

        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        . . .

        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-

        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;

        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,

        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.

        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

        . . .

        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.


      • "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille . . .

        . . .

        Matteuksen evankeliumin 24. LUKU

        Jeesus puhuu maailman lopun yleisistä enteistä 1-14
        Jerusalemin hävityksestä 15-22
        vääristä kristuksista ja vääristä profeetoista 23-28
        sekä tulemuksestaan 29-31
        puhuu vertauksen viikunapuusta 32, 33
        sanoo tulemuksensa hetken olevan tuntemattoman 34-44 ja vaatii uskollisuutta 45-51.

        . . .

        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        . . .

        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

        . . .

        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,

        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.

        . . .

        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

        45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?

        46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!

        47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

        48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',

        49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,

        50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,

        51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe