Ääripäät korostuvat keskustelussa

-------------------------------------------------------
"Ääripäät korostuvat keskustelussa

Maahanmuuttajat vievät suomalaisten työt! He eivät ikinä sopeudu suomalaiseen yhteiskuntaan! Poliisi ja oikeuslaitos hyysäävät rikollisia maahanmuuttajia!

Tuttua huttua kansalaiskeskustelusta, ainakin jos piipahtaa tarkastelemassa nettikommentoijien kirjoituksia. Lukijan vastuulle jää arvioitavaksi, onko kyse aidosta huolesta, tahallisista lietsomisista tai edes oikean henkilön mielipiteestä.

Verkossa kun suurinta ääntä pitävät toisinaan ns. valeprofiilit. Pienen joukon huvina on luoda suuri määrä keksittyjä tilejä agitointitarkoituksiin.

Väite: ”Ulkomaalaiset vievät liiaksi työpaikkoja suomalaisilta” sopii erittäin tai melko hyvin vastaajien henkilökohtaisiin näkemyksiin vain 13 prosentilla. Erittäin tai melko huonosti se sopii omiin näkemyksiin 67 prosentille vastaajista. 20 prosenttia ei osannut valita.

Väite: ”Erilaisista etnisistä ryhmistä peräisin olevat eivät koskaan voi sopeutua oloihimme” sopii erittäin tai melko hyvin 31 prosentin ja erittäin tai melko huonosti 51 prosentin näkemyksiin.

Yleisesti ottaen suomalaisten selvä enemmistö pitää ulkomaalaisia kunnollisina ja sympaattisina ihmisinä. Enemmistö vastaajista kokee kuitenkin myös, että osa heistä ei kunnioita riittävästi maamme tapoja ja rikollisuus ja levottomuudet lisääntyvät maahanmuuton seurauksena."

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/aaripaat-korostuvat-keskustelussa-tallaisia-suomalaisten-asenteet-oikeasti-ovat/

https://www.eva.fi/blog/2019/10/14/suomalaiset-arvostavat-eussa-eniten-liikkumisen-vapautta-euron-ja-lansiyhteison-tuomaa-vakautta-ja-sisamarkkinoiden-tuomaa-vaurautta/
------------------------------------------------
-------------------------------------------------

Tässä todetaan tutkimuksessa että ääripäät huutelee negatiivisuuksiaan kommenteissaan ja, että heidän mielipide on vain pieni vähemmistö ja ei sovi ollenkaan suuren enemmistön suomalaisten mielipiteisiin tai käyttäytymiseen.

Tuntuu mukavalta kun palstan huutava maahanmuuttajavastainen lauma onkin vain pieni ääripäälauma.
Plus tietenkin pienet poikaset jotka huutelee tyhmyyksiään kun eivät muuta tiedä :)

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä olikin sellainen asia, että ääripäät on paljastettu :) ääripäät ja lisäksi tietenkin myös poikaset..
      Palsta on täyteen "kakkaa".
      Ei täällä normaali ihminen jaksa keskustella kaiken kakin keskellä.

    • Anonyymi

      Eikö ole jihadismin kannattaja Seijaah hienoa kun ruotsidemokraatit nousevat gallupeissa ruotsissa ja perussuomalaiset suomessa.

      • Et tunne minua. Miksi valehtelet ja keksit kuvitelmia minusta?
        Siksikö kun olet ääripää-poikanen?

        SD ei nouse mahtiin.


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Et tunne minua. Miksi valehtelet ja keksit kuvitelmia minusta?
        Siksikö kun olet ääripää-poikanen?

        SD ei nouse mahtiin.

        Käsittääkseni puolustat näitä Isis terroristi järjestön jihadisti jäsenien tuomista niin suomeen kuin ruotsiinkin, vai olenko ymmärtänyt väärin....


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Et tunne minua. Miksi valehtelet ja keksit kuvitelmia minusta?
        Siksikö kun olet ääripää-poikanen?

        SD ei nouse mahtiin.

        Eikö ruotsidemokraattien gallupkannatus noussut jo yli demareiden kannatuksen ruotsissa. Ja eikö Jimi Åkersson ollut luotettavin puolueenjohtaja. Vai valehtelevatko kaikki suomalaiset mediat..... kun Allaahilla on suuri....


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Et tunne minua. Miksi valehtelet ja keksit kuvitelmia minusta?
        Siksikö kun olet ääripää-poikanen?

        SD ei nouse mahtiin.

        Nimittelethän sinäkin kaikkia erimieltä olevia täällä rasisteiksi, vai onko teillä Islamilla aivopestyillä suvakeilla vain sananvapaus....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni puolustat näitä Isis terroristi järjestön jihadisti jäsenien tuomista niin suomeen kuin ruotsiinkin, vai olenko ymmärtänyt väärin....

        Et osaa luea ja et ymmärrä lukemaasi.
        Minä haluan, että ihmisoikeuksia kunnioitetaan,
        jokainen ihminen on arvokas yksilö ja heitä on kohdelta kunnolla.
        Jos noita naisia kohdeltaisiin sinun haluammallasi tavalla Suomessa, saisi he jotka sitä tekee, tuomion siitä jos eivät kunnioita Suomen lakeja.
        Minä kunnioitan valtion lakeja, sinä et, siinä on sinun ja minun ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ruotsidemokraattien gallupkannatus noussut jo yli demareiden kannatuksen ruotsissa. Ja eikö Jimi Åkersson ollut luotettavin puolueenjohtaja. Vai valehtelevatko kaikki suomalaiset mediat..... kun Allaahilla on suuri....

        Katsotaan sitten seuraavissa vaaleissa kuinka SDlle ja Jimmylle käy.
        Kyselyt ei ole sama asia kuin vaalit, ihmiset vaihtelee mielipiteitään usein kuin tuulen viemänä :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimittelethän sinäkin kaikkia erimieltä olevia täällä rasisteiksi, vai onko teillä Islamilla aivopestyillä suvakeilla vain sananvapaus....

        Rasistin tunnistaa puheista. Sanat kertoo kuka on raistinen.
        Mutta minun puheet ja sanat ei näytä, että olen terroristi ja salafi ja miksi te minua nimitättekin vain sen takia kun olen muslimi.
        Minua ei pure eikä satuta teidän ääripäisten poikasten lepertely, nauran teille vaan :)


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Rasistin tunnistaa puheista. Sanat kertoo kuka on raistinen.
        Mutta minun puheet ja sanat ei näytä, että olen terroristi ja salafi ja miksi te minua nimitättekin vain sen takia kun olen muslimi.
        Minua ei pure eikä satuta teidän ääripäisten poikasten lepertely, nauran teille vaan :)

        Ihan kiinnostuksen vuoksi kysymys, oletko se karvahatun lemmitty täti?
        Nimittäin en usko sinun olevan muslimi. Miksi valvot aina yön yli kirjoitellen koneella hyökkääviä juttujasi?


    • Anonyymi

      ja ääripäitä ovat?

      jos maahanmuuttajista ei ole suoraa rahallista hyötyä niin niitä ei pidä ottaa katukuvaa rumentamaan
      --------------------------------
      otetaan maahanmuuttajia vaikka niistä aiheutuisi kuluja

      • Anonyymi

        Suomessa ääripäitä ovat viherkommarit ja persut.....


    • Anonyymi

      Eivätkö ulkomaalaiset sitten olekaan töissä, ken kerran eivät vie työpaikkaa suomalaisilta? No, sittenhän ne vievät sosiaaliturvan! Jommin kummin.

    • Anonyymi

      Hienoa, Seija!

      Keskustelu kannattaa aina aloittaa nimittelyllä ja vastapuolen leimaamisella. Sillä saa rakentavaa palautetta varmasti!

      T: Poikanen

      • Lehden artikkeli sanoo ääripäiksi maahanmuuttajavastaisi jotka rääkyy ja valittaa ja valehtelee koko ajan ja minä otin sanan artikkelista.
        Onhan se ääripäisyyttä käyttäytyä kuin diktatuuri ja se on myös ääripäisyyttä, että ei kunnioita oman maansa lakeja ja se on ääripäisyyttä jos ei kunnioita ihmisoikeuksia.
        Tuollaista on tämä palsta täyteen.
        Onhan tästä palstasta tehty jopa tutkimus.


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Lehden artikkeli sanoo ääripäiksi maahanmuuttajavastaisi jotka rääkyy ja valittaa ja valehtelee koko ajan ja minä otin sanan artikkelista.
        Onhan se ääripäisyyttä käyttäytyä kuin diktatuuri ja se on myös ääripäisyyttä, että ei kunnioita oman maansa lakeja ja se on ääripäisyyttä jos ei kunnioita ihmisoikeuksia.
        Tuollaista on tämä palsta täyteen.
        Onhan tästä palstasta tehty jopa tutkimus.

        "Onhan se ääripäisyyttä käyttäytyä kuin diktatuuri ja se on myös ääripäisyyttä, että ei kunnioita oman maansa lakeja"

        Ei tietenkään ole Eduskunnan tehtävänä on jatkuvasti muuttaa lakeja ja asetuksia paremmin tähän päivään sopiviksi
        Jos Somaleista tai muista Maahanmuuttajista haittaa muutetaan lakia ettei niistä ole haittaa (Suomessa)

        Ihmisoikeuksia on helppo kunnioittaa? maksetaan Turkille että se pitää rättipäät poissa euroopasta? Ja yhdistetään perheet viemällä suomessa asuva somali somaliaan


    • Anonyymi

      mamut saa uusimmat parhaat ja kalleimmat asunnot parhailla alueilla esim helsingissä

      Esim kalasatamassa ja nyt munkkiniemessä

      asunnot helsingissä maksaa n 300 000 euroa ja vuokrat 1000 - 2500 euroa kuussa
      tämän kaiken mamut saa ohi suomalaisten

      • Missä todisteet väitöksillesi?
        Köykö kateeksi jos uusia tulokkaita avustetaan?


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Missä todisteet väitöksillesi?
        Köykö kateeksi jos uusia tulokkaita avustetaan?

        antti rinne rahtaa tänne n 800 kiintiöpakolaista

        asunnot
        800 * 300 000 euroa = 2,4 miljarsia euroa

        mistähän nekin rahat otetaan

        ja kuka asunnot rakentaa ???????


    • Anonyymi

      Hymyilyttää kun maahanmuuttaja puhuu maahanmuutosta

      Jos haittaeläimet osais puhua niin ei ne rehellisesti sanois että haittaeläimet pitää ampua?

      eli jääviys ongelma?

    • "Sosiaalinen media on avannut ihmisille uusia tiedonlähteitä ja keskustelumahdollisuuksia, mutta samalla se on avannut laajalevikkisen kanavan, jonka kautta voi levittää tehokkaasti uskomuksia tiedon sijaan ja lietsoa vihaa.
      Kielentutkijoina haluamme kuitenkin tuoda esiin oman havaintomme – ja huolemme – syrjivän puheen lisääntyvästä käytöstä muun muassa avoimilla keskustelupalstoilla. Oman tutkimuksemme aineisto on kerätty Suomi24-alustan maahanmuuttovastaisesta keskustelusta."
      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006344381.html

      • Anonyymi

        "Kielentutkijoina haluamme kuitenkin tuoda esiin oman havaintomme – ja huolemme"

        Kertovat että niillä on huolia?
        Jättävät kertomatta Mitä huolia niillä on?

        Onko niiden "huoli" siis se että Persuista on tulossa suomen suurin puolue?


    • Anonyymi

      Ei pitäisi uskoa kaikkea mitä lehdissä kirjoitellaan.
      Ilmiselvä provokatiivinen aloitus, tuttua tavaraa erään toisen idioottimaisista öyhötyksistään tunnetun riidanhaastajan tavoin.

    • Anonyymi

      Ei ole ääripäätä puolustaa omaa isänmaata, se oli myös veteraanien tehtävä, epä isänmaalliset tahtovat haalia saastaa maahamme, sellaista emme halua. Vanha hyvä suomi menee piloille kun muslimit tunkeutuu maahamme.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe