Onko sulla empatiaa ollenkaan

Anonyymi

Jos minua käristettäisi liekeissä silmiesi edessä, niin ei se taitaisi sinua liikuttaa. On kyllä kummallista, että jos tietää toiseen sattuvan silti jättää reagoimatta, ja en voi olla esittämättä mielessäni kysymystä sydämettömyydestä. Vaikka riutuisin hengiltä, ei se näytä sinua koskettavan. Joo, tiedän, ajattelet minun keräävän säälipisteitä. No en, jos olet kykenemätön säälimään. Tiedän ettei sääliä tule. Säälittävänä olen sitä paitsi menettänyt pelin. Olen sinulle alinta kastia.

Ihmettelen vain ääneen, voiko tuo otsikko olla totta kohdallasi. Jos jotain sydäntä olisi, muutakin olisi tapahtunut kuin hiljaisuus ja kylmän läsnäolon tarjoaminen. En lopulta tiedä, mitä sinusta tulisi ajatella, mutta jotakin tuon suuntaista väkisin tulee mieleen. Osoita minun olevan väärässä.

M > N

46

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vinkki. Jos ajattelet jo noin, niin luovuta sitten jo...

• Anonyymi

Vaìkka tekstisi on tunteisiin vetoava,se sisältää niin paljon uhriutumista, joka sen sijaan että herättäisi myötätuntoa pikemminkin saattaa ärsyttää lukijaa. Vähän myönteisemmällä sanomalla parempi vaikutus!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Laitatko viestin puhelimeeni niin vastaan

• Anonyymi

Oletko ap. jotenkin avuton ihminen? Kyllä täällä jokainen saa pärjätä itsekseen.

• Anonyymi

Sitä on paljonkin.
      Et näe empatiaa sen pelin läpi, johon sinut on koulittu.
      Ne rakkaat ja tärkeät ihmiset opettivat saavuttamattomissa sen mitä saavutetut eivät ole oppineet.

• Ystävä hyvä vaikka tämä viesti ei ole minulle mutta minulla on empatiaa. Toivon sinulle onnellista elämää, jos se jakaudu hänen kanssaan josta haaveilet toivon että löytyy hän joka vie sinulta sydämen ja jakaa sinun kanssa autuutesi.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Ei ole mitään oikaistavaa.

Kylmää katseessani. Kylmää käsissäni, en vapise edessäsi kuolema. Vaikka varjot kulkevat ylitseni, en taivu. Miekka välähtää, tässä olen. Nostan päni katsoen kohti. Uhmaa tuntien, niin päätän. Periksi en anna koskaan, en koskaan.

• Anonyymi

Puistossa ilta viilenee, Pete lämpimikseen hyppelee.
      Kelloaan katsoo kiroillen, sytyttää röökin viimeisen.
      Luokan priimus oli koulussa, nyt kuudentoista koniin koukussa.
      Eikä mutsi jaksa välittää, faijaansa ei oo nähnytkään.
      Pete pitää huolen itsestään, eilen sai viestin frendiltään: "Nyt olis helpot massit tiedossa,jos tuut mukaan, nähdään puistossa"
      Pete pystyy nostaa kaulukset, ja kiskoo sauhut viimeiset.
      Vielä kerran miettii mielessään, ei oo mitään menetettävää.
      (Kertosäe)
      Maailma matkaa radallaan, päivä nousee uudestaan
      Ei mikään muutu milloinkaan, kaikki säilyy ennallaan.
      Samat tuulet puhaltaa, samat sateet lankeaa.
      Kaikki kaunis katoaa, kaikki kuolee aikanaan.

Kaunis nuori nainen Laura on käytyään kauppaopiston.
      Päätti oman firman perustaa, haki ison lainan pankistaan.
      Mutta Laura joutui vaikeuksiin, ajettiin firma konkurssiin.
      Nyt selviä ei laskuistaan, lainasta puhumattakaan.
      Sen vanhemmilla rahaa riittäis, mut ne ei haluu auttaa tytärtään.
      Ne sanoo "Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan"
      Laura valvoo yönsä rukoillen: "Luoja auta, selviä en"

(Kertosäe)

Laura saapuu prätkällään, sen puiston laitaan pysäyttää.
      Pete nousee taakse istumaan, kumpikaan ei sano sanaakaan.
      Ja he ajavat pihaan huvilan, Laura avaimensa ojentaa.
      Ja Peteä vielä muistuttaa, missä mutsi pitää korujaan
      He luulivat jo selvinneensä, kun Laura näkee peileistänsä
      Kuinka valot siniset välähtää, vaatien pysähtymään.
      Laura kääntää kahvaa huutaen "Pidä kiinni Petri Ruusunen"
      Aamulla lööpit hehkuttaa, ja hetken he ovat legendaa.

(Kertosäe)

https://lyrics.fi/anssi-kela/puistossa

• Anonyymi

Tervvetuloa kelan asiakaspalveluun.

• Anonyymi

Minäkin yhteen väliin ajattelin eräästä naisesta noin. Siis minusta oli empatiakyvytön. En enää, nyt aattelen vain että ihmiset on erilaisia. Reagoi eri asioihin. Ja eri tavalla.

Hyvää joulua kauniille brunetelle, missä ikinä jouluasi vietätkin. Toivottavasti kaikki on hyvin.

• Anonyymi

Minua kyllä liikuttaa, jos näen jonkun kärsivän. En voisi olla puuttumatta asiaan,

• Anonyymi

Oon samaa mieltä. Mulle monet tuntemattomat tulee purkamaan mieltä ja ihan ok, mutta välillä kuormittaa kovasti, sillä oon myös hyvin herkkä. Pakko väliin vetää rajoja.

• Anonyymi

Mieti mitä olet itse tehnyt ja antanut. Ei väsyneellä ja väsytetyllä ole enää mistä antaa. Annoin joskus hänelle empatiaa, sain takaisin hirveyksiä. Ei voimia antaa enää.

• Anonyymi

Tuo on kyllä totta. Rajansa sille empatian antamisella mullakin, Jos huomaan, ettei toinen halua hyötyä siitä mitenkään, niin annan selvitä ilman minun apujani enkä enää vaivaa mieltäni tyypin suhteen. Olenpahan kuitenkin yrittänyt auttaa toista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Rajansa sille empatian antamisella mullakin, Jos huomaan, ettei toinen halua hyötyä siitä mitenkään, niin annan selvitä ilman minun apujani enkä enää vaivaa mieltäni tyypin suhteen. Olenpahan kuitenkin yrittänyt auttaa toista.

Miksi sulle tulee empatiasta mieleen hyötyminen?

• Anonyymi

Tämä ketju on hyvä esimerkki kierosta ajatusmaailmasta aloituksesta vastauksiin.

• Anonyymi

Ei kantsi ottaa tosissaan. Ihan pelleily mielellä tehty niin aloitus kuin vastauksetkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kantsi ottaa tosissaan. Ihan pelleily mielellä tehty niin aloitus kuin vastauksetkin

Tottakai, mutta miksi? Miksi pitää tulla vihjailemaan? Aiheuttamaan pahaa mieltä? Missä oma empatiakyky? Ei taida löytyä. Sadismia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai, mutta miksi? Miksi pitää tulla vihjailemaan? Aiheuttamaan pahaa mieltä? Missä oma empatiakyky? Ei taida löytyä. Sadismia

En tiijä. Ehkä joillain on tylsä elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkitsen avauksen yliherkän naisen kirjoittamaksi. Hänen työtoverinsa vihjaisi minulle luottamuksellisesti että minä olin tehnyt naiselle törkeän tempun ja että hän siksi esittää syvästi loukkaantunutta minua kohtaan.

Robotiksi minua kutsuttiinkin hulluina työvuosina. Kuitenkin pidin naisesta. Ihmettelin, miksei hänelle, uskolliselle raatajalle esitetty kunniamitalia itsenäisyyspäivänä.

Minulla on parantumaton sairaus; hiekkaa ei ole paljoa enää tiimalasissani. Olisin hyväksynyt tutkimuspyynnön poliisisille törkeästä tempustani, eikä hakea työkavereistaan kostotar-kavereita. Se mikä menee pieleen, pysyy myös pielessä.
        Se mikä tässä on erikoista, minäkin olen tunneherkkä, hän myös.

Jos asiasta hänelle haittaa tunnepuolella, olen valmis pyytämään häneltä anteeksi ja unohtamaan ajan kanssa koko asian.
        Jo kesällä hänen naamansa oli kuin petolinnun berberi joutuessaan ruuhka-aikana palvelemaan minua. En ole fyysisesti koskenut häneen, enkä pahassa mielessä psyykkiselläkään tasolla.
        ...mennyt mies...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkitsen avauksen yliherkän naisen kirjoittamaksi. Hänen työtoverinsa vihjaisi minulle luottamuksellisesti että minä olin tehnyt naiselle törkeän tempun ja että hän siksi esittää syvästi loukkaantunutta minua kohtaan.

Robotiksi minua kutsuttiinkin hulluina työvuosina. Kuitenkin pidin naisesta. Ihmettelin, miksei hänelle, uskolliselle raatajalle esitetty kunniamitalia itsenäisyyspäivänä.

Minulla on parantumaton sairaus; hiekkaa ei ole paljoa enää tiimalasissani. Olisin hyväksynyt tutkimuspyynnön poliisisille törkeästä tempustani, eikä hakea työkavereistaan kostotar-kavereita. Se mikä menee pieleen, pysyy myös pielessä.

Jos asiasta hänelle haittaa tunnepuolella, olen valmis pyytämään häneltä anteeksi ja unohtamaan ajan kanssa koko asian.
        Jo kesällä hänen naamansa oli kuin petolinnun berberi joutuessaan ruuhka-aikana palvelemaan minua. En ole fyysisesti koskenut häneen, enkä pahassa mielessä psyykkiselläkään tasolla.
        ...mennyt mies...

Viiraako päässä? Sen verran sairaanpuoleista ja totuutta muuntelevaa vihjailua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...mennyt mies...

Lopussa se lukee M to N. Miksi joku nainen tekeytyisi kirjoittamaan miehenä, en ymmärrä. Taitaa jotkut todella tulkita täällä omiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...mennyt mies...

Kävi sivusta kiinnostamaan. Mikä tuo törkeä temppu oli? Ja jos olet hän, loppu ei ainakaan pitänyt paikkansa. Psyykkistä tää ollut koko ajan.

Arvasinkin oikein, joku kutsuu luokseen kun ei pärjää kai sielläkään yksin. Mitäpä tuohon muuta sanoa. Ihan putkeen ei tainnut mennä. Mutta jos itselläni olisi parantumaton sairaus, haluaisin puhdistaa pöydän kaikkien kanssa. Ei enää mitään menetettävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...mennyt mies...

Niin, tiedä mitä tuolla fyysisyydellä tarkoitit. Mutta ihan rehti lyöminenkin sattuu vähemmän kuin selkään puukotus.

• Anonyymi

Esimerkki narsistisuudesta. Empaatikon helppo tunnistaa.

• Anonyymi

Ehkä hänen kylmään reaktioon on sekoittunut muita tunteita tai esteitä. Mistä muuten päättelet, että kyseessä on kylmä reaktio? Tunnetko häntä, vai luetko vaan tekstiä?

• Anonyymi

Täällä kirjoittelusta voi saada epäempaattisen vaikutelman, koska täällä kirjoituksissa ei voi tunteitaan paljastaa kuten kasvokkain. Eikä myöskään siitä syystä, että muut tunnistavat. Olen lämpimämpi ihminen kuin mitä kirjoitteluni täällä antanut ymmärtää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä kirjoittelusta voi saada epäempaattisen vaikutelman, koska täällä kirjoituksissa ei voi tunteitaan paljastaa kuten kasvokkain. Eikä myöskään siitä syystä, että muut tunnistavat. Olen lämpimämpi ihminen kuin mitä kirjoitteluni täällä antanut ymmärtää!

Ilkeillyt ei mene tohon selitykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkeillyt ei mene tohon selitykseen.

Tapasin miestä irl, mutta kirjoittelimme täällä ja se pilasi ihan kaiken. Kaikki olisi toisin jos olisimme kohdanneet vain kasvokkainn. Ainakin välimme olisivat lämpimämmät 0.39 kirj.

• Anonyymi

Ehkä se mitä hän tarjoaa on se mitä haluaa tarjota. Ehkei ole sen enempää tunteita.

• Anonyymi

Tunteet todellakin kuolee kun sua yritetään mitätöidä.

• Anonyymi

Mihin luulisit vaikka viiskyt vuotiaan tyytyneen, kieltäydyttyään siitä kakskytviis ikäsenä? Nii, mitä mitä vittua sä kuvittelet?

• Anonyymi

Aloitus ei ole minulle, mutta voisiko olla ihan vain niin, että sillä naisella ei ole tunteita sinua kohtaan? Oletko varma, että nainen tietää sinuun sattuvan? Tietääkö nainen, että sinulla on tunteita (siis oletko osoittanut selvästi, jotenkin muuten kuin hymyillä tai viattomalla flirtillä)? Jos et ole osoittanut sitä selvästi, nainen ei välttämättä edes tiedä sinun olevan ihastunut. Tai hän ajattelee kyseessä olevan vain pieni viaton ihastus. Silloin hän ei ymmärrä satuttavansa sinua.

• Anonyymi

Ap anna joku tunniste mistä nainen tunnistaa sinut. Voit olla ymmärtänyt ihan väärin.

• Anonyymi

Tietääkö hän edes tunteistasi?

• Anonyymi

Tiedän että kärsit jostain ja käyt läpi jotain henkilökohtaista tragediaa. Mutta sekään ei oikeuta kohtelemaan muita noin.

En ole kylmä ja tunteeton, mutta olen oppinut tämän tavan kommunikoida sinulta. Se kylmä tuuli alkoi puhaltaa siitä suunnasta jo paljon aikaisemmin. En voinut muuta kuin vastata siihen. Kovin pitkään ei jaksa kysellä toisen asioista kun vastassa on seinä ja todennäköisesti häpeä omasta käytöksestään.

Myötätunto on jotain mikä toimii myös molempiin suuntiin. Mutta ihmiselle jonka keskiössä on hän itse, ei muiden koettelemukset koskaan näy. Nähdään vaan oma tragedia, eikä tajuta että niitä voi olla muillakin.

• Anonyymi

No minäpä osoitan: N to M näinhän se todellisuudessa meni.

• Anonyymi

Jokainen nainen vastaa omista teoistaan,eikä hänen kannata pikku
      ihastuksien takia ruveta perhettä hajoittamaan.Jos joku tuntee kärjistyvänsä niin siitä vaan ,kyllä
      on aika ymmärtää todellinen elämä.
      Miehen ja Naisen elämän avioliitossa
      Voi kruunata vain lapset.

• Anonyymi

Lapset ovat aina tärkeimpiä, jos joku kohottaisi aina kulloisenkin kumppaninsa heidän yläpuolelleen, arvostus rapisi.

Sitten on toinen puoli, minkä periaatteen, arvon elämän suhteen, esimerkin haluaa antaa jakaa lapsilleen. Mitä elämän edessä tulee olla?

• Anonyymi

Hänelläkään ei ollut empatiaa yhtään.
      Ei välittänyt yhtään paljonko satutti ja loukkasi.
      N - M.

• Anonyymi

Elämä muuttaa ihmistä. Ennen tunsin empatiaa ja auttamisen halua jopa tuntemattomia kohtaan. Nykyään erityisesti tietylle porukalle ei edes sympatiaa riitä. Sitä saa mitä tilaa, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Nimimerkki liikaa nähnyt ja kokenut.

• Anonyymi

Päinvastoin toivoisin tiettyjen tekijöiden joutuvan kokevan edes puolet siitä pahasta mitä jouduin kokemaan heidän toimestaan. Ehkä elämä yllättää ja joutuvat vielä kokemaankin.

• Anonyymi

Hyvä laittaa kaikki porukkaan sinua vastaan. Vaikka tuskin edes tunnet koko "porukkaa". Aika lapsellista ja lyhytkatseista sanoisin.

Katkeruus ja kateus. Kyllä niilläkin pysyy pystyssä, mutta kuinka kauan?

• Anonyymi

Pitäisiköhän kohentaa tulta 😅

• Anonyymi

Pitää muistaa että toinen ei koskaan ole syypää yksin mihinkään, aloittajalla on aina osuus kaikkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe