Ihmisiä ei tule uskoon jouluna. MIKSI?

Anonyymi

Olen kuullut tutkimuksesta, jossa oli selvitetty kristillisten seurakuntien jäsenmäärän lisääntymistä. Siinä oli tutkittu, mihin vuodenaikaan ihmisiä tulee eniten uskoon. Tulos oli, että eniten ihmisiä tulee uskoon loppukesästä, ja vähiten joulunaikaan. Ehkä jotkut ihmettelevät, miksi ihmisiä tulee jouluna vähiten uskoon??? Olen saanut siihen vastauksen: Joulounaikaan julistetaan vain vähän ristin veren evankeliumia, jonka kautta ihminen voi pelastua. Siis SEIMENLAPSIKULTTI PEITTÄÄ IHMISILTÄ RISTIINNAULITUN JEESUKSEN!

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kova totuus:
      "Ihmisiä tulee eniten uskoon loppukesästä, ja vähiten joulunaikaan. Ehkä jotkut ihmettelevät, miksi ihmisiä tulee jouluna vähiten uskoon??? Olen saanut siihen vastauksen: Joulounaikaan julistetaan vain vähän ristin veren evankeliumia, jonka kautta ihminen voi pelastua. Siis SEIMENLAPSIKULTTI PEITTÄÄ IHMISILTÄ RISTIINNAULITUN JEESUKSEN!"

• Anonyymi

Pitääkö kenties pimeys, toivo valosta ja joulunaika ihmiset paremmin järjissään.

• Anonyymi

Itse en pidä väkivaltaviihteestä väkivaltauskonnoista nyt puhumattakaan. Jumalalla on tasoltaan åStalinin moraali kun tapattaa turhamaisuuttaan lapsensakin.

• Anonyymi

Varmaan ihan totta aloittajan aloitus. Kieltämättä monet uskovat kaikkina aikoina ovat viettäneet joulua. Mutta jos ottaa esimerkin Raamatusta, niin huomaa, että vaikka Israelilla/Juudalla oli useita hyviä kuninkaita, vasta sen yksi viimeisimmistä kuninkaista, Joosia, järjesti sellaisen pääsiäisen, että sanotaan: "Sellaista pääsiäistä ei oltu vietetty Israelissa profeetta Samuelin ajoista asti" ( 2 Aik. 35:18).

Joosia toimi siis sen mukaan, mitä Mooseksen laki sanoi. Ei edes Daavid, Hiskia jne. olleet toimineet samalla lailla, vaikka olivatkin hyviä kuninkaita. Samoin joulun vieton suhteen tulisi palata Raamatun alkuperäiseen ilmoitukseen, vaikka monet hyvät Jumalan palvelijat ovatkin viettäneet joulua. Ei sitä löydy esim. Paavalin opetuksista seurakunnalle.

Joosia muutekin kuvaa Filadelfia seurakuntaa, joka puolestaa kuvaa monen mielestä Jeesuksen paluun ajan seurakuntaa. Jeesus sanoi Filadelfialle: "Koska sinä olet ottanut minun käsrsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat" (Ilm. 3:10).

Aivan saman lupauksen sai Joosiakin Herralta: "Minä korjaan sinut isiesi tykö, ja sinä saat rauhassa siirtyä hautaasi, ja sinun silmäsi pääsevät näkemästä kaikkea sitä onnettomuutta, minkä minä annan kohdata tätä paikkaa" (2 Kun. 22:20).

Eikös se ilosanoma ole enneminkin se, että Jeesus kuoli syntiemme tähden ja nousi ylös kuolleista kuoleman voittajana. Tämä sanoma ilahduttaa täällä kuoleman varjon maassa. Sitähän Joosiakin juhli, kuten lakiin oli kirjoitettukin.

• Anonyymi

Nimi Joosia merkitsee Herra vahvistaa tai Herra antaa lahjan. Filadelfian seurakunnan heikkous oli juuri se, että heidän voimansa oli vähäinen. Sama tuntuu olleen Joosiankin kohdalla. Hän ei ollut mahtava kuningas, mutta Herra vahvisti häntä kukistamaan kaikki epäjumalan patsaat.

Myös Joosian nimen toinen merkitys sopii tähän. Herra itse antaa lahjan. Ja lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. Sitä voi tehdä vuoden jokaisena päivänä. Onhan tarvitsijat aina keskellämme. Nimenomaan tarvitsijat, eikä rakkaat lähimmäiset, joita yleensä lahjomme jouluna.

• Anonyymi

Onhan se aivan tosi, ettei raamatussa ole opetusta kerran vuodessa tapahtuvasta joulunvietosta. Sitä ei sen tähden voi sanoa raamatulliseksi. Mutta onko se silti kovin paha asia? Tosin arvelluttavaa joulunvietossa on, että se on katoilisen kirkon keksimää, kuten kaikki muutkin kirkkopyhät.

• Anonyymi

Raamatusta emme myöskään voi lukea kahvin keitosta ja kahvin juomisesta.
        Enkä myöskään ole löytänyt saunaa ja saunomista Raamatusta. Tuleeko
        jättää joulusauna pois koska sitä ei esiinny Raamatussa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta emme myöskään voi lukea kahvin keitosta ja kahvin juomisesta.
        Enkä myöskään ole löytänyt saunaa ja saunomista Raamatusta. Tuleeko
        jättää joulusauna pois koska sitä ei esiinny Raamatussa?

Kyllä siellä sanotaan, että "Kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita" (1 Kor. 6:12). Tämä kohta kattaa kahvin juomisen ja saunomisen, kunhan ne eivät ala hallitsemaan elämää.

Pakosta käsin ei liene mikään koskaan hyvä asia. Onhan kyse omasta valinnasta joulunkin suhteen: viettääkö sitä vai ei. Mutta yleensä jouluun liittyvät asiat ovat lihalle mieluisia juttuja. Lienee sellaisiakin uskovia, jotka paastoavat jouluaattona.

Minulla ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole halua pyrkiä hallitsemaan toisten mielipiteitä ja käsityksiä joulusta. Tehköön kukin miten hyväksi näkee. Tämä on minun vajavainen käsitykseni asiasta. Toivottavasti ei ole väärä käsitys.

• Anonyymi

Harvemmin pakanajuhlissa uskoon tullaan

• Anonyymi

Nyt on aika erota kirkosta:
      http://www.eroakirkosta

Massaeroaminen on alkanut. Kiitos Jumalalle!

• Uskomattomassa perheessä kasvaneena on ollut joulunsanomalla ka koulun joulujuhlilla ollut uskoontulolleni suuri vaikutus. Uudistuin uskossa jouluna -80 kuunnellessani joulusaarnaa.

• Anonyymi

>>>Uskomattomassa perheessä kasvaneena on
        ollut joulunsanomalla ka koulun joulujuhlilla ollut
        uskoontulolleni suuri vaikutus.<<<

Sama täällä, vaikkakin vähän toisin päin.
        Uskovassa kodissa kasvaneena joulun
        sanomalla on ollut suuri merkitys uskoon
        tulolleni.

https://www.youtube.com/watch?v=Jmr2zcgFP1I

"En etsi valtaa loistoa, en kaipaa kultaakaan;
        Mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan,
        Se joulu suo mi onnen tuo ja mielet nostaa Luojan
        luo. Ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauhaa päälle maan.

Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu.
        Jumalan sanan valoa jos sieluin kirkastuu.
        Tuo kotihin, jos pieneenki, nyt joulujuhla suloisin.
        Jumalan sanan valoa ja mieltä jaloa.

Luo köyhän niin kuin rikkahan saa joulu ihana.
        Pimeytehen maailman tuo taivaan valoa.
        Sua halajan, sua odotan, sä Herra maan ja taivahan.
        Nyt köyhän niin kuin rikkaan luo suloinen joulus tuo."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tulolleni.

Kuunteletko tuota laulua kesälläkin? Vai onko niin, että kesällä ei ole oikein oikeaa fiilistä kuunnella? Se osoittaa sen, että tuossakin joululaulussa tunnelmallisuus on merkityksellistä. Ei hengellinen musiikki ole ihan sellaista, että halutaan hartaita tunteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tulolleni.

Kun joulun lapsi syntyy sydämeen, pääsee sinne asumaan, se kasvaa
        mieheksi. Sitten eräänä päivänä tulee risti ja kuolema. Kuolemasta syntyy
        uusi luomus, uusi ihminen: Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Ja uskoon
        tulo on faktumi.

Arttu: https://www.youtube.com/watch?v=WDf6mBqjCsI

• Kun viittaa tutkimukseen kannattaisi laittaa esille milloin ja kuka on tutkimuksen tehnyt. Uskoontulo on usein pitempiaikainen prosessi ja ennen varsinaista uskonratkaisua tai ahaaelämystä - olen uskossa!

• Anonyymi

Voi se nopeastikin käydä eräs helluntalainen kertoi että kaksi päivää lähes yötä päivää lahkon saarnamiehet rukoilivat ja valvottivat häntä jeesuksen nimeen kunnes hän murtui ja tuli uskoon

CIA ja KGB pystyvät samaan aivopesu ohjelmassaan eli varmasti on totta että onnistuu nopeastikin

ps kyseinen henkilö on uskossa edelleen katkaisi välinsä uskottomaan perheeseensä ja ystäviinsä ettei maailman tuulet vie uskoansa olivat saarnamiehet näin opettaneet

• Anonyymi

Ihan loogista, että ihmisillä on jouluna vähemmän kodin ja perheen ulkopuolisia aktiviteetteja. Saarnoilla on muutenkin vähemmän tekemistä uskoon tulon kanssa kuin mitä aloittaja luulee.

• Anonyymi

Ei saunaa ja kahvinjuomista voi verrata kristillisen kentän asioihin. Ne eivät kuulu sinne. Aloittaja esitti kysymyksen ja toteamuksen raamatun asioista.
      Raamatun asiat ovat erikseen. Ja joulua on yritetty sulloa raamatullisiin kehyksiin, mutta se on mahdotonta, koska raamatussa ei tunneta joulua. Se alkoi vasta 300 vuotta apostolisen ajan ja raamatun syntymisen jälkeen.

• Anonyymi

Ei kaiketi JUMALA katso vuodenaikaa, milloin tekee uskon ihmiseen? Ihminen ei tule uskoon, vaan ihminen saa uskon kaikkvaltiaalta JUMALALTA.

m.l

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6184
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3063
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2223
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1808
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50