Oleskeluluvan hakija vuokralaiseksi

Anonyymi

Moi,
Vuokralaisemme on ihastunut maahanmuuttajaan, jolla ei ole oleskelulupaa. Vissiin hakemus on hylätty.
Nyt aikovat jollain konstilla päästä naimisiin ja varmaan sitten haluavat uuden vuokrasopimuksen molempien nimiin.

Onkohan valtiolla, joka tietysti haluaa edesauttaa tällaisten integroitumista, jokin takausjärjestelmä, jos tuollainen, jolla ei ole mitään historiaa Suomessa velvollisuuksien hoidosta ja käyttäytymisestä toisen omistamassa sijoitusasunnossa, päättää vetää paikan remonttiin? Ja tietenkään ei ole mitään omaisuutta mitä sitten ulosmitata eikä muutakaan menetettävää. Tarkoitan, kun en pysty mitenkään etukäteen varmistumaan, että miten henkilö asiansa on hoitanut.

Tai olisiko jokin kattava vuokralaisen riehuntavakuutus, jonka kulut voisin siirtää vuokraan sitten?

Aiemmin minulla on ollut vain vuokralaisia, joilla on tunnettu historia. Eli siis en kaipaa vastauksia, että "kenestäkään ei tiedä". Eikä tämä ole minulle mikään mamuongelma, vaan siis kyse on tästä "historiattomuudesta" vastuiden hoidossa.

Kiitos

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole valtiolla mitään systeemiä, pikkuisen hassu ajatuksenakin. Sopimsvakuus lain sallimissa rajoissa voisi auttaa vähän.

      Vuokranantajille on olemassa tuhot korvaavia vakuutuksia. Todennäköisesti joudut kyselemään suoraan vakuutusyhtiöiltä, tämän tyyppisiä tuotteita ei juuri netissä myydä.

    • Anonyymi

      Älä ota vuokralaiseksi. Olet asunnon yhdelle henkilölle vuokrannut ja jos nyt toinen tunkee samaan asuntoon niin voit irtisanoa vuokrasopimuksen sillä perusteella että vuokralainen on rikkonut sitä. Kerrot kohteliaasti että etsivät toisen asunnon.

      Älä lähden tähän leikkiin ollenkaan. Pahimmassa tapauksessa asunnostasi on vuokrat maksamatta pulen vuoden ajalta, se on sisältä poltettu koska sillä peitellään asunnossa tapahtunutta kunniamurhaa.

    • Anonyymi

      Aloituksen on pakko olla provo, ainakin niin toivon. Vain hullu lähtee tuollaiseen vapaaehtoisesti mukaan. On kokemusta, kun nainen ihastuu aivokääpiöön, joka luvatta pesiytyy kämppään, hakaa välillä naista, riehuu ja tuhoaa kämppää, nainen on silti henkisesti riippuvainen, eikä pääse irti tyypistä.

    • Anonyymi

      Yksi vaihtoehto olisi tehdä uusi vuokrasopimus vuokravälitysfiman kautta. Totta, se maksaa ehkä kuukauden vuokran verran, mutta he tekevät asiasta laillisen ja heillä on lakimiehet valvomassa kummankin etua.

      Vuokravälitysfima hakee vuokralaiset jotka Sinä hyväksyt.
      He hoitavat vuokratakuun ja maksukyvykkyyden tarkistuksen.
      He hoitavat vuokralaisen ulos asunnosta (sen pakollisen minimi puolenvuoden irtisanomisen jälkeen)

      Vuokranantajana itse en sallisi maksukyvytontä, taustaltaan epämääräistä ihmistä asuntooni.

    • Anonyymi

      Soita poliisille, että olet löytänyt kaiffarin jolla ei ole oleskelulupaa, niin kyllä ne sille palautuslennon järjestää sinne mistä on tullutkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4596
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3324
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3162
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3007
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2935
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2766
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2669
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2428
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2236
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      47
      2185
    Aihe