Siinä ei mainita kirjoittajan nimeä, opettavainen kirje silti. Kukahan tämän on oikein kirjoittanut?
Kirje hebrealaisille
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoittajasta ei liene tietoa, mutta kirjeen kohderyhmä on selvästi eri kuin Paavalin kirjeissä.
Heprealaisilla oli kirjeen lisäksi myös kuoro: Heprealaisten Huor*en Kuoro. Se oli muuten jouluisin keikalla eräässä majatalossa peetlehemissä laulamassa joululauluja. Siellä joku pariskunta sai lapsenkin tallissa, kun majatalo oli tupaten täynnä. Näin ainakin paavalin mukaan.
- Anonyymi
Juu, miehistä ja pojista koostuva kuoro. Naisilta tuskin moista hoilotusta olisi hyväksytty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, miehistä ja pojista koostuva kuoro. Naisilta tuskin moista hoilotusta olisi hyväksytty.
Hepr. 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hepr. 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelitJumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan.
Heprealaiskirjeessä kerrotaan myös, ettei kahden todistajan sääntö voi olla enää voimassa kristittyjen keskuudessa. Jos olisi se kumoaisi Jeesuksen työn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heprealaiskirjeessä kerrotaan myös, ettei kahden todistajan sääntö voi olla enää voimassa kristittyjen keskuudessa. Jos olisi se kumoaisi Jeesuksen työn.
Onko raamatussasi muita kuin heprealaiskirje? Jos, niin onko niillä jotain merkitystä, vai onko heprealaiskirje korkea-arvoisempi kuin muut?
Mitä taas tulee kahden todistajan sääntöön, niin se kertoo jumalan käsityskyvystä jotain, joka ei ole kunniaksi. Samalla se kertoo miten jumala on yhtä kuin ihmiset, ei muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko raamatussasi muita kuin heprealaiskirje? Jos, niin onko niillä jotain merkitystä, vai onko heprealaiskirje korkea-arvoisempi kuin muut?
Mitä taas tulee kahden todistajan sääntöön, niin se kertoo jumalan käsityskyvystä jotain, joka ei ole kunniaksi. Samalla se kertoo miten jumala on yhtä kuin ihmiset, ei muuta.Raamatussa on se, mitä ihmiset ovat sinne kirjoittaneet ja valinneet. Lisäksi tekstit ovat moneen kertaan muokattuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on se, mitä ihmiset ovat sinne kirjoittaneet ja valinneet. Lisäksi tekstit ovat moneen kertaan muokattuja.
Näin on ja kahden todistajan sääntö jos mikä osoittaa ettei raamatussa ole mitään ihmistä suurempaa lähdettä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934740
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854099Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1674077Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1362623- 442187
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282077Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261860- 881729
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91727