Kirje hebrealaisille

Anonyymi

Siinä ei mainita kirjoittajan nimeä, opettavainen kirje silti. Kukahan tämän on oikein kirjoittanut?

10

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoittajasta ei liene tietoa, mutta kirjeen kohderyhmä on selvästi eri kuin Paavalin kirjeissä.

• Heprealaisilla oli kirjeen lisäksi myös kuoro: Heprealaisten Huor*en Kuoro. Se oli muuten jouluisin keikalla eräässä majatalossa peetlehemissä laulamassa joululauluja. Siellä joku pariskunta sai lapsenkin tallissa, kun majatalo oli tupaten täynnä. Näin ainakin paavalin mukaan.

• Anonyymi

Juu, miehistä ja pojista koostuva kuoro. Naisilta tuskin moista hoilotusta olisi hyväksytty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, miehistä ja pojista koostuva kuoro. Naisilta tuskin moista hoilotusta olisi hyväksytty.

Hepr. 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit

Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan.

Heprealaiskirjeessä kerrotaan myös, ettei kahden todistajan sääntö voi olla enää voimassa kristittyjen keskuudessa. Jos olisi se kumoaisi Jeesuksen työn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heprealaiskirjeessä kerrotaan myös, ettei kahden todistajan sääntö voi olla enää voimassa kristittyjen keskuudessa. Jos olisi se kumoaisi Jeesuksen työn.

Onko raamatussasi muita kuin heprealaiskirje? Jos, niin onko niillä jotain merkitystä, vai onko heprealaiskirje korkea-arvoisempi kuin muut?
        Mitä taas tulee kahden todistajan sääntöön, niin se kertoo jumalan käsityskyvystä jotain, joka ei ole kunniaksi. Samalla se kertoo miten jumala on yhtä kuin ihmiset, ei muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko raamatussasi muita kuin heprealaiskirje? Jos, niin onko niillä jotain merkitystä, vai onko heprealaiskirje korkea-arvoisempi kuin muut?
        Mitä taas tulee kahden todistajan sääntöön, niin se kertoo jumalan käsityskyvystä jotain, joka ei ole kunniaksi. Samalla se kertoo miten jumala on yhtä kuin ihmiset, ei muuta.

Raamatussa on se, mitä ihmiset ovat sinne kirjoittaneet ja valinneet. Lisäksi tekstit ovat moneen kertaan muokattuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on se, mitä ihmiset ovat sinne kirjoittaneet ja valinneet. Lisäksi tekstit ovat moneen kertaan muokattuja.

Näin on ja kahden todistajan sääntö jos mikä osoittaa ettei raamatussa ole mitään ihmistä suurempaa lähdettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe