Tänään on Jouluaatto eli Hyvää Joulua Kaikille!

Ostin tänään takapihan terassilleni Joulukuusen, ensimmäisen vuosikymmeniin ja koristelin sen perinteiseen tapaan. Ledejä, palloja, tähti ja kultaköynnöstä. Autokin tuoksuu haun jäljiltä vielä kuuselle eli Joululle.

Pari kuvaa kuusestani, salamalla ja ilman:

https://aijaa.com/RKzp9P
https://aijaa.com/mU6Qfb

Nuo valkoiset puupalikat kuusen juuressa on muuten ruuvattu terassiin kiinni, ettei kuusi kaatuisi tuulessa. Se kun on ulkona.

Mutta, kunhan taas aamuyö koittaa, niin oletan, että linnut, joita taas ruokin nyt neljällä talipötköllä, käy lisäämässä Joulukuuseeni vielä siihen kuuluvat lumihiutaleet eli arkisemmin linnunkakat.

Lintujen tämän vuotinen talipötkö-ruokintasysteemini, salamalla ja ilman:

https://aijaa.com/TOoyh0
https://aijaa.com/xobQpH

Katsotaan, pelottaako Joulukuusen ledit lintuja liikaa, mutta on ne ainakin aamusapuskalle tulleet jo aamupimeässä. Välittämättä terassini ledeistä.

ps älkää kertoko Pekka Puskalle, että syötän linnuille kovaa rasvaa, ettei se saa hepulia lintujen kolesteroliarvoista ;-(

(mutta hyvin ne pähkinäiset talipötköt niille kuitenkin maistuu ;-)

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaunista on.
      Ja Hyvää Joulua sinulle ja linnuillesikin!
      🎀🎄🐦✨

      Mulla ei nyt uni tule, joten keitin kupposen kahvia...

    • Anonyymi

      Kiitos kuvista - onpa kaunista! Kiva, että ruokit lintuja - ne varmasti ymmärtävät valot valoiksi ja äkkiä tottuvat. Oikein Hyvää Joulua kaikille!

      • Anonyymi

        Joulun tarina on ihmeellinen...Hyvää Joulua.


      • Kiva on seuratta noita lintuja, välillä on toistakymmentä yhtä aikaa lounaalla, joskus joku linnuista yrittää omia kaiken itselleen ja välillä käpytikka tupsahtaa yhteen pötköön.
        Mutta pääasia on, ettei tarjoomiset lopu kesken talven eli jatkan hommaa toki kevääseen asti.

        Hyvää Joulua Sinullekin!


    • Anonyymi

      Kaunis kuusi valoineen ja ihanaa tuo kun ruokit lintuja. Hyvää Joulua!

    • Hieno kuusi. Ei ole ollut kaupungissa kuusta, maalla on (kissojen ihmeteltävänä, aina saa pallot ja köynnökset kyytiä), kun naapuri sellaisen aina pihaan on kiikuttanut odottamaan.

      Mutta se on täytetty. Tehtävä. Kinkku alkaa olla valmis.

      • Siinähän ne molemmat katit heräsi uniltaan ja nakotti pää vinossa, kun otin uunista ulos. Saivat ensimmäisenä maistiaiset.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Siinähän ne molemmat katit heräsi uniltaan ja nakotti pää vinossa, kun otin uunista ulos. Saivat ensimmäisenä maistiaiset.

        Minun kinkku on nyt vasta valmis - ei riittänyt katit - oli myös koirat paikalla. Ei varmaankaan tarvitse lisätä, että - vesi kielellä. Meillä ei maisteltu etukäteen - jaksamme odottaa.... Oletan.


      • Kinkku ei tunnu välittävän paistamisen ohjearvoista, se kun valmistuu sitten kun se valmistuu.

        Mutta pääasia että valmistuu, on se sen verran hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun kinkku on nyt vasta valmis - ei riittänyt katit - oli myös koirat paikalla. Ei varmaankaan tarvitse lisätä, että - vesi kielellä. Meillä ei maisteltu etukäteen - jaksamme odottaa.... Oletan.

        Kun kaikki puhuu kinkunpaistosta, niin hain toisenkin kinkun, valmiiksi sulaneet, iskin kinkkupussiin ja uuniin klo 12.00. Valmista pitäisi olla noin iltapäivä kuuden aikoihin.
        Lämpötilaksi pistin 77 astetta. Ensin katsotaan ja sitten vasta maistetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun kinkku on nyt vasta valmis - ei riittänyt katit - oli myös koirat paikalla. Ei varmaankaan tarvitse lisätä, että - vesi kielellä. Meillä ei maisteltu etukäteen - jaksamme odottaa.... Oletan.

        Maailmassa on suurempiakin syntejä kuin antaa periksi mielihaluilleen kinkunpaistajana. Ja noloahan se olisi vasta joulupöydässä huomata, että poskelleen tämä meni. Milläs sen selität?

        Kissat esimaistajana tietty toimii, ellei niille kelpaa, on se turha itsekään maistaa.


    • Hyvää joulua kaikille. Olen kohta lähdössä vanhempieni luo joulua viettämään kera sisarusteni ja veljentyttärieni. Eiköhän siitä tule taas aivan hauskaa, kun ollaan pysytty tällaisina hihittävinä pölvästeinä kaikki, vaikka ikää paukkuu lisää kovaa tahtia. :)

      • Aika on siten tasapuolinen kaveri, että se antaa kaikille yhtä paljon, halusi tai ei.


    • Kiitokset palautteesta jokaiselle erittelemättä.

      • Anonyymi

        Kiitos sinullekin, homo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinullekin, homo.

        On ihmisiä, jotka luonnostaan ymmärtävät, mikä joulun syvin sanoma on. Sinä Räyhis olet ehdottomasti juuri sitä joukkoa. Kun astut huoneeseen, tuot valon tullessasi. Yhtä kirkkaan ja lämpöisen kuin taktisesta ydinlatauksesta syntyy.


    • Meilläkin on ollut luonnonkuusi parvekkeella muutaman vuonna. Näin siksi, että muuten ei sovi. Nyt tyydyimme muutamaan oksaan.

      Aivan ihana tunnelmallinen kuusi ja muutenkin.

      ”…ps älkää kertoko Pekka Puskalle, että syötän linnuille kovaa rasvaa…”

      :D Ei huolta, Puska ei piittaa eläinten ruokinnasta. Tinteille pitääkin olla kovaa rasvaa. Laitan aina syksyllä sellaisen ”makkaran”, ja lisää sitä mukaa kun syövät. Se on näitä elämän pieniä iloja seurata näitä pieniä eläviä!

      • Minulla noita kilon talimakkaroita on kulunut tänä talvena jo varmaankin viisi. Pakkasessa on aina jokunen odottamassa, että entiset vähenee ja voi taas täyttää ne.
        Tälle talvelle tein nuo metalliverkkoputket, kun aiemmin orava puri verkkopussit rikki ja eväät tippui välillä terassille, mistä ne toki nopeasti syötiin pois. Harakkakin roikkui niissä ja repi niihin aukkoja.

        Mutta noihin metalliverkkoputkiin ne ei pysty. ja osasi se käpytikkakin iskeä niihin verkon reikiin eli sai syötyä.

        Metrin päästä on kiva seurata lintujen ja väliin oravankin syömistouhuja.


      • Minulla ei ole omaa kuusta, koska joulut vietän aina siskon luona Uudellamaalla Helsingistä länteen.

        Täällä Uudellamaalla ei ole lunta toisin kuin kaupungissa, josta lähdin joulun viettoon eilen. Joensuussa kuulema yksi ystäväni meinaa hiihtää. Lapissa lunta on lähemmäs metri paikoitellen, mutta minä olen tottunut jo Uudenmaan lumettomuuteen. Pihamaalla on koristettuja puita siskon luona ja hänen naapureissaan, jouluvaloja.

        Kohta pitää lähteä joulusaunaan!

        Hyvää joulua kaikille ja onnellista uutta vuotta! :)


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minulla ei ole omaa kuusta, koska joulut vietän aina siskon luona Uudellamaalla Helsingistä länteen.

        Täällä Uudellamaalla ei ole lunta toisin kuin kaupungissa, josta lähdin joulun viettoon eilen. Joensuussa kuulema yksi ystäväni meinaa hiihtää. Lapissa lunta on lähemmäs metri paikoitellen, mutta minä olen tottunut jo Uudenmaan lumettomuuteen. Pihamaalla on koristettuja puita siskon luona ja hänen naapureissaan, jouluvaloja.

        Kohta pitää lähteä joulusaunaan!

        Hyvää joulua kaikille ja onnellista uutta vuotta! :)

        Moni on harmitellut tuota Etelä-Suomen lumettomuutta, mutta jääpähän muutama tuhat peräänajoa ajamatta, jokunen tuhat lonkkaa murtumatta (liukastumiset) ja säästyy energiaa erinäinen määrä.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Moni on harmitellut tuota Etelä-Suomen lumettomuutta, mutta jääpähän muutama tuhat peräänajoa ajamatta, jokunen tuhat lonkkaa murtumatta (liukastumiset) ja säästyy energiaa erinäinen määrä.

        Yhtä joulua lukuunottamatta tällä vuosituhannella olen ollut Uudellamaalla joulun. Olen tottunut siihen, että tämän vuosituhannen joulut Etelä-Suomessa ovat lumettomia ja monesti plusasteilla. Ei ole tavatonta, että jouluaattona on noin 3 plussalla ja sataa vettä. En kaipaa valkoista joulua. Opiskelukaupungissani, Joensuussa, sellainen valkoinen joulu ilmeisesti olisi joka jouluksi taattu, mutta pidän siitä, että Helsingistä länteen n. 50 kilometriä saa kokea tunnin pitemmän päivän kuin Joensuussa ja noin kuusi tuntia pitemmän päivän kuin Rovaniemellä, jossa oikeistaan ei aattona ole kunnon päivää? Päivän pituus on tärkeämpi tekijä kuin lumi? Rovaniemen ja Lapin pimeys ei kiinnosta.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Yhtä joulua lukuunottamatta tällä vuosituhannella olen ollut Uudellamaalla joulun. Olen tottunut siihen, että tämän vuosituhannen joulut Etelä-Suomessa ovat lumettomia ja monesti plusasteilla. Ei ole tavatonta, että jouluaattona on noin 3 plussalla ja sataa vettä. En kaipaa valkoista joulua. Opiskelukaupungissani, Joensuussa, sellainen valkoinen joulu ilmeisesti olisi joka jouluksi taattu, mutta pidän siitä, että Helsingistä länteen n. 50 kilometriä saa kokea tunnin pitemmän päivän kuin Joensuussa ja noin kuusi tuntia pitemmän päivän kuin Rovaniemellä, jossa oikeistaan ei aattona ole kunnon päivää? Päivän pituus on tärkeämpi tekijä kuin lumi? Rovaniemen ja Lapin pimeys ei kiinnosta.

        Oulun pimeys ja kylmyys sai minut aikoinaan ostamaan sunnuntaihesarin ja etsin siitä työpaikan. Sattui löytymään Uudenmaan läänistä, Nurmijärveltä.
        Muuttoa valoisampaan ja lämpimämpään etelään en ole katunut.

        Sukua löytyy yhä Rovaniemeltä, Kemistä, Torniosta ja tietenkin Oulusta.

        ps nimitin itseäni nykyisen rivitaloni dinosaurukseksi, koska olemme asuneet samassa asunnossa jo kohta 20 vuotta. Naapurit on vaihtuneet muutamaan kertaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Oulun pimeys ja kylmyys sai minut aikoinaan ostamaan sunnuntaihesarin ja etsin siitä työpaikan. Sattui löytymään Uudenmaan läänistä, Nurmijärveltä.
        Muuttoa valoisampaan ja lämpimämpään etelään en ole katunut.

        Sukua löytyy yhä Rovaniemeltä, Kemistä, Torniosta ja tietenkin Oulusta.

        ps nimitin itseäni nykyisen rivitaloni dinosaurukseksi, koska olemme asuneet samassa asunnossa jo kohta 20 vuotta. Naapurit on vaihtuneet muutamaan kertaan.

        qwertyilija: "Oulun pimeys ja kylmyys sai minut aikoinaan ostamaan sunnuntaihesarin ja etsin siitä työpaikan. Sattui löytymään Uudenmaan läänistä, Nurmijärveltä.
        Muuttoa valoisampaan ja lämpimämpään etelään en ole katunut. "

        En koskaan ole asunut Oulun korkeudella tai Lapissa, mutta ymmärrän ratkaisusi.
        Minä tein vuosia sitten sen ratkaisun, että muutin Helsinkiin, jonka talvi oli tammikuun alussa muutama sentti lunta, mikä toi pimeään tammikuuhun vähän lisävaloa. Helmikuussa kyllä jo huomasi, että asuin pääkaupunkiseudulla oli lauheampaa kuin esimerkiksi Joensuussa, jossa nyt asun. Sinänsä marraskuulta tammikuulle on hyvä se, että olisi vähän lunta lisäämässä valoisuutta, mutta eteläisen Suomen valoisuus voittaa päivän pituus ja mahdollisuus suuremmalle määrälle valoisia tunteja pimeänä aikana. Siellä sinun lähtöpaikkakunnallasi, Oulussa aurinko taitaa paistaa joulun seutuun matalalta ja päivän ollessa 3 ja puoli tuntia (Auringonnousu tänään 10:30. Auringonlasku tänään 14:05. Päivän pituus on 3 h 35 min.)

        Minulla on kestämissä Joensuun 5 tunnissa päivää, joka täällä Helsingistä länteen esimerkiksi Hangossa on kuusi tuntia (Auringonnousu tänään 9:30. Auringonlasku tänään 15:26. Päivän pituus on 5 h 56 min.)

        Hyvää jouluaattoa, joulupäivää ja uutta vuotta pitemmän päivän Uudellamaalla!


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        qwertyilija: "Oulun pimeys ja kylmyys sai minut aikoinaan ostamaan sunnuntaihesarin ja etsin siitä työpaikan. Sattui löytymään Uudenmaan läänistä, Nurmijärveltä.
        Muuttoa valoisampaan ja lämpimämpään etelään en ole katunut. "

        En koskaan ole asunut Oulun korkeudella tai Lapissa, mutta ymmärrän ratkaisusi.
        Minä tein vuosia sitten sen ratkaisun, että muutin Helsinkiin, jonka talvi oli tammikuun alussa muutama sentti lunta, mikä toi pimeään tammikuuhun vähän lisävaloa. Helmikuussa kyllä jo huomasi, että asuin pääkaupunkiseudulla oli lauheampaa kuin esimerkiksi Joensuussa, jossa nyt asun. Sinänsä marraskuulta tammikuulle on hyvä se, että olisi vähän lunta lisäämässä valoisuutta, mutta eteläisen Suomen valoisuus voittaa päivän pituus ja mahdollisuus suuremmalle määrälle valoisia tunteja pimeänä aikana. Siellä sinun lähtöpaikkakunnallasi, Oulussa aurinko taitaa paistaa joulun seutuun matalalta ja päivän ollessa 3 ja puoli tuntia (Auringonnousu tänään 10:30. Auringonlasku tänään 14:05. Päivän pituus on 3 h 35 min.)

        Minulla on kestämissä Joensuun 5 tunnissa päivää, joka täällä Helsingistä länteen esimerkiksi Hangossa on kuusi tuntia (Auringonnousu tänään 9:30. Auringonlasku tänään 15:26. Päivän pituus on 5 h 56 min.)

        Hyvää jouluaattoa, joulupäivää ja uutta vuotta pitemmän päivän Uudellamaalla!

        Jos Suomi olisi pidempi maa etelään päin, niin olisin muuttanut sinne, vaikka Välimerelle asti.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Jos Suomi olisi pidempi maa etelään päin, niin olisin muuttanut sinne, vaikka Välimerelle asti.

        qwertyilija: "Jos Suomi olisi pidempi maa etelään päin, niin olisin muuttanut sinne, vaikka Välimerelle asti."

        Onko perusteita tuolle etelähakuisuudelle?

        Minä joskus ajattelin, että pohjoisin piste, jossa Euroopassa halausin asua on Marseille Ranskassa. Haluaisin asua siellä missä kasvaa Välimeren palmut ja talvella olisi suhteellisen lämmintä. Nyt olen määritellyt, että kaikki Pohjois-Savosta etelään kelpaa jotenkin. Kainuuseen ja Ouluun minua ei saada, mutta teoriassa voisin asua, vaikka Kuopiossa tai Iisalmessa ja jouda siinä sivussa talven pimeässä Olvia. Lappiin en suostu menemään kuin matkailemaan, sillä siellä on kesällä liian valoisaa ja talvella liian pimeää sekä kylmää.

        Vielä kerran hyvää joulua!


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        qwertyilija: "Jos Suomi olisi pidempi maa etelään päin, niin olisin muuttanut sinne, vaikka Välimerelle asti."

        Onko perusteita tuolle etelähakuisuudelle?

        Minä joskus ajattelin, että pohjoisin piste, jossa Euroopassa halausin asua on Marseille Ranskassa. Haluaisin asua siellä missä kasvaa Välimeren palmut ja talvella olisi suhteellisen lämmintä. Nyt olen määritellyt, että kaikki Pohjois-Savosta etelään kelpaa jotenkin. Kainuuseen ja Ouluun minua ei saada, mutta teoriassa voisin asua, vaikka Kuopiossa tai Iisalmessa ja jouda siinä sivussa talven pimeässä Olvia. Lappiin en suostu menemään kuin matkailemaan, sillä siellä on kesällä liian valoisaa ja talvella liian pimeää sekä kylmää.

        Vielä kerran hyvää joulua!

        >> Onko perusteita tuolle etelähakuisuudelle? <<

        Ei sen tarkempia, kuin että mitä etelämmäksi menee, sen välittömämpi tunnelma.
        Kaverini kärsii psoriasiksesta ja hän viettää valtaosan ajastaan Andalusiassa.
        Muuttaisin hänen naapurikseen, mutta näin avioliitossa se ei käy, yksin.

        Oman asuntoni olen myynyt joka kerta (3) ilman välittäjien sekaantumista eli eiköhän se nytkin onnistuisi.

        (ostin ensin yksiön, sitten kaksion, sitten kolmion ja nyt eletään 4h kämpässä)


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Onko perusteita tuolle etelähakuisuudelle? <<

        Ei sen tarkempia, kuin että mitä etelämmäksi menee, sen välittömämpi tunnelma.
        Kaverini kärsii psoriasiksesta ja hän viettää valtaosan ajastaan Andalusiassa.
        Muuttaisin hänen naapurikseen, mutta näin avioliitossa se ei käy, yksin.

        Oman asuntoni olen myynyt joka kerta (3) ilman välittäjien sekaantumista eli eiköhän se nytkin onnistuisi.

        (ostin ensin yksiön, sitten kaksion, sitten kolmion ja nyt eletään 4h kämpässä)

        Andalucia on ihan kivaa ja kaunista seutua. Hyvän kaverin sukulaisilla on siellä (Esteponassa) kaksikin vähäisellä käytöllä olevaa taloa, hienolla paikalla, korkealla rinteessä ja näkymät laaksoon sekä Välimerelle.

        Noita on saanut käyttää aika nimellistä korvausta vastaan, olikohan tuo viimeksi muutama satanen ja 3 viikkoa. Ei paha.


      • a-teisti kirjoitti:

        Andalucia on ihan kivaa ja kaunista seutua. Hyvän kaverin sukulaisilla on siellä (Esteponassa) kaksikin vähäisellä käytöllä olevaa taloa, hienolla paikalla, korkealla rinteessä ja näkymät laaksoon sekä Välimerelle.

        Noita on saanut käyttää aika nimellistä korvausta vastaan, olikohan tuo viimeksi muutama satanen ja 3 viikkoa. Ei paha.

        Siellä Andaluciassa oli kerran tulva ja tuo kaverini Make kysyi, että tiedänkö, mikä on Andalucialainen suihkukaivo.
        No en tiennyt ja hän valisti, että se on se kun pöntöstä suihkuaa vesi huoneeseen.
        Huumormiehii, tuo Make.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Onko perusteita tuolle etelähakuisuudelle? <<

        Ei sen tarkempia, kuin että mitä etelämmäksi menee, sen välittömämpi tunnelma.
        Kaverini kärsii psoriasiksesta ja hän viettää valtaosan ajastaan Andalusiassa.
        Muuttaisin hänen naapurikseen, mutta näin avioliitossa se ei käy, yksin.

        Oman asuntoni olen myynyt joka kerta (3) ilman välittäjien sekaantumista eli eiköhän se nytkin onnistuisi.

        (ostin ensin yksiön, sitten kaksion, sitten kolmion ja nyt eletään 4h kämpässä)

        qwertyilija: "Ei sen tarkempia, kuin että mitä etelämmäksi menee, sen välittömämpi tunnelma. Kaverini kärsii psoriasiksesta ja hän viettää valtaosan ajastaan Andalusiassa.
        Muuttaisin hänen naapurikseen, mutta näin avioliitossa se ei käy, yksin."

        Itselleni riittää etelän kaipuuseen sellaiset paikat, joissa palmu kasvaa: esimerkiksi Rooma tai Teneriffa. Käyn siellä lomalla. Kaverin kanssa meinataan käydä Kanarian saarilla, kun tämä täyttää runsaan 10 vuoden päästä 50 vuotta. Minä maksan matkan.Minulla ei ole tällä hetkellä vaimo rajoitteita, joten saan olla vallaton poikamies.

        Hyvää joulupäivää ja tapaninpäivää.


    • Hyvää Joulua kaikille. Nyt alkaa päivä piteentymään. Ja ehkä aurinko enempi näyttäytymään.

      • sage8: "Hyvää Joulua kaikille. Nyt alkaa päivä piteentymään. Ja ehkä aurinko enempi näyttäytymään."

        Mikäli oikein katsoin niin ainakin sunnuntaina aurinko paistaa ennusteitten mukaan vähän Helsingissä, muusta maasta en niin tiedä. Minua harmittaa se, että aikaisemmin ei ole esillä, sillä lumetonkin Helsinki on kaunis, jos talviaurinko paistaa. Tapanina pitäisi käydä sukulaisissa Stadissa, mutta ilman auringonpaistetta. :(

        Hyvää joulua ja onnea auringonpaisteen suhteen! Paistakoon aurinko pian Teille! :)


    • Se on sopusuhtaisen näköinen joulukuusi.
      Jos Puskalta kysyisi niin minä en saisi juoda edes joulu-oluttani.
      Onkohan hän äärikristitty?

      Hyvää joulua kaikille minultakin.

      • Puska kieltäisi ne asiat, mitä Päivin kieltolistalta ei vielä löytyisi.

        ps ei meinattu saada tuota kuusta verkotusputken läpi, oli sen verran tuuhea ja tosi painava. Mutta kuusi se vain on kuusten joukossa.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Puska kieltäisi ne asiat, mitä Päivin kieltolistalta ei vielä löytyisi.

        ps ei meinattu saada tuota kuusta verkotusputken läpi, oli sen verran tuuhea ja tosi painava. Mutta kuusi se vain on kuusten joukossa.

        Jokunen vuosi sitten lupasin tuoda tutuillekin joulukuusia metsästäni.

        Asetin 5 komea kuusta moorrorikelkan rekeen ja ajomatkaa oli viitisen kilometriä.
        Perille päästyä oli puolet havuista pudonnut.

        Se oli viimeinen kerta kun pakkasella haen jäätyneitä joulukuusia.


    • Hieno on joulusi. Kaunis kuusi yölläkin.

      • qwertyilija

        Ihan nätti se on, kuten kuuset yleensäkin.


    • Anonyymi

      Hyvät Joulut, gud Jul!

    • Minunkin auto tuoksuu kuselle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe