kiinnostaisi lukea hyvät kokemukset paaston jälkeen kiitos
Onko hyvää kokemusta paastosta?
24
73
Vastaukset
- Anonyymi
Aikoinaan paastosin 7 päivää. Myönteinen kokemus, voimat siinä vähän meni mutta muuten ihan hyvä kokemus. Netistä varmaan löyty tietoa mitä pitää ottaa huomioon.
Itse otin myös suoli huuhtelun, muuten voi tulla päänsärkyä.
kysynpävaan.- Anonyymi
kiitos luin sen mielenkiinnolla 7 päivää tuntuu pitkältä aikaa paastota... ajattelen jos otan aluksi 3 päivän paastoa, mutta tuleeko siitä jotain positiivista muutosta? olisiko positiivista kokemusta 3 päivän paastosta?
ei trollausta, ei solvausta, ei asiatonta kommenttia kiitos
- Anonyymi
Paasto kasvattaa itsekuria ja siten lisää kykyä vastustaa syntiä.
- Anonyymi
ok kiitos:) itsekuria tarvitaan myös
- Anonyymi
Paastoamalla voi myös päätyä sairaalaan. Minulle kävi niin.:)
- Anonyymi
Joo on paljonkin hyviä kokemuksia ihan 36 tunninkin paastoista.
Jotenkin rukouselåmää virvoittaa ja on hengellisesti vireämpi olo ihan lyhyenkin paaston jälkeen.
Tärkeintä on tietty mielenlaatu rukouksessa ja paastossa.- Anonyymi
tuo kuulostaa hyvältä. yksinko tai perheellisenä jäsenenä paastosit yksin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuo kuulostaa hyvältä. yksinko tai perheellisenä jäsenenä paastosit yksin?
Sekä että poikamiehenä ja nyt perheellisenä.
Paasto tekee terää rukous elämällä ja monesti sen aikana tai jälkeen avautuu hyviä johdatuksia esim todistaa toisille Jeesuksesta.
Mutta ei Jumalaa paaston avulla saada toimimaan niinkuin me haluamme mutta kyllä armoliitossa elävänä koen tarvetta kilvoitella tässäkin asiassa niinkuin Herra minussa tahtoa ja tekemistä vaikuttaa.
Tietty lähimmille täytyy asia kertoa.Eikä silloin ole kyse torven soittamisesta.
Raamatussa Apt 13 opettajat ja profeetat paastosivat yhdessä eli tiesivät toistensa paastoamisesta eikä siinä ole mitään väärää kun eivät tehneet sitä toisilta kiitosta saadakseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä että poikamiehenä ja nyt perheellisenä.
Paasto tekee terää rukous elämällä ja monesti sen aikana tai jälkeen avautuu hyviä johdatuksia esim todistaa toisille Jeesuksesta.
Mutta ei Jumalaa paaston avulla saada toimimaan niinkuin me haluamme mutta kyllä armoliitossa elävänä koen tarvetta kilvoitella tässäkin asiassa niinkuin Herra minussa tahtoa ja tekemistä vaikuttaa.
Tietty lähimmille täytyy asia kertoa.Eikä silloin ole kyse torven soittamisesta.
Raamatussa Apt 13 opettajat ja profeetat paastosivat yhdessä eli tiesivät toistensa paastoamisesta eikä siinä ole mitään väärää kun eivät tehneet sitä toisilta kiitosta saadakseen.kuulostaa hyvältä. kiitos. en tiiä miksi pelkään paastoa en tiiä syytä ja mietin mistä mun pelko johtuu. pelko taitaa hallita mua. onnistuisko jos aluksi paastoan pienellä ruoka-annoksella normaalisti mutta iltaisin on vaikeeta pidättäytyä syömisestä. en tiiä miten sen asian kans pitäis ratkaista. mulla on lainattu kirja se ei oo hengellinen kirja vaan se on tavallinen paastokirja. saa nähä olisko siitä kirjasta mitään apua mun ongelmaan
miten iltaisin sulla paasto sujui? :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulostaa hyvältä. kiitos. en tiiä miksi pelkään paastoa en tiiä syytä ja mietin mistä mun pelko johtuu. pelko taitaa hallita mua. onnistuisko jos aluksi paastoan pienellä ruoka-annoksella normaalisti mutta iltaisin on vaikeeta pidättäytyä syömisestä. en tiiä miten sen asian kans pitäis ratkaista. mulla on lainattu kirja se ei oo hengellinen kirja vaan se on tavallinen paastokirja. saa nähä olisko siitä kirjasta mitään apua mun ongelmaan
miten iltaisin sulla paasto sujui? :)No jos pelkällä vedellä paastoaa niin voi uni tulla vähän hiitammin.
Jos vetää osa paastolla ns Danielin pasasto ,ei syönyt herkullista ruokaa.
Niin vähän mehua tai muuta sokeripitoista auttaa.
En suosittele pelkällä vedellä ekaa kertaa jos paastoat useamman päivän.
Voithan aloittaa ekalla kerralla vaikka jättämällä vain esim aamupalan ja lounaan väliin.
Ihmisillä on eri sietokyky muttei useimmille tule muuta sivuvsikutusta kuin nälkä esim 24 tunnin tai 36 tunnin paastossa.
- Anonyymi
Tämä aihe sopii mulle kun on tullut paastottua ja juuri klo 17.20 alkoi paastopäivä 2.
Suolihuuhteluita en ole koskaan tehnyt. Pisin vesipaasto ollut 12vrk. Nyt teen 40vrk rukoillen toisinaan.
Paastoissa on Herran kanssa loikoillen rukouksessa vietetyt hetket rakkaita. Tietenkin ruojaunelmia riittää paastotessa. Ja siivottua tulee paastolla kun ylimääräisestä ajasta ei ole pulaa.Jos tuntuu että elämä kuluu liian nopeasti niin paastolla se ei tunnu yhtä nopsaan kuluvan.
Paastolla sain lähes parannettua kokonaan sietämättömän kutisevan ihottuman kun paastodokumentissa sanottiin sen riittävän. Nyt isken ihottumaa päin näköä 40vrk paastolla. Siinä voi parantua jotain tietämättänikin kuten syöpää.
Miksi paastoan? Koska Jeesus sanoi " kun paastoatte". Jeesus selvästi kehottaa paastoamaan ja kun Jeesus neuvoo niin se on hyvä neuvo.Jeesus on hyväntahtoinen Neuvonantaja.
Commandohauis53cm- Anonyymi
Korjaus ja lisäys.
Ruojaunelmia:ruokaunelmia.
Mehun juominen ei ole paasto.Paasto tarkoittaa kaiken energiaksi muuntuvasta aineesta pidättäytymistä.
Paastodokumentista sain käsityksen että 12vrk riittää tuhoamaan histamiinit kokonaan mutta ei riittänyt mulla mutta asteikolla 0-10 kutisuuskiusa 9:sta tippui kutisuuskiusa 2:een eli satunnaisesti ihottuma enää piinaa kutinallaan. Olen autuas kun kokeilin 12vrk vesipaastoa Ihotyumasta kärsiville suosittelen vesipaastoa ainakin 3 viikkoa mutta mikä kellekin riittää? Ja en mitään muuta juo kuin vettä kuten suolaa, omenaviinietikkaa veteen ym. joita jotkut ottavat. Ei se ole oikeaa paastoa.
Commandohauis53cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus ja lisäys.
Ruojaunelmia:ruokaunelmia.
Mehun juominen ei ole paasto.Paasto tarkoittaa kaiken energiaksi muuntuvasta aineesta pidättäytymistä.
Paastodokumentista sain käsityksen että 12vrk riittää tuhoamaan histamiinit kokonaan mutta ei riittänyt mulla mutta asteikolla 0-10 kutisuuskiusa 9:sta tippui kutisuuskiusa 2:een eli satunnaisesti ihottuma enää piinaa kutinallaan. Olen autuas kun kokeilin 12vrk vesipaastoa Ihotyumasta kärsiville suosittelen vesipaastoa ainakin 3 viikkoa mutta mikä kellekin riittää? Ja en mitään muuta juo kuin vettä kuten suolaa, omenaviinietikkaa veteen ym. joita jotkut ottavat. Ei se ole oikeaa paastoa.
Commandohauis53cm"Paastodokumentista sain käsityksen että 12vrk riittää tuhoamaan histamiinit kokonaan"
Histamiinit eivät katoa mihinkään, sillä ne ovat keskushermoston tärkeitä välittäjäaineita, joilla on elimistössä monenlaisia tehtäviä. Paasto voi vähentää elimistön matalaaiheista tulehdusta, ja vähentää sitä kautta kutinaa. Ainakin joksikin aikaa. Oletko kokeillut kutinaasi suolasaippuaa.
Histamiini toimii reseptorien kautta, joita on eri tyyppejä:
H1 – keuhkoputkien supistuminen, verisuonien laajeneminen, sileän lihaskudoksen supistuminen, allerginen ihottuma, verisuoniston seinämän jännitystilan vaihtelu, hyönteisten pistojen aiheuttama kipu ja kutiaminen
H2 – mahahapon erityksen lisääntyminen
H3 – vähentynyt hermovälittäjäaineiden vapautuminen, mm. histamiini, asetyylikoliini, noradrenaliini, serotoniini - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paastodokumentista sain käsityksen että 12vrk riittää tuhoamaan histamiinit kokonaan"
Histamiinit eivät katoa mihinkään, sillä ne ovat keskushermoston tärkeitä välittäjäaineita, joilla on elimistössä monenlaisia tehtäviä. Paasto voi vähentää elimistön matalaaiheista tulehdusta, ja vähentää sitä kautta kutinaa. Ainakin joksikin aikaa. Oletko kokeillut kutinaasi suolasaippuaa.
H1 – keuhkoputkien supistuminen, verisuonien laajeneminen, sileän lihaskudoksen supistuminen, allerginen ihottuma, verisuoniston seinämän jännitystilan vaihtelu, hyönteisten pistojen aiheuttama kipu ja kutiaminen
H3 – vähentynyt hermovälittäjäaineiden vapautuminen, mm. histamiini, asetyylikoliini, noradrenaliini, serotoniiniTarkoitin että kun histamiineja on päässyt kerääntymään väärään paikkaan niin siitä nk. väärässä paikassa ne histamiinit vaikuttavat kutinaa. Kuten luit niin suuri muutos elämääni tuli paastottuani.
Ennen 12vrk paastoani elin epätoivoisena.Paaston jälkeen olen elänyt autuaana vaikkakin muutaman kerranranteitani alkaa kutisemaan kun olen syönyt tai kun menen suihkuun. Mutta nyt tulee tilaisuus antaa paastovaikutuksesta lisätietoa omalta osaltani kun paastoan.
Jos kuitenkin tuntuu että paasto on henkeä uhkaamassa niin keskeytän sen. Klo 17.20 tänään on 2 vrk inessä, 38 orrella. Vesipaasto tämä on mutta olen toistaiseksi mennyt vedettä. Kuivapaasto vastaa kuulemma 3 päivän vesipaastoa ja on terveellistä lääkettä.Yritän 5 päivää nesteittä ja sitten jatkaa 35 vedellä. Aloitin munuaistensuojajuomalla paaston.
Commandohauis53cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paastodokumentista sain käsityksen että 12vrk riittää tuhoamaan histamiinit kokonaan"
H3 – vähentynyt hermovälittäjäaineiden vapautuminen, mm. histamiini, asetyylikoliini, noradrenaliini, serotoniinimeilenkiintoista, en oo kuullut että paasto voi parantaa ihottuman. hyvä vinkki kiitos commandohauis53cm:lle ja sulle
Paasto saa minut tuntemaan tieni muita paremmaksi uskovaiseksi, mitä tietenkin muutenkin tiedän olevani.
- Anonyymi
Vihanneksia, hedelmiä, jogurttia, marjakeittoja. Siinä yksi dieetti malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihanneksia, hedelmiä, jogurttia, marjakeittoja. Siinä yksi dieetti malli.
Samoin asketismi yksin harjoitettuna dieetin kanssa on hyvä kokemus jopa elämäntapa. Materia karsitaan minimiin ja hiljennytään sekä luetaan teologiaa. Suljetaan maailma pois kokonaan. Sopiva valaistus tuo teologiseen keskittymiseen oman lisänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin asketismi yksin harjoitettuna dieetin kanssa on hyvä kokemus jopa elämäntapa. Materia karsitaan minimiin ja hiljennytään sekä luetaan teologiaa. Suljetaan maailma pois kokonaan. Sopiva valaistus tuo teologiseen keskittymiseen oman lisänsä.
Pieni uskonnollinen kommuuni, ekologista elämää. Kiinnostaisiko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä on teologia? tarkoitatko siis raamattua?
- Anonyymi
Paastosta on aina hyötyä hengellisesti, se vankistaa halua olla poissa lihallista himoista.
Uskoa se ei suurenna yhtään, jos tekee sitä vähänkään ruumiin etujen takia. Paaston on Herra valinnut ainoaksi maalliseksi aseekseen suurentaa taisteluvahvuuttaan pahaa vastaan, jos uskova niin haluaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paastosta on aina hyötyä hengellisesti, se vankistaa halua olla poissa lihallista himoista.
Uskoa se ei suurenna yhtään, jos tekee sitä vähänkään ruumiin etujen takia. Paaston on Herra valinnut ainoaksi maalliseksi aseekseen suurentaa taisteluvahvuuttaan pahaa vastaan, jos uskova niin haluaaPaasto on ainoa lihallinen taisteluhaarniska pahaa vastaan, joka on ei-hengellinen.
Paaston yksi tehtävä ja se on arvokas :
Se väkevöittää rukoususkoa.
Et voi olla paaston hyötyjä ainakaan paljolti, jos
Kerrot siitä muille.
Evankeliumissa lukee, että voitele paaston ajaksi kasvosi, etkä tee niin kuin ulkokullatut, jotka surkeudella näyttävät sen esille
- Anonyymi
Ehkäpä voi lukea passtoamiseksi myös itsensä rääkkäämisen. Älä nyt itseäsi rääkkää, emmää rääkkääkkään. Olen melko tavalla mässäillyt joulun aikaan. Lähdenkin tältä istumalta polkupyöräilemään vauhdilla jopa lähemmäs viisi tuntia. Enkä syö mitään, juon vaan.
- Anonyymi
Nyt on viisi tuntia takana sotkemista. Hengellinen ja henkinen kokemus. Siunailin ihmisiä taloissansa. Vesisade oli aluksi sakea, mutta muuttui aamua kohden lumeksi. Puhdas valkoinen vaippa vaippa, ylistyksen vaippa, ja suunnaton hiljaisuus. Poikkesin sen verran suunnitelmasta, että otin veden lisäksi toiseen pulloon sihijuomaa. Siitä sai sokeria. Ei näkynyt edes ateistiautoilijoita =rattijuoppoja =nistejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671