https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4902a2f0-3d0f-4485-8faa-1a6738d2e654
Kunnon menoa jehovilla. Ei ihme että suosio nousee nuorten keskuudessa
Jehovien uusi vuosi
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Alkaa nuorisolla olla "mitta täynnä".
He näkevät että heidän vanhempansa ovat laittaneet elämänsä vessanpöntöstä alas, ja itse he eivät aio sitä tehdä.
Mitähän "tiedottajat asiaan kommentoivat"?
" Luopioiden ilkeitä juttuja?", kun asiasta ei kertota JW orgissa?
Yritin katsoa lehdessä olevaa kuvaa ja aivankun siellä olis ollut eräs tiedottaja. Se nutturapää. Myös mainosvaltuutettu siellä vilahti. ( viuhahti) - Anonyymi
Jehovissa kunnon kemut ja eivät muka vielä uutta vuotta. Eihän ne vieraat ilman seurakuntalaisten apua olisi päässeet juhlimaan.
- Anonyymi
Arvelisin että jokin väärinkäsitys tässä toimituksella. Yli vuoteen ei muka kukaan ole kuullut tällaisesta, kun juorut vyöryäisivät kyllä yli Suomen muutamassa päivässä. Jos kyse olisi todellisesta tapahtumasta, siitä olisi ollut keskustelua netissäkin vaikka kuinka pitkään.
Ja tämä ei ole mikään todistajamielisen epätoivoinen avautuminen. Suhtaudun erittäin kriittisesti todistajuuteen, mutta tässä jutussa on todennäköisesti mennyt yksityiskohtia sekaisin.
Laitoin asiasta Iltalehden toimitukseen pyynnön tarkistaa lähteensä ja perustelin miten tällainen tapahtuma on käytännössä mahdottomuus. Valtakunnansaleja ei vuokrata kenellekään, jonka lisäksi saleja kyllä valvotaan todistajien toimesta. Jos salilla tapahtuisi jotain näin epätavallista, poliisit olisi soitettu paikalle paljon aikaisemmin ja todistajien itsensä toimesta.- Anonyymi
Huomasikos kukaan ettei sali ole enää todistajien käytössä?
"Kyseiset tilat eivät kuitenkaan enää ole Jehovan todistajien käytössä, vaan ne myytiin eteenpäin 2013. Tiloissa toimii nykyään juhla- ja kokoustiloja tarjoava yritys."
"Oikaisu 25.12 kello 11.47. Jutussa kerrottiin aikaisemmin tilan olleen Jehovan todistajien käytössä. Tilasta puhutaan paikallisten keskuudessa edelleen näin, vaikka se on myyty vuonna 2013. Lisätty myös oikeuden päätöksestä todistajan kertomus."
Eli alkuperäinen uutinen oli hiukan niin kuin ankka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasikos kukaan ettei sali ole enää todistajien käytössä?
"Kyseiset tilat eivät kuitenkaan enää ole Jehovan todistajien käytössä, vaan ne myytiin eteenpäin 2013. Tiloissa toimii nykyään juhla- ja kokoustiloja tarjoava yritys."
"Oikaisu 25.12 kello 11.47. Jutussa kerrottiin aikaisemmin tilan olleen Jehovan todistajien käytössä. Tilasta puhutaan paikallisten keskuudessa edelleen näin, vaikka se on myyty vuonna 2013. Lisätty myös oikeuden päätöksestä todistajan kertomus."
Eli alkuperäinen uutinen oli hiukan niin kuin ankka.Jep, juttuun tehtiin oikaisu aika nopeasti sen jälkeen kun olin laittanut sähköpostia toimitukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, juttuun tehtiin oikaisu aika nopeasti sen jälkeen kun olin laittanut sähköpostia toimitukseen.
Sinun vai Tonyn? Vai samako olette? Mutta tästä kyllä pitää antaa aploodit. Itse luin juttua aamusella ja ihmettelin sitä, muttei tullut mieleenkään, että sali oli myyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun vai Tonyn? Vai samako olette? Mutta tästä kyllä pitää antaa aploodit. Itse luin juttua aamusella ja ihmettelin sitä, muttei tullut mieleenkään, että sali oli myyty.
Ehkä minä olen Tony. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä minä olen Tony. ;)
Onko teillä siellä Veljesseurassa ollut juttua tästä uudesta sukupolviopista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko teillä siellä Veljesseurassa ollut juttua tästä uudesta sukupolviopista.
Jaa siitä limittäisestä sukupolviopista? Eiköhän sieltä löydy.
- Anonyymi
>>Oikaisu 25.12 kello 11.47. Jutussa kerrottiin aikaisemmin tilan olleen Jehovan todistajien käytössä. Tilasta puhutaan paikallisten keskuudessa edelleen näin, vaikka se on myyty vuonna 2013. Lisätty myös oikeuden päätöksestä todistajan kertomus.<<
Miten asia liittyy Jehovan todistajiin, koska sali on myyty vuonna 2013.
Kyseinen tapahtuma 2018.
ALOITTAJA ON TROLLI.- Anonyymi
Uutisankkahan tuo oli, mutta luulisi Jehova Jumalan estävän hänelle alun perin pyhitetyn rakennuksen rienaavan käytön silloinkin, kun persaukinen kutistuva seurakunta on jo myynyt rakennuksen.
- Anonyymi
Juttua ei ollut oikaistu vielä aamulla kun aloitus tehtiin ja otsikossakin sanottiin että kekkerit pidettiin Jehovan todistajien salilla. Kukaan ei ole trollannut. Ollaan uskottu mitä lehdessä lukee. Nyt lukee eri tavalla. Jos ei ole Turusta niin ei voi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisankkahan tuo oli, mutta luulisi Jehova Jumalan estävän hänelle alun perin pyhitetyn rakennuksen rienaavan käytön silloinkin, kun persaukinen kutistuva seurakunta on jo myynyt rakennuksen.
>>Uutisankkahan tuo oli, mutta luulisi Jehova Jumalan estävän hänelle alun perin pyhitetyn rakennuksen rienaavan käytön silloinkin, kun persaukinen kutistuva seurakunta on jo myynyt rakennuksen.<<
Onhan noita saleja myyty kenelle tahansa. Tiedän ainakin yhden salin myyty vapaamuurareille.
Syy on yksinkertaisesti se, että Jehovan todistajissa tapahtuu vähenemistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Uutisankkahan tuo oli, mutta luulisi Jehova Jumalan estävän hänelle alun perin pyhitetyn rakennuksen rienaavan käytön silloinkin, kun persaukinen kutistuva seurakunta on jo myynyt rakennuksen.<<
Onhan noita saleja myyty kenelle tahansa. Tiedän ainakin yhden salin myyty vapaamuurareille.
Syy on yksinkertaisesti se, että Jehovan todistajissa tapahtuu vähenemistä.Kysyinkin, miksi Jehova ei ole estänyt hänelle alunperin siunattujen tilojen rienaavaa käyttöä? Eikö paukut riitä, vai osoittaako Jehova Jumala näin tyytymättömyyttään hänen palvontapaikkansa myymiselle?
Jostainhan ne rahat pitää pedofiilioikeudenkäynteihin saada. Etenkin jenkkilässä korvaussummat voivat nousta valtaviksi. Lasten jätsirahat eivät riitä kattamaan tuomioita.
Mutta tuskin Jehova Jumala sitä huomioi. Hänellä on tapana omankin ilmoituksensa mukaan niittää sieltä, mihin ei ole kylvänyt. Ja jos satoa ei tule, alueen omistaja on kusessa. - Anonyymi
Hallintoelin on trolli ja useimmat vanhimmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyinkin, miksi Jehova ei ole estänyt hänelle alunperin siunattujen tilojen rienaavaa käyttöä? Eikö paukut riitä, vai osoittaako Jehova Jumala näin tyytymättömyyttään hänen palvontapaikkansa myymiselle?
Jostainhan ne rahat pitää pedofiilioikeudenkäynteihin saada. Etenkin jenkkilässä korvaussummat voivat nousta valtaviksi. Lasten jätsirahat eivät riitä kattamaan tuomioita.
Mutta tuskin Jehova Jumala sitä huomioi. Hänellä on tapana omankin ilmoituksensa mukaan niittää sieltä, mihin ei ole kylvänyt. Ja jos satoa ei tule, alueen omistaja on kusessa."Kysyinkin, miksi Jehova ei ole estänyt hänelle alunperin siunattujen tilojen rienaavaa käyttöä? Eikö paukut riitä, vai osoittaako Jehova Jumala näin tyytymättömyyttään hänen palvontapaikkansa myymiselle?"
Jehovan todistajat eivät koskaan tee vastoinkäymisistä sitä johtopäätöstä, että Jehova olisi heille suuttunut ja vetänyt pois siunauksensa. Raamatusta löytyisi tukea myös tällaiselle ajattelulle, mutta sitä ei haluta käyttää. Sen sijaan menestys on Jehovan siunausta, mutta vastoinkäymiset Saatanan vainoa, ja molemmat ovat osoitus siitä, että kyseessä on Ainoa Oikea Totuus.
- Anonyymi
Laittaakohan Veikko veljesseuralle kiitoskorttia, kun siellä tehtiin oikaisupyyntö Iltalehdelle?
https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=9214- Anonyymi
Ei laita. Kriittisesti suhtautuvat ovat väärällä asialla silloinkin, kun tekevät jotain oikein. Jehovan järjestö puolestaan on oikealla asialla silloinkin, kun tekee jotain väärin.
- Anonyymi
Toivon että salilla alettaisiin pitää säännöllisesti nuorisolle tarkoitettuja juhlia. Tässä olisi houkutteleva ohjelma numero. Olisi hienoa jos järjestettäisiin tälläistä nuorison ikäkauden ja kehityksen mukaista toimintaa. Juhlat voivat olla osa tämän päivän hengellisyyttä ja lisäävät kiinnostusta.
- Anonyymi
voiha veikko kun oli vääristelevä uutinen
- Anonyymi
Älä muuta sano. Voihan veikkonen, ei olisi uskonut että vahingossa menee näinkin pieleen uutinen.
- Anonyymi
Talkoilla salin rakentanut porukka tuskin ajatteli sen päätyvän tällaiseen käyttöön.
- Anonyymi
Ihmiset antavat rahaa ja aikaa, turhaan. Lopulta se sali myydään ja päätyy nuorison bile paikaksi. Varmaan rahat lähetettiin Amerikkaan ja taas alettiin keräämään uutta summaa jäseniltä johonkin tarkoitukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset antavat rahaa ja aikaa, turhaan. Lopulta se sali myydään ja päätyy nuorison bile paikaksi. Varmaan rahat lähetettiin Amerikkaan ja taas alettiin keräämään uutta summaa jäseniltä johonkin tarkoitukseen.
Voisin kuvitella, että talkoilla rakennettujen salien myyminen on todistajien mielestä masentavaa, mutta eihän sitä sovi seurakunnassa näyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisin kuvitella, että talkoilla rakennettujen salien myyminen on todistajien mielestä masentavaa, mutta eihän sitä sovi seurakunnassa näyttää.
Minä olen ollut kahden salin rakennustalkoissa jotka on sittemmin myyty.
Arvatkaa huviksenne menenkö enää mihinkään salitalkoisiin?
Jos ette arvaa niin sanon: EN!
Pitäkää p. .kanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665341- 654566
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234315- 513740
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463734Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo763048Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv532888- 282863
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626