Miten haluat ruumiillesi käyvän?

Anonyymi

Tuhotaanko polttamalla tuhkaksi, vai saako bakteerit, madot ja ruumiskärpäsen toukat syödä sen.
Miltä se tuntuu maata sellaisena odottaessasi Jeesuksen paluuta maanpinnalle ja ylösnousemusta taivaaseen.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hautajaiset kuuluisi järjestää jätteenpolttolaitoksilla eli ottaa valta pois kirkolta.

• Anonyymi

Kirkko ei järjestä hautajaisia, paitsi tilanteissa, joissa ei ole omaisia tiedossa. Ihmisyys on kuitenkin arvokas asia, paitsi kirkon vihaajille, mutta voivathan he itse kaivaa hautansa tai hypätä itse jätelaitoksen polttouuniin. Sillähän asia selviää toivomallaan tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko ei järjestä hautajaisia, paitsi tilanteissa, joissa ei ole omaisia tiedossa. Ihmisyys on kuitenkin arvokas asia, paitsi kirkon vihaajille, mutta voivathan he itse kaivaa hautansa tai hypätä itse jätelaitoksen polttouuniin. Sillähän asia selviää toivomallaan tavalla.

Ihmisen kuollessa jäljelle jää vain ruumis, se on aivan sama mitä ruumiille tehdään.
        Sinä kehotat tuhoamisleirien tapaan heittää suunnitelman paljastajat elävänä esimerkkinä muille, heittämään elävänä polttouuneihin. OLET AITO KRISTITTY eli noidan polttaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen kuollessa jäljelle jää vain ruumis, se on aivan sama mitä ruumiille tehdään.
        Sinä kehotat tuhoamisleirien tapaan heittää suunnitelman paljastajat elävänä esimerkkinä muille, heittämään elävänä polttouuneihin. OLET AITO KRISTITTY eli noidan polttaja.

Valehtelet ja vääristelet TAAS tapasi mukaan. "Hautajaiset kuuluisi järjestää jätteenpolttolaitoksilla eli ottaa valta pois kirkolta."
        Nimenomaan kirjoitin vastauksena, että voit ITSE kaivaa itselle kuoppasi tai hypätä jätelaitoksen polttouuniin! Mutta salli kirkolliset hautajaiset niitä haluaville tai siviilihautajaiset taas niitä haluaville ja siinä avoimen haudan äärellä sallia tilaisuus omaisille mahdollisuus tehdä viimeinen ihmisarvoinen palvelus pois nukkuneelle.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisyys on kuitenkin arvokas asia, paitsi kirkon vihaajille..."

Se on kyllä kieltämättä pantu merkille väkisinkin, että kirkkoa vihaavat lahkolaiset kaatumaseuralaiset eivät pidä ihmisyyttä arvokkaana asiana. Heillä on taipumusta kannattaa ihmisvihamielistä politiikkaa, missä tekopyhästi ylikorostetaan varsinaiseksi ihmiseksi vasta kehittymässä olevan alkion tai sikiön "oikeuksia", mutta sitten kun tuo on syntynyt, niin hänestä ei piitata enää pätkääkään. Näin sen on sillä perusteella millaista oikeisto-konservatiivista sosiaalipolitiikkaa ja muuta nuo jenkkiläisistä herätysliikkeistä tänne maahantuotujen uskomusten edustajat ajavat.

Köyhät ja kärsivät ihmiset muualla maailmassa saavat jäädä muurien taa kärsimään tai hukkua mereen. Eutanasiaa eli hyvää ja ihmisarvoista kuolemaa ei suitta surmittakaan suoda ihmiselle, joka makaa sietämättömissä tuskissa odottamassa yhtä tuskalliseksi käyvämpää lopullista loppuaan. Tuloeroja pitää olla, jotta menestysteologiafiilistelijät voivat korottaa itsensä yhä ylemmäs taivaisiin, eikä sen, joka ei töitä tee, tule leipääkään syömän, vaikkei töitä kaikille olisikaan tarjolla.

Nainen vaietkoon seurakunnassa. Nainen olkoon miehellensä alamainen. Seksuaalisesti erilaiset, toisen väriset, muutoin uskovat tai epäuskovat, ovat pohjasakkaa tosiuskoville oikeistokonservatiiveille. Tätä on se heidän ihmisrakkautensa; heidän omaa itserakkauttaan, muiden vihaamista ja halveksumista.

• Anonyymi

Hirvittääkö hengen ja ruumiintappajat sitten. Kun peljätä ja kunnioittaa voi vain Häntä joka voi hukuttaa koko sielun.

• Anonyymi

Olen antanut luvan tuhkata ruumiini. Jo senkin takia etten enää luota kirkkoon tässä asiassa.

Eikös ole ollut puhetta, että hautausmaat otetaan uusiokäyttöön? Vanhat ruumiit kaivetaan haudoista ja kalliit hautakivet menevät tunkiolle tai katukiviksi? En halua myöhemmin retkottaa haudasta kaivettuna luurankona jossain jätekasassa kuin juutalainen Ausvitsissa.

Tuhkaus on perusteellisempaa. Ylösnousemuksessa kaikki saavat uuden ruumiin. Tiedän jo muutoin ilmeisesti tulevan hautapaikkani, kävin sillä aatonaattona, viemässä kaksi kynttilää.

Olen harkinnut kummitukseksi ryhtymistä. Kostaisin muutamallekin viholliselleni.

• "Olen antanut luvan tuhkata ruumiini."

No se ainakin säästää tilaa.

"Jo senkin takia etten enää luota kirkkoon tässä asiassa."

Täh?

"Eikös ole ollut puhetta, että hautausmaat otetaan uusiokäyttöön? Vanhat ruumiit kaivetaan haudoista ja kalliit hautakivet menevät tunkiolle tai katukiviksi?"

No mutta kukas muu siitä olisi puhunut kuin itse kirkko? Tämä asia on ollut vuosikymmeniä tiedossa, että hautapaikat myydään tietyksi ajaksi, jonka jälkeen ne menevät kierrätykseen, mikäli paikalle ei osteta jatkoa. Aiemmalle hautapaikalle haudataan myöhemmin uusi vainaja, mikäli paikka on vapautunut.

Miksi et luota kirkkoon tässä asiassa? Oletko jotenkin käsittänyt, että kirkko jotenkin salaa hoitelee tuon homman eikä myönnä niin tekevänsä, ja joku muu olisi sitten paljastanut tämän?

"En halua myöhemmin retkottaa haudasta kaivettuna luurankona jossain jätekasassa kuin juutalainen Ausvitsissa."

Kyllä kirkolla kai on joku käytäntö, ettei niitä ihmisjäänteitä saa niistä ns. jätemultakasoista mihin tahansa nakella roikkumaan. Sikäli kun olen hautausmaalla töissä ollut, niin en kyllä muista miten tuo homma meni, mutta muistan, että oli olemassa ohje, että ihmisjäänteitä tuli kohdella kunnioittavasti ja raportoida ne eteenpäin. Omassa työssäni kyllä riitti, että jos satunnainen pieni luunpala hiekkakasasta törrötti, että se vain heitettiin monttuun ja vähän hiekkaa päälle, etteivät omaiset juuri sitä luuta käteensä nappaisi kun heittäisivät hiekkaa arkun päälle.

"Tuhkaus on perusteellisempaa."

No mikä nyt on perusteellista. Sitä joko maatuu tai palaa. Kumpikin on oma prosessinsa.

"Olen harkinnut kummitukseksi ryhtymistä. Kostaisin muutamallekin viholliselleni."

Ei onnistu. Mikäli et joudu suoraan kadotukseen, niin sinut temmataan Herran haitarikerhoon värssyjä veisaamaan. Elleivät vihollisesi ole samassa orkesterissa, niin heitä et tule enää näkemään.

• Aion testamentata ruumiini Kiillon liimatehtaalle, sillä haluan kuoltuanikin yhdistää, en erottaa.

• Anonyymi

Olen kyllä huomannut kuinka vaikea uskovaisen on luopua rahasta ja maallisesta mammonasta mutta että mätänevästä ruumiistakin pidetään hampaat irvessä kiinni

Kuinka jotkut voivat ollakin kiihkoissaan niin tavattoman koomisia

• Anonyymi

Sinulla ilmeisesti ei ole kuin velkaa.

• Anonyymi

Virossa nämäkin asiat on hoidettu järkevämmin. Olin 2 viikkoa sitten Tallinnassa hautajaisissa. Muistotilaisuus oli krematorion kappelissa, ortodoksiseen tapaan yläosa arkun kannesta oli auki. Toimihenkilö luki tekstit ja sen jälkeen sulki arkun kannen ja arkku laskeutui hydrauliikan avulla alempaan kerrokseen. Virossa ruumiin poltto tehdään ilman arkkua, vainajan alla on alusta jonka kanssa poltto tapahtuu.

Suomessa hautaustoimistojen tulot vähenisivät paljon jos sama käytäntö tulisi tänne.

Monet suomalaiset eivät tiedä että kun ruumis haudataan vanhaan tapaan niin kaivuri painaa kauhalla arkun kasaan ennen kuopan täyttöä koska silloin maa ei vajoa myähemmin. Siinä saa tammiarkku kovaa käsittelyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      24
      10965
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8237
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      126
      5257
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3568
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3524
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2021
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe