voi kulua loppuun alle 150.000km matkalla?
Paikallinen merkkihuolto päätti vaihtaa kyseisen ketjun, kun ilmastoinnin kompura antoi luovuttamiseen viittaavia ääniä.
Olipa hauska yllätys, kun moottorin yläkerta oli saatu rempatuksia ja ketju vaihdetuksi ja ikävä rallatus vaan jatkui. Auto oli siis korjattavana juuri tuon äänen vuoksi.
Miten helvetissä 1,6 HDi:n jakoketju
14
1063
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ko. moottorissa edes ole ketjua. Meeppä nyt vaikka nukkumaan vähäksi aikaa...
- Anonyymi
Nokka-akselien välillä on lyhyt ketju, muuten jakopää hihnalla. Kompuraa pyörittää moniurahihna. Alotus on lievästi sanottuna sekava.
- Anonyymi
Mikä siinä aloituksessa oli sekavaa? Kyllä minusta suomalaisen keskikoulun käyneenä se on selvää suomea. Tuo Peugeotin 1,6 HDi-moottoreiden jakoketju on ollut menekkitavaraa ja ihan samoilla kilometreillä kuin jakohihnakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä aloituksessa oli sekavaa? Kyllä minusta suomalaisen keskikoulun käyneenä se on selvää suomea. Tuo Peugeotin 1,6 HDi-moottoreiden jakoketju on ollut menekkitavaraa ja ihan samoilla kilometreillä kuin jakohihnakin.
Surkeita diesel mootoreita värkänneet ranskikset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä aloituksessa oli sekavaa? Kyllä minusta suomalaisen keskikoulun käyneenä se on selvää suomea. Tuo Peugeotin 1,6 HDi-moottoreiden jakoketju on ollut menekkitavaraa ja ihan samoilla kilometreillä kuin jakohihnakin.
Yli 300 tkm ajoin eikä rallatellut. Miten kompuran ongelmat liittyivät jakoketjuun.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 300 tkm ajoin eikä rallatellut. Miten kompuran ongelmat liittyivät jakoketjuun.?
Hyvä kysymys! Auto jätettiin merkkihuoltoon ja pyydettiin selvittämään mistä konehuoneesta kuuluva voimakas sivuääni johtuu. Huoltopäällikkö sitten soitteli ja kertoi jakoketjun venyneen ja kertoi korjaustyölle hinnan. Työ tilattiin ja onneksi pyysin vanhan jakoketjun itselleni. Kotona kirosin hartaasti kun huomnasin, että sivuääni oli ennallaan. Katsoin sitten purettua jakoketjua tarkemmin. Ketju oli nivelistään tiukka ja siis käytännössä uutta vastaavassa kunnossa. Jätin sitten merkkihuoltoon reklamaation, mutta eipä sillä ollut mitään merkitystä.
Ilmastoinnin kompura oli itseasiassa helppo kuunnella hoikalla puukepillä vialliseksi. Tilattiin sitten uusi kompura ja asennettiin se paikoilleen. Siihen loppuivat hälyäänet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys! Auto jätettiin merkkihuoltoon ja pyydettiin selvittämään mistä konehuoneesta kuuluva voimakas sivuääni johtuu. Huoltopäällikkö sitten soitteli ja kertoi jakoketjun venyneen ja kertoi korjaustyölle hinnan. Työ tilattiin ja onneksi pyysin vanhan jakoketjun itselleni. Kotona kirosin hartaasti kun huomnasin, että sivuääni oli ennallaan. Katsoin sitten purettua jakoketjua tarkemmin. Ketju oli nivelistään tiukka ja siis käytännössä uutta vastaavassa kunnossa. Jätin sitten merkkihuoltoon reklamaation, mutta eipä sillä ollut mitään merkitystä.
Ilmastoinnin kompura oli itseasiassa helppo kuunnella hoikalla puukepillä vialliseksi. Tilattiin sitten uusi kompura ja asennettiin se paikoilleen. Siihen loppuivat hälyäänet.L -alkuisesta merkkiliikkeestä surkeita kokemuksia. Kun akku sanoi itsensä irti, alkoivat auton sähkölaitteet sekoilla ja toimia itsestään. L olisi halunnut vaihtaa mm ECUn. Onneksi kokeilin itse akun vaihtoa ja ongelmat hävisivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä aloituksessa oli sekavaa? Kyllä minusta suomalaisen keskikoulun käyneenä se on selvää suomea. Tuo Peugeotin 1,6 HDi-moottoreiden jakoketju on ollut menekkitavaraa ja ihan samoilla kilometreillä kuin jakohihnakin.
Kyseinen ketju kestää kyllä huomattavasti enemmän kuin hihna (160 tkm)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys! Auto jätettiin merkkihuoltoon ja pyydettiin selvittämään mistä konehuoneesta kuuluva voimakas sivuääni johtuu. Huoltopäällikkö sitten soitteli ja kertoi jakoketjun venyneen ja kertoi korjaustyölle hinnan. Työ tilattiin ja onneksi pyysin vanhan jakoketjun itselleni. Kotona kirosin hartaasti kun huomnasin, että sivuääni oli ennallaan. Katsoin sitten purettua jakoketjua tarkemmin. Ketju oli nivelistään tiukka ja siis käytännössä uutta vastaavassa kunnossa. Jätin sitten merkkihuoltoon reklamaation, mutta eipä sillä ollut mitään merkitystä.
Ilmastoinnin kompura oli itseasiassa helppo kuunnella hoikalla puukepillä vialliseksi. Tilattiin sitten uusi kompura ja asennettiin se paikoilleen. Siihen loppuivat hälyäänet."Ilmastoinnin kompura oli itseasiassa helppo kuunnella hoikalla puukepillä vialliseksi. Tilattiin sitten uusi kompura ja asennettiin se paikoilleen. Siihen loppuivat hälyäänet."
Muutama asia tulee väkisinkin mieleen.
Jos ääni olisi tullut ilmastoinnin kompressorista, olisi äänen lähde ollut helppo paikallistaa, painamalla ilmastointi pois päältä, jolloin äänen olisi pitänyt loppua. Jos tuota ei ole huomattu, on pakko olettaa että kompressori olisi pyörinyt koko ajan, mitä se ei tee, vaikka ilmastointi olisi päälläkin.
Loogisempaa on siis päätellä, että vika ei ollut kompressorissa vaan kompressorin hihnapyörän magneettikytkimessä tai hihnapyörässä, jotka pyörii kyllä koko ajan kun moottori on käynnissä.
- Anonyymi
Jos aloittaja olisi ostanut kunnon auton niin tällaisia juttuja ei koskaan tulisi. Kokeilepa seuraavaksi Toyotaa.
- Anonyymi
Itse asiassa minulla on usein ollut Toyotia ja tunnen hyvin sen Toyotan huoltojen hyvän laadun.
Huoltojen osalta Toyota on täyttä Premiumia. Valitettavasti ajoltaan Toyotat eivät yllä läheskään saksalaisten tai ranskalaisten tasolle. Mutta ilman muuta Peugeotin pitäisi ottaa Toyotan huolloista mallia.
- Anonyymi
Hienoa, jos joku uskoo, että autollensa tehdään huolloissa joitakin laadukkaita erityistoimenpiteitä. Lasku on varmaankin sen mukainen.
- Anonyymi
LÄhinnä ihmisiä pitää varoittaa näitten puoskareitten touhuista.
Peugeotin moottori on kyllä kestävä, jos pitää merkkihuollon poropeukalot loitolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LÄhinnä ihmisiä pitää varoittaa näitten puoskareitten touhuista.
Peugeotin moottori on kyllä kestävä, jos pitää merkkihuollon poropeukalot loitolla.Jos kaikki huoltopisteet tekisivät hyvää työtä niin autot toimisivat paljon paremmin kuin määrätyt merkit tänään . Syitä on remonntimiehissä niinkuin johtajissakin,kaikista ei tule remonttimiestä edes tekemälläkään Jotkut firman omistajat eivät arvosta hyvää työmiestä ollenkaan rahalla ja antavat hänen lähteä parempien palkkojen perään ja työntekijä vaihtuu solkenaan ja aina on joku vasta aloittelija tuntemattoman vehkeen kimpussa näyttämässä parastaan . Siitä se lopputulos usein syntyy !!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.16810340- 552823
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan812539- 852371
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1472104Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2431952- 441402
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �131385Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta
Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va1151197Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!
Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei34873