Amber Scorah kertoo tarinansa

"Minut kasvatettiin Jehovan todistajaksi. Jätettyäni uskon, perheeni ja yhteisöni karttaa minua."

Amber Scorah 19.6.2019, käännös: Maaria 25.12.2019

Äitini ei tiedä missä olen, olenko elossa, sairas, surullinen tai onnellinen. Tyttäreni ei ole koskaan tavannut tätiään tai serkkujaan. Parhaiden ystävieni mukaan olen pettänyt heidät – olen eräänlainen Saatana. Tämä siksi, että minut kasvatettiin Jehovan todistajaksi. Minut kastettiin 14-vuotiaana ja myöhemmin, aikuisena, en enää uskonut sen olevan “Totuus”.

Luovuttuani uskonnosta vetosin siskooni, yritin turhaan auttaa häntä näkemään, että uskonnosta huolimatta voisimme olla perhe - että olin ihan sama sisko kuin ennenkin, muutamaa uskomusta lukuun ottamatta. Hän vastasi ykskantaan: “Olet tässä tilanteessa siksi, että sinä valitsit niin, en minä.”

Miten tämä voisi olla mahdollista, kun minä olin se, joka halusin olla tekemisissä?

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w734.html

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Miten tämä voisi olla mahdollista, kun minä olin se, joka halusin olla tekemisissä?"

-Niin, ainoa asia mahdolliseksi tekemässä on se lahkon mielenhallinta, ja tästä ymmärtää kuinka totta se on.

-Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla
      Henkinen kontrolli. Uhrin persoonallisuus pyritään korvaamaan uudella, ryhmän mielen mukaisella identiteetillä, mutta fyysisen pakotuksen sijasta käytetään hypnoosin ja ryhmädynamiikan keinoja.
      Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua.
      Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista.
      Henkinen kontrolli sisältää neljä elementtiä, jotka vaikuttavat toisiinsa. Jos esimerkiksi ihmisen käytös muuttuu, muuttuvat myös hänen tunteensa ja ajattelunsa, koska ihminen pyrkii välttämään tekojensa ja ajatustensa välistä ristiriitaa
      Tunteiden hallinta
      Lahko ohjaa ja manipuloi jäsenen tuntemaan tiettyjä tunteita. Lahko määrittelee, millaisten tunteiden tunteminen on sallittua ja suotavaa, kun on kysymys lahkon johdosta, lahkotyöstä, oppinäkemyksistä tai entisistä lahkolaisista
      Ajatusten hallinta
      Lahko ohjailee ajatuksia sallittuihin ja suotuisiin uomiin, niin että henkilö oppii ajattelemaan asioita, jotka ovat lahkon kannalta myönteisiä. Henkilö opetetaan torjumaan kielteiset ajatukset. Jäsenet oppivat pysäyttämään omat ajatuksensa, jos ne menevät kielteiselle tai kriittiselle alueelle
      Käyttäytymisen hallinta
      Lahko ohjailee elämää tiukoin käyttäytymissäännöin. Lahkotyö tai muu lahkon määräämä rutiinikäyttäytyminen sitoo ihmistä, koska sitä mitä jatkuvasti tekee ei kyseenalaista
      Tiedonsaannin hallinta
      Lahko ohjaa hankkimaan tietoa vain ja ainoastaan sallituista, eli lahkon omista lähteistä ja pyrkii estämään kriittisen tiedon leviämistä. Internetissä tai kirjoissa ja lehdissä julkaistut entisten lahkolaisten kirjoitukset ovat kiellettyä kirjallisuutta
      Wikipedia
      -Lue tarkemmin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

-Tuossa on tiedonsaannin hallina. Todettakoon tässä, että lahko kieltää värvätyiltään suomi24/jehovantodistajat -foorumin.

• Anonyymi

"30-vuotiaana olin edelleen uskovainen ja olin muuttanut Shanghaihin ”tienraivaajaksi” kutsutuksi lähetyssaarnaajaksi. Koska maailma ei ollut vielä päättynyt, kuten johtajamme olivat ennustaneet, oli velvollisuuteni saarnata pelastaakseni ihmiset tässä maassa, jossa uskontoni oli laiton ja siksi tuntematon."

No ei tyttö maailman loppu tule, jos jättää saarnauksen kesken.
      Kyllä olit tuhma tyttö.

• Anonyymi

Daniela esiintyi Suomen tv:ssä, oli lätemässä Karibian merelle vartiotornien kulkukauppiaaksi, mutta sitten tuli uutinen että oli raskaana ja sai lapsen.
        Käsitti että sopeutui, oliko pari vuotinen kastiton, hyljeksittävä vartiotornikaupittelija, sitten sai täysarvoisen aseman, ja jatkanee nyt maailmanlopun ymmärtämistään.
        Siinä on Danielan lapsi teräskourissa kun pyritään torjumaan aloituksen Amberin valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daniela esiintyi Suomen tv:ssä, oli lätemässä Karibian merelle vartiotornien kulkukauppiaaksi, mutta sitten tuli uutinen että oli raskaana ja sai lapsen.
        Käsitti että sopeutui, oliko pari vuotinen kastiton, hyljeksittävä vartiotornikaupittelija, sitten sai täysarvoisen aseman, ja jatkanee nyt maailmanlopun ymmärtämistään.
        Siinä on Danielan lapsi teräskourissa kun pyritään torjumaan aloituksen Amberin valinta.

Mitähän leinostelijat aloitukseen sanoo?
        "Ei, ei, ei. Me emme karta ei."

• Anonyymi

Aivopestyä sakkia. Kaikki saavat pettyä uskomustensa kanssa. Turhaa karttavat ja mitään paratiisia ei tule.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7314
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2937
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2422
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      106
      2366
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2091
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1607
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1590
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1458
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      402
      1425
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1414
    Aihe