Onko se oikein yleistä käsitystä

Anonyymi

siellä jossain lestalaisporukassa lukea Jeesuksen syntymisen kertomusta että ensin löydettiin Maria, joka on seurakunta, ja sitten Joosef..saarnavirka...ym vastaavaa, vai onko se vain jonkun yksittäisen vaeltajan omasta kuvitelmakokoelmasta?

Ja siis kuka ne on keksinyt nuo selityset, joille ei ole minkäänlaista perustetta, ja miksi niitä yhä kerrotte aivankuin Raamatullisina totuuksina hah !!?

Kai te ymmärrätte että olette lisänneet Raamattuun omianne, ja mitäs siitä seurasikaan, muistaako joku?

23

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      YHTÄ HENKILÖÄ (puhujaa) EI KANNATA TEITITELLÄ! Tuollainen selitys ei ole lestadiolaisuutta. Tiedoksi sinulle.

    • Anonyymi

      Jeesus seurakunnan perusti, vasta noin 30 vuoden iässä. Hän lähetti Pyhän Hengen helluntaina, noustuaan sitä ennen ylös taivaaseen. Marialla ei ole seurakunnan perustamisessa mitään tekemistä, eikä Joosefilla. Tuollaiset puheet johtuvat siitä, ettei ihminen tunne lainkaan Raamattua. Tämä on sitä kuulijoiden korvasyyhyyn julistettua ihmisoppia puhtaimmilklaan.

      • Anonyymi

        Et taida olla tutustunut Lutherin kirjoituksiin? Se pitää sunkin, mikäli Pyhähenki sinut ohjaa, mennä seurakuntaan. Sieltä löydät Jeesuksen. Sanan saarnasta. Hän on siellä missä hänen omansa ovat. Niin Hän on Sanassaan luvannut. Maria on seurakunta, Josef on saarnavirka tai saarnaaja. Näin Luther ja Lestadius sekä kaikki ne, jotka ovat tämän kokenut opettaa. Siinä on myös järjestys. Etsikää ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki teille annetaan. Tämä valtakunta on kristityssä sisäisesti ja hengellisessä sydämessä. Nämä sydämet yhdessä muodostavat seurakunnan. Se on. Joukko Kristukseen uskovia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla tutustunut Lutherin kirjoituksiin? Se pitää sunkin, mikäli Pyhähenki sinut ohjaa, mennä seurakuntaan. Sieltä löydät Jeesuksen. Sanan saarnasta. Hän on siellä missä hänen omansa ovat. Niin Hän on Sanassaan luvannut. Maria on seurakunta, Josef on saarnavirka tai saarnaaja. Näin Luther ja Lestadius sekä kaikki ne, jotka ovat tämän kokenut opettaa. Siinä on myös järjestys. Etsikää ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki teille annetaan. Tämä valtakunta on kristityssä sisäisesti ja hengellisessä sydämessä. Nämä sydämet yhdessä muodostavat seurakunnan. Se on. Joukko Kristukseen uskovia ihmisiä.

        Kirjoituksesi on hölynpölyä. Seurakuntaan olen kuulunut vajaan 70 vuotta. Sinnekään ei siis tarvitse mennä. Ja jos seurakunta pelastaisi, ei Kristusta tarvittaisi, eli oppisi on täyttä valhetta ja johjtaa kadotukseen jos parannusta ei tuosta uskosta tule. Seurakunta on Kristuksen ruumis miljoonine erilaisine jäsenineen. Ja Kristus on seurakuntansa pää. Joka oskoo evankeliumin, hän ON JO seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla tutustunut Lutherin kirjoituksiin? Se pitää sunkin, mikäli Pyhähenki sinut ohjaa, mennä seurakuntaan. Sieltä löydät Jeesuksen. Sanan saarnasta. Hän on siellä missä hänen omansa ovat. Niin Hän on Sanassaan luvannut. Maria on seurakunta, Josef on saarnavirka tai saarnaaja. Näin Luther ja Lestadius sekä kaikki ne, jotka ovat tämän kokenut opettaa. Siinä on myös järjestys. Etsikää ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki teille annetaan. Tämä valtakunta on kristityssä sisäisesti ja hengellisessä sydämessä. Nämä sydämet yhdessä muodostavat seurakunnan. Se on. Joukko Kristukseen uskovia ihmisiä.

        Missä kaksi tai 3 ovat koolla hänen nimessään siinä hän on heidän keskellään ts. seurakunta pienoiskoossa.Siellä sanotaan etsikää ensin Jumalanvaltakuntaa ja hänen vanhurskauttaan niin kaikki nämä teille annetaan,ei kaikki."Tämä valtakunta on kristityssä sisäisesti ja hengellisessä sydämessä. Nämä sydämet yhdessä muodostavat seurakunnan. Se on. Joukko Kristukseen uskovia ihmisiä." Tuo on oikein,mutta ei tarkoita ainoastaan EsLes seurakuntaa.Lappalaisten kannattaisi korjata asia


      • Anonyymi

        Mutta on hyvä, että joku tuntee Raamatun ja opettaa meitä muitakin!
        Hyvää uutta, alkavaa vuotta!


    • Anonyymi

      Luther on näin kirjoittanut mutta ei hän niitä välttämättä itse keksinyt, hän ammensi lukuisista lähteistä kuten kirkkoisät ja keskiajan teologit.

      • Anonyymi

        Luther oli roomalaiskatolinen pitkään, ennen kääntymystään. Muistaakseni jonnekin 1850 luvun paikkeille. Eli eivät läheskään kaikki hänen kirjoituksensa ole Kristuksen opin mukaisia.
        Mutta hänkin sai, pitkään lain alla elettyään armon uskoa. Ihminen ei tule vanhurskaaksi SEURAKUNNASTA, vaan ... Gal. 3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther oli roomalaiskatolinen pitkään, ennen kääntymystään. Muistaakseni jonnekin 1850 luvun paikkeille. Eli eivät läheskään kaikki hänen kirjoituksensa ole Kristuksen opin mukaisia.
        Mutta hänkin sai, pitkään lain alla elettyään armon uskoa. Ihminen ei tule vanhurskaaksi SEURAKUNNASTA, vaan ... Gal. 3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".

        Laestadius eli ja opetti 1800 luvun puolessa välissä. Luther eli jo 1500 luvulla.

        Mikä sinä olet arvostelemaan toisen opetuksia, ovatko ne Kristuksen opin mukaisia vai ei. Lutherin nimellä on tosin kirjoitettu jo hänen aikanaan paljon, mitkä eivät ole hänen kirjoittamiaan. Hänestä lähti myös monet eriseurat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laestadius eli ja opetti 1800 luvun puolessa välissä. Luther eli jo 1500 luvulla.

        Mikä sinä olet arvostelemaan toisen opetuksia, ovatko ne Kristuksen opin mukaisia vai ei. Lutherin nimellä on tosin kirjoitettu jo hänen aikanaan paljon, mitkä eivät ole hänen kirjoittamiaan. Hänestä lähti myös monet eriseurat.

        Olen samaa mieltä, eihän ole nyt ketään sellaista ihmistä, joka TIETÄISI, että Lutterin tai Lestadiuksen oppi on se oikea oppi. Tai no tiedän, että niitä luulijoita on paljon. Luulevat tietävänsä. No sehän on uskoa. Juuri samaa kuin luulo. Sydämen uskosta puhutaan. Kaikki järki pitää hylätä.

        Ja nämä "Hänestä lähti monet eriseurat" ?? Onko kirjoittaja esikoislestadiolainen? Viimeisen ajan pahimmin eksytettyjä. Esikoislestadiolaisuus on ERISEURA, josta Raamattu varoittaa.

        Aloittajalle sanoisin, kyllä lestadiolaisuudessa opetetaan ainakin rivien välissä tuollaisia juttuja, kuten, että Maria on seurakunta ja Joosef saarnavirka ja monenlaista muutakin, mitä ei Raamatulla voi perustella muuten kuin "kertomalla" Raamatun todistavan puheet.

        Raamattua lainataan omien puheitten ja keksintöjen (ihmisoppi) tueksi. Erittäin harvoista ja valituista paikoista. Tuhlaajapoikapertomus on suosikki. Tarkoittaa, että kaikki synnynnäiset esikoislestadiolaiset, jotka ovat ymmärtäneet lahkon idean, ovat tuhlaajapoikia, ja heitä sitten halutaan takaisin.

        Anteeksi pyydän, jos jotakin tämän lukijaa loukkaan. Tuntojani kirjoitin. Pilkka tai loukkaaminen ei ole tarkoitukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, eihän ole nyt ketään sellaista ihmistä, joka TIETÄISI, että Lutterin tai Lestadiuksen oppi on se oikea oppi. Tai no tiedän, että niitä luulijoita on paljon. Luulevat tietävänsä. No sehän on uskoa. Juuri samaa kuin luulo. Sydämen uskosta puhutaan. Kaikki järki pitää hylätä.

        Ja nämä "Hänestä lähti monet eriseurat" ?? Onko kirjoittaja esikoislestadiolainen? Viimeisen ajan pahimmin eksytettyjä. Esikoislestadiolaisuus on ERISEURA, josta Raamattu varoittaa.

        Aloittajalle sanoisin, kyllä lestadiolaisuudessa opetetaan ainakin rivien välissä tuollaisia juttuja, kuten, että Maria on seurakunta ja Joosef saarnavirka ja monenlaista muutakin, mitä ei Raamatulla voi perustella muuten kuin "kertomalla" Raamatun todistavan puheet.

        Raamattua lainataan omien puheitten ja keksintöjen (ihmisoppi) tueksi. Erittäin harvoista ja valituista paikoista. Tuhlaajapoikapertomus on suosikki. Tarkoittaa, että kaikki synnynnäiset esikoislestadiolaiset, jotka ovat ymmärtäneet lahkon idean, ovat tuhlaajapoikia, ja heitä sitten halutaan takaisin.

        Anteeksi pyydän, jos jotakin tämän lukijaa loukkaan. Tuntojani kirjoitin. Pilkka tai loukkaaminen ei ole tarkoitukseni.

        Näin on esikoislestadiolaisten tilanne, kun kirjoitit. Valitettavasti. Tämä tilanne on luonnollinen seuraus siitä, että välit muihin kristittyihin ja ev.lut. kirkkoon on katkaistu, eikä Raamatun tuntijoita kuunnella. Valikoituja Raamatun tekstejä tulkitaan isiltä opitun perinteen vahvistamiseksi, tuntematta lainkaan mistä tekstissä puhutaan.


    • Ei ole olemassa mitään Lutherin oppia tai Lestadiuksen oppia. Jeesukseen uskoi kumpikin mies.

      Näiden henkilöiden saarnatekstejä sopivasti palastelemalla ja valikoimalla kukin loytää omille tulkinnoilleen vahvistusta.

      Kukaan ei voi kuitenkaan pelastua uskomalla Luhheriin tai Lestadiukseen. vaan henkilöllä on oltava HENKILÖKOHTAINEN usko Jeesukseen Kristukseen, omien syntiensä sovittajana.

      • Anonyymi

        "Ei ole olemassa mitään Lutherin oppia tai Lestadiuksen oppia. Jeesukseen uskoi kumpikin mies."

        Luther oli uskonpuhdistaja, joka puhdistui kristin uskon siitä, mitä paavi oli siihen tuonut, kuten aneet ja monet sakramentit. Paavin kirkon mukaan rakkaus on autuuden peruste. Luther otti sen pois. Jos ei ole luhterin oppia, niin miksi sitten on luterilainen kirkko? Siellä tosin ei ole enää Lutherin oppi käytännössä.

        Jo Laestadiuksen aikana luterilainen kirkko oli mennyt huonoon kuntoon. Laestadius kysyy saarnassaan, että onko tämä se tuleva oppi, jota nyt on alettu saarnaamaan, vai täytyykö meidän uutta tai parempaa odottaa. Hengellisesti sokeat saavat näkönsä, hengellisesti kuurot alkavat kuulemaan, hengellisesti kuolleet herätetään eloon ja köyhille saarataan evankeliumia. Ennen on saarnattu evankeliumia vain rikkaille.

        "Kukaan ei voi kuitenkaan pelastua uskomalla Luhheriin tai Lestadiukseen. "

        Ei sellaisia olekaan, mutta sellaisia on, jotka uskovat siihen, mitä he ovat Pyhän Hengen kautta opettaneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole olemassa mitään Lutherin oppia tai Lestadiuksen oppia. Jeesukseen uskoi kumpikin mies."

        Luther oli uskonpuhdistaja, joka puhdistui kristin uskon siitä, mitä paavi oli siihen tuonut, kuten aneet ja monet sakramentit. Paavin kirkon mukaan rakkaus on autuuden peruste. Luther otti sen pois. Jos ei ole luhterin oppia, niin miksi sitten on luterilainen kirkko? Siellä tosin ei ole enää Lutherin oppi käytännössä.

        Jo Laestadiuksen aikana luterilainen kirkko oli mennyt huonoon kuntoon. Laestadius kysyy saarnassaan, että onko tämä se tuleva oppi, jota nyt on alettu saarnaamaan, vai täytyykö meidän uutta tai parempaa odottaa. Hengellisesti sokeat saavat näkönsä, hengellisesti kuurot alkavat kuulemaan, hengellisesti kuolleet herätetään eloon ja köyhille saarataan evankeliumia. Ennen on saarnattu evankeliumia vain rikkaille.

        "Kukaan ei voi kuitenkaan pelastua uskomalla Luhheriin tai Lestadiukseen. "

        Ei sellaisia olekaan, mutta sellaisia on, jotka uskovat siihen, mitä he ovat Pyhän Hengen kautta opettaneen.

        "vaan henkilöllä on oltava HENKILÖKOHTAINEN usko Jeesukseen Kristukseen, omien syntiensä sovittajana."

        EI RIITÄ. Tarvitsee olla myös todistus siitä. että synnit ovat anteeksi annetut. Täälläkin monet kirjoittavat, että Jeesus on sovittanut kaikkien synnit, mutta tosiaan täytyy oskoa, että hän on sovittanut juuri minun synnit. Minä olen ollut synneilläni kiinni siinä vasaran varressa, jolla hänet on naulattu ristiin ja epäuskoni tähden olen ollut kiinni siinä keihäässä, jolla hänen kylkeensä on pistetty.

        5. Sillä ne, jotka lihan jälkeen ovat, ajattelevat niitä, mitkä lihan ovat; mutta ne, jotka hengen jälkeen ovat, ajattelevat hengellisiä.
        6. Sillä lihan halu on kuolema, ja hengen halu on elämä ja rauha.
        7. Että lihan halu on viha Jumalaa vastaan, ettei se ole Jumalan laille kuuliainen, sillä ei se voikaan.
        8. Mutta jotka lihassa ovat, ei ne taida olla Jumalalle otolliset.
        9. Mutta ette ole lihassa, vaan hengessä, jos muutoin Jumalan Henki asuu teissä; mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei se ole hänen omansa.
        10. Jos siis Kristus teissä on, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11. Jos nyt sen Henki, joka Jesuksen kuolleista herätti, asuu teissä, niin myös se, joka Kristuksen kuolleista herätti, on teidän kuolevaiset ruumiinne eläväksi tekevä, sen teissä asuvaisen hengen kautta.
        12. Niin emme nyt ole, rakkaat veljet, velkapäät lihalle, lihan jälkeen elämään.
        13. Sillä jos te lihan jälkeen elätte, niin teidän pitää kuoleman; mutta jos te lihan työt hengen kautta kuoletatte, niin te saatte elää.
        14. Sillä kaikki, jotka Jumalan Hengeltä vaikutetaan, ne ovat Jumalan lapset.
        15. Sillä ette ole saaneet orjuuden henkeä, että teidän vielä pitäis pelkäämän, mutta te olette saaneet valittuin lasten hengen, jossa me huudamme: Abba, rakas Isä.
        16. Se Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset.
        17. Jos me olemme lapset, niin me olemme myös perilliset, nimittäin Jumalan perilliset ja Kristuksen kanssaperilliset: jos me muutoin ynnä kärsimme, että me ynnä hänen kanssansa kunniaan tulisimme.
        18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.
        19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta,
        20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sentähden, joka ne alle antanut on,
        21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.
        22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.
        23. Mutta ei ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme, odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        24. Sillä me olemme toivossa vapahdetut. Mutta jos toivo näkyy, niin ei se ole toivo; sillä kuinka joku taitaa toivoa jota hän näkee?
        25. Mutta jos me sitä toivomme, jota emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydessä.
        26. Mutta niin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme; sillä emmepä me tiedä mitään rukoilla niinkuin tulis, vaan Henki rukoilee meidän edestämme sanomattomilla huokauksilla.
        27. Mutta joka sydämet tutkii, hän tietää, mitä Hengen mielessä on; sillä hän rukoilee pyhäin edestä Jumalan tahdon jälkeen.
        28. Mutta me tiedämme niille, jotka Jumalaa rakastavat, kaikki kappaleet ynnä parhaaksi kääntyvän, niille, jotka aivoituksen jälkeen kutsutut ovat.
        29. Sillä jotka hän on katsonut edes, ne hän on Poikansa kuvan kaltaiseksi säätänyt, että hän olis esikoinen monen veljen keskellä.
        30. Mutta jotka hän on säätänyt, ne hän on myös kutsunut, ja jotka hän kutsunut on, ne hän on myös vanhurskaiksi tehnyt, ja jotka hän vanhurskaiksi teki, ne hän on myös kunniallisiksi tehnyt.
        31. Mitäs me siis näihin sanomme? Jos Jumala on meidän edestämme, kuka voi meitä vastaan olla?
        32. Joka ei omaakaan Poikaansa armahtanut, vaan antoi hänen kaikkein meidän edestämme, eikös hän myös lahjoita meille kaikkia hänen kanssansa?
        33. Kuka tahtoo Jumalan valittuin päälle kantaa? Jumala on, joka tekee vanhurskaaksi.
        34. Kuka on, joka tahtoo kadottaa? Kristus on kuollut. Ja, hän on myös herätetty ylös, on myös Jumalan oikialla kädellä, joka myös rukoilee meidän edestämme.
        35. Kuka pitää meitä Kristuksen rakkaudesta eroittaman? vaivako, eli ahdistus, eli vaino, eli nälkä, eli alastomuus, eli hätä, eli miekka?
        36. Niinkuin kirjoitettu on: sinun tähtes me kuoletetaan yli päivää: me pidetään niinkuin teurastettavat lampaat.
        37. Mutta niissä kaikissa me voitamme hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38. Sillä minä olen vahva siitä, ettei kuolema, eikä elämä, eikä enkelit, eikä esivallat, eikä väkevyydet, eikä nykyiset, eikä tulevaiset,
        39. Eikä korkeus, eikä syvyys, eli joku muu luontokappale taida meitä Jumalan rakkaudesta eroittaa, joka on Jesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.


    • Anonyymi

      Yksikristitty kirjoittaa asiaa.
      Marian vertaaminen seurakuntaan ja Josefin saarnavirkaan eivät varmaankaan ole Raamatusta.
      Mitä ongelmallista tuossa ajatuksessa on vaikka sitä ei Raamatussa mainitakaan?
      Koetko sen olevan kadottavaa harhaoppia?
      Onhan kuitenkin välttämätöntä, että yksittäisen ihmisen tulee löytää seurakunta jossa hän saa kuulla Jumalan sanaa jotta uskominen ylipäätään voisi toteutua. Vai oletko eri mieltä?

      Itse en ole esikoislestadiolainen mutta tiedän heidän opeissaan on aivan todellisiakin ongelmia ja Raamatun vastaisuuksia.

    • Kadottavaa on ainoastaan se, ellei ihminen ole täältä lähtiessään puettuna Kristuksen vanhurskaudella. Harhaoppia on se, jos ihminen kieltää Jeesuksen Kristuksen olevan lihaksi inkarnoitunut Jumala.

      Mutta ei se ole tervettä kristinuskoa kirjoitetun Jumaan sanan väänteleminen siten, että tuo tarkoittaa tätä ja tämä tarkoittaa tuota. Ensisijaisesti Raamattu tarkoittaa juuri sitä mitä on kirjoitettu, ellei asiayhteys anna aihetta tulkintaan. Kuten sanottu, Jeesuksen kasvatusisä on Joosef niminen Daavidin sukuun kuulunut henkilö, eikä hän tarkoita mitään muuta. Maria neitsyt tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä ja synnytti Jumalan ihmislihaksi (inkarnaatio) eikä Maria tarkoita mitään muuta kun henkilö jonka Jumala valitsi tähän tehtävään.

      Seurakunnalla ja saarnaviralla ei ole mitään tekemistä Joosefin ja Marian kanssa. Jeesus perusti seurakunnan vasta reilu 30 vuotta myöhemmin. tämä tapahtui Pyhän Herngen vuodattamisen yhteydesä Helluntaina, jolloin Jeesus oli jo noussut ylös taivaaseen.

      • Anonyymi

        No nyt oli taas tervettä oppia palan matkaa aamenta sille!

        Raamatun teksteissä suurin osa on sellaista jossa ei ole muut akuin mitä siinä lukee, eli kerrontaa tapahtumista ja henkilöistä, siinä kaikki.

        Paavali sanoo itse samaa omist a kirjeistään, " 13. Sillä eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte; ja minä toivon teidän loppuun asti ymmärtävän".

        ei joka lauseesta pidä etsiä salattuja merkityksiä jotka sitten olisivat auenneet vain muutamille ja he sitten ovat jotenkin jalustalla niitä selittäessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt oli taas tervettä oppia palan matkaa aamenta sille!

        Raamatun teksteissä suurin osa on sellaista jossa ei ole muut akuin mitä siinä lukee, eli kerrontaa tapahtumista ja henkilöistä, siinä kaikki.

        Paavali sanoo itse samaa omist a kirjeistään, " 13. Sillä eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte; ja minä toivon teidän loppuun asti ymmärtävän".

        ei joka lauseesta pidä etsiä salattuja merkityksiä jotka sitten olisivat auenneet vain muutamille ja he sitten ovat jotenkin jalustalla niitä selittäessään.

        Juuri näin,terveellistä.Esikoislestadiolaisen kannattaisi oppia


      • Anonyymi

        "Seurakunnalla ja saarnaviralla ei ole mitään tekemistä Joosefin ja Marian kanssa. Jeesus perusti seurakunnan vasta reilu 30 vuotta myöhemmin. tämä tapahtui Pyhän Herngen vuodattamisen yhteydesä Helluntaina, jolloin Jeesus oli jo noussut ylös taivaaseen."

        Sanotaanko raamatussa muka, että Jeesus perusti seurakunnan Helluntaina? Oliko Jeesus siinä läsnä? EI, EI todellakaan.

        Jeesus perusti seurakunnan pääsiäisenä lukittujen ovien takana ja puetti sen Pyhällä Hengellä helluntaina.

        19. Kuin siis sen sabbatin päivän ehtoo oli, ja ovet olivat suljetut, jossa opetuslapset kokoontuneet olivat Juudalaisten pelvon tähden, tuli Jesus ja seisoi heidän keskellänsä ja sanoi heille: rauha olkoon teille!
        20. Ja kuin hän sen sanonut oli, osoitti hän heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset ihastuivat, että he näkivät Herran.
        21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te olette näiden todistajat.
        49. Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.

        Jos ei olllut seurakuntaa vielä ennen helluntaita, niin annettiinko tällälläinen käsky yksityisille henkilöille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin,terveellistä.Esikoislestadiolaisen kannattaisi oppia

        Mutta eivät ota mitään joka ei tule korvamerkitystä saarnasta.


    • Anonyymi

      Esikoislestadiolaiset saarnaajathan ovat opetelleen joitakin muutamia Raamatusta otettuja paikkoja, joilla tukevat itse keksimäänsä "hölynpölyä", JOLLA uskottelevat, kuulijoilleen, siis esikoislestadiolaiselle seurakunnalle, että vain me voimme syntiä anteeksi antaa (Jumalan puolesta). Ja että tämä esikoislestadiolaisuus on Jeesuksen perustama seurakunta, josta Esikoiset muutama vuosi sitten lähtivät "ERISEURAAN".

      Eikoislestadiolaisuudessa tulkitaan Raamattua täysin vain tukemaan liikkeen IHMISOPPIA. En sano että lukevat kuin Piru Raamattua, mutta se ajatus on hyvin lähellä.

      Seurakunna koossapitäminen on se asia. Jos joku muuta väittää hän ehkävalehtelee. Minä en ainakaan valehtele tässä asiassa. Muutoinkaan en ole kovin hyvä siinä hommassa.

      • Anonyymi

        Kyllä Jeeduksessa Kristuksessa elävällä on Jumalan sanan mukainen oileus todistaa ja julistaa synnit anteeksi anovalle.

        Muutoin olen kanssasi esikoislestadiolaisuudesta samaa mieltä. Se on kiko ajan liikkeen kiittelyä ja ylistystä ja puhujien lahjojen kehumista. Väärän seurakuntaoppinsa puolustelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeeduksessa Kristuksessa elävällä on Jumalan sanan mukainen oileus todistaa ja julistaa synnit anteeksi anovalle.

        Muutoin olen kanssasi esikoislestadiolaisuudesta samaa mieltä. Se on kiko ajan liikkeen kiittelyä ja ylistystä ja puhujien lahjojen kehumista. Väärän seurakuntaoppinsa puolustelua

        Mikä on oikea seurakuntaoppi, joko vihdoinkin joku kertoisi?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8176
    2. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6268
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4771
    5. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      42
      3256
    6. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    7. Sinulle J mies

      Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2799
    8. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2740
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      48
      2712
    10. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2672
    Aihe