Uupumus ja vanhuus.

Anonyymi

Miksihän terveen, työkykyisen ylirasitus aiheuttaa uupumusta ja siitä aiheituvia sairauksia, kun taas monisairaan vanhuksen kohdalla sama
syy on kuntouttavaa? Jos ei ole pahasti muistisairas apua on melko
mahdotonta saada, paitsi joillakin harvoilla, joilla on varaa yksityiseen apuun. On oikeastaan on jopa huvittavaa, että jos vanuhus hoitaa yhtä
sairasta kuin itse on, hän saisi omaishoidon tukea, itsensä hoidrsta hän vain kuntoutuu.

11

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asenne on vain eräs vasurien temppu vähentää nopeasti eläkeläisten määrää yhteiskunnassamme .

      Vanhusten jälkeensä jättämä omaisuuskin saattaa kiinnostaa ...

      Lähimmäisenrakkautta "maailman onnellisimmassa ja rehellisimmässä " kansassa ?

    • Anonyymi

      Ihan totta, että itsensä hoitaminen uuvuttaa ihan ketä hyvänsä. Saatikka, jos täytyy vielä toisia liukuhihnalla hoitaa. Kyllä siinä uupuu siinäkin. Uupumus on kaksinkertaista!

      • Anonyymi

        Itsensä hoitamattomuus tyyppejä yleensä väsyttää ja uuvuttaa. Hyvin hoidettu henki ja fysiikka jaksaa melkein mitä vain. - Nm. Asiain erot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä hoitamattomuus tyyppejä yleensä väsyttää ja uuvuttaa. Hyvin hoidettu henki ja fysiikka jaksaa melkein mitä vain. - Nm. Asiain erot

        Paitsi ei liukuhihna vanhustenhoitoa, vaikka kuinka itsensä trimmais!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi ei liukuhihna vanhustenhoitoa, vaikka kuinka itsensä trimmais!

        Liukuhinnatyöskentely ko. alalla on oma valinta. Myönnettäköön, että henkilöstöresurssien vähyys vaikuttaa asiaan. Mutta kuitenkin sen(kin) työn voi tehdä toisin. - Nm. Pieetillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liukuhinnatyöskentely ko. alalla on oma valinta. Myönnettäköön, että henkilöstöresurssien vähyys vaikuttaa asiaan. Mutta kuitenkin sen(kin) työn voi tehdä toisin. - Nm. Pieetillä

        Hyvä idea ja miten toteutat esim. kotihoidossa ”toisin”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea ja miten toteutat esim. kotihoidossa ”toisin”?

        Oman työn suunnittelu tuntuu olevan hyvillekin hoitajille vaikeaa. Jostain syystä. - Nm. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman työn suunnittelu tuntuu olevan hyvillekin hoitajille vaikeaa. Jostain syystä. - Nm. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

        Kotihoidon työ muuttuu jatkuvasti. ”Oman työn suunnittelu” on aivan turhaa ajankäyttöä. Täytyy vain nopeasti muuttaa työtapoja muuttuvissa tilanteissa.

        Työ on nopeaa liukuhihnatyötä, missä ajankäytön määrää tietokoneohjelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotihoidon työ muuttuu jatkuvasti. ”Oman työn suunnittelu” on aivan turhaa ajankäyttöä. Täytyy vain nopeasti muuttaa työtapoja muuttuvissa tilanteissa.

        Työ on nopeaa liukuhihnatyötä, missä ajankäytön määrää tietokoneohjelma.

        S-tanan surullista, jos jonkun on pakko tehdä tuollaista. Tai siis oikeammin: suostua. - Nm. Ihmistyö ei voi olla liukuhihnaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-tanan surullista, jos jonkun on pakko tehdä tuollaista. Tai siis oikeammin: suostua. - Nm. Ihmistyö ei voi olla liukuhihnaa

        Surullista on, muttei tarvitse suostua, kun lähtee pois tai vaihtaa alaa. Monet tekevätkin niin yhä kiihtyvällä vauhdilla ja ovat ratkaisuunsa tyytyväisiä.


    • Anonyymi

      ikävää, minun mielestä munlaiset työttömät voisi tehdä esim jotain päivä toimintaa ajoittaisesti jossa voisi auttaa vanhuksia tai työskennellä jossain missä vanhukset voisi ite vapaa ehtoisesti käydä päivittäin jos ei ole muuta tekemistä.. ei oo hyvä semmoinen ilmapiiri että kaikki on vaa omissa oloissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe