Nuorte lätkäkisat Ylellä paskimmat selostmassa

Anonyymi

Jälleen Ykkösselostajaksi löydetty Jääkiekon nuorten MM- kisoihin todella huono Simo Leinonen. Ei hyvää päivää YLE!

29

2617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valitettavasti. Kaikki jotka ovat 2010 luvulla katsoneet viasatin, Nelosen, cmore/maikkari, elisa viihde, tai kuunnelleet radiosta ja onnistuneet kuulemaan hyviä selostajia tai satunnaisesti ylen tv lähetyksissä hyviä tietävät kyllä kuinka surkeasta selostajasta on kyse.

Voisi edes maksamatta jättämällä äänestää...

• Anonyymi

Kyllä oli niin huono asiantuntijakin valittu. Ei oikein mihinkään osannut kommentoida yhtään mitään. En osaa tähän sanoa yms. kuultiin aivan liian usein eilisessä lähetyksessä. Jos Yle ei aseta mitään vaatimuksia kommentaattoreille valmistautumisen suhteen niin eikö voisi edes valita sinne ihmisen, joka tekee sen oma aloitteisesti edes ok tasolla.

Miksi Yle haluaa jatkuvasti tarjota tahallan näin ala-arvoisia lähetyksiä?

• Anonyymi

Näin vanhan liiton ihmisenä tykkään siitä että Simo Leinonen selostaa PELIÄ siis sitä mitä kentällä tapahtuu. Se ainakin riittää mulle.

Liian usein selostamoissa on selostaja-asiantuntija jotka keskustelevat keskenään ihan muista asioista kun siitä mitä kentällä tapahtuu. Se vie nautinnon pelin seuraamisesta. Tai Viasatilla Innasen Mikko selostaa läpi kaikki englannin urheiluaviisien jutut ja kertoo kaksikymmentä vuotta sitten pelatun ottelujen tapahtumista. Todella ärsyttävää.

• Anonyymi

Simo Leinonen vain on usein myöhässä tilanteista. Jauhaa juttua ihan muistaa kuin mitä juuri nyt kentän toisessa päässä tapahtuu. Simo Leinonen ei myöskään osaa analysoida pelintiimellyksessä tilanteita kovinkaan kummoisesti. Välillä on myös ihan kujalla, koska ei tunnetusti ole opetellut kunnolla jääkiekon sääntöjä saati, että osaisi heittää osuvia faktoja sopiviin kohtiin, kuten paremmat selostajat. Leinosen selostuksissakaan harvemmin on mitään kritiikkiä kentän tapahtumia kohtaan. Aina kaikki menee mallikkaasti sääntöjen ja pelikirjan mukaan.

Mitens esim. muutama mainitakseni Antti Mäkinen, Mertaranta, Jani Alkio, Tero Kainulainen, Velja Engström, Ari Stenius ja viimeisimpänä muttei todellakaan vähäisimpänä kokonaisuutena ehkäpä maamme paras ja Mertarannan ohella nopein kiekkoselostajamme Sebastian Waheeb. Keskittyvätkö selostuksissaan liikaa epäolennaisuuksiin? Eivätkö ole Leinosta parempia?

Kuunteleppa jostain pelejä Telian liiga lähetysten kakkosselostajan Sebastian Waheebin selostamana ja vertaa sitten Leinoseen. Ylelle hommia tekevistä kun löytyisi Leinostakin parempia.

Mikko Innanen taads on kuten sanoit lähinnä futis selostaja ja jos pitäisi valita kumpaa kuuntelisin niin mieluummin Innasen selostusta jalkapallossa kuin Leinosen. Olisit mieluummin ottanut vertailukohdaksi enemmän futista nykyään selostavan Ville Kuusisen. Oikein hyvä selostaja sekä jalkapalloon että Lätkään Molemmissa maamme kärkeä.

Toki löytyy Leinostakin huonompia, mutta kuten totesin Ylelläkin olisi parempia laittaa ääneen kuten pari nyt mainitakseni. Riku Salminen tai Micke Suopuro. Toki Riku Salminen on mies paikallaan studioissakin, mutta asiantuntija on... no empä sano mitään

• Anonyymi

Juu, kun samalla netissä niin ei hu9omaa ollenkaan tilanteiden kehittymistä, jäähyjä eikä edes maaleja, samaa monotonista hidasta selostusta, kuin huononäköinen paperista lukisi. Ehkäpä se lukeekin valmista selostusta.

• Anonyymi

Itse katson kaikki suorat lähetykset teksti-tv:ltä. Siellä on asianmukaista tietoa eikä hätiköiden tehtyjä päätelmiä tilanteista. Toki harmillista on se, että siinä on pieni viive, jos vaikka naapuriasunnossa katsotaan maksukanavalta niin melu voi paljastaa tilanteen liian aikaisin, onneksi omassa naapurustossa asuu pelkästään ringeten seuraajia.

• Anonyymi

Olispa edes mahdollisuus äänestää silkalla rahalla kuten muidenkin tarjoajien urheilusisällöistä on. Kun joku laji ei kerää katsojia tai maksu kanavien urheilu ei mene kokonaisuutena tarpeeksi kaupaksi niin se on selkeä viesti. Ylelle ei voi viestiä millään tavoin, jotta parantaisivat lähetyksiään.

Toki medialalla on toimijoita, jotka haluavat tarjota aidosta rakkaudesta ihmisten paremman viihtyvyyden vuoksi laadukkainta tarjontaa, mutta... Olisiko Maikkari palkannut jalkapallotarjontaansa selostamaan pääselostajaksi muiden lisäksi vielä Tuomas Virkkusen, jos huonommilla ja paljon halvemmilla selostaja kustannuksilla saataisiin sama määrä myytyjä C-more urheilu/total paketteja. Vältämättä ei.

Tietämättömille. Tuomas Virkkunen on sitä harvalukuista suomalaista selostaja eliittiä, joka voi halutessaan hinnoitella itsensä ansaitusti korkeaan palkkakategoriaan. Paitsi että Virkkunen on selostaja on kaveri myös maamme eliittiä jalkapallon asiantuntijana.

Toisaalta taas jos asia pohtii vielä niin kun palkkaa Virkkusen säästää 1-2 halvempipalkkaista selostajaa, koska Virkkunen voi selostaa jopa 3 peliä saman päivän aikana jos on tarve.

• Anonyymi

Noin harvasanainen voisi tosiaan kiristää tahtia ja selostaa neljää ottelua niin olisi normaalitahti puheessa. Toivottavasti satakertaistaa hinnoittelunsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin harvasanainen voisi tosiaan kiristää tahtia ja selostaa neljää ottelua niin olisi normaalitahti puheessa. Toivottavasti satakertaistaa hinnoittelunsa.

Todennäköisesti joskus on tehnyt senkin. Etpä ole paljoa Virkkusen selostuksia kommentistasi päätellen kuunnellut. Tyypin laji & sääntö, joukkue ja pelaajatietämys jo valmiiksi sitä luokkaa plus äänen huolto että voi helposti selostaa useita pelejä päivässä.

Varmaan pidät Matti Härköstäkin parempana selostajana kuin Huuhkaja ääni Ville Kuusista. Yle saisi palkata Kuusisen kisojen ajaksi vähintään Suomen pelit ja Finaalin selostamaan. Saisi pakko YLE-Verollekin enemmän vastinetta.

Ennen kuin kukaaan alkaa mitään huutelemaan niin totean ettei viestissä sanota Härkösen olevan huono selostaja. Härkönen voisi selostaa Radioon pelit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti joskus on tehnyt senkin. Etpä ole paljoa Virkkusen selostuksia kommentistasi päätellen kuunnellut. Tyypin laji & sääntö, joukkue ja pelaajatietämys jo valmiiksi sitä luokkaa plus äänen huolto että voi helposti selostaa useita pelejä päivässä.

Varmaan pidät Matti Härköstäkin parempana selostajana kuin Huuhkaja ääni Ville Kuusista. Yle saisi palkata Kuusisen kisojen ajaksi vähintään Suomen pelit ja Finaalin selostamaan. Saisi pakko YLE-Verollekin enemmän vastinetta.

Ennen kuin kukaaan alkaa mitään huutelemaan niin totean ettei viestissä sanota Härkösen olevan huono selostaja. Härkönen voisi selostaa Radioon pelit.

En seuraa SM-pelejä, mutta tuollaiset sopisi parhaiten kotikatsomoon selostamaan.

• Anonyymi

Kummasti Petri Pasanenkin kehittynyt vielä paremmaksi asiantuntijaksi hetkessä siirryttyään Yleltä Maikkarille, mitä hänen analyysejään Kolmosen ja Subin lähetyksissä kuullut.

Oiskohan ihan perus, että Maikkarila vaaditaan jotain toisin kuin Ylellä. Sen mitä Pasanen täysin oma-aloitteisesti teki Ylellä tekee hän vielä enemmän pohjatyötä Maikkarilla ennen otteluita ja pelejä sekä yksin että tiimin kanssa yhdessä. Ainakin siltä vaikuttaa ulospäin.

Ylellä pitäisi kaikkien selostajienkin olla Freelancereita kuten Mertarantakin oli. Silloin kun itse vastaa itselleen on pakko olla ylivertaisesti paras. Kyllä Yle olisi varmasti aikoinaan korvannut Anteronkin ykköselostajana Kiekossa ja Yleisurheilussa, mutta hän oli ylivoimaisesti paras selostaja näihin lajeihin ja ennen näkemättömän paljon olisivat saaneet lokaa niskaansa, jos Mertaranta ei olisi Yleisurheilun arvokisoissa ja Lätkän MM ja Olympialaisia selostanut.

• Anonyymi

Eikö tosiaan löydy mitään mielenkiintoisempaa urheiluohjelman aihetta kuin joku nuorten lätkä? Lätkäuutisia on muutenkin ihan liikaa ja sitten siihen pitää lisätä vielä junnujenkin pelit!

• Anonyymi

Nimen omaan! Koko aihetta ei päiviteltäisi näilläkin palstoilla, jos YLE olisi kuin mikä tahansa muu mainos/maksukanava. Ei ihmisiltä pakolla riistävä valtion päättäjien leikkilenttä ja tempputyöllistäjä.

Sehän tässä on vikana.

• Anonyymi

Kiinnosti niin paljon että kommentoit. Minua ei kiinnosta SM-pelit tippaakaan, mutta nuorten MM-kisat yhtä paljon kuin aikuisten, siltähän ne parhaat tulee ja ulkomaita vastaan pelaaminen muutenkin kiinnostavampaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnosti niin paljon että kommentoit. Minua ei kiinnosta SM-pelit tippaakaan, mutta nuorten MM-kisat yhtä paljon kuin aikuisten, siltähän ne parhaat tulee ja ulkomaita vastaan pelaaminen muutenkin kiinnostavampaa.

Olkoon kuinka kiinnostava tapahtuma tahansa, minä en halua sitä rahoittaa omista rahoistani pakolla. Maksan mielellään ohjelmista joita ei ilmaiseksi näe, jos koen sisällön maksamisen arvoiseksi. Jätän myös mielellään maksamatta sisällöstä jota en kaipaa.

Yle on naamioitu maksukanavasta ilmaiskanavaksi. Ainakin moni menee tähän halpaan puhuessaan YLE:n ohjelmista ilmaisina, joita ne ovat vain eriarvoiselle osalle väestöstä. Miksi sanon näin, koska YLE-vero eriarvoistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarviiko joka vuosi näihinkin kisoihin kustaanta paras saatavilla oleva selostaja ja kommentaattori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi Liiga lähetyksistä ei ole pakko maksaa jos ei halua. Itseasiassa jos ihan tarkkoja ollaan niin surkeista Ylen liigan radiolähetyksiä pitää pakkorahoittaa.

Miksi YLE ei tuota sanomalehteä ja aikakauslehteä, joka jokaisen suomalaisen olisi pakkotilata kotiinsa. Eikä riitä yksi kappale vaan kaikkien taloudessa asuvien veronmaksajien.

• Anonyymi

Vaihtuiko selostaja, nyt ainakin kuulosti eläytyvän paremmin ja seurasin itsekin koko ajan.

• Anonyymi

Ei vaihtunut ainakaan Suomen peliin. Simo Leinonen kuuluu siihen kategoriaan suomalaisia selostajia, joista en itse eniten pidä. Tapahtui alkusarjan otteluissa vaikka mitä ja kuinka hienoja suorituksia tahansa niitä ei nosteta mitenkään selostuksessa esille erityisemmin. Sitten kun mennään loppupeleihin koko selostus tyyli ainakin maalinhehkutusten osalta muuttuu aneemisesta kuin konemaisen opetelluksi pakotetuksi huutohehkuttamiseksi. Alkusarjan peleissä Leinosen selostuskin todella laiskaa verrattuna puolivälierä peliin.

Itse tykkään enemmän spontaaneista selostajista, jotka elävät jokaisessa ottelussa mukana perus hyvällä selostusintensiteetillä, mutta tajuavat ettei jokaista tilannetta tarvitse perus runkosarja/alkusarjan peleissä hehkuttaa kuin finaaliotteluissa, mutta ne hienot suoritukset nostetaan selkeästi esille ja ottelunntapahtumiin reagoidaan kunnolla jos on tarve.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaihtunut ainakaan Suomen peliin. Simo Leinonen kuuluu siihen kategoriaan suomalaisia selostajia, joista en itse eniten pidä. Tapahtui alkusarjan otteluissa vaikka mitä ja kuinka hienoja suorituksia tahansa niitä ei nosteta mitenkään selostuksessa esille erityisemmin. Sitten kun mennään loppupeleihin koko selostus tyyli ainakin maalinhehkutusten osalta muuttuu aneemisesta kuin konemaisen opetelluksi pakotetuksi huutohehkuttamiseksi. Alkusarjan peleissä Leinosen selostuskin todella laiskaa verrattuna puolivälierä peliin.

Itse tykkään enemmän spontaaneista selostajista, jotka elävät jokaisessa ottelussa mukana perus hyvällä selostusintensiteetillä, mutta tajuavat ettei jokaista tilannetta tarvitse perus runkosarja/alkusarjan peleissä hehkuttaa kuin finaaliotteluissa, mutta ne hienot suoritukset nostetaan selkeästi esille ja ottelunntapahtumiin reagoidaan kunnolla jos on tarve.

Uskaltaako ja haluaako ja onko edes kenelläkään tarvetta olla erimieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin sama. Eihän se samalla tavalla osaa eläytyä kuin aikaisemmat huippuselostajat, mutta puheääni edes selvempi kuin eräillä.

Todella vaativa homma enkä itse selviäisi alkuunkaan, Mertaranta ja monet lopettaneet olleet todellisia lahjakkuuksia, saapa nähdä milloin tulee uusia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin sama. Eihän se samalla tavalla osaa eläytyä kuin aikaisemmat huippuselostajat, mutta puheääni edes selvempi kuin eräillä.

Todella vaativa homma enkä itse selviäisi alkuunkaan, Mertaranta ja monet lopettaneet olleet todellisia lahjakkuuksia, saapa nähdä milloin tulee uusia.

Onhan niitä loistavia selostajia nykyäänkin ja Ylelläkin ihan hyviä, mutta eivät selosta kuin harvemin jääkiekkokierroksilla ja satunnaisesti jos koskaan televisiossa.

Kaupallisilla toimijoilla kuten aikaisemmin täällä on lueteltu ihan mukavasti hyviä selostajia, toki hieman jakautuneena eri kanaville, mutta kuitenkin.

• Anonyymi

Ottaa päähän tuo Simo Leinosen tottakai hokema olympia selostuksessa. Ja kuulantyöntäjälläkin oli vielä viimeinen heitto jäljellä. Apuva

• Anonyymi

Simo " veto lähtee " Leinonen. Surkea selostaja.

• Anonyymi

veto lähti nhl pelissäkin monta kertaa, huoh

• Anonyymi

Ja nyt tämä "selostaja" pilaa NHL -ottelut Tampereella...voi kele minkä YLE tekee..

• Anonyymi

Älä jaksa ulissa pikkuasioista, pelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jaksa ulissa pikkuasioista, pelle.

hei, pelle. lähtihän se veto eikös vain. ihanaa kuuneltavaa tuo selostus.toivottavasti selostaakaikki tulevat mm kisat, veto lähtee veto lähtee

• Anonyymi

Tän äijän puhekin menee ihan mutinaksi välillä. Ei meinaa selvää saada.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe