Oriveden aseman seutu - ankeuden huippu

Anonyymi

Käyn entisessa kotikaupungissani pari kertaa vuodessa. Jo usean vuoden ajan olen mielessäni surrut aseman seudun ankeutta.
Vanhat rapistuvat liikerakennukset. Ennen vilkas asema on autojen parkkipaikka jne.

6

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erityisesti asemaa vastapäätä sijaitsevat asuintalot ovat todella rapistuneen oloisia. Kuitenkin sähköiset opastaulut sinne on hankittu, vaikka edes uuteen maalipintaan ei ole satsattu.

    • Anonyymi

      Parkkipaikat ovat liityntäpysäköintiin. Autoilla tullaan maakunnasta ja jatketaan junalla töihin Tampesteriin.

    • Anonyymi

      Koko Orivesi on rapistunut ankeaksi maalaiskaupungiksi, siis ei pelkät rakennukset vaan kaikki. Metsätkin päässeet risukoituun kun Kela maksaa kuivat halot junantuomille oriveteläisille.

    • Anonyymi

      Orivesi on alkujaan ollutkin maalaiskylä, koko kylä on ollut aiemmin kaunista puutaloraittia. Itseä enemmän surettaa se, että keskustan kaikki vanhat puutalot on purettu Auvisen putiikkia lukuunottamatta pois nykyisten betoni- ja elementtitalojen tieltä.

      • Anonyymi

        Kaikki kaunis rapistuu tai puretaan pois. Onneksi esimerkiksi Naantalissa tai Raumalla ollaan oltu viisaampia, ja pidetty huolta arvokkaista puukortteleista. Nykyajan talot on tylsiä.

        Aseman vanhat puutalot pitäisi kunnostaa vanhaan kukoistukseensa ja rakentaa samassa hengessä vähän lisää. Oriveden Keskusta taas on oikein arkkitehtuurin sekametelisoppa, vähän kaikkea siellä täällä ja mikään ei sovi keskenään.

        Miksei nykyään osata suunnitella ja rakentaa kokonaisuuksia? Aina jonkun pellon kulmaan nousee pytinki, joka kirkuu erilaisuuttaan muun rakentamisen ja maiseman rinnalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kaunis rapistuu tai puretaan pois. Onneksi esimerkiksi Naantalissa tai Raumalla ollaan oltu viisaampia, ja pidetty huolta arvokkaista puukortteleista. Nykyajan talot on tylsiä.

        Aseman vanhat puutalot pitäisi kunnostaa vanhaan kukoistukseensa ja rakentaa samassa hengessä vähän lisää. Oriveden Keskusta taas on oikein arkkitehtuurin sekametelisoppa, vähän kaikkea siellä täällä ja mikään ei sovi keskenään.

        Miksei nykyään osata suunnitella ja rakentaa kokonaisuuksia? Aina jonkun pellon kulmaan nousee pytinki, joka kirkuu erilaisuuttaan muun rakentamisen ja maiseman rinnalla.

        Eikös Oriveellä ole arkkitehti mukana kunnallispolitiikassa, joten luulisi että hänen kynän jälki näkyy kylän raitilla? Kerrassaan upetaa ja mahtavaa kun kattelee Oriveen raittilla rakennusten peruskuntoo.......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1349
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe