Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Uskoa on tyhmien ja viisauden neitsyiden uskoa.
Yksi otetaan ja toinen jätetään.
Vain morsiusseurakuntaan kuuluvat pääsevät Jeesuksen luokse.
Ihmisillä on uskoa MONENLAISTA
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lain kiivailijat ovat myös uskovia.
- Anonyymi
Taivaallisen Isän tahto on ihan ensiksi se, että ihminen ottaisi vastaan lahjavanhurskauden Jeesuksen sovitustyön kautta. Sillä taivasten valtakuntaan eivät pääse ne, jotka turvaavat lakiin ja omiin tekoihinsa. Ei, vaikka kertoisivat tehneensä niitä Herran nimessä. Sitä tuo raamatunkohta tarkoittaa.
Uskova pelastuu siis yksin armosta, ei suorituksillaan. Mutta toki Jumalan lapsi myös pyrkii elämään Taivaallisen Isän tahdon mukaisesti, vaikka ei siinä aina 100% onnistuisikaan. Tässäkin asiassa Jumalan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon. Vaikka uskova tietää olevansa epätäydellinen, niin hän uskaltaa levätä armossa. Armossa lepääminen tarkoittaa muuten mielenrauhaa, ei toimettomuutta.- Anonyymi
Ihmisen omatahto poikkeaa Jumalan tahdosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen omatahto poikkeaa Jumalan tahdosta.
Riippu siitä miten kauan ja läheisesti on Herran seurassa kulkenut. Seura tekee kaltaisekseen. Sillä "Häntä katsoessa me muutumme". Uskossa kasvaminen on muuttumista mielen uudistumisen kautta.
Jossain vaiheessa joutuu luovuttamaan omat suunnitelmansakin Jumalalle. Ja silloin huomaa, että minä vain luulin tietäväni mikä minulle on hyväksi. Mutta Jumalan suunnitelman olikin niin yksilöllinen ja rakkaudella laadittu, että en olisi itse pystynyt samaan. Etenkään kun en näe tulevaisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippu siitä miten kauan ja läheisesti on Herran seurassa kulkenut. Seura tekee kaltaisekseen. Sillä "Häntä katsoessa me muutumme". Uskossa kasvaminen on muuttumista mielen uudistumisen kautta.
Jossain vaiheessa joutuu luovuttamaan omat suunnitelmansakin Jumalalle. Ja silloin huomaa, että minä vain luulin tietäväni mikä minulle on hyväksi. Mutta Jumalan suunnitelman olikin niin yksilöllinen ja rakkaudella laadittu, että en olisi itse pystynyt samaan. Etenkään kun en näe tulevaisuuteen.Uskossa kasvaminen?
Kymmeniä vuosia uskossa olleet ovatko muuttuneet ihan oikeasti Jumalan kaltaiseksi?
Käytännössä palvotaan nuoria saarnamiehiä ja naisia.
Vanhat ja kauan uskossa olleet ovat syrjäytetyt.
Nuoret eivät edes halua kuulla vanhoja.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kristillinen usko tulee
puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta jossa päämääränä rakkaus.
Onko sinulla tälläinen usko vai joku toisenlainen usko?
Syntisellä ei ole puhdas sydän. Lähimmäisen rakkaudessakin on toivomisen varaa. Ohjaako omaatuntoa tunteet ja liha?
-1Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1494694Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043944Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513340
- 553281
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332678Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361768