Suomenkin valtion ja rahoja, säästäisi suuresti, jos Suomi kilpailuttaisi lääkkeet, varsinkin kipulääke-morfiinit- ja opiaatit, ostaisi ne esim. Afrikasta.
https://www.cbsnews.com/news/rwanda-makes-its-own-morphine-while-u-s-awash-with-opioids-prescription-painkillers/
Suomessa apteekkimonopolit pakottavat, ostamaan täysin ylihinnoiteltuja, törkeän kalliita lääkkeitä Usa:sta ym veroparatiisi-monopoleilta.
Kilpailuttaminen, ellei Suomessa ole osaamista, tehdä itse varsinkin kalliit kipu- lääkkeet, kuten myös Venäjällä tehdään, eli pyrkiä omavaraisuuteen niiden suhteen.
Ruanda on ratkaissut lääkkeiden saatavuus-ongelmat, tekee itse opiaattinsa
Anonyymi
3
463
Vastaukset
- Anonyymi
Luulisi Suomessa olevan osaamista, itse lääkkeiden valmistamiseen, eikös se lääkevirastokin toimi tässä maassa, missä oli se kokaaini-ongelma, kun toivat jet setille päihteitä ?
Sehän työllistäisi mukavasti, kun Suomi alkaisi itse valmistamaan, kaikki lääkkeensä, eli pyrkisi omavaraisuuteen ja edullisempiin kipu- ym lääkkeisiin kotimaassa.- Anonyymi
Mutta bisneksethän siitä kärsisi!
- Anonyymi
Säästäisi Suomen valtion ja kansalaisten rahoja siis, kuuluu tuohon aloitukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412382Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436- 481179
- 781087
- 59963
- 45946
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921