Vapaa-ajattelijain Liiton maailmankatsomus perustuu sukulaariseen humanismiin, tieteeseen ja ihmisjärkeen.
Yksikään näistä ei sisällä mitään moraalisääntöjä. Toki sekulaarinen ihminen, tiedemies tai filosofi puhuvat paljon siitä, mikä on oikein ja mikä väärin, mutta silloin he ovatkin poimineet moraalisääntönsä uskonnoista, yleensä kristinuskosta, jota he sanovat vastustavansa. He elävät siten koko ajan valheessa ja itsepetoksessa.
Vapaa-ajattelijain maailmankatsomuksella ei ole mitään tuomaria, joka todistaisi, että heidän ajamansa asiat ovat moraalisesti oikeita.
Kristinuskolla sen sijaan on Tuomari, joka on luonut ihmiselle moraalitietoisuuden ja antanut esim 10 käskyä moraalisiksi perusteiksi. Ihminen on myös vastuussa Jumalalle teoistaan.
Koska sekulaarinen maailma ei tunnusta ketään itseään ylemmäksi tuomariksi, sen puitteissa saa tehdä mitä tahansa. Mikään ei ole sen enempää oikein kuin väärinkään.
Se on vähän kuin jalkapallo-ottelu ilman tuomaria. Jokainen pelaaja saa itse päättää, mikä on ottelussa sallittua ja mikä ei.
On selvää, ettei tällainen maailmankatsomus voi olla oikein. Siinä kukaan ei ole vastuussa mistään. Jokainen saa tehdä, minkä vain itse katsoo oikeaksi ja mikä tuntuu hyvältä itselleen. Ei sitten ihme, jos tässä maailmassa, jota sekulaarisuus hallitsee, on niin paljon pahaa ja vääryyttä.
Vapaa-ajattelijain moraali
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmisoikeudet, perusoikeudet, kehittyvä laki, hyvät tavat kaunistavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606984- 1093588
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262920- 212618
- 272233
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3611885- 251820
- 121768
- 321728
- 511586