mitä tehä?

äiti

jos alle vuoden ikänen ei anna imeä räkää nenästä eikä myöskään anna laittaa nenätippoja ja nenä on ihan tukossa ja vuotaa.jos antaa höyryhengitystä,nenä vuotaa entistä enemmän eikä saa nukuttua.

10

8133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:n äiti

      Kyllä se räkä sieltä vuotamalla pois tulee. Höyryhengityksessä on just se pointti, että räkä vuotaa nopeammin pois.

      Jos tuntuu, että nenän alunen alkaa punoittaa paljosta niistämisestä, ota nenäliinaksi harso, flanellipyyhe tai vaikka vanha T-paita. Pehmeä kangas ei ärsytä yhtä palkon kuin paperi.

      • tarja

        sitä voidemaista viciä.En nyt viitsi lähteä purkkia hakemaan ja katsomaan oikeaa nimeä.
        Sillä voitelen yöksi selän ja rinnan vielä isommiltakin lapsilta niin helpottaa kuulemma paljon.Pitää nenän auki.


      • vic
        tarja kirjoitti:

        sitä voidemaista viciä.En nyt viitsi lähteä purkkia hakemaan ja katsomaan oikeaa nimeä.
        Sillä voitelen yöksi selän ja rinnan vielä isommiltakin lapsilta niin helpottaa kuulemma paljon.Pitää nenän auki.

        Vicks VapoRub voiteen käyttöohjeessa on maininta, ettei saa antaa alle 2-vuotiaalle.( ?? )


      • edelliseen
        vic kirjoitti:

        Vicks VapoRub voiteen käyttöohjeessa on maininta, ettei saa antaa alle 2-vuotiaalle.( ?? )

        Saattaapi johtua siitä, että on aika "myrkkyä" tuo vicks vaporub syötynä. Ja pieni lapsi jos saattaa käsin koskea ensin kaulallensa tm.paikkaan, jossa sitä on. Sitten kädet suuhun....
        Uskoisin näin, mutta varma en ole !


      • apteekin tädiltä
        edelliseen kirjoitti:

        Saattaapi johtua siitä, että on aika "myrkkyä" tuo vicks vaporub syötynä. Ja pieni lapsi jos saattaa käsin koskea ensin kaulallensa tm.paikkaan, jossa sitä on. Sitten kädet suuhun....
        Uskoisin näin, mutta varma en ole !

        se voi aiheuttaa hengityksen lamaantumista pienelle lapselle,on niin voimakkaan hajuista...

        jos haluaa alle 2-vuotiaalle laittaa,niin pieni sipaus jalkapohjaan,näin höyryt ei niin voimakkaita ja pysyy hengitys auki.


    • ...

      Siis ei kai yksikään vauva vapaaehtoisesti suostu rään imemiseen tai tippojen laittoon, eiköhän se aina ole väkisin tehtävä jos tekee? Itse olen truutannut keittosuolatippoja ihan surutta, siis nopeasti pullon nokka sieraimeen ja puristus. Tippojen tiputtaminen sinne ei tosiaankaan onnistuisi. Lääkärikin tätä kommentoi tutulleni, etta saa truutata. Sehän on vain suolaliuosta. Ensin vauva on vähän hädissään mutta sitten heti helpottaa.

    • äitä77

      Meillä on molemmilla lapsilla jo vauvasta asti käytetty nuhan aikana valkosipulinyyttejä-ja todellakin auttaa ja helpottaa!Pilko valkosipulinkynsi puolikkaaksi,noin 5 kpl ja sitten ne sideharsossa roikkumaan sängynpäätyyn yöksi!Nyt vielä isompanakin usein flunssan aikana itse pyytävät sitä!

      Höyrytä suihkuhuone ja mene sinne lapsesi kanssa,vaikka päivemmällä jo niin lima lähtee silloin liikkeelle eikä yötä vasten!

    • kaikkea yritetty

      Meillä nenä "pestään" tätä nykyä.. imeminen kun on yhtä tappelua ja aina pitää toisen pitää kiinni ja ennen sitä on aina laitettava suolaliuosta, jotta sitkeä lima vähän pehmenisi.

      Höyryhengitys ei sovi, kun henki menee ahtaalle, johtuneeko hänen asmasta. Ja niistä nenätipoista eli suolaliuoksesta olen huomannut, että joka kerta kun niitä on käytetty, niin kohta on ollut korvatulehdus ja jos en taas ole käyttänyt on nuha sairastettu ilman korvatulehdusta. (Voips olla kyllä ihan sattumaakin, en tiedä)

      Valkosipulia on kokeiltu viikko tolkulla, mutta siitä ei ollut mitään apua meille...

      Joten ainoa mikä on auttanut nenän puhdistuksessa on ollut kasvojen pesu ja samalla on sitten lämpimällä vedellä hellästi pesty nenän alaosaa ja nenästä puristamalla ja samalla hellästi vetämällä saatu räkä ulos, eikä lapsi tappele yhtään vastaan ja ihan itse menee vessan ovelle, kun kysyy, että puhdistetaanko nenä. (Neiti tällä hetkellä 1,8 v)

    • vinkki

      Imase itse penskalta räkäklöntit ja saat samalla itse kunnon vitamiinit : )

    • Anonyymi

      Tf ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe