mitä tehä?

äiti

jos alle vuoden ikänen ei anna imeä räkää nenästä eikä myöskään anna laittaa nenätippoja ja nenä on ihan tukossa ja vuotaa.jos antaa höyryhengitystä,nenä vuotaa entistä enemmän eikä saa nukuttua.

10

6500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:n äiti

      Kyllä se räkä sieltä vuotamalla pois tulee. Höyryhengityksessä on just se pointti, että räkä vuotaa nopeammin pois.

      Jos tuntuu, että nenän alunen alkaa punoittaa paljosta niistämisestä, ota nenäliinaksi harso, flanellipyyhe tai vaikka vanha T-paita. Pehmeä kangas ei ärsytä yhtä palkon kuin paperi.

      • tarja

        sitä voidemaista viciä.En nyt viitsi lähteä purkkia hakemaan ja katsomaan oikeaa nimeä.
        Sillä voitelen yöksi selän ja rinnan vielä isommiltakin lapsilta niin helpottaa kuulemma paljon.Pitää nenän auki.


      • vic
        tarja kirjoitti:

        sitä voidemaista viciä.En nyt viitsi lähteä purkkia hakemaan ja katsomaan oikeaa nimeä.
        Sillä voitelen yöksi selän ja rinnan vielä isommiltakin lapsilta niin helpottaa kuulemma paljon.Pitää nenän auki.

        Vicks VapoRub voiteen käyttöohjeessa on maininta, ettei saa antaa alle 2-vuotiaalle.( ?? )


      • edelliseen
        vic kirjoitti:

        Vicks VapoRub voiteen käyttöohjeessa on maininta, ettei saa antaa alle 2-vuotiaalle.( ?? )

        Saattaapi johtua siitä, että on aika "myrkkyä" tuo vicks vaporub syötynä. Ja pieni lapsi jos saattaa käsin koskea ensin kaulallensa tm.paikkaan, jossa sitä on. Sitten kädet suuhun....
        Uskoisin näin, mutta varma en ole !


      • apteekin tädiltä
        edelliseen kirjoitti:

        Saattaapi johtua siitä, että on aika "myrkkyä" tuo vicks vaporub syötynä. Ja pieni lapsi jos saattaa käsin koskea ensin kaulallensa tm.paikkaan, jossa sitä on. Sitten kädet suuhun....
        Uskoisin näin, mutta varma en ole !

        se voi aiheuttaa hengityksen lamaantumista pienelle lapselle,on niin voimakkaan hajuista...

        jos haluaa alle 2-vuotiaalle laittaa,niin pieni sipaus jalkapohjaan,näin höyryt ei niin voimakkaita ja pysyy hengitys auki.


    • ...

      Siis ei kai yksikään vauva vapaaehtoisesti suostu rään imemiseen tai tippojen laittoon, eiköhän se aina ole väkisin tehtävä jos tekee? Itse olen truutannut keittosuolatippoja ihan surutta, siis nopeasti pullon nokka sieraimeen ja puristus. Tippojen tiputtaminen sinne ei tosiaankaan onnistuisi. Lääkärikin tätä kommentoi tutulleni, etta saa truutata. Sehän on vain suolaliuosta. Ensin vauva on vähän hädissään mutta sitten heti helpottaa.

    • äitä77

      Meillä on molemmilla lapsilla jo vauvasta asti käytetty nuhan aikana valkosipulinyyttejä-ja todellakin auttaa ja helpottaa!Pilko valkosipulinkynsi puolikkaaksi,noin 5 kpl ja sitten ne sideharsossa roikkumaan sängynpäätyyn yöksi!Nyt vielä isompanakin usein flunssan aikana itse pyytävät sitä!

      Höyrytä suihkuhuone ja mene sinne lapsesi kanssa,vaikka päivemmällä jo niin lima lähtee silloin liikkeelle eikä yötä vasten!

    • kaikkea yritetty

      Meillä nenä "pestään" tätä nykyä.. imeminen kun on yhtä tappelua ja aina pitää toisen pitää kiinni ja ennen sitä on aina laitettava suolaliuosta, jotta sitkeä lima vähän pehmenisi.

      Höyryhengitys ei sovi, kun henki menee ahtaalle, johtuneeko hänen asmasta. Ja niistä nenätipoista eli suolaliuoksesta olen huomannut, että joka kerta kun niitä on käytetty, niin kohta on ollut korvatulehdus ja jos en taas ole käyttänyt on nuha sairastettu ilman korvatulehdusta. (Voips olla kyllä ihan sattumaakin, en tiedä)

      Valkosipulia on kokeiltu viikko tolkulla, mutta siitä ei ollut mitään apua meille...

      Joten ainoa mikä on auttanut nenän puhdistuksessa on ollut kasvojen pesu ja samalla on sitten lämpimällä vedellä hellästi pesty nenän alaosaa ja nenästä puristamalla ja samalla hellästi vetämällä saatu räkä ulos, eikä lapsi tappele yhtään vastaan ja ihan itse menee vessan ovelle, kun kysyy, että puhdistetaanko nenä. (Neiti tällä hetkellä 1,8 v)

    • vinkki

      Imase itse penskalta räkäklöntit ja saat samalla itse kunnon vitamiinit : )

    • Anonyymi

      Tf ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe