Oudot mielipiteet ohitettavista

Anonyymi

Ohitettavat ovat kuulema esim. kateellisia suomalaisia jotka eivät pidä siitä, että heitä ohitetaan.

Mitäpä, jos nyt keskittyisitte vaan tekemään sen ohituksen niin taitavasti, että se ei häiritse ketään? On esim. täysin berberistä, että taitamattomien ohittajien takia pitää jarrutella moottoritiellä!

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että putkinäkö aiheuttaa tarvetta ohitella muita. Ongelman ydin on siinä, että vikaa ei ole koskaan itsessä, vaan kaikki on ohitettavien syytä. Siinä olisi lanttumaakareillekin työsarkaa tämän asian käsittelyssä.

113

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaksi ohittajaa, edellä menvällä on stressi ettei aiheuta nyt mielipahaa takana olevalle. Siksi hänen pitää ajaa ylinopeutta ja sitten on kiire päästä pois hänen edestään mutta ajetaan sitte ohitetun eteen.

• Anonyymi

Ei sen takana olevan pidä antaa vaikuttaa omaan ajamiseen mitenkään. Teet sen oman ohituksesi fiksusti, ja annat hänen tehdä omansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sen takana olevan pidä antaa vaikuttaa omaan ajamiseen mitenkään. Teet sen oman ohituksesi fiksusti, ja annat hänen tehdä omansa.

"Ei sen takana olevan pidä antaa vaikuttaa omaan ajamiseen mitenkään."
        Ainakin polttopullo veijo ohjeistaa aivan muuta. Ja onhan veijo joskus ollut autokoulun opettaja, ainakin puheissaan, joten suurinta mahdollista tietämystä/osaamista varmasti löytyy.

• Anonyymi

On kahdenlaisia kuljettajia, 1) niitä jotka osaa ja 2) niitä jotka ei osaa, kaikkea kun ei puhelimen aplikaatioista löydy (eikä auton apulaitteista), mutta viisas väistää ja tyhmä ei ymmärrä, sopu sijaa antaa.

• Anonyymi

Sitten on se kolmas ryhmä jotka luulee osaavansa, kuten muutamat jo vahvasti taantuneet "meidän ryhmän viisaat" ikäkuskit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten on se kolmas ryhmä jotka luulee osaavansa, kuten muutamat jo vahvasti taantuneet "meidän ryhmän viisaat" ikäkuskit.

" kuten muutamat jo vahvasti taantuneet "meidän ryhmän viisaat" ikäkuskit."
        Sitten olette te neljäs ryhmä, jotka eivät koskaan ole kehittyneet edes noiden "taantuneiden" tasolle ja silti kuvittelevat olevansa ylivertaisia osaajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö te voisi pitää tuon päättymättömän jauhamisenne siellä liikenneonnettomuudet-palstalla? Ketään muita siellä ei teidän takianne enää jaksakaan olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" kuten muutamat jo vahvasti taantuneet "meidän ryhmän viisaat" ikäkuskit."
        Sitten olette te neljäs ryhmä, jotka eivät koskaan ole kehittyneet edes noiden "taantuneiden" tasolle ja silti kuvittelevat olevansa ylivertaisia osaajia.

"Sitten olette te neljäs ryhmä,"
        On liikenneturvallisuuden kannalta esiarvoisen hieno asia ettei suuri enemmistö kuskeista ole "kehittynyt" rattijuopon tasolla olevien ikäkuskien tasolle, jotka kuvitelevat olevansa ylivertaisia liikenteen osaajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö te voisi pitää tuon päättymättömän jauhamisenne siellä liikenneonnettomuudet-palstalla? Ketään muita siellä ei teidän takianne enää jaksakaan olla.

Käythän sillä sinäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käythän sillä sinäkin.

Jaa millä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa millä?

Liikenneonnettomuudet palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikenneonnettomuudet palstalla.

En minä sillä käy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä sillä käy.

Et sillä, kelpaako siellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sillä, kelpaako siellä?

En tiedä, kelpaatko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, kelpaatko.

Sinulle kuitenkin kelpaa liikennettomuudet palstan lukeminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle kuitenkin kelpaa liikennettomuudet palstan lukeminen.

Lue vaan. Kelpaa minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue vaan. Kelpaa minulle.

Luethan sitä liikenneonnetomuudet palstaa sinäkin.

• Anonyymi

Mielipiteet yleensäkin kertovat lähinnä niiden esittäjistä. Ohittelijatyyppi kokee olevansa paitsi keskimääräistä parempi autoilija, niin myös keskimääräistä parempi ihminen. Ohitettava on hänelle verenpainetta nostava luuseri joka ei hallitse elämäänsä. Ohihan sellaisesta on päästävä, vaikka sitten pienellä riskillä jos ei muuten.

• Taisit ymmärtää väärin. Tässä tapauksessahan ohitetuksi tullut ilmoitti mielipiteensä sekä ohittajista, että ihmisistä jotka ovat kommentoineet ohitettavia.

Sinänsä outoa, että moottoritiellä joutuu jarruttamaan taitamattoman ohittajan takia. Eteen kaistaa vaihtaneen ja sitten jarruttaneen takia olen joutunut muutaman kerran vaihtamaan, mutta ei sellaisessa tapauksessa se vika varsinaisesti siinä ohituksessa ole...

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Taisit ymmärtää väärin. Tässä tapauksessahan ohitetuksi tullut ilmoitti mielipiteensä sekä ohittajista, että ihmisistä jotka ovat kommentoineet ohitettavia.

Sinänsä outoa, että moottoritiellä joutuu jarruttamaan taitamattoman ohittajan takia. Eteen kaistaa vaihtaneen ja sitten jarruttaneen takia olen joutunut muutaman kerran vaihtamaan, mutta ei sellaisessa tapauksessa se vika varsinaisesti siinä ohituksessa ole...

KYLLÄ SE LIITTYY OHITUKSEEN,TLL m ukaan Ohituksen jälkeen omalla kaitalleen palattaessa on näytettävä suutavilkkua"

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Taisit ymmärtää väärin. Tässä tapauksessahan ohitetuksi tullut ilmoitti mielipiteensä sekä ohittajista, että ihmisistä jotka ovat kommentoineet ohitettavia.

Miksi moottoritiellä pitää jarruttaa? Moottoritiehän on eteenpäin vievä kaista ja siellä ajetaan sen tien nopeuden mukaan ja jos joku haluaa ajaa ohi niin onhan vasenkaista. Ei moottori tiellä tarvi tai saa jarruttaa.

Kun moottoritieltä poistutaan niin poistutaan poistumiskaistalle moottorie nopeutta ja hidastetaan vasta siellä vauhtia, mutta sielläkin riittänee vain moottorijarrutus.

Eli moottoritiellä ei tarvitse jarruttaa, jos osaa ajaa siellä kun siellä kuukuukin ajaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi moottoritiellä pitää jarruttaa? Moottoritiehän on eteenpäin vievä kaista ja siellä ajetaan sen tien nopeuden mukaan ja jos joku haluaa ajaa ohi niin onhan vasenkaista. Ei moottori tiellä tarvi tai saa jarruttaa.

Kun moottoritieltä poistutaan niin poistutaan poistumiskaistalle moottorie nopeutta ja hidastetaan vasta siellä vauhtia, mutta sielläkin riittänee vain moottorijarrutus.

Eli moottoritiellä ei tarvitse jarruttaa, jos osaa ajaa siellä kun siellä kuukuukin ajaa.

Välillä ruuhkassa jono edessä hidastaa niin paljon, että on pakko jarruun koskea (tai ajaa perään). Useimmiten riittää ruuhkassakin, kun pitää riittävää turvaväliä, mitä suurin osa tosin ei hallitse...

• Anonyymi

Itseäni vituttaa ihmiset jotka eivät kykene noudattamaan maan lakeja ja sääntöjä. Eipä muuta.

• Anonyymi

Minua vituttaa ne ihmiset jotka eivät toimi liikenteessä kuten minä haluan.

> Mestarin Oppipoika <

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua vituttaa ne ihmiset jotka eivät toimi liikenteessä kuten minä haluan.

> Mestarin Oppipoika <

Mutta yleisimmin varmaan autoilijoita vituttaa ne, jotka eivät halua liikkua niin sujuvasti kun liikennesääntöjen puitteissa on mahdollista, eivätkä tippaakaan välitä edes siitä että häiritsevät samalla kaikkien muidenkin sujuvaa liikkumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta yleisimmin varmaan autoilijoita vituttaa ne, jotka eivät halua liikkua niin sujuvasti kun liikennesääntöjen puitteissa on mahdollista, eivätkä tippaakaan välitä edes siitä että häiritsevät samalla kaikkien muidenkin sujuvaa liikkumista.

Ne on niitä minä minä tyyppejä, muista viis vaikka kuinka olisi tukkeena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sujuvasti liikkuminen / ajaminen ? Tarkoitat varmaan yksinomaan niitä, jotka ajavat syystä tai toisesta sinua alhaisemmalla nopeudella. Liikenne säännöt eivät pakoita ajamaan merkin osoittamaa nopeutta aina ja kaikissa tilanteissa, vaan nopeuden saa itse valita, eli vielä kerran, että liikenne säännöt eivät pakota, eivätkä vaadi ajamaan samaa nopeutta muiden kanssa eikä liikenne merkin nopeuden mukaan. Liikenne merkin osoittama nopeus koskee vain suurinta sallittua, ei vähimmäis nopeutta. Tuliko selväksi vai väännetäänkö rautalangasta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on niitä minä minä tyyppejä, muista viis vaikka kuinka olisi tukkeena.

>Mutta yleisimmin varmaan autoilijoita vituttaa ne, jotka eivät halua liikkua niin sujuvasti kun liikennesääntöjen puitteissa on mahdollista, eivätkä tippaakaan välitä edes siitä että häiritsevät samalla kaikkien muidenkin sujuvaa liikkumista. <

- Jos muut kanssa autoilijat noin vituttaa, niin kyse on asenne vammasta. Nähkääs jokainen saa valita sen vauhdin, minkä katsoo itselleen sopivaksi, mukavaksi, ja turvalliseksi.
        Liikenne säännöt eivät velvoita ajamaan jotain tiettyä nopeutta, vaan ne säännöt antavat vaan ylimmän sallitun nopeuden. Äläkä sitten vaan ala urputtamaan, että ne hitaammin ajavat ajaa 40 km/h, että ei ole oikein ajaa niin hitaasti. Yleensäkin nämä vähän hitaammin ajavat ajaa semmoista 10- 15 km/h hitaammin kuin muut, mikä ei ole ollenkaan paheksuttavaa. Tähän aikaan vuodesta ajokelit ovat niin monen kirjavia, että vauhtia ei voi pitää maksi maalisena läheskään aina. Ai, että se pelaa ei, joka pelkuri on !!
        Saa sitä liikenteessäkin pelätä, se on terve itsetunnon merkki ja se varovasti ajamaan kehoittelu tarkoittaa yksinomaan sitä, että uskaltaa ilman pelkoa pitää pienempää nopeutta. Siis pelkää muiden reaktioita hitaamman ajotavan vuoksi. Miten sitä muuten tieltä suistutaan muuten kuin liiallisen vauhdin seurauksena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>Mutta yleisimmin varmaan autoilijoita vituttaa ne, jotka eivät halua liikkua niin sujuvasti kun liikennesääntöjen puitteissa on mahdollista, eivätkä tippaakaan välitä edes siitä että häiritsevät samalla kaikkien muidenkin sujuvaa liikkumista. <

- Jos muut kanssa autoilijat noin vituttaa, niin kyse on asenne vammasta. Nähkääs jokainen saa valita sen vauhdin, minkä katsoo itselleen sopivaksi, mukavaksi, ja turvalliseksi.
        Liikenne säännöt eivät velvoita ajamaan jotain tiettyä nopeutta, vaan ne säännöt antavat vaan ylimmän sallitun nopeuden. Äläkä sitten vaan ala urputtamaan, että ne hitaammin ajavat ajaa 40 km/h, että ei ole oikein ajaa niin hitaasti. Yleensäkin nämä vähän hitaammin ajavat ajaa semmoista 10- 15 km/h hitaammin kuin muut, mikä ei ole ollenkaan paheksuttavaa. Tähän aikaan vuodesta ajokelit ovat niin monen kirjavia, että vauhtia ei voi pitää maksi maalisena läheskään aina. Ai, että se pelaa ei, joka pelkuri on !!
        Saa sitä liikenteessäkin pelätä, se on terve itsetunnon merkki ja se varovasti ajamaan kehoittelu tarkoittaa yksinomaan sitä, että uskaltaa ilman pelkoa pitää pienempää nopeutta. Siis pelkää muiden reaktioita hitaamman ajotavan vuoksi. Miten sitä muuten tieltä suistutaan muuten kuin liiallisen vauhdin seurauksena.

Puhe oli siitä mikä ihmisiä yleisesti useimmiten ärsyttää.

Vaikka nopeusrajoitukset ovat vuosikymmenien aikana pudonneet ja autot kehittyneet niin paljon että ajokuntoiselle tilannenopeus ei ole rajoitusnopeutta pienempi paitsi ehkä parina päivänä/ yönä vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.

Siitä huolimatta poliisi ei sakota liikenteen häirinnästä, ellei se ole erittäin huomattavaa, mutta vaikka sen monet siitä syystä lukee sallituksi, se on silti eniten kanssa-autoilijoita ärsyttävää. Sitä tosiasiaa ei mikään muuta.

Ne jotka ei halua sujuvaa liikennettä, koska heitä itseään ei huvita tai lähtevät niin huonossa ajokunnossa rattiin että pelottaa, eivät muista välitä eli ovat minä minä tyyppejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka nopeusrajoitukset ovat vuosikymmenien aikana pudonneet ja autot kehittyneet niin paljon että ajokuntoiselle tilannenopeus ei ole rajoitusnopeutta pienempi paitsi ehkä parina päivänä/ yönä vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.

Siitä huolimatta poliisi ei sakota liikenteen häirinnästä, ellei se ole erittäin huomattavaa, mutta vaikka sen monet siitä syystä lukee sallituksi, se on silti eniten kanssa-autoilijoita ärsyttävää. Sitä tosiasiaa ei mikään muuta.

Ne jotka ei halua sujuvaa liikennettä, koska heitä itseään ei huvita tai lähtevät niin huonossa ajokunnossa rattiin että pelottaa, eivät muista välitä eli ovat minä minä tyyppejä.

"Siitä huolimatta poliisi ei sakota liikenteen häirinnästä, ellei se ole erittäin huomattavaa",TLL ei anna mahdollisuutta sakottaa sellaisesta mikä onTLL hengen mukaista.Se kaatuis jos sakotettu veis oikeuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se tervettä ihmistä ärsytä,minä ootan takana ja menen laillisessa kohtaa ohi.Poliisit on sanoneet" ei saa väistää sellaisessa kohdassa missä ei turvallista ohittaa,se houkuttelee väärään ohitustapaan ja aiheuttaa vaaratilanteen"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Siitä huolimatta poliisi ei sakota liikenteen häirinnästä, ellei se ole erittäin huomattavaa",TLL ei anna mahdollisuutta sakottaa sellaisesta mikä onTLL hengen mukaista.Se kaatuis jos sakotettu veis oikeuteen.

Liikenteen häirintää on kaikki toiminta mikä häiritsee eli estää, hidastaa tai vaarantaa yhdenkään laillista nopeutta liikkuvaa. Poliiseille ei ole ohjeistettu tarkkaa rajaa minkä tasoiseen liikenteenhäirintään puututaan ja mikä sallitaan. Ylinopeuden suhteen heillä on selkeä käytäntö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikenteen häirintää on kaikki toiminta mikä häiritsee eli estää, hidastaa tai vaarantaa yhdenkään laillista nopeutta liikkuvaa. Poliiseille ei ole ohjeistettu tarkkaa rajaa minkä tasoiseen liikenteenhäirintään puututaan ja mikä sallitaan. Ylinopeuden suhteen heillä on selkeä käytäntö.

Mikä tulkitaan oikeudessa tilannenopeudeksi jos,ei valoisa aika ,ruuhkaa,ym,mitkä laskee suurimmasta sallitusta tilanne nopeudeksi?.Mikä on laillinennopeus toisen takana lyhyillä valoilla yöllä?.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Liikenteen häirintää on kaikki toiminta mikä häiritsee eli estää, hidastaa tai vaarantaa yhdenkään laillista nopeutta liikkuvaa",Ai jaa kaikkio?,rekka 100km/ h rajoituksella,traktori,leikkuupuimuri?.Ei se lapsukainen niin mene.Voi ohittaa kun tulee laillinen kohta,toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Liikenteen häirintää on kaikki toiminta mikä häiritsee eli estää, hidastaa tai vaarantaa yhdenkään laillista nopeutta liikkuvaa",Ai jaa kaikkio?,rekka 100km/ h rajoituksella,traktori,leikkuupuimuri?.Ei se lapsukainen niin mene.Voi ohittaa kun tulee laillinen kohta,toyotapappa

Luulin jopa sinunkin ymmärtävän että ajoneuvokohtaisen suurimman sallitun ajaminen ei ole liikenteenhäirintää kuitenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulin jopa sinunkin ymmärtävän että ajoneuvokohtaisen suurimman sallitun ajaminen ei ole liikenteenhäirintää kuitenkaan.

Eedellin kirjoittaja nimenomaan sanoi kaikki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eedellin kirjoittaja nimenomaan sanoi kaikki

Oletti varmaan ettei tarvitse 1000 samaista esitelmää kirjoittaa että kaikki yksityiskohdat ja poikkeukset tulisi varmasti luetelluksi, luotti siis liikaa sinuun kun luuli että ymmärrät pointin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletti varmaan ettei tarvitse 1000 samaista esitelmää kirjoittaa että kaikki yksityiskohdat ja poikkeukset tulisi varmasti luetelluksi, luotti siis liikaa sinuun kun luuli että ymmärrät pointin.

No ei se kertaus pahaksi ole,se on vanhan muistelua,olen opettanut autolla ajoa,toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ja kun se ajokyky on niin alas vajonnut, että vain muuta liikenettä 10-15km/h hitaammin ajamalla tuntee vauhdin itselleen sopivaksi, mukavaksi, ja turvalliseksi, niin olisi syytä iltseltään kysyä: miksi minun pitää muita kykenemättömyydelläni hidastaa, haitata ja vaarantaa?
        Mitä tuohon paheksuttavuuteen tulee niin, noinkin paljon alle rajoituksen ajamista, hyvällä kelillä, on syytä verrata parin promillen tuiskeessa seilaavan suoritteeseen, jota varmaankin paheksut? Miksi sitten ei samoin ajamaan pystyvän kuskin liikennöintiä voisi paheksua?
        Monen "kirjavat ajokelit" on toki kaikkien tiedossa, joten niidenkin taakse piiloutuminen lähinnä naurettaville vaikuttaa.
        Toki liikenteenvaarantaja= tarpeettoman hitaasti ajava, saa ja jopa pitää pelätä, ei se mitenkään väärin ole.
        Kun edes tässä vaiheessa osaisi vetää, sinusta poiketen, oikeat johtopäätökset taantuneiden ajokykyjensä vaikutuksesta liikenneturvallisuuteen, oltaisiin oikealla, kaikkien turvallisuuteen tähtäävällä tiellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ja kun se ajokyky on niin alas vajonnut, että vain muuta liikenettä 10-15km/h hitaammin ajamalla tuntee vauhdin itselleen sopivaksi, mukavaksi, ja turvalliseksi, niin olisi syytä iltseltään kysyä: miksi minun pitää muita kykenemättömyydelläni hidastaa, haitata ja vaarantaa?
        Mitä tuohon paheksuttavuuteen tulee niin, noinkin paljon alle rajoituksen ajamista, hyvällä kelillä, on syytä verrata parin promillen tuiskeessa seilaavan suoritteeseen, jota varmaankin paheksut? Miksi sitten ei samoin ajamaan pystyvän kuskin liikennöintiä voisi paheksua?
        Monen "kirjavat ajokelit" on toki kaikkien tiedossa, joten niidenkin taakse piiloutuminen lähinnä naurettaville vaikuttaa.
        Toki liikenteenvaarantaja= tarpeettoman hitaasti ajava, saa ja jopa pitää pelätä, ei se mitenkään väärin ole.
        Kun edes tässä vaiheessa osaisi vetää, sinusta poiketen, oikeat johtopäätökset taantuneiden ajokykyjensä vaikutuksesta liikenneturvallisuuteen, oltaisiin oikealla, kaikkien turvallisuuteen tähtäävällä tiellä.

"10-15km/h hitaammin ajamalla tuntee vauhdin itselleen sopivaksi, mukavaksi, ja turvalliseksi, niin olisi syytä iltseltään kysyä: miksi minun pitää muita kykenemättömyydelläni hidastaa, haitata ja vaarantaa?".Ei se lapsukaiset niin mene,takana tulevan velvollisuus on pitää turvaväli edelläajavaan ajoi hän mitä nopeutta tahansa.Joka ei huomioi edessä olevaa liikennettä itse vaarantaa.toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"10-15km/h hitaammin ajamalla tuntee vauhdin itselleen sopivaksi, mukavaksi, ja turvalliseksi, niin olisi syytä iltseltään kysyä: miksi minun pitää muita kykenemättömyydelläni hidastaa, haitata ja vaarantaa?".Ei se lapsukaiset niin mene,takana tulevan velvollisuus on pitää turvaväli edelläajavaan ajoi hän mitä nopeutta tahansa.Joka ei huomioi edessä olevaa liikennettä itse vaarantaa.toyotapappa

Oletko siis sitä mieltä että jos kyvyt on sillä tasolla että täytyy ajaa muita hitaammin, niin silloin voi ajaa muita hitaammin, siitä riippumatta onko kyvyt vienyt ikä, terveys, humalatila tai huumeet, vai pitäisikö ajaminen sallia sen perusteella mikä on kyvyttömyyden syy.
        Eikö se kuitenkin olisi tekopyhää sallia jonkun ajo joka on päihtyneen tasolla terveydellisistä syistä mutta olla sallimatta sitä päihtyneeltä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä että jos kyvyt on sillä tasolla että täytyy ajaa muita hitaammin, niin silloin voi ajaa muita hitaammin, siitä riippumatta onko kyvyt vienyt ikä, terveys, humalatila tai huumeet, vai pitäisikö ajaminen sallia sen perusteella mikä on kyvyttömyyden syy.
        Eikö se kuitenkin olisi tekopyhää sallia jonkun ajo joka on päihtyneen tasolla terveydellisistä syistä mutta olla sallimatta sitä päihtyneeltä?

Ei meidän mielipiteellä ole väliä kun laki näkee eron näiden syiden ajaa rauhallissesti.Lakihan on perusta kaikkelle,emme saa alkaa vääntää niitä,tulkita toisin,toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennemmin kannattais olla huolissaan sellaisista hermoraunioista jotka hetken toisen perässä ajaessaan menettää kokonaan itsehillintänsa ja ohittaa ylinopeudella,sulkuviivalla,risteysalueella.pitäis mennä vihanhallintakurssille.ja katsoovat olevansa lakien yläpuolella ,kokeneiden liikennesuunnittelijoidenkin,näkevät että kaikki nopausrajoitukset on liian alhaisia.ja joka paikassa Suomessa pärjää talvella kitkoilla.terv toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennemmin kannattais olla huolissaan sellaisista hermoraunioista jotka hetken toisen perässä ajaessaan menettää kokonaan itsehillintänsa ja ohittaa ylinopeudella,sulkuviivalla,risteysalueella.pitäis mennä vihanhallintakurssille.ja katsoovat olevansa lakien yläpuolella ,kokeneiden liikennesuunnittelijoidenkin,näkevät että kaikki nopausrajoitukset on liian alhaisia.ja joka paikassa Suomessa pärjää talvella kitkoilla.terv toyotapappa

Hyvä kirjoitus. Kiitos paljon. Onneksi meitä valistuneita ja ennakoivia kuskeja on kuitenkin iso osa ja näitä toyotapappoja selvä vähemmistö. Se yksin on jo mitä vakavin asennevamma, joka ei kestä muita hiukan hitaampia ajavia, joilla siihen päällimmäisenä tarkoituksena on vain ennakoiva ja turvallinen ajotapa. Nämä toyotapapat mieltää vain sen suuren vauhdin kaiken kattavaksi tekijäksi ja merkitykseksi liikenteessä ja vähän maltillisemman ajon kaikkein pahimmaksi liikenteen häirinnäksi ja vaarantamiseksi.
        Miksi nämä toyotapapat eivät tajua, että hehän itse vaarantavat itsensä ja muiden turvallisuuden vouhkaamisellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Kiitos paljon. Onneksi meitä valistuneita ja ennakoivia kuskeja on kuitenkin iso osa ja näitä toyotapappoja selvä vähemmistö. Se yksin on jo mitä vakavin asennevamma, joka ei kestä muita hiukan hitaampia ajavia, joilla siihen päällimmäisenä tarkoituksena on vain ennakoiva ja turvallinen ajotapa. Nämä toyotapapat mieltää vain sen suuren vauhdin kaiken kattavaksi tekijäksi ja merkitykseksi liikenteessä ja vähän maltillisemman ajon kaikkein pahimmaksi liikenteen häirinnäksi ja vaarantamiseksi.
        Miksi nämä toyotapapat eivät tajua, että hehän itse vaarantavat itsensä ja muiden turvallisuuden vouhkaamisellaan.

Katseli Ajokokelaan oppaan "turvaväli" osiota ajokortin saama vuodeltani.Sitten viimeisiä opetumateriaali Tolvanen 2006,turvaväli ei ole muuttunut mihinkään,"100km/h vähintään 100m",ei toyotapappa sinun autosi kaasua paina ja vaaraa aiheuta,aja liian lyhyellä turvavälillä.Sitten on 3 sekunnin säännöt,"kun edellä ajava ohittaa esim sähkötolpan,laske sekunteja siihen kun olet kohdalla"1-2-3,jos ei ehdi kolmeen olet liian lähellä".Kyllä se takaa tulija sen vaaran aiheuttaa,en usko että yhtään edellä ajavaa on tuomittu leivättömänpöydän ääressä.toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se toyotapappa niin menee, että rattijuopon tasolle taantuneen papan, olkoon toyota tai mikä tahansa, olisi vakavasti syytä itseltään kysyä; miksi minun pitää muita kykenemättömyydelläni hidastaa, haitata ja vaarantaa?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei meidän mielipiteellä ole väliä kun laki näkee eron näiden syiden ajaa rauhallissesti.Lakihan on perusta kaikkelle,emme saa alkaa vääntää niitä,tulkita toisin,toyotapappa

Miksi sitten toyotapappa tulkitset niin, että rattijuopon tasolle taantuneen papan ajo on turvallista mutta samoin maistissa ajavan ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten toyotapappa tulkitset niin, että rattijuopon tasolle taantuneen papan ajo on turvallista mutta samoin maistissa ajavan ei?

Ei mun tarvi tulkita lakia,noudatan vaan sitä.Alkoholia ei saa olle veressä ja viimevuonna lääkäri todennut mnut ajokuntoiseksi a Trafi hyväksynyt.toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajokorttien määrän kasvu selittyy osittain sillä, että entistä iäkkäämmät ovat terveitä ja sekä haluavat että pystyvät jatkamaan liikkumista omalla autolla. Terveet, hyväkuntoiset ja ajamaan tottuneet iäkkäät kuljettajat eivät myöskään muodosta erityistä riskiä liikenteessä.

Tämmöistä on virallisissa tutkimuksissa huomattu.toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mun tarvi tulkita lakia,noudatan vaan sitä.Alkoholia ei saa olle veressä ja viimevuonna lääkäri todennut mnut ajokuntoiseksi a Trafi hyväksynyt.toyotapappa

Luuletko että se on joku tae ajokuntosi säilymisestä viimeiseen ajokortin voimassaolopäivään asti, että lääkäri on sinut joskus tarkastanut ja kortti on voimassa.

Ajokunto voi mennä sekunneissa jos huono tuuri käy, mutta voi mennä hitaamminkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko että se on joku tae ajokuntosi säilymisestä viimeiseen ajokortin voimassaolopäivään asti, että lääkäri on sinut joskus tarkastanut ja kortti on voimassa.

Ajokunto voi mennä sekunneissa jos huono tuuri käy, mutta voi mennä hitaamminkin.

Miten nopeasti se sinulla meni, ja minkä kaiken uskot vaikuttaneen asiaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TOYOTA, TUULIPUKU, ELÄKE

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös sitten papat(?) joiden ajokyky on rattijuopon tasolle vajonnut muusta syystä kuin alkosta, ole yhtä epäkelpoja liikenteeseen kuin alkoa nauttineet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TOYOTA, TUULIPUKU, ELÄKE

Ei oo tuulipukua,ei Toyotaa,tää on vaan nimimerrkki,kertoo paremmisa vastuullisista kuskeista.toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajokorttien määrän kasvu selittyy osittain sillä, että entistä iäkkäämmät ovat terveitä ja sekä haluavat että pystyvät jatkamaan liikkumista omalla autolla. Terveet, hyväkuntoiset ja ajamaan tottuneet iäkkäät kuljettajat eivät myöskään muodosta erityistä riskiä liikenteessä.

Tämmöistä on virallisissa tutkimuksissa huomattu.toyotapappa

Ei terveet ja hyväkuntoiset mutta kuinkas on laita rattijuopon tasolle taantuneiden "pappojen" jotka kuitenkin haluaa omalla autolla liikkua ?

Samoissa tutkimuksissa on myös huomattu, että kohdallaan riskitekijät on kasvaneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se toyotapappa niin menee, että rattijuopon tasolle taantuneen papan, olkoon toyota tai mikä tahansa, olisi vakavasti syytä itseltään kysyä; miksi minun pitää muita kykenemättömyydelläni hidastaa, haitata ja vaarantaa?"

Lapsukainen hei!.Vaikea sanoa,en tunne ketään sellaista joka olis rattijuoppo?.Eikä kukaan tuntemani TLL mukaan varovaisella ajollaan vaaranna ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsukainen hei!.Vaikea sanoa,en tunne ketään sellaista joka olis rattijuoppo?.Eikä kukaan tuntemani TLL mukaan varovaisella ajollaan vaaranna ketään.

Vaikka sinä et ketään rattijuoppoa tunne niin heitä, noin poliisin tilastojen mukaan, kuitenkin on.
        Eihän kukaan ole varovaisesti ajavia vaarantajiksi maininnut, puhe oli rattijuopon tasolle taantuneista joiden tuo kysymys olisi itselleen syytä esittää.

• Anonyymi

Ohitettavat ovat kateellisia suomalaisia, tossun alla eläviän nyhveröitä.

Vaimo on ruma ja pomo pihi. Kummallekaan ei uskalla sanoa vastaan. Sama juttu kuin nakkikkioskin jonossa uhotessa - tulee turpaan.

Alistetun nyhverön ainoa mahdollisuus on päteä liikenteessä, pölypallon harmaan peltipurkkinsa suojissa. Luonnollisesti se peltipurkkikin on samanlainen kuin naapurin sedällä tai työkavereilla, ettei nyhverö vedä huomiota puoleensa ja joudu vastaamaan kiusallisiin kysymyksiin sosiaalisten normien linjasta poikkeamisesta. Sekin harmittaa, paljon rahaa autoon, joka ei nyhveröä miellytä.

Nyhverö on kateellinen paremmilla autoilla ajaville ja pyrkii, tietenkin, mielipahaansa näihin purkamaan. Ja muutoinkin... nakkikioskin jonossa uhotessa tulee pataan, mutta liikenteessä nyhverö voi päteä leikkimällä poliisia ja kouluttajaa.

Nyhverö ajaa 80 ja 100 rajoitusalueilla 10-30 km/h alle rajoituksen, pui nyrkkiä ja vilkuttelee kaukovaloja ohittajille. Luonnollisesti on ihan OK ajella keskiviivan päällä ja kiihdyttää raivokkaasti (kaasu pohjassa), kun joku lähtee ohittamaan. Valitettavasti nyhverön auto on järkiauto mallia tolloloota vaparimopokoneella ja polkuauton vaihteistolla, joten kiihtyvyys mitataan kalenterilla ja useimmat ohittajat pääsevät kaikesta huolimatta ohi.

Ohituskaistoilla riski taakse kerätyn jonon pääsysta karkuun on suurin, joten ohituskaistan kohdalla nyhverö nostaa nopeuttaan 30 km/h. Ylinopeuden ajaminen on ihan OK, kun toimitaan itselleen myönnetyin kotipoliisin valtuuksin.

Nyhverö on omasta mielestään loistava kuski. Siksi nyhverö voi aina ajaa niin lujaa kuin uskaltaa. Taajamissa ja tietyömaiden kohdalla 80 mittarissa on ihan OK nopeus myös 40/50 rajoituksilla (rajoitukset ovat vain huonompia kuskeja varten), kunhan tie on suora ja leveä. Kapealla tiellä nopeutta lasketaan 20 km/h ja tiukat kaarteet, kuten moottoritien liittymisrampit, ajetaan max. 30 km/h ettei auto lähde lapasesta, kuten toissa talvena meinasi käydä.

Nyhverö säästää bensaa. Siksi on OK välttää tarpeettomia pysähdyksiä => kolmion takaa saa tulla toisten eteen ja risteystä lähestyttäessä kannattaa hidastella, etenkin valon ollessa vihreä. Sehän kuitenkin vaihtuu pian punaiseksi. Tosin keltaisen syttyessä nyhverö painaa kaasua ja ajaa risteyksen tukkeeksi vanhoilla vihreillä. Näin kotipoliisi parantaa liikenneturvallisuutta.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus.

• Anonyymi

Näitä tyypillisiä Toyotasetiä riittää, valitettavasti.

• Anonyymi

Olitpas kirjoittanut pitkän tarinan silläaikaa kun kävin nuoren yh naisystäväni kanssa kahvilla,txt että "vei lapset harrastukseen,tuutko Laurell kahvilaan",20km matkaa ja ajelin taas 60km/h kun paha keli,hyvin ehdin kahvilaan.toyotapappa

• Anonyymi

Jännä kun itse en muista noita ohittaessa kiihdyttäneitä juurikaan tavanneeni. No, Itä- ja Keski-Suomen ohituskaistateillä muutaman, mutta harvassa olleet.
        Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa ole vain tuollaisen kusipään pienen mielen tuotosta eli kuvitellaan sen ohitettavan kiihdyttävän, kun narsistisesta kusipäästä siltä tuntuu, koska täytyy löytää syitä ja tapoja kokea paremmuutta ”nyhveröön” verrattuna, ja pitäähän se rattiraivo ja oma paha olo jotenkin selittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Jännä kun itse en muista noita ohittaessa kiihdyttäneitä juurikaan tavanneeni. No, Itä- ja Keski-Suomen ohituskaistateillä muutaman, mutta harvassa olleet.
        Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa ole vain tuollaisen kusipään pienen mielen tuotosta eli kuvitellaan sen ohitettavan kiihdyttävän, kun narsistisesta kusipäästä siltä tuntuu, koska täytyy löytää syitä ja tapoja kokea paremmuutta ”nyhveröön” verrattuna, ja pitäähän se rattiraivo ja oma paha olo jotenkin selittää.

En itsekään tuollaisia raivopäisiä kiihdyttäjiä ole tavannut kuin varmaan pari kertaa, mutta erittäin yleistä on se, että kun vakkari päällä lähtee ohittamaan (sama vakkari päällä saavuttamaansa autoa), ei ohi tunnu pääsevän millään. Hiljaiseen aikaan moottoritiellä tullut joskus ajeltua kilometritolkulla toisen takanurkan kohdilla, kun ohitettavan vauhti nousi sopivasti heti kun itse lähti ohittamaan... :)

Vaarallisempaa tuo tietysti on silloin, kun ohittaa käyttäen vastaantulijoiden puolta. Yhden pakun kerran melkein jouduin ojaan kiilaamaan, kun tuo yritti estää paluuta omalle kaistalle. Valitettavasti jätti sen autonmentävän raon kuitenkin eteensä, mutta kyllä se kovasti tuntui tunnolle ottavan...

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

En itsekään tuollaisia raivopäisiä kiihdyttäjiä ole tavannut kuin varmaan pari kertaa, mutta erittäin yleistä on se, että kun vakkari päällä lähtee ohittamaan (sama vakkari päällä saavuttamaansa autoa), ei ohi tunnu pääsevän millään. Hiljaiseen aikaan moottoritiellä tullut joskus ajeltua kilometritolkulla toisen takanurkan kohdilla, kun ohitettavan vauhti nousi sopivasti heti kun itse lähti ohittamaan... :)

Vaarallisempaa tuo tietysti on silloin, kun ohittaa käyttäen vastaantulijoiden puolta. Yhden pakun kerran melkein jouduin ojaan kiilaamaan, kun tuo yritti estää paluuta omalle kaistalle. Valitettavasti jätti sen autonmentävän raon kuitenkin eteensä, mutta kyllä se kovasti tuntui tunnolle ottavan...

Joo, no on näitä osunut itsellekin, mutta tosiaan vain yksittäisiä, alle prosentti ohitetuista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, no on näitä osunut itsellekin, mutta tosiaan vain yksittäisiä, alle prosentti ohitetuista

Mutta kyllä se prosentti mieleen jää. Yleensä se on keski- ikäinen tai vanha mies, ei juuri koskaan nainen tai nuori mies.

Pakko myöntää, vaikka itsekin keski-ikäinen olen, onneksi en tuollainen, edes silloin kun ajan Toyotalla. No. Piokkeus vahvistaa säännön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyllä se prosentti mieleen jää. Yleensä se on keski- ikäinen tai vanha mies, ei juuri koskaan nainen tai nuori mies.

Pakko myöntää, vaikka itsekin keski-ikäinen olen, onneksi en tuollainen, edes silloin kun ajan Toyotalla. No. Piokkeus vahvistaa säännön.

Kerran oli ämmä 7 bemarissa. Että jos sukupuoli oli poikkeus, niin auto ei. Ihan normaali ohituskaistaohitus, vakkari päällä tulin kovempaa takaa, mutta akka alkoi kiihdyttää, lopulta 140 nopeuteen asti. Myöhemmin ihme kyllä päästi sitten ohi ohituskaistattomalla tiellä. Ohituskaistan jälkeenhän ämmän kiire nimittäin loppui taas ja ajoi jälleen mittari tasan rajoituksen mukaan ellei alle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran oli ämmä 7 bemarissa. Että jos sukupuoli oli poikkeus, niin auto ei. Ihan normaali ohituskaistaohitus, vakkari päällä tulin kovempaa takaa, mutta akka alkoi kiihdyttää, lopulta 140 nopeuteen asti. Myöhemmin ihme kyllä päästi sitten ohi ohituskaistattomalla tiellä. Ohituskaistan jälkeenhän ämmän kiire nimittäin loppui taas ja ajoi jälleen mittari tasan rajoituksen mukaan ellei alle.

Miksi naisille alettiin antaa ajokortteja. On varmaan tätä tasaarvoa? Joku Työkaveri joskus väitti, että esimerkiksi Micelle Mouton olisi minua parempi autonkuljettaja. Tapahtui vuosikymmeniä sitten. Vieläkään en usko. No tuo mies oli varmaan aika paljonkin Micelleä huonompi ja sikisi luuli minaukin sellaiseksi. Sukupuolen perusteella? ko?

No oikeesti osaavathan naisetkin hieman ajaa. Monet ehkä ihan kohtuullsesti. Mutta hyviä kuskeja heistä ei kovin paljon löydy? Jos olosuhteet ovat vaativat? Järki puuttu ja motoriikkakin on aika jotain sellaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Jännä kun itse en muista noita ohittaessa kiihdyttäneitä juurikaan tavanneeni.

Koita joskus ajella lussummalla autolla, jolla pitää kelata vauhtia jo ennen vastaantulijan kaistalle siirtymistä. Tällöin ohitettavallakin on enemmän aikaa kiihdytykseen... ja sitten on veetun kivaa, kun oman kotteron kiihtyvyys mitataan >80 nopeuksissa kalenterilla, nyt mittarissa 95..100...105 ja rinta rinnan edetään tasatahtiin hetkeä aikaisemmin 70-85 kihnuttaneen ohitettavan kanssa.

Tehokkaammalla autolla ohituksen saa suoritettua niin nopeasti, ettei ohitettava ehdi reagoida tai vaikka ehtisikin, niin se muutaman km/h kiihdytys jää huomaamatta, kun nopeuseroa on parikymmentä km/h.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

"Yhden pakun kerran melkein jouduin ojaan kiilaamaan, kun tuo yritti estää paluuta omalle kaistalle. Valitettavasti jätti sen autonmentävän raon kuitenkin eteensä, mutta kyllä se kovasti tuntui tunnolle ottavan...".Mulle kävi kerran samoin kun menin vanhalla Mazdalla VOLVO S80 ohi 80km/h rajoituksella pientä alinopeutta ajavasta.Mutka tuli ja näkyvyyttä ei ollut,enatsonut taakseni osuuko vaan tulin eteen kaistalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yhden pakun kerran melkein jouduin ojaan kiilaamaan, kun tuo yritti estää paluuta omalle kaistalle. Valitettavasti jätti sen autonmentävän raon kuitenkin eteensä, mutta kyllä se kovasti tuntui tunnolle ottavan...".Mulle kävi kerran samoin kun menin vanhalla Mazdalla VOLVO S80 ohi 80km/h rajoituksella pientä alinopeutta ajavasta.Mutka tuli ja näkyvyyttä ei ollut,enatsonut taakseni osuuko vaan tulin eteen kaistalle.

Mulla meinasi kerran ohitus mennä mönkään, kun vastaantulija oli jo aika lähellä. Oli pakko vetäistä ihan ohitettavan eteen, tai ehkä se joutui siinä vähän väistämään ojaan. Mä oon aika varma että se kiihdytti, tai sen vika se oli joka tapauksessa eikä mun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi ohituskaistakiihdyttely on joku ihme sairaus, johon olen törmännyt myös Ruotsissa. Kummallisinta on se, että hyvin monesti se muuten jatkuvasti nysväävä ohitettava nostaa ohituskaistalla vauhdin yli sallitun. Siksi ohittajan on monesti pakko lisätä vauhtia sen yli itsekin.

• Anonyymi

Miten niin, että olisin kateellinen jos minua ohitetaa? Minä ajan yleensä aina "vakkari" päällä kun siirryn pitempiä matkoja ja jos joku haluaa ohittaa niin siitä vaan, ei se minua haittaa. Nopeuteni on GPS järjetelmän mukaan asennettu vakkariini ja jos kuku haluaa ajaa ohi niin ajakoot, ei se minjua haittaa. Kun on tie tyhjä niin näytän vilkulla merkin ja annan tietä. Miksi minä hänen menohaluja estäisin.

Minulle autokoulussa oheistettiin, että kun haluat ohittaa edellä kulkevan ajoneuvon niin ilmoita hänelle aikeesi valoilla. Tätä ei ilmeisesti opeteta enään autokoulussa, koska muut kuin ammattiautoilijat tätä merkkiä eivät tahdo ymmärtävän.

• Anonyymi

Oletko käynyt autokoulusi ehkä 60-luvulla? silloin ohitettaessa annettiin äänimerkkikin?

Mitä on Oheistaminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko käynyt autokoulusi ehkä 60-luvulla? silloin ohitettaessa annettiin äänimerkkikin?

Mitä on Oheistaminen?

"Mitä on Oheistaminen?",et liene käynyt mitään kouluja,autokoulusta puhumattakaan.Ruotsissa asuva tuttuni 1980-L käytti termiä "ajaa kuin autovaras",se sopii teihin jotka sanovat vanhempi "rattijuopon tasolle pudonneiksi".Tuliko liiana monta sivistyssanaa taas heti aamusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on Oheistaminen?

"Oletko käynyt autokoulusi ehkä 60-luvulla? silloin ohitettaessa annettiin äänimerkkikin?"

Sanamuoto oli "ääni- tai valomerkki".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on Oheistaminen?

Sekin on luetun ymmärtämistä, eli edes jonkintasoinen merkki älyllisestä toiminnasta että ymmärtää mitä toinen tarkoittaa vaikka olisi pieni kirjoitusvirhe, kunhan tietää asiayhteyden.
        Tarkoitti oheistamisella ohjeistamista, tämä vähä-älyisille selvennykseksi.

• Anonyymi

Jos kaverilla on selvästi nopeampi auto, päästän ohi. Mutta jos joku jollakin rimpulalla pyrkii ylinopeutta ajamalla minua ohitamaan, MIKSI päästäisin?

• Anonyymi

Siksi että ohittaja haluaa ajaa lujempaa kuin sinä, miksi et antaisi ohittaa jatkaen itse sitä nopeutta mitä olet kokoajan nysvännyt, kärsiikö itsetunto?

• Anonyymi

Aivan, koska sinulla on kusta päässä et joku tonnin autolla ohittaa kun itse olet pulittanut kymmeniätuhansia.......ei kait punainen mus.......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi että ohittaja haluaa ajaa lujempaa kuin sinä, miksi et antaisi ohittaa jatkaen itse sitä nopeutta mitä olet kokoajan nysvännyt, kärsiikö itsetunto?

Yhteiskunnassa on säännöt ja lait, jota tulee noudattaa, oli omat halut ja mieliteot sitten ihan mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteiskunnassa on säännöt ja lait, jota tulee noudattaa, oli omat halut ja mieliteot sitten ihan mitä tahansa.

Miten ne lait ja säännöt sitten oikeuttaa sinut estämään tai kiihdyttämällä häiritsemään ohitusta?

• Anonyymi

Et taida olla muutenkaan kovinkaan älykäs?

• Anonyymi

Kala nimeltä mariini ei tätä sulata. Tolkuttomat ja maltittomat on just sellasii.

• Anonyymi

"Ohitettavat ovat kuulema esim. kateellisia suomalaisia jotka eivät pidä siitä, että heitä ohitetaan."

Ihan ihme mussutusta juuri tuollainen hölinä. Miksi he sitten olisivat ohitettavana, jos ovat muka kateellisia? Tämä maa ja sen kansa on niin nupistaan sekaisin, ettei se edes enää tiedä mikä ilmiö liittyy mihinkin.

Mutta itse tiedän sen, että tämä kaikki liittyy suureen tyhmyyteen, jota on aivan joka saatanan paikassa.

• Anonyymi

Väitän etteivät ole kateellisia, vaan heitä v#tuttaa se, ettei kanssaihmiset noudata sääntöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän etteivät ole kateellisia, vaan heitä v#tuttaa se, ettei kanssaihmiset noudata sääntöjä.

Ei mikään sääntö kiellä ohittamasta teidentukkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ei oo kateutta yhtään,nauraa saa ohittajien touhuja.Joskus tullaan perättäin Kantatieltä 6 0rajoitukselta hetkesi 80km/,ne tekee täys kiihdytyksen ohittaa ja 300m päästä ryhmittäytyy vasemmalla kääntyvälle kaistalle ja oottaa vastaantulijat,olen ajanut jo ohi suoraan kun pääseevät vasta kääntymään.Toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ei oo kateutta yhtään,nauraa saa ohittajien touhuja.Joskus tullaan perättäin Kantatieltä 6 0rajoitukselta hetkesi 80km/,ne tekee täys kiihdytyksen ohittaa ja 300m päästä ryhmittäytyy vasemmalla kääntyvälle kaistalle ja oottaa vastaantulijat,olen ajanut jo ohi suoraan kun pääseevät vasta kääntymään.Toyotapappa

Sen takia ei kannata jäädä teidentukkojen taakse matelemaan että se saattaa kohta ajaa erisuuntaan tai on kohta seuraavissa liikennevaloissa takana. Eihän se ohittaminen mikään poikkeava liikennetilanne ole, jos on matelijoita liikkeellä. Aina on hyvä lähtötilanne, kun nopeammin ajava on edellä, siihen kannattaa panostaa, jos joku ohituksen jälkeinen tapahtuma tekee ohituksesta tarpeettoman tai lähes tarpeettoman, sou not.

Eli aina hitaammin ajavasta ohi kun on tilaisuus, turha kerätä jonoja. Jos tientukkokin saa valita oman vauhdin, varmasti saat sinäkin valita omasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia ei kannata jäädä teidentukkojen taakse matelemaan että se saattaa kohta ajaa erisuuntaan tai on kohta seuraavissa liikennevaloissa takana. Eihän se ohittaminen mikään poikkeava liikennetilanne ole, jos on matelijoita liikkeellä. Aina on hyvä lähtötilanne, kun nopeammin ajava on edellä, siihen kannattaa panostaa, jos joku ohituksen jälkeinen tapahtuma tekee ohituksesta tarpeettoman tai lähes tarpeettoman, sou not.

Eli aina hitaammin ajavasta ohi kun on tilaisuus, turha kerätä jonoja. Jos tientukkokin saa valita oman vauhdin, varmasti saat sinäkin valita omasi.

Niin, ja mikä siinä rajoituksen muuttuessa suuremmaksi tekee sen uuteen nopeuteen reippaasti kiihdyttämisen niin vaikeeksi joillekin?
        Vähänkään autoista ymmärtävä tietää että hitaasti kiihdyttäminen ei säästä, vaan lisää polttoaineen kulutusta, että mieletön nuukuuskaan ei voi se syy olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tolvasen Tileliikenne kirjassa,"Ohituson aina riski ja kannattaa miettiä tarviiko ohittaa",toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nauretaan taas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja mikä siinä rajoituksen muuttuessa suuremmaksi tekee sen uuteen nopeuteen reippaasti kiihdyttämisen niin vaikeeksi joillekin?
        Vähänkään autoista ymmärtävä tietää että hitaasti kiihdyttäminen ei säästä, vaan lisää polttoaineen kulutusta, että mieletön nuukuuskaan ei voi se syy olla.

Siinä kaupungin sisäästuloväylän rajoitus muuttui 60km/h->kantatien 80km/h risteys aluelle jolla ohitti,ei laillisella nopeudella ehdi niin lyhyellä matkalla ohittaa.Taitaa olla viel sulkuviivaa koko matkan ohi risteyksen mistä kääntyi?.Nauretaas taas!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katselin aamulla paikkaa,siinä molemmissa päissä pitkät ryhmittymisalueet keltaista maalia,ei saa ylittää keskiviivaa,ja ylinopeuttakin oli että ehti sillä matkalla ohi.Mutta mikäs sille voi kun päässä niksahtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noissa kohdissa kannattaa kiihdyttää ensin suurimpaan sallittuun, ja vasta sitten katsoa, onko joku lähtenyt ohittamaan. Jos havaitsee ohituksen, niin pitää lopettaa kiihdyttäminen, mutta jos ei havaitse, niin saa kiihdyttää suurimpaan sallittuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tolvasen Tileliikenne kirjassa,"Ohituson aina riski ja kannattaa miettiä tarviiko ohittaa",toyotapappa

Olikohan tuo rakastamasi Tolvanen vähän vanhuudenhöperö kirjaa kirjoittaessaan, vaiko muuten vaan ylihysteerinen. Samaa porukkaa kun Enska, jolle jo pieni vesisade oli niin vaikea asia että senkin takia piti hidastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nauretaan taas

Joo, nauretaan vaan ilosta, kun joku on osannut tuoda totuuden esiin ja jopa vaivautunut vähän perustelemaankin.

Toyotapappa on monen muun tapaan poliitikko, joka kiertää kysymykset joista ei pidä, ettei joutuisi tunnustamaan tosiasioita jotka ärsyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olikohan tuo rakastamasi Tolvanen vähän vanhuudenhöperö kirjaa kirjoittaessaan, vaiko muuten vaan ylihysteerinen. Samaa porukkaa kun Enska, jolle jo pieni vesisade oli niin vaikea asia että senkin takia piti hidastaa.

Ei. Tolvanen sanoi että kannattaa miettiä tarviiko ohittaa. Niin kannattaakin.

Jos aiot ajaa jatkossa samaa vauhtia kun edelläsi menevä, ei kannata.

Jos aiot ajaa nopeammin kuin edellä menijä, kannattaa.

Ja jos ohittamasi matelija alkaa ohituksen jälkeen ajamaan puskurissa kiinni, teit palvelun monille muillekin, kun se matelija ei enää muidenkaan tientukkeena matele, eli oli vielä moninkerroin kannattavampaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noissa kohdissa kannattaa kiihdyttää ensin suurimpaan sallittuun, ja vasta sitten katsoa, onko joku lähtenyt ohittamaan. Jos havaitsee ohituksen, niin pitää lopettaa kiihdyttäminen, mutta jos ei havaitse, niin saa kiihdyttää suurimpaan sallittuun.

"saa kiihdyttää suurimpaan sallittuun",joo mut ei tarvi jos ei ole kiire eikä halua.toyottapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TLL pitää kaikkien rakastaa,Tolvasen kirjan takakannessa "Suositellaan ajo-oppilaan kotilukemisesksi".opetus itää olla TLL mukainen,eikä niin vastuuttomaa tohua kuin nuoret ajaa.Inssiajo suoritetaan yeisellä tiellä eikä "Linnanmäen törmäilyautoradalla"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kieltää jos ajat yli sallitun nopeuden. Sitä ei saa ylittää edes ohitustilanteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"saa kiihdyttää suurimpaan sallittuun",joo mut ei tarvi jos ei ole kiire eikä halua.toyottapappa

Laki ei pakota, mutta syytä olisi, varsinkin jos ohittajat ärsyttää. Muutenkaan ei ole mirenkään hienoa siinä että häiritsee liikenteen sujuvuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kieltää jos ajat yli sallitun nopeuden. Sitä ei saa ylittää edes ohitustilanteessa.

En kyllä tientukkeena alkaisi ohittajilleni lakia lukemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki ei pakota, mutta syytä olisi, varsinkin jos ohittajat ärsyttää. Muutenkaan ei ole mirenkään hienoa siinä että häiritsee liikenteen sujuvuutta.

On kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua jos vain sää ja olosuhteet tämän mahdollistaa. Et voi kuitenkaan tietä miksi joku on valinnut oman tilannenopeutensa. Siihen voi olla ihan pätevä syy, Virkavalta puuttuu jos on tarve puuttua. Soite heille jos koet sen aiheelliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua jos vain sää ja olosuhteet tämän mahdollistaa. Et voi kuitenkaan tietä miksi joku on valinnut oman tilannenopeutensa. Siihen voi olla ihan pätevä syy, Virkavalta puuttuu jos on tarve puuttua. Soite heille jos koet sen aiheelliseksi.

Ei mua ohittajat ärsytä,naurattaa vaan.Kun oikein kahelin ,sulkuviiva,risteysalue ohituksen näkee,toivoo että tulis poliisit vastaan ja näkis,joutuis jalkamieheksi,mä saan ajaa omaa vauhtiani ,et voi tietää miksi ja ei kuulu sulle valintani.toyotapappa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et ymmärrä sääntöjen ja rajoitusten (lain) ideaa, niin voi voi.

Kehitysvamma ei tartu mutta asennevamma periytyy. Mitä vanhemmat edellä, sitä jälkikasvu perässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mua ohittajat ärsytä,naurattaa vaan.Kun oikein kahelin ,sulkuviiva,risteysalue ohituksen näkee,toivoo että tulis poliisit vastaan ja näkis,joutuis jalkamieheksi,mä saan ajaa omaa vauhtiani ,et voi tietää miksi ja ei kuulu sulle valintani.toyotapappa

Tiedän kyllä miksi. Kaikki tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se vastaantuleva poliisipartio sinun toiveistasi täytä. Juuri tavallasi minä minä kuskit toimintaansa oikeaksi perustelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpikaista on tukoss?,onko liikenteen ohjaajat jo paikalla?,onko tietyö vai joku onnettomuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäiskö meidän ohituskaahareiden lainlukua sitten kuunnella?,niin pienellä nopeuserolla mitä joku ajaa alle 80km/h rajoituksella ja toinen noudattaa ohittaessaan,tulee todella pitkä ohitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se vastaantuleva poliisipartio sinun toiveistasi täytä. Juuri tavallasi minä minä kuskit toimintaansa oikeaksi perustelee.

Olen joskus soittanut partion vastaan,ja on nähty ainakin haastattelee ja kiireesi lisääntyy vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ent LP eli Liikenneryhmä täyttää toiveet,ne sakotti Etelä karjaalassa Poliisin suurimpiä pääliköitä kun ajoivat kilpaa kongressiin,Tampereella töihin kaahannut Poliisipäälikkö vei sakon oikeuteen"Kyllä päälikkönä saan ylinopeudelle töihin tulla",hävisi Lplle oikeudessa.Turun suunnalla sairaalan päivystävä lääkäri kaahasi useitakertoja ensiapuun kun soittivat et tarvii kiireesti tulla.Sakkojatuli,poliisit sanoi TVssä oli kerran Aluekatsauksess,a"Muutalähemmäs työaikkaasi"

• Anonyymi

Mulla golffilla gti mk6 vauhtiin ja rullaan teijän ohitte paskanakit. Luuserit päästää paskailla, city raapii eestä ja vakiokalustoa valoissa käymässä tiellä

• Anonyymi

Mitä sä oot vetäny kun ulosanti on noin sekavaa, liimaako impannu?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe