IK-OPISTO, onko mahdollista opiskella siellä?

Anonyymi

Jumala puhuttelee minua ja haluaisin pyrkiä opiskelemaan IK-opistoon. Tämä ajatus ei tule minulle hetken mielijohteesta, vaan olen pohtinut asiaa vuosikaudet.
En kuulu helluntailaisuuteen tms, uskontokuntaan/lahkoon, joten olen heidän (uskovaisten) silmissä ateisti. IK-opiston pääsyvaatimuksissa on edellytyksenä seurakunnan suositus. Sellaista suositusta minulla ei ole, vaan suositus on Jumalalta ja se on ajatuksissani. Mitä minun pitäisi tehdä?

14

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisesti ottaen jumalan puhutellessa tulee hakeutua mielenterveyspalvelujen pariin hakemaan apua ettei vaan satu mitään vakavampaa.

• Anonyymi

Vakavampaa, kuten esim. mitä?
        Jotkut "hullut" pyrkivät yliopistoon opiskelemaan teologiaa. Sekin on monelle (ellei jopa suurimmalle osalle) Jumalan puhuttelua.

• Anonyymi kirjoitti:

Jotkut "hullut" pyrkivät yliopistoon opiskelemaan teologiaa. Sekin on monelle (ellei jopa suurimmalle osalle) Jumalan puhuttelua.

Teologisessa pakostakin selviää, että kristinuskon kolmiomainen jumala on ihmisen luoma epäjumala, joten se on hyvä tapa selvittää pää.

Tuon epäjumalannpuhutellessa saattaa käyttäytyä kuten Päkä ja joutua oikeuden eteen. Ja jos jumala kerran käskee, niin mihin uskonharhainen harhoissaan pistää rajan?

Päkäkin oli sitä mieltä ministerinä, että hänen epäjumalansa laki menee maan lain edelle.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Teologisessa pakostakin selviää, että kristinuskon kolmiomainen jumala on ihmisen luoma epäjumala, joten se on hyvä tapa selvittää pää.

Tuon epäjumalannpuhutellessa saattaa käyttäytyä kuten Päkä ja joutua oikeuden eteen. Ja jos jumala kerran käskee, niin mihin uskonharhainen harhoissaan pistää rajan?

Päkäkin oli sitä mieltä ministerinä, että hänen epäjumalansa laki menee maan lain edelle.

Päivin Jumala on tosi Jumala.

Minulle Jumalan toivekin on Suomen lain yläpuolella kun nämä eroavat toisistaan vaikkapa näin:

Jumalan tahto: Avioliitto on VAIN miehen ja naisen välinen liitto.

Suomen laki: Syntihyväksymme miehen ja miehen välisen homosyntiliiton avioliitoksi tai sen kaltaiseen rinnastettavissa olevaksi fiksaatioksi emmekä välitä tässä tippaakaan Jumalan tahdosta.

Commandohauis53cm

• Anonyymi kirjoitti:

Päivin Jumala on tosi Jumala.

Minulle Jumalan toivekin on Suomen lain yläpuolella kun nämä eroavat toisistaan vaikkapa näin:

Jumalan tahto: Avioliitto on VAIN miehen ja naisen välinen liitto.

Suomen laki: Syntihyväksymme miehen ja miehen välisen homosyntiliiton avioliitoksi tai sen kaltaiseen rinnastettavissa olevaksi fiksaatioksi emmekä välitä tässä tippaakaan Jumalan tahdosta.

Commandohauis53cm

Eihän sinun ole pakko mennä samaa sukupuolta olevan kanssa naimisiin vaikka selvästi asia kaivertaakin.

Homoparit voivat elää avoliitossakin kokeillen yhteensopivuutta eri tavoin.

Epäjumalasikaan ei pysty sinua tuolaisesta liitosta rankaisemaan, eihän saunatonttukaan joka kerran saunaa polta, vaikka löylyjen jälkeen ei sähkökiukaaseen lisää pilkettä heitä!

• Anonyymi kirjoitti:

"Jotkut "hullut" pyrkivät yliopistoon opiskelemaan teologiaa. Sekin on monelle (ellei jopa suurimmalle osalle) Jumalan puhuttelua."

Niinhän se yleensä taitaa olla. Tosin sitten opiskelun aikana mieli saattaa muuttua. Helsingin Yliopiston teologinen tiedekunta on saanut nimityksen "Suomen suurin ateistitehdas". Tieteelliseen Raamatuntutkimukseen perehtyminen kun tuppaa olemaan myrkkyä uskolle.

• Anonyymi

Varokaa, ettei kukaan teitä eksytä....
      Eri herrojen palvelijoina kristityt ovat paavalilais-luterilaisuuden raamatussa olevien näiden palvelijoita ja kristittyjen historia vahvistaa, ettei kristityille kelpaa kristillisten Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opit:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      siikristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Ei raamatussa Lain antaneet Kaikkivaltiaina olevat Jumala ja Jeesus ole muuta kuin illveilyn kohtaana laittomuudelle valheineen, katso itse;
      http://nwohavaintoja.blogspot.se/2016/01/jesuiittojen-salainen-vala.html
      jesuiittojen vala:
      ”Minä _______ (nimi) vannon Jumalan ja kaikkien näiden pyhimysten läsnäollessa, että hänen pyhyytensä paavi on Kristuksen sijaishallitsija ja ainoa katolisen tai universaalin kirkon johtaja.
      Tämä valta on annettu Jeesukselta. Paavilla on valta suistaa vallasta harhaoppisia kuninkaita, prinssejä, valtioita, liittovaltioita ja hallituksia. Kaikki jotka ovat laittomia ilman hänen pyhää suostumustaan ja ne voidaan turvallisesti tuhota...."
      Raamatussa Lain antanut Kaikkivaltias Jeesus ei ole valtaansa laittomuudelle antanut joten Barjeeksen antama valta kristittyjen johtajalle on epäpyhän hengen saastaisuutta.
      (((jne lue linkin osoittamalta sivulta loput...))))
      #Tämä valta on annettu Jeesukselta. " tieto EI OLE RAAMATUSSA LAIN ANTANEELTA JEESUKSELTA joten vallan antoi kristittyjen oma raamatun Barjeesus:
      SIIS, kristittyjen todellinen jeesus oppien ja historian laittomuuksien mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

• Anonyymi

Onko ihan mahdotonta pysyä ketjun aiheessa??? Pitääkö noita outoja vuodatuksia tunkea joka paikkaan?

• Anonyymi

Haluat helluntailaisten IK-opistoon, etkä kuulu helluntaiseurakuntaan?? Jos olet oikeasti motivoitunut, niin liityt seurakuntaan, ja hankit ajan mittaan tarvittavan suosituksen. Seurakuntaympäristössä näkisit vahvistuuko halu opiskelemaan. Tai sitten ymmärrät, ettei kyseinen opisto ole sinua varten. Ymmärtänet, että opiston tarkoitus on kouluttaa helluntaiseurakuntien työntekijöitä.

• Anonyymi

Voisi kuvitella että Isokirja-opisto haluaa opiskelupaikat täyteen.
      Opiskelijoiden saaminen tietää maksavia 'asiakkaita'.

Opiskelijoista toisilla saattaa olla ajatuksena päästä seurakuntatyöhön. Kai sentään he ottavat huomioon että yhä vähemmän on sillä alalla paikkoja tarjolla.

Motivaationsa (sen hetkisen) tietää opiskelija itse on hänen taustansa mikä hyvänsä.

Eiköhän Isokirja-opisto ala vähitellen suuntautua oikeaan teologiaan? Ellei ole jo? Verrattuna siihen mitä se on ollut kun saarnamihet ovat siellä luennoineet.

• Onko kysymys totta vai feikki? Oletko se joka tekee kysymyksiä? Jos ole tosissasi, ota yhteyttä opistoon. Saat vastauksen aivan varmasti. Kerro että ole ateisti mutta sinulla on voimakas intuitio päästä opiskelemaan.

• Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

Onko kysymys totta vai feikki? Oletko se joka tekee kysymyksiä? Jos ole tosissasi, ota yhteyttä opistoon. Saat vastauksen aivan varmasti. Kerro että ole ateisti mutta sinulla on voimakas intuitio päästä opiskelemaan.

Se on niin, että
        Älä mene mihinkään Raamattuopistoon Suomessa tai ulkomailla, sillä
        Ne vaativat sinne pääsyyn suosituksen seurakunnalta ja ei ole varma, että sellaisen saisit.
        Kolme suositusta: suositus seurakunnalta, sisäänpääsy opistoon, se poistaa Hengen väkevyyttä, eli ylpeys, että on muita viisaampi, itsensä pitäminen muuta seurakuntaa väkevämpää Hengessä ja että ilman opistoa ei pärjää elämässään, viimeinen on opiston palvontaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on niin, että
        Älä mene mihinkään Raamattuopistoon Suomessa tai ulkomailla, sillä
        Ne vaativat sinne pääsyyn suosituksen seurakunnalta ja ei ole varma, että sellaisen saisit.
        Kolme suositusta: suositus seurakunnalta, sisäänpääsy opistoon, se poistaa Hengen väkevyyttä, eli ylpeys, että on muita viisaampi, itsensä pitäminen muuta seurakuntaa väkevämpää Hengessä ja että ilman opistoa ei pärjää elämässään, viimeinen on opiston palvontaan.

Opistossa opetaan väärin, itsemuokatuin valikoimiin oppilaita, jotkut opit ovat kunnollisia, mutta koska Herra ei hyväksy (hengellisiä) opistoja, niin väkevyys ei siellä kasva, omassa uskon elämässään pitää tapahtua Herran palvonnan kasvu ja ihanuus Hänen mielensä mukaiseksi, ilman opistoja.

Älkää tutkiko sen sisältöjä, vaan faktoilla perustelkaa Elämänne kulku, faktat elämänne ohjenuorina ovat Hengen käskyjä ja Jumalan Totuuksia

• Anonyymi

Minulle kävi samoin jokunen vuosi sitten. Koin Jumalan kehotusta opiskelemaan IK:aan, vaikka en ole edes hellari.
      Sain silloin suositukset Vapaaseurakunnan pastorilta.
      Olen kuulut, että nykyisin sinne pääsee opiskelemaan nykyisin ilman suosituksia.
      En ole katunut sitä, että lähdin opiskelemaan.
      Se on ihan täyttä teoloiaa ja olen oppinut paljon. Tosin en usko, että minusta tulee helluntaiseurakunnan työntekijää, vaikka koulutus tähtääkin siihen.
      Uskon, että Jumalalla oli syynsä siihen, että minut opistoon johdatti.
      Jos Jumala kehottaa sinua tekemään ko. valinnan, eikun vaan rohkeasti menoksi! :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8272
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3243
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2566
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2175
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2139
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      26
      2128
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1907
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1703
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1657
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18