Tervo vertaa 2010-lukua H C Andersenin satuun. Satu on se tarina keisarin uusista vaatteista. Tervon versiossa keisari on Donald Trump ja lapsi Greta Thunberg. Tervon vertauksen voisi kuitenkin kääntää kokonaan toisin päin. Trumpia hänen vastustajansa kuvaavat vauvamaiseksi, infantiiliksi, lapsen asteelle jääneeksi. Trump on eri mieltä asioista, joista kaikkien pitäisi olla samaa mieltä aivan kuin keisarin uusista vaatteistakin kaikkien piti olla samaa mieltä. Trump ei ajattele, mitä pitäisi sanoa vaan sanoo mitä ajattelee. Lapsenomaistahan se semmoinen on. On aatteet kuin vaatteet, sehän sopii aikaamme. Liberaalit vaatteet ovat kaikkien kunnon ihmisten mielestä oikein hienot. Jos joku sanoo, että ne vaatteet ovatkin täyttä huijausta niin hän ei ole kunnon ihminen, ei pätevä mihinkään virkaan eikä oikeutettu sanomaan yhtään mitään.
Jari Tervo satuilee Hesarissa
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Otti nokkiinsa kun Väyrynen erittäin hyvä muistisena oikaisi Tervon tuulesta temmattuja juttuja kirjassaan. Kai Väyrynen nyt itse muistaa paremmin miten asiat meni kun itse oli mukana. Tervo oli tyhmä kun ei näköjään vaivautunut eikä alentunut kysymään itse asianosaiselta kyseisen vuoden tapahtumia. Nyt on turha mustamaalata Väyrystä. Väyrysellä on erittäin hyvä muisti, se on usein huomattu kun häntä haastatellaan. Nykyään tosin ei ollenkaan.
- Anonyymi
Ei ollenkaan mitä, ole hyvä muistiko?
- Anonyymi
Niin..mitenköhän on? Toisaalta Väyrynen on jäävikin, koska hänellä on oma lehmi ojassa ja tarve vääntää. Ehkä totuus vielä selviää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollenkaan mitä, ole hyvä muistiko?
Haastatella ollenkaan nykyään. Toimittajat eivät sitä tee, koska Väyrysestä on tehty pelle medioissa mitä hän ei ole. Tervokin sortui samaan ja saa nyt siitä maksaa Väyrysen hyvän muistin takia. Väyrystä ei pidä koskaan aliarvioida. Politiikkaan häntä ei mustamaalauksen takia enään varmaan koskaan valita mutta se ei ole vaikuttanut hänen teräväpäisyyteen ja valtavaan kokemukseen ja tietomäärään yhtään.
- Anonyymi
Tervo on niin täynnä itseään, että esiintyy Koivisto-ohjelmassakin päähenkilönä.
- Anonyymi
Kuten myös Kekkosena.
- Anonyymi
Tervon kolumni on HYVÄ.
... ja osuva.
Ymmärrän, että se herättää ahdistusta ja älämölöä niissä, jotka yhä luulevat näkevänsä keisari-Trumpin vaatteet. - Anonyymi
Tervon aika on jo ohi. Jutuissa ei ole päätä eikä häntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2575209Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204231- 604051
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363637- 513600
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413355Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv162752Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232536
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo652417