Paavali oli tunnetusti äärimmäisen juutalaisvastainen, kuten myös Martti Luther.
Adolf Hitler hartaana kristittynä oli lukenut Lutherin kirjan "Juutalaisista ja heidän valheistaan" hiirenkorville. Kirjan myötä hänelle vahvistui käsitys juutalaisten tuhoamisesta. Hän kirjoitti näin: "Uskon toimivani Kaikkivoivan Luojan tahdon mukaisesti: taistelemalla juutalaisia vastaan taistelen Herran puolesta".
"Israelin ystävien" pitäisi kaiken järjen mukaisesti kieltäytyä lukemasta mitään Paavalin kirjoittamaa. Silti tälläkin palstalla häntä siteerataan usein.
1.Tessalonikalaiskirje:
2:14-16: Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he JUUTALAISILTA, jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, EIVÄTKÄ OLE JUMALALLE OTOLLISIA, VAAN OVAT KAIKKIEN IHMISTEN VIHOLLISIA, kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. VIHA ONKIN JO SAAVUTTANUT HEIDÄT, VIIMEISEEN MÄÄRÄÄNSÄ ASTI.
Pitää myös muistaa myös henkilöt kuten Stalin, Hitler, Saddam, Kim Il Sung, Kim Il-Jong, Nicolae Ceausescu etc. Heidän valtansahan "perustui" Roomalaiskirjeen lauseeseen:
Roomalaiskirje:
13:1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
Jumala olisi (jos olisi) siis kaiken pahan takana Paavalin "oppien" mukaisesti.
"Juutalaiset ovat kaikkien ihmisten vihollisia", kirjoitti Paavali
30
117
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittajalla on joku uusi vale-tili, jonka kautta hän trollaa.
Aloittaja on ottanut yhden virkkeen irti asiayhteydestä ja vääntää siitä kaikenlaista hämmentävää, ihan tarkotuksella.
Paavalin opetus on, ettei Jumala ole hylännyt juutalaisia, jotka ovat Jumalan oma kansa.
Room 11:1 Kysyn siis: ei kai Jumala ole hylännyt omaa kansaansa? Ei toki! Olenhan minäkin israelilainen, Abrahamin jälkeläinen, Benjaminin heimoa. [5. Moos. 4:31; 1. Sam. 12:22; Ps. 94:14; Jer. 31:37 | 2. Kor. 11:22; Fil. 3:5]
2 Ei Jumala ole hylännyt kansaansa, jonka hän edeltäkäsin on valinnut.Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi (lukihäiriö?).
Paavalin mielestä (kuten Lutherinkin) juutalaisten ovat kaikkien ihmisten vihollisia.
Juutalaiset ovat itse nimittäneet itsensä "Jumalan omaisuuskansaksi". Tämä on tyypillistä uskonnoille. Oman uskonnon Jumala on ottanut sattumoisin juuri heidät "silmäterikseen".
Jumala ei siis noiden keksittyjen tarinoiden mukaisesti ole hylännyt "kansaansa", mutta Paavalin kirjoitusten perusteella juutalaiset ovat kaikkien ihmisten vihollisia.
Israelin kansaksi muotoutuneet kanaanilaisheimot palvoivat vielä Salomon aikoina useita jumalia, kuten Eliä, Baalia ja naispuolista Aseraa. Vanha testamentti on saanut nykyisen kirjallisen muotonsa keskeisimmiltä osiltaan vuosina 550 – 150 eaa.. Tällöin monoteistinen Jahve-usko oli jo voitolla monijumalaisuudesta ja uskottiin vahvasti vapauttajan pikaiseen saapumiseen. Jahve on löydöistä päätellen kulkeutunut seudulle myöhemmin etelästä Siinain niemimaalta joidenkin paimentolaisheimojen mukana.
VT on ikään kuin vanhan myyttisen, enimmäkseen suullisena säilyneen, perimätiedon kirjoittamista ”viralliseen” muotoon. Vanhoja tekstejäkin tulkittiin ja muokattiin senhetkistä maailmankuvaa ja aatteita vastaaviksi. Jumala teki liiton ”valitun kansansa” kanssa samoin sanamuodoin kuin Assyrian suurkuningas vasallikuninkaidensa kanssa. Pitää myös muistaa, että Juudaan kuninkaat VT:ia uudelleen muotoiltaessa olivat samoin Assyrian alaisia vasallikuninkaita. Poliittinen sopimuskäytäntö siirrettiin näin VT:n liitto-käsitteeseen. Lähes kaikille Vanhan Testamentin kirjoille ja niiden osille on mesopotanialaiset vastineensa, esim. Saarnaaja, Jobin kirja, Salomon sananlaskut. Sumerilainen rakkauslyriikka on ollut esikuvana Vanhan Testamentin Korkea veisulle, jonka nimi on uudessa raamatunkäännöksessä madallettu Laulujen lauluksi.- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi (lukihäiriö?).
Paavalin mielestä (kuten Lutherinkin) juutalaisten ovat kaikkien ihmisten vihollisia.
Juutalaiset ovat itse nimittäneet itsensä "Jumalan omaisuuskansaksi". Tämä on tyypillistä uskonnoille. Oman uskonnon Jumala on ottanut sattumoisin juuri heidät "silmäterikseen".
Jumala ei siis noiden keksittyjen tarinoiden mukaisesti ole hylännyt "kansaansa", mutta Paavalin kirjoitusten perusteella juutalaiset ovat kaikkien ihmisten vihollisia.
Israelin kansaksi muotoutuneet kanaanilaisheimot palvoivat vielä Salomon aikoina useita jumalia, kuten Eliä, Baalia ja naispuolista Aseraa. Vanha testamentti on saanut nykyisen kirjallisen muotonsa keskeisimmiltä osiltaan vuosina 550 – 150 eaa.. Tällöin monoteistinen Jahve-usko oli jo voitolla monijumalaisuudesta ja uskottiin vahvasti vapauttajan pikaiseen saapumiseen. Jahve on löydöistä päätellen kulkeutunut seudulle myöhemmin etelästä Siinain niemimaalta joidenkin paimentolaisheimojen mukana.
VT on ikään kuin vanhan myyttisen, enimmäkseen suullisena säilyneen, perimätiedon kirjoittamista ”viralliseen” muotoon. Vanhoja tekstejäkin tulkittiin ja muokattiin senhetkistä maailmankuvaa ja aatteita vastaaviksi. Jumala teki liiton ”valitun kansansa” kanssa samoin sanamuodoin kuin Assyrian suurkuningas vasallikuninkaidensa kanssa. Pitää myös muistaa, että Juudaan kuninkaat VT:ia uudelleen muotoiltaessa olivat samoin Assyrian alaisia vasallikuninkaita. Poliittinen sopimuskäytäntö siirrettiin näin VT:n liitto-käsitteeseen. Lähes kaikille Vanhan Testamentin kirjoille ja niiden osille on mesopotanialaiset vastineensa, esim. Saarnaaja, Jobin kirja, Salomon sananlaskut. Sumerilainen rakkauslyriikka on ollut esikuvana Vanhan Testamentin Korkea veisulle, jonka nimi on uudessa raamatunkäännöksessä madallettu Laulujen lauluksi.Sinä vääristelet Raamatun ilmoitusta.
Olet joku t-rolli, joka on ottanut taas ehkä uuden vale-tilin käyttöön. Sinun juttusi ovat ilmiselvästi Raamatun vastaisia ja läpinäkyvästi harkittua Raamatun vääristelyä.
Koita jo uskoa se, ettei sinulla ole mitään uskottavuutta täällä. - Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi (lukihäiriö?).
VT on ikään kuin vanhan myyttisen, enimmäkseen suullisena säilyneen, perimätiedon kirjoittamista ”viralliseen” muotoon. Vanhoja tekstejäkin tulkittiin ja muokattiin senhetkistä maailmankuvaa ja aatteita vastaaviksi. Jumala teki liiton ”valitun kansansa” kanssa samoin sanamuodoin kuin Assyrian suurkuningas vasallikuninkaidensa kanssa. Pitää myös muistaa, että Juudaan kuninkaat VT:ia uudelleen muotoiltaessa olivat samoin Assyrian alaisia vasallikuninkaita. Poliittinen sopimuskäytäntö siirrettiin näin VT:n liitto-käsitteeseen. Lähes kaikille Vanhan Testamentin kirjoille ja niiden osille on mesopotanialaiset vastineensa, esim. Saarnaaja, Jobin kirja, Salomon sananlaskut. Sumerilainen rakkauslyriikka on ollut esikuvana Vanhan Testamentin Korkea veisulle, jonka nimi on uudessa raamatunkäännöksessä madallettu Laulujen lauluksi."Paavalin mielestä (kuten Lutherinkin) juutalaisten ovat kaikkien ihmisten vihollisia."
Mitä Paavaliin tulee, niin lukihäiriö on sinulla itselläsi. Katolisessa kirkossa esiintyi jo varhaisessa vaiheessa juutalaisvastaisuutta, mistä Lutherkin ajattelunsa peri. Ja se perustui siihen, että "juutalaiset tappoivat Jeesuksen". Teknisesti sen tekivät roomalaiset, vaikkakin Pontius Pilatus järjesti siitä "kansanäänestyksen". Kaikki eivät ole koskaan vihanneet juutalaisia, eivätkä tule vihaamaan. Ihmisryhmän vihaaminen joukkona vaatii aina yksinkertaisuutta ja sumeaa logiikkaa . Anonyymi kirjoitti:
"Paavalin mielestä (kuten Lutherinkin) juutalaisten ovat kaikkien ihmisten vihollisia."
Mitä Paavaliin tulee, niin lukihäiriö on sinulla itselläsi. Katolisessa kirkossa esiintyi jo varhaisessa vaiheessa juutalaisvastaisuutta, mistä Lutherkin ajattelunsa peri. Ja se perustui siihen, että "juutalaiset tappoivat Jeesuksen". Teknisesti sen tekivät roomalaiset, vaikkakin Pontius Pilatus järjesti siitä "kansanäänestyksen". Kaikki eivät ole koskaan vihanneet juutalaisia, eivätkä tule vihaamaan. Ihmisryhmän vihaaminen joukkona vaatii aina yksinkertaisuutta ja sumeaa logiikkaa .Missä minulla oli lukihäiriö?
Sinulla taipaapi olla vikaa myös ymmärryksessä.
Kaikkihan sen katolisen kirkon juutalaisvastaisuuden tietää, mutta Lutherin juutalaisvastaisuus oli aivan omaa luokkaansa. Hän oli valmis jopa tappamaan juutalaisen, jos tämä tulisi pyytämään häneltä rukousta (myllynkivi kaulaan ja pudotus Elbe-jokeen). Hän kirjoitti toisenkin juutalaisia herjaavan kirjan: "Shemhamforaksesta ja Kristuksen suvusta"
Tässä lyhyt ote kirjasta "Juutalaisista ja heidän valheistaan":
"He (juutalaiset) elävät siis joka päivä vaimoineen ja lapsineen pelkästä varastamisesta ja rosvoamisesta kuten suurvarkaat ja maarosvot, kuitenkin kaikessa katumattomassa turvallisuudessa. Sillä koronkiskoja on suurvaras ja maarosvo, jonka hyvinkin pitäisi riippua hirsipuussa seitsemän kertaa korkeammalla kuin muiden varkaiden...
Miten meidän kristittyjen on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?
Ensiksi, että heidän synagogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeen luotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa... Sillä mitä me olemme tähän asti tietämättömyydessämme sietäneet (minä itsekään en ole sitä tiennyt), sen Jumala on antava meille anteeksi ... Mooses kirjoittaa 5 Moos. 13:12-16, että missä jokin kaupunki harjoittaa epäjumalisuutta, se on kokonaan tulella hävitettävä eikä siitä ole mitään jätettävä jäljelle. Ja jos hän nyt eläisi, niin hän olisi ensimmäisenä sytyttämässä juutalaisten kouluja ja taloja palamaan...- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Missä minulla oli lukihäiriö?
Kaikkihan sen katolisen kirkon juutalaisvastaisuuden tietää, mutta Lutherin juutalaisvastaisuus oli aivan omaa luokkaansa. Hän oli valmis jopa tappamaan juutalaisen, jos tämä tulisi pyytämään häneltä rukousta (myllynkivi kaulaan ja pudotus Elbe-jokeen). Hän kirjoitti toisenkin juutalaisia herjaavan kirjan: "Shemhamforaksesta ja Kristuksen suvusta"
"He (juutalaiset) elävät siis joka päivä vaimoineen ja lapsineen pelkästä varastamisesta ja rosvoamisesta kuten suurvarkaat ja maarosvot, kuitenkin kaikessa katumattomassa turvallisuudessa. Sillä koronkiskoja on suurvaras ja maarosvo, jonka hyvinkin pitäisi riippua hirsipuussa seitsemän kertaa korkeammalla kuin muiden varkaiden...
Miten meidän kristittyjen on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?
Ensiksi, että heidän synagogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeen luotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa... Sillä mitä me olemme tähän asti tietämättömyydessämme sietäneet (minä itsekään en ole sitä tiennyt), sen Jumala on antava meille anteeksi ... Mooses kirjoittaa 5 Moos. 13:12-16, että missä jokin kaupunki harjoittaa epäjumalisuutta, se on kokonaan tulella hävitettävä eikä siitä ole mitään jätettävä jäljelle. Ja jos hän nyt eläisi, niin hän olisi ensimmäisenä sytyttämässä juutalaisten kouluja ja taloja palamaan...meneppäs sitä mantelia kaivelemaan taas välillä.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vääristelet Raamatun ilmoitusta.
Olet joku t-rolli, joka on ottanut taas ehkä uuden vale-tilin käyttöön. Sinun juttusi ovat ilmiselvästi Raamatun vastaisia ja läpinäkyvästi harkittua Raamatun vääristelyä.
Koita jo uskoa se, ettei sinulla ole mitään uskottavuutta täällä."Koita jo uskoa se, ettei sinulla ole mitään uskottavuutta täällä."
Äläpä sano. Nimimerkin 'Goodfellow' tulkinnat VT:sta ja sen kytkeytymisestä historialliseen ja poliittiseen kontekstiin vastaavat objektiivisten tutkijoiden johtopäätöksiä.- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Missä minulla oli lukihäiriö?
Ensiksi, että heidän synagogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeen luotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa... Sillä mitä me olemme tähän asti tietämättömyydessämme sietäneet (minä itsekään en ole sitä tiennyt), sen Jumala on antava meille anteeksi ... Mooses kirjoittaa 5 Moos. 13:12-16, että missä jokin kaupunki harjoittaa epäjumalisuutta, se on kokonaan tulella hävitettävä eikä siitä ole mitään jätettävä jäljelle. Ja jos hän nyt eläisi, niin hän olisi ensimmäisenä sytyttämässä juutalaisten kouluja ja taloja palamaan...Ei sinua pidä tuomita sanoen, että olet sen synnin tekijä.
Vain uskolla Jeesukseen pelastuu Helvettiin joutumiselta
Mitä opetat vääryyttä, siitä palkkaa et saa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinua pidä tuomita sanoen, että olet sen synnin tekijä.
Vain uskolla Jeesukseen pelastuu Helvettiin joutumiselta
Mitä opetat vääryyttä, siitä palkkaa et saaOllako turha ihminen, josta Jumala ei välitä niin paljoa, vai Pyhässä Hengessä voimallinen
Miksi Herra välittäisi ihmisestä paljoa, joka ei hyödy lohdutuksesta tai Herran pelosta tai jostain muusta armolahjasta,
Vai ollako Jumalalle voimallinen aseessa, ase on Herran seurakunta Anonyymi kirjoitti:
Koita jo uskoa se, ettei sinulla ole mitään uskottavuutta täällä.Kerro nyt jo ihmeessä mitä olen vääristellyt?
Kaikki kirjoittamani on yleisesti tunnettua tietoa, aivan samoin kuin vaikkapa, että Helsinki on Suomen pääkaupunki.
Otan vastaan ilomielin huomatuksia ja korjauksia kirjoituksiini, jos niitä joku havaitsee.
En ole mikään trolli, eikä minulla ole mitään vale-tiliä (mikä se muuten on?). Kirjoittelen tänne, koskapa tällä palstalla on niin paljon väärää tietoa ja taikauskoisia käsityksiä. Tuntuupa jopa, että täällä pelätään oikeaa tietoa ja rakastetaan valheita.- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Kerro nyt jo ihmeessä mitä olen vääristellyt?
Kaikki kirjoittamani on yleisesti tunnettua tietoa, aivan samoin kuin vaikkapa, että Helsinki on Suomen pääkaupunki.
Otan vastaan ilomielin huomatuksia ja korjauksia kirjoituksiini, jos niitä joku havaitsee.
En ole mikään trolli, eikä minulla ole mitään vale-tiliä (mikä se muuten on?). Kirjoittelen tänne, koskapa tällä palstalla on niin paljon väärää tietoa ja taikauskoisia käsityksiä. Tuntuupa jopa, että täällä pelätään oikeaa tietoa ja rakastetaan valheita.En usko sinua. Tiedän sinun olevan trolli, joka levittää harkittua valemediaa somessa. En lähde kanssasi keskusteluun.
Anonyymi kirjoitti:
En usko sinua. Tiedän sinun olevan trolli, joka levittää harkittua valemediaa somessa. En lähde kanssasi keskusteluun.
Olen aivan tavallinen työssäkäyvä, akateeminen perheenisä.
Olen viimevuosina kyllästynyt Trumpin, perussuomalaisten ja monen muunkin tahon levittämään valheelliseen tietoon. Siksi olen tässä pikkuhiljaa aktivoitunut korjaamaan pahimpia valeuutisia. Se kyllä usein tuntuu, kuin taisteleisi tuulimyllyjä vastaan: on niin paljon ihmisiä, jotka eivät edes halua kuulla mitään, mikä sotii heidän uskomuksiaan vastaan. Sinäkin olet juuri sellainen. Mikään fakta ei sinulle kelpaa.- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Olen viimevuosina kyllästynyt Trumpin, perussuomalaisten ja monen muunkin tahon levittämään valheelliseen tietoon. Siksi olen tässä pikkuhiljaa aktivoitunut korjaamaan pahimpia valeuutisia. Se kyllä usein tuntuu, kuin taisteleisi tuulimyllyjä vastaan: on niin paljon ihmisiä, jotka eivät edes halua kuulla mitään, mikä sotii heidän uskomuksiaan vastaan. Sinäkin olet juuri sellainen. Mikään fakta ei sinulle kelpaa.Tuo on sinun oma ilmoituksesi. Miksi meidän pitäisi uskoa sinua, kun kommenttisi ovat hyvin kyseenalaisia?
Todista väitteesi ja kerro, mikä on sinun nimesi ja kotikuntasi. Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun oma ilmoituksesi. Miksi meidän pitäisi uskoa sinua, kun kommenttisi ovat hyvin kyseenalaisia?
Todista väitteesi ja kerro, mikä on sinun nimesi ja kotikuntasi.Vastaa nyt ihmeessä, mitä olen vääristellyt ja mitkä kommenttini ovat kyseenalaisia!
Taidat olla itse trolli.- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Vastaa nyt ihmeessä, mitä olen vääristellyt ja mitkä kommenttini ovat kyseenalaisia!
Taidat olla itse trolli.Tämän palstan lukijat tekevät arvionsa siitä, kuka on trolli ja kuka ei. Sinun juttusi ovat niin kyseenalaisia, että olet ilmeiselvästi trolli. Sen takia sinua ei kukaan usko.
- Anonyymi
Goodfellow kirjoitti:
Olen viimevuosina kyllästynyt Trumpin, perussuomalaisten ja monen muunkin tahon levittämään valheelliseen tietoon. Siksi olen tässä pikkuhiljaa aktivoitunut korjaamaan pahimpia valeuutisia. Se kyllä usein tuntuu, kuin taisteleisi tuulimyllyjä vastaan: on niin paljon ihmisiä, jotka eivät edes halua kuulla mitään, mikä sotii heidän uskomuksiaan vastaan. Sinäkin olet juuri sellainen. Mikään fakta ei sinulle kelpaa.Kaltaisiasi saisi olla lisää joten nostan hattua ja toivon voimia laittomuutta vastaan!
- Anonyymi
Paavali opettaa myös, että juutalaiset ovat meidän kaikkien vihollisia.
Älä nouki rusinoita pullasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita jo uskoa se, ettei sinulla ole mitään uskottavuutta täällä.Kyllä tuo nimimerkki "Goodfellow":in tekstit edustavat yleisesti hyväksyttyä teologista ja historiallista tulkintaa.
Tänne palstalle tosiaankin tarvitaan lisää vastaavaa opetusta, joka perustuu faktoihin eikä vain uskovaishörhöjen omiin villeihin tulkintoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo nimimerkki "Goodfellow":in tekstit edustavat yleisesti hyväksyttyä teologista ja historiallista tulkintaa.
Tänne palstalle tosiaankin tarvitaan lisää vastaavaa opetusta, joka perustuu faktoihin eikä vain uskovaishörhöjen omiin villeihin tulkintoihin.Tunnetaanhan täällä Lutterin raamatunvastaisuus, kun hän taisteli uskovien kastetta vastaan. Kirjoitti juutalaisia vastaan ja nyt tuo äidinmaidossa imetty oppi on saanut ampumisen aikaiseksi Texasissa, synagoogassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006358875.html
Suomensukuinen Kinnunen lapsikastettu luterilainen, on imenyt aikoinaan harhan ja toinen tai kolmas polvi toteutti Martin harhan.
Kun oikeus aikoinaan istui syyttämässä keskistysleirin rikosta ylläpitäneen upseerin, niin tämä upseeri kansainvälisen oikeuden edessä puolusti tekoaan lutterin martin opeilla sekä neuvoilla. Meillä on paljon anteeksipyydettävää juutalaisilta.
- Anonyymi
Ap. t. 7:51
51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.
"AINA te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin."
ei vain sapattina ja Tiistaina vaan AINA.
2. Moos. 32:9
9 Ja Herra sanoi vielä Moosekselle: "Minä näen, että tämä kansa on niskurikansa.
10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."
Jer. 9:25
Jes. 63:10
10 Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
Hän (Jumala Sebaot, Kaikkivaltias) muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
Nyt Mitä Jumalan Poika heistä sanoo:
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
- kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä!
- Sillä itse te ette mene sisälle,
- ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Kuinka pahoja he ovat?
he AINA VASTUSTAVAT Jumalaa, Jumalan Henkeä, ja he eivät TAHDO mennä sisälle ja ESTÄVÄT niitä jotka tahdovat pelastua.
Paavali oikein heistä sanoo, KAIKKIEN ihmisten vihollisia.
Onneksi Herra Sanoo:
10 Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
Herra SOTII HEITÄ VASTAAN!
nyt mitä tulee näihin, "Israel ystäviin" kuinka he vääntävät Jumalan Sanan kieroon:
Jeesus sanoo selvästi:
Matt. 21:
40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
KUN TULEE, ei niin että kun tuli, vaan tämä tpahtuu tulevaisuudessa!
41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
ISÄ eli Jumala Kaikkivaltias joka SOTII heitä vastaan, niin:
"Nuo pahat hän pahoin tuhoaa"
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Jumalan valtakunta OTETAAN TEILTÄ POIS!
Heidät on IRTI leikattu jalsota puusta:
Joh. 15:1
1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois;
LEIKKAA POIS eli irti jalosta puusta. ja "tilalle" tulee uudet oksat jotka kantavat, antavat Hedelmää, eli PAKANAT!
Room. 11:17
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
Room. 11:24
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
Nyt Jeesuksen vertaus, jonka kaikki ymmärsivät, saivat heidät raivoon ja kateuteen sekä MURHAN HIMOON.
Matt. 21:
45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
Mitä siis Herra sanoi heille:
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Eli Isä aktkaisee pahat oksat pois tja tulee aika kun KOSTAA heille,
MUTTA
Pakanoille annetaan tämä Valtakunta!
eli Viinitarha (,Joh 15) eli Jalopuu "jaloon öljypuuhun".
"viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
eli nyt on VALTAKUNTA pakanoilla eli Jeesuksella ja se menee eteenpäin vaikka "juutalaiset" pyrkivät estämään! ja ovat siis
KAIKKIEN IHMISTEN VIHOLLISIA ja
Itse Jumalan Vihollisia!
28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia
Nyt maa ALUE mikä on luvattu Abramille, sitten Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, niin se maa ALUE on heille ja Jumala pitää lupaukset.
Mutta VALTAKUNTA on heiltä otettu POIS eikä se ikinä enää tule yksin heille, eli he ovat "MYYNNEET esikoisuutensta".
Mutta heillä YKSILÖINÄ on mahdollisuus pelastua, eskä maa alue tulee "pelastumaan" vain hetkeksi sillä sitten tulee Jumalan Viha ja Ilmestyskirja, Daniel, sekö Sakarjan ja muiden lopun aikaa ilmoittaneet tpahtumat ilmi.
Sak. 13:8
8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".
2/3 :sta tulee kuolemaan!
Joten Itkekää ja valittakaa.
Tule Herra Jeesus. - Anonyymi
Ketkä olivat kaksi henkilöä Raamatussa, joiden kasvot loistivat? Mooses ja Stefanus. Juutalaiset varmasti ihmettelivät, kun katselivat Stefanusta. He tunsivat Kirjoitukset vain kirjaimen mukaan, joten nyt he näkivät elävän ihmeen edessään, joka muistutti heitä Mooseksesta. Ei ihme, että heidän sydäntään viilsi.
- Anonyymi
Mooses ei ole historiallinen henkilö, joten hänen kasvonsa ei ole voinut loistaa.
Luepa muutakin, kuin myyttistä Raamattua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses ei ole historiallinen henkilö, joten hänen kasvonsa ei ole voinut loistaa.
Luepa muutakin, kuin myyttistä Raamattua.Niin, sinähän sen näit ja todistit. Eli todistuksesi on silminnäkijänä pätevä. Näit loistamattomat Mooseksen kasvot. Eli uskomme sinua. Olet viisas todistaja. Kun noin vanha silminnäkijä oli paikalla, niin sehän kertoo sydämessäsi elävästä todistajasta.
So. Perkele.
- Anonyymi
Mikä piru sellaisia uskovaisia oikein riivaa, ettei heille edes selvät raamatun tiedot kelpaa! Mutta kelpaapa satojan miljoonia tappaneen, tapattaneen jne laittomuuden jumala ja barjeesus jota palvelevat Lain antaneiden Jumalan, Jeesuksen Sekä Pyhän Hengen Nimeen omia epäpyhiä häpeävinä!!!
Rehellinen saatanan palvelijakin on enemmen rehellinen ja tunnustaa herransa kuin valehteleva laittomuuden uskovainen! Hävetkää! - Anonyymi
Juutalaiset eivät nykyisin oikeastaan vainoa ketään. Israelissa ortodoksijuutalaiset voivat solvata ja heitellä jopa pienillä kivillä.
Juutalaiset on Jumalan omaisuuskansa, porttovaimo (nykyisin) ja silmäterä, joten se on hyvä ottaa huomioon. - Anonyymi
Ihmisyydestään luopuneet ovat aina vihanneet ihmisiä, juutalaisiakin, Hitlerinkin tuella ja vainonneet kristillisiä Jeesuksen seuraajia paavalilaisten Barjeesuksen palvelijoina...
kristittyjen todelliset herrat Paavalin ja laittomuuden historian mukaan...:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
Tuohon, kristittyjen väärään profeettaan raamatussa Lain antanut kaikkivaltias Jeesus kielsi uskomasta ja siihen uskovat tuomitsi....
EHKÄ laittomuuden herroihin uskovat ovat jo viimeisen tuomio jo saaneet..
Oppikaa ymmärtämään Kaikkivaltiaan antama uskomisen kielto:
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Väärien profeettoja palveleville laittomuuksille TUOMIO:
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."- Anonyymi
Saarnaisit muutakin niin lopun ajoista, niihin kuuluu väärätKristukset
Jos jatkuvasti saarnaa vain Jumalan laista, niin alkaa halveksumaan Jumalan tärkeimpiä Sanoja,
Myös on olemassa muutakin väkevyyttä kuin Jumalan lain arvostaminen
- Anonyymi
Ei Paavali sano, että kaikki Juutalaiset ovat pahoja, tai vääryydentekijöitä. Ne, jotka murhaavat ihmisiä, kuten esim. Jeesuksen, ovat vääryydentekijöitä.
Paavali ei ole Juutalaisvastainen, vaan laittomuuden ja pahuuden vastainen. - Anonyymi
Paavaliko jutalaisvastainen? Hänhän sanoi, että soisi olla kirottu, jos se pelastaisi juutalaiset!
Kuka meistä rakastaa yhtä paljon lähimmäistään?- Anonyymi
Mitäpä mieltä olet Lutherin juutalaisvastaisuudesta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1317789- 555798
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72923Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091620Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3321335Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071