Kirjoitusten tutkistelusta?

Vieläkö helluntaiseurakunnissa sekä helluntaikirkossa on esim. tiistai-illan kokouksissa järjestetty Raamatun Kirjoitusten aiheista keskustelutilaisuuksia, joitten aihe ilmoitetaan sunnuntain kokouksessa, ja jonka kuulijat tutkistelevat ensin kotonaan, jonka seurauksena aiheen tullessa tutuksi, kertovat omin sanoin sitten tiistai-illan kokouksessa sen, kuinka he ymmärtävät kyseisen sanankohdan tai kertomuksen jostakin aiheesta?

Tiistai-illan aihe voi olla jokin ihmeteko, jonka Jeesus teki, tai ohje, josta Jeesus puhuu.

5

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin tai keskustelua siitä ruotsalaisten "Kristuksen morsiammesta" laittomuuksia ja seurakuntasexi tilaisuuksia järjestävien toiminnasta raiskauksineen ja pappikin ollenee edelleen murhan asettaneena vankilassa.
      joten olisikohan ollenkaan väärin ottaa asiaan kantaa suomessakin yksinäisten poikamiesten ja toisten puutteessa olevien auttamisen kannalta =)
      Lähimmäisen rakkautta rakastelemalla fyysillisesti en suosittele!

      • Kertomasi asiat eivät taida kuulua Raamatun Kirjoituksiin, vaan aivan muuhun kategoriaan.

        Esitin aloitukseni kysymykset ensisijaisesti helluntailaisille Jeesukseen uskoville. Jotenka odotan vastausten liittyvän oleellisesti Raamatun Kirjoitusten tutkisteluun seurakunnissa.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Kertomasi asiat eivät taida kuulua Raamatun Kirjoituksiin, vaan aivan muuhun kategoriaan.

        Esitin aloitukseni kysymykset ensisijaisesti helluntailaisille Jeesukseen uskoville. Jotenka odotan vastausten liittyvän oleellisesti Raamatun Kirjoitusten tutkisteluun seurakunnissa.

        Älkää menkö Raamattupiireihin, sillä niiden lähes ainoa hyöty on tavata uskovia

        Kotona voi syventyä SANAAN, voi edetä sen luvussa juuri oman itsensä haluamaan tahtiin.

        Rukouspiirit ne vasta jotakin ovat, niissä Herran seurakunnan voima


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää menkö Raamattupiireihin, sillä niiden lähes ainoa hyöty on tavata uskovia

        Kotona voi syventyä SANAAN, voi edetä sen luvussa juuri oman itsensä haluamaan tahtiin.

        Rukouspiirit ne vasta jotakin ovat, niissä Herran seurakunnan voima

        Uskokaa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Ainoaan Poikaan,
        On tärkeää rakentaa tärkeysjärjestyksessä, ei armosta liikaa, eikä myöskään Jumalan laista, ei lopun ajoista liikaa tai äidin maidosta, kaikesta tärkeästä enemmän, vähemmän tärkeästä vähemmän,
        Monet ovat kutsutut, harvat valitut,
        Ei ole yhtäkään, joka syntiä ei tekisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Ainoaan Poikaan,
        On tärkeää rakentaa tärkeysjärjestyksessä, ei armosta liikaa, eikä myöskään Jumalan laista, ei lopun ajoista liikaa tai äidin maidosta, kaikesta tärkeästä enemmän, vähemmän tärkeästä vähemmän,
        Monet ovat kutsutut, harvat valitut,
        Ei ole yhtäkään, joka syntiä ei tekisi

        Vaikka saattaisit ajatella, että ei noudata Neuvon Henkeä Raamatun luvussa, niin parempi on aina yrittää,
        Herra osoittaa ylijärjellisyyttään, kun Hän käskee uskovaa lukemaan samoja tekstejä Raamatusta, sen seurauksena Hän antaa sinulle nöyryyttä, ja luottamusta ja eihän se Raamatun yksi Sanan kohta ole vailla merkitystä
        Myös on suurin hyöty se, että lukee parhaan kohdan Sanasta kulloiseekiin elämän tilanteeseen
        Et tule niin helposti ylpeäksi siinä, että sinä muka tietäisit paljon Jumalan Sanaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe