Joo eli japsi-lavurissa on otteessa omamassa 2000kg ja kokonaismassa 3000kg. Sen jälkeen autoon on tullut lavakate, vetokoukku, vinssi, pohjapanssarointi, lisäakku, ilmakompressori, painavammat teräsvanteet, ja vaikka mitä pientä invertteriä sun muuta vahvistinta, webastoa ja lavavanerointia.
Ei ole kukaan kysellyt, mutta mietimpä vain että mikä on pakettiauton minimi kantavuus? Onko 2015 vuoden autoa vielä mahdollista katsastaa 2020vuona huoltoautoksi, tai joksikin muuksi jossa saa olla kiinteät lisävarusteet, vai joutuuko teoriassa pahimmillaan ruuvailemaan palikoita irti katsastuksen ajaksi jos haluavat käyttää sitä vaa´alla?
Muutoskatsastetaanko vielä huoltoautoja?
6
1396
Vastaukset
- Anonyymi
Traficomin sivuilta löytyy tietoa kysymykseesi.
- Anonyymi
Tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin henkilökantavuuden. Tuohon kun vielä tulee kiinteä huoltovarustus päälle, niin voi olla että kantavuus ei riitä edes matkustajalle. Pakussa yksipaikkaisena riittää 1 kg kantavuutta ja kaksipaikkaisena yli 75 kg. Autoverohan tuosta menee maksuun, mikä lienee muutamia kymppejä. Muista että muuttamalla huoltoautoksi pystyt kiertämään tuon veron.
- Anonyymi
Nopea korjaus, kaksipaikkaisena riittää pakettiautossa yli 68 kg, koska 7 kg:n matkatavarat kuljetetaan tavaratilassa.
- Anonyymi
Edellinen vastaaja puhui kyllä niin paskaa kuin voi vaan puhua.
Autosi on siis käyttöönotettu 2015 eli on 8 §:n mukainen. Kantavuus täytyy olla ensiverotus hetkellä vähintään 680 kg, mutta sen jälkeen kantavuutta voi pienentää sen vaikuttamatta verotukseen. Toki matkustajalle täytyy jäädä kantavuutta (kuskin massa omamassassa).
Huoltoautoksi sen voi muutoskatsastaa mutta mitään vero hyötyä siitä ei saa. - Anonyymi
Kiitos vastaajille!
Autowikistä sain juuri tuon 680kg painon jonka perusteella rupesin pelkäämään että riittääkö se kohta enää kun auto on saanut varusteita toisen perään.
Pelkoni juontui siitä että olen joskus muutoskatsastanut 00-vuotisen hiluxin erillisjousituksesta jäykälle etuakselille, ja silloin muutoskatsastuksen ajaksi olisi pitänyt purkaa vinssit, helmaputket ja lavakaaret pois. Vältyin siitä työstä kun muutoskatsastin huoltoautoksi, jossa sai olla kiinteä varustelu.
Mutta olen kyllä kuullut katsureiden pistävän autoja uusintapunnitukseen kun on laitettu puskureita, vinssejä tai jäykkiä akseleita?
Mikään verohyöty ei tosiaan kiinnosta vaan että autossa saisi olla kiinteitä varusteita auton kokonaismassan sisällä, eikä tarvi kaikkea ruuvata vuosittain irti.- Anonyymi
Kaikki kikkailu ajoneuvoluokan muutoksista perustuu vain verohyötyyn!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1913497Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen112960Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä612478Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92115Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411910Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.41839Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue391682- 901561
- 721113
- 741090