Työttömien kadehtiminen on helppo ymmärtää

Anonyymi

Töissä käyvä ihminen on hyvin rasittunut niin henkisesti kuin fyysisesti ja haaveilee eläkkeelle pääsystä viimeistään täytettyään 40-vuotta. Häen silmissään työtön on vapaaherra joka nauttii luxuselämästä ja sehän tietenkin ärsyttää, että jollakin menee paremmin. Tulevaisuudessa työpaikat kuitenkin vähenevät entisestään automaation ansiosta, joten tavallaan ihmiskunta pääsee takaisin paratiisiin eikä heitä enää koskaan rangaista työllä.
Silloin on kaikkien hyvä olla.

10

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täsmälleen noin! Miksi muuten työläiset oottaa kesälomaa kuin kuutnousemaan, tai toivovat viikon menevän pian. Puheistakin voi päätellä että kun ei jaksais mitenkäänt aaas mennä aamulla töihin, voi että kun päivä menisi pian. Iloitaan siitä kun päivä päättyy tai loma alkaa. Niin kyllä tuossa on selvästi katkeruutta ja kateutta kun toisilla on vapaata niin paljon eikä väsymyksestä ole tietoakaan.

Eivät vaan pysty tunnustamaan että työ rasittaa ja katkeroittaa.
      vä täysin. Rahaa saa kela
      Kyllä itsekin olen ennemmin työtön kuin töissä. Kyllä työpilaisi mun päivät kokonaan. Ennemmin nosta tukia ja korvauksia kuin rasittaisin itseäni jatkuvasti, mitä siitä saa? Ei mitään.

• Anonyymi

Näkee, että aloittajan järjenlahjat eivät riitä ymmärtämään, miten yhteiskunta toimii.

Suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on monimutkainen systeemi. Tietty vähimmäismäärä suomalaisia tarvitaan tuottavassa työelämässä, jotta hyvinvointiyhteiskunta pystyy verovaroilla elättämään ne, jotka eivät töihin kykene (lapset, opiskelijat, sairaat, vammaiset, eläkeläiset).

Tällä palstalla on suuri joukko kirjoittajia, jotka ovat sitä mieltä, että työhön kykenemättömien ihmisryhmien LISÄKSI työssäkäyvien pitäisi elättää vielä aina vain suurempi joukko työelämän ulkopuolelle itse jättäytyneitä "elämäntaiteilijoita", joiden mielestä toisten täytyy elättää heidän joutenolonsa.

Tämä rapauttaa hyvinvointiyhteiskunnan turvajärjestelmät. Talous romahtaa ja samalla koko suomalaisen yhteiskunnan turvajärjestelmä. Se systeemi, joka on yhteisellä työllä rakennettu turvallisen yhteiskunnan saamiseksi, jonka avulla köyhätkin ovat saaneet käydä ilmaisia kouluja ja elintasoa on nostettu sukupolvi toisensa jälkeen, se systeemi romahtaa.

Hyvinvointivaltion hävitessä Suomikin siirtyy sellaiseen järjestelmään, jossa taloudellisen turvaverkon voi saada vain ostamalla palvelut yksityisten vakuutusyhtiöiden kautta. Joka ei siihen pysty, päätyy kadulle ilman oikeutta kotiin, koulutukseen, sairaanhoitoon, rahaa ruokaan jne.

• Anonyymi

Se koira älähtää johon kalikka osuu. Ei sille nyt vaan voi mitään, että asiat ovat niin kuin ne ovat.
        Ihmiset ovat luopumassa materialismista ja turhan rahan keräämisestä sekä tavoittelevat hyvää elämää jo heti nuoresta alkaen, eikä heillä ole mitään siktu suunnitelmia kuten vanhemmilla sukupolvilla kaukaisten eläkepäivien varalle. Elämä on tässä ja nyt eikä huomisesta kukaan tiedä. Nykynuoret ovat niin paljon viisaampia, että kivikautisilla asenteilla varustettu voi erehtyä luulemaan heitä tyhmiksi. Ajat muuttuvat eivätkä kaikki taaskaan pysy muutoksen vauhdissa mukana. Kivijalkateollisuus on jo museoitavaa historiaa länsimaissa ja rahaa voidaan painaa niin paljon kuin tarvitaan. Jos haluat vielä tehdä perinteistä työtä niin muuta johonkin aasiaan.

• Anonyymi

Aloittaja ja ensimmäinen kommentoija edustavat yhteiskunnan ulkopuolella elävien roskasakkia: Työelämästa ei näytä olevan mitään omaa kokemusta, korkeintaan ehkä jostakin kuntouttavasta työtoiminnasta, jossa aikuisille ihmisille yritetään opettaa tavallista arjen elämänhallintaa.

Näinhän se menee useimmilla: Ensin käydään ilmaiset koulut kunnolla. Sitten jatketaan opiskelun kautta ammattiin. Sitten tehdään töitä ja hoidetaan hommat ns. kotiin. Perustetaan perhe, saadaan lapsia, hankitaan vähän omaisuutta kuten oma asunto. Nautitaan elämästä järjestämällä oma arki sellaiseksi, että sitä on hyvä elää jokaisena päivänä.

Suurin osa työssäkäyvistä onnistuu tässä: On taloudellinen turva, terveelliset elämäntavat, hyvät ihmissuhteet, mielenkiintoisia harrastuksia, itsensä kehittämistä, ei päihdeongelmia tms. Tavalliset suomalaiset elävät näin. He toimivat suhteellisen määrätietoisesti oman elämänsä herroina. He ymmärtävät, että elämä pitää ITSE järjestää sellaiseksi, että jokaisesta päivästä voi nauttia.

• Anonyymi

Sinä se olet roskasakkia. Että kehtaat moista suoltaa, no täällä kehtaat mutta sanoppa se ihmisille naamakkain???Eipä ole sinusta siihen sanojaksi. Netissä voi haukkua kaikkia ihmisiä miten haluat, mutta et kasvokkain. Siitä tuntee suuren roskasakin ja idiotisimin.

Kuuleppas kyllä kaikilla ihmisillä on kokemusta työstä, läksit helpon kautta, että sanot mitä itse haluat et voi tuntea ihmisiä joten et voi myöksän tietää heidän asioitaan.

KUKA IDIOOTTI TEKEE TÖITÄ ILMAISEKSI TAI 9 E PIVÄKORVAUKSELLA??? kYLLÄ SE ON ENEMMÄNKIN VIISAUTTA JÄTTÄÄ SELLAISET ORJATYÖT TEKEMÄTTÄ.

Jos ottaisit asioista selvää mikä kannattaa ja mikä ei, olisit toista mieltä. Mutta saat anteeksi kun noin pyydät , ja lupaat harkita sanojasi paremmin ja ottaa asiosita selvää.

Jos minäkin sanoisin että sinä olet kauhea juoppo, alkoholin suurkuluttaja, koditon riitaa haastava luuseri, mitä sanot?? Kiellät, totta, mutta sinäkö voit sanoa kestä van mitä vaan??? idiootti olet. Pyydä anteeksikaikilta, onko susta siihen? Luulisi olevan kun voit tietämättä kirjottaa mitä vaan kenestä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se olet roskasakkia. Että kehtaat moista suoltaa, no täällä kehtaat mutta sanoppa se ihmisille naamakkain???Eipä ole sinusta siihen sanojaksi. Netissä voi haukkua kaikkia ihmisiä miten haluat, mutta et kasvokkain. Siitä tuntee suuren roskasakin ja idiotisimin.

Kuuleppas kyllä kaikilla ihmisillä on kokemusta työstä, läksit helpon kautta, että sanot mitä itse haluat et voi tuntea ihmisiä joten et voi myöksän tietää heidän asioitaan.

KUKA IDIOOTTI TEKEE TÖITÄ ILMAISEKSI TAI 9 E PIVÄKORVAUKSELLA??? kYLLÄ SE ON ENEMMÄNKIN VIISAUTTA JÄTTÄÄ SELLAISET ORJATYÖT TEKEMÄTTÄ.

Jos ottaisit asioista selvää mikä kannattaa ja mikä ei, olisit toista mieltä. Mutta saat anteeksi kun noin pyydät , ja lupaat harkita sanojasi paremmin ja ottaa asiosita selvää.

Jos minäkin sanoisin että sinä olet kauhea juoppo, alkoholin suurkuluttaja, koditon riitaa haastava luuseri, mitä sanot?? Kiellät, totta, mutta sinäkö voit sanoa kestä van mitä vaan??? idiootti olet. Pyydä anteeksikaikilta, onko susta siihen? Luulisi olevan kun voit tietämättä kirjottaa mitä vaan kenestä vaan.

Minäkin kysyisin, että kuka tekee töitä ilmaiseksi tai 9 eurolla päivässä? Taitaa mennä työkokeilut ja oikea työnteko sekaisin.

• Anonyymi

Olen oman osani työelämässä tehnyt. Monenlaista yrittäjää on tullut nähtyä ja joillakin on joitakin ihme natsi fantasioita ja kuvitelmia siitä, että ihmistä pitäisi jotenkin rangaista työllä.
        Useimmat heistä ovat olleet oikeasti patalaiskoja sikoja ja henkisesti häiriintyneitä.

• Anonyymi

Onneksi aktiivimalli poistui. Työkkäri on yrittänyt mulle karenssia kaikin keinoin,mutta minä olen pistänyt kampoihin. Hommasin jopa lääkäriltä lausuntoa työrajoitteistani. Sekös työkkätätejä vituttaa.

• Anonyymi

Onhan se vähintään maailmanloppu jos joutuu töihin!

• Anonyymi

No se on!!! Ei kukaan fiksu lähde töihin ilmaseksi!! Jos ei palkkaa ei tehdä töitäkään. Se joka haluu tehdä ilmaseksi töitä ja rikastuttaa työnantajia, hävetkööt sitä, ne jotka tekee töitä rahasta niin tietävät oman arvonsa ja arvostavat itseään. Niin pitääkin.

Jokaisella on laskut maksettavanaan ja perhe elätettävänä, muillakin kuin yrittäjillä. Palkka on se miski töitä tehdään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5283
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4271
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4251
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3660
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3475
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      2810
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2576
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe