Maksuhäiriömerkintä ei pilaa elämää

Anonyymi

Itse pelkäsin aikoinaan ihan vimmatusti tota merkintää, taloudellinen tilanne romuna ja lopulta muu ei auttanu.

Noh ensimmäisenä istuin alas ja hengähdin, tajusin että ei se elämä tähän lopu vaan kyl tästä kai hengissä selviää.

Maksoin velkoja ekat kuukaudet niin paljon kun pystyin, ei se ikuinen leima ollut. Ja sitten sain mahtavan työtarjouksen ja muutto isoon kaupunkiin oli edessä. Pelkäsin kuollakseni miten saan asunnon mutta eipä se niin vaikeaa ollu mitä pelotellaan, kerroin heti että merkintä löytyy ja se ei haitannut, piti maksaa 2kk takuuvuokra ja isäni auttoi tässä sillä ehdolla että ne vuokrat maksetaan.

Tulot parani ja maksoin velkani sinnikkäästi pois, sähkö sopimuksen sain ilman vakuusmaksuja ihme kyllä.

Puoltoista vuotta ja velat oli maksettu, merkintöjä oli syntynyt toki muutama mutta en lannistunut siittä, koska taloudellinen tilanne oli selvä ja velat maksettu laitoin säästöön rahaa, ihan siltä varalta jos vaikka pesukone menisi rikki.

Nyt kun merkintä on poissa olen todennut että eipä tää elämä yhtää helpompaa ole, velkaa en tarvitse ja rahatilanne on vakaa. Kerran olen osa maksua käyttänyt ja sen maksoin 3 kuukaudessa pois. Mielummin maksan suoravelotuksella, otin kyllä pahan päivän varalle luottokortin mutta kaapissa se on lojunut 6kk pian.


Maksuhäiriömerkintä ei siis oikeastaan vaikuttanut elämääni, piti ainoastaan maksaa se velka, vähän käyttää ylimääräistä ja sitten vaan elää elämää

5

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinhän se on. Elämä jatkuu vaikka luottotiedot menee. Asiat pitää vain osata suunnitella etukäteen, ei enää heräteostoksia osamaksulla.

      Minun kohdallani suurin ongelma luottotiedottomana on häpeä. Se epäonnistujan leima otsassa. Luottokorttia en ole koskaan omistanut, mutta pikavipeillä ja kulutusluotoilla paikannut talouttani ja hommannut itseni niin pahoihin velkoihin, ettei tästä ihan 1,5 vuodessa pääse ylös.
      Pitkä ja kivikkoinen tie käytävänä, mutta saan tästä hyvän (joskin kalliin) opetuksen.

      • Anonyymi

        Kalliin ja kalliin. Elithän kuitenkin hetken ajan makeaa elämää.


    • Anonyymi

      Lohdullista. Itse velkaannuin puolisoni sairastumisen vuoksi. Nyt ensimmäinen maksuhäiriömerkintä ja luottokortit yms pois. Useamman vuoden stressasin raha-asioita, sairauksia, työtä jne. Jossain vaiheessa muistikin pätki. Tsemppasin itseni soittamaan velkojille, kirjoitin kaikkia asiat ylös ja päätin selvitä tästä. Nyt olen löytänyt jollain tapaa mielenrauhan. Puoliso elossa, rakkaat läheiset, työ, luonto jne. Teen hulluna töitä ja pikkuhiljaa alkaa valoa näkyä tunnelin päässä. Lohtua olen saanut myös "ulosotossa eroon"- blogista, vaikkei itselläni ole velkoja ulosotossa (ainakaan vielä)

    • Anonyymi

      On varmaan eri asia menettää tiedot pariksi vuotta ja hoitaa asiat kuntoon omin neuvoin kuin menettää tiedot vuosikymmeniksi ja olla ulosoton tai velkajärjestelyn talutusnuorassa ja kuvitella kaiken palautuvan normaaliksi. Jos menettää tiedot pariksi vuodeksi ja maksaa omatoimisesti velvoitteet on paljon hyväksyttävämpää saada uusi alku kuin tuo järjestely.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Velkajärjestely on tuskainen taival jonka päässä ei näy valoa. Luottotiedot menneet vuosiksi ja kyllä se vaikeuttaa elämää aika merkittävästi. En tahdo enää jaksaa tätä helvettiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe