Nyt liikkuu huijaus, jossa tulee viesti että sinulla on POSTISSA jumissa paketti, josta on maksamatta postimaksuja. Linkki johtaa täysin samanlaisille sivuille kuin mitä POSTILLAKIN on. Kun paketin numeron ottaa ja laittaa uudelleen SUOMEN POSTIN omien sivujen kautta, ei pakettia kyseisellä numerolla löydy.
Tein tarkistuksen kyseisen nettisivuston alkuperästä, joka näytti Suomen POSTIn sivuilta. Oli huijaus, ja sivusto perustettu tänä vuonna 2019.
Varokaa että ette mene linkin mukaan maksamaan tuota "POSTIMAKSUA".
OLISIN INFONNUT SUOMEN POSTIA ASIASTA MUTTA EN ALA MAKSAA LÄHES 2 EURON MAKSUA PUHELUSTA!!!!!!!!!!!!!
POSTIHUIJAUS!!!!!!!!
27
830
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäinfoa POSTIHUIJAUKSEEN. Kun joku erehtyy maksamaan vaaditun "maksamattomana" olevan postimaksun paketin saadakseen, kalastelevat nämä huijarit luottokorttisi numeron, ja tyhjentävät korttitiliäsi niin kauan kunnes huomaat sulkea korttisi. Saattavat onnistua saamaan nostorajan puitteissa huomattavankin summan ennenkuin joku tiliotteet saatuaan sulkee korttinsa.
On mahdollista että huijarit ovat tehneet tietomurron johonkin yritykseen, josta ovat saaneet kalasteltua sekä asiakkaiden sähköposteja, että puhelin numeroita.
Postihuijaus on hyvin tehty, koska jopa kännykkään tulee tekstiviesti ja linkki maksamaan.
Huijaustekstiviesti tulee numerosta: - Anonyymi
Huijaustekstiviesti tulee numerosta: 356 96938953
- Anonyymi
Näyttää olevan ulkomailta, sillä Suomen maanumero on 358.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää olevan ulkomailta, sillä Suomen maanumero on 358.
356 on etsimen mukaan MALTA -niminen saari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
356 on etsimen mukaan MALTA -niminen saari.
Tiedoksi.
MALTA olla menemättä tohon huijaukseen.
- Anonyymi
Kuinka tyhmä pitää olla jos noihin lankeaa vai eikö muka muista onko jotain tilannut
- Anonyymi
Itse olen kyllä tilaillut kaikkea roskaa niin paljon että em tiedä missä olaan.
Nyt saa lopua kun kaikki ei kuitenkaan t ule perille.
Säästöä ei sitten kuitenkan synny vaika kuinka halpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen kyllä tilaillut kaikkea roskaa niin paljon että em tiedä missä olaan.
Nyt saa lopua kun kaikki ei kuitenkaan t ule perille.
Säästöä ei sitten kuitenkan synny vaika kuinka halpaa.Eilinen posti 16.9.2020, ei kaiketi ollut minunkaan ainoa, muistelen että outoja posteja tulee silloin kun itse tilaan jotakin, jota odotan ja lähden tarkistelemaan maksuja ja tilauksiani. Lähettäjä minulle oli nyt nimeltä Amazon, kai niitä on muitakin-
- Anonyymi
Posti huijaa aina ja pomo myös!
- Anonyymi
pois pois postin tieltä täältä tullee" postin kantaja"????
- Anonyymi
Ei se noin mene vaan "Pois pois postin tieltä, posti se kulkee keskellä tietä!" Ja toinen on se : "Posti kulkee - Kusti polkee".
- Anonyymi
Suomen POSTIN näköiset huijarisivut ovat perustettu 12 päivää sitten. Huijaus on niin uusi, että moni suomalainen saattaa vielä erehtyä "postimaksun" maksamaan, ja menettää sadoista tuhansiin euroihin riippuen luottokorttien nostorajoista per päivä.
- Anonyymi
Tilasin Jenkeistä lasketteluasuja. Kun postilta tuli vaatimusta tullauksesta, ei postin saapumistunnuksessa ole mitään viitteitä alkuperäiseen seurantakoodiin.
Onneksi en ole ostanut satoja tilauksia netissä, kuten yrityksille voi olla mahdollista.
Posti ja Suomen tulli ei ole mitenkään yhteistyössä keskenään, ja selvä tavoite paskan palvelun luomiseen on ollut tavoite että suomalaiset ostaisivat vain kusetushinnoin tavaran suomesta huijareilta. Miksi näin karkeaa ilmaisua?
No siksi että vastaavasta tuotteesta josta maksoin 22 euron hinnan Jenkkeihin, samasta tuotteesta pyydetään Suomessa 199€, ja vielä väitettiin hintaa TARJOUSHINNAKSI!
En osta enää mitään mistään. Haistakaa V koko Suomi.
Tullin puhelinpalvelu oli kuitenkin huippuhyvä. Tälläkertaa asia selvisi mutta ei olisi selvinnyt jos olisi ollut enempi kuin yksi tilaus kerrallaan sisällä.- Anonyymi
On siinä saapumisilmoituksessa seurantakoodi.Muista että se muuttuu matkalla ellei ole valmiiksi jo maan tunnus viimeisenä esim US jos ei ole alkuperäisessä ollut. Minulle Kiinasta monta tullut ja seuranta koodi vaihtunut suomessa tullissa muyotoon CN
Sain tänään Postilta ilmoituksen Tullipostiin lähetetystä paketista. Siinä kyllä asiallisesti oli seurantatunnus, joten kehotan tutkimaan saamaasi kirjettä tarkemmin.
- Anonyymi
Minä olen saanut useita viestejä tulliin juuttuneesta paketista, jonka saan heti, kun olen maksanut tullimaksun!
Paras tullimaksun pyyntö oli siinä, kun paketti oli Gigantin lähettämä!
Koska en tilaile mitään ulkomailta, niin huomaan huijausyritykset heti. Enkä ole tilannut Gigantiltakaan mitään! - Anonyymi
Tänään tuli matkapuhelimeen ilmotus tullissa jumissaolevasta paketista. Saman huijauksen jatkumoa kun ei postihuijauksena mennyt läpi.
"Suimalainen metodi" Eivät edes viitsineet selvittää miten Suomi -sana taipuu. - Anonyymi
Maa jossa ei ole enää työtä, ja olevatkin työpaikat lopetetaan tai menee konkurssiin. Asian johdosta nousee erilaiset huijaamiskeinot jopa taiteen tasolle.
Mustalaiset kiukuttelivat tutulle, kun tuttu ei antanut trafikoodia, kun mustalainen väitti maksaneensa auton pankkiitilille, ja näytti kuinka nimet ja rahansiirrot näkyvät puhelimessa.
Mustalainen yritti ostaa verkkopankin harjoitteluversiolla, jolla mitään todellista ei tapahdu, mutta verkkopankin käyttöä voi harjoitella.
Pankin harjoitteluversiossa näkyy tapahtumat virtuaalisesti, nimet ja kaikki näennäiset rahan siirtymiset, mutta mitään rahaa ei todellisuudessa siirry.
Mustalaisten kanssa kauppaa tehdessä kauppa on sovittava aina pankkiin.
Muuta vaihtoehtoa ei ole kun kaupan osapuolet eivät voi nauttia varauksetonta luottamusta. - Anonyymi
Pakettien hukkaamiseen ei olisi enää tarvittu Maltalaisia, Posti hukkaa paketit ja ihmiset tehokkaasti, kun menee kyselemään postejaan lajittelusta niin joku lihava ämmä syö samalla ja hihittelee ei-oota.
Johtajien toilailut kostetaan asiakkaille, viisasta on jep.- Anonyymi
Paketti auki ja kiinni matka jatkuu mitäs mä tilasin
- Anonyymi
Pyytää antamaan kaikki tietonsa
- Anonyymi
Annoin ilkeän naapurin tiedot :D
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=jNolm96qjdA
Kommunistihallinto on seonnut.
Meni se covid hyökkäys pieleen.
Lisäksi katastrofeja pukkaa.- Anonyymi
Suomeen on levitetty japanilainen rikkaruoho, jonka pois saamiseksi tarvitaan maan poistaminen kolmen-kuuden metrin syvyyteen. Kyseessä on "vieraslaji" joka on listattu vieraslajien luetteloon viralliseen luetteloon.
Kokeilu menossa Suomessa, miten tuon lajin voisi halvemmalla hävittää. Maankaivuu ja maa-aineksen perkaaminen kyseisessä mittakaavassa on liian kallista ja vaivalloista.
- Anonyymi
Minä sain eilen vastaavan kirjeen, eli 17.9.2020. Sähköposti oli minun, mutta etunimi väärä. En lähtenyt tarkistamaan.
Huijauksia liikkuu jatkuvasti, ja hienoa, että viitsit varoittaa muitakin, kun olet uskottavan oloiseen törmännyt.
Erityisen hyvä ja suositeltava muistaa on tuo mainintasi asian tarkistamisesta palveluntarjoajan omilta sivuilta. Näin kannattaa rutiininomaisesti toimia linkkien klikkaamisen sijaan. Sillä mitätöi jo ison osan huijausiyrityksistä.- Anonyymi
>Tein tarkistuksen kyseisen nettisivuston alkuperästä, joka näytti Suomen
>POSTIn sivuilta. Oli huijaus, ja sivusto perustettu tänä vuonna 2019.
Tuollainen viesti tuli taas tänään. En klikannut puhelimeen tullutta linkkiä puhelimessa auki, vaan naputtelin ne pöytäkoneen selaimelle.
Avautuva sivu muistuttaa pohjaväritykseltään jonkin vberran Postin sivustoja, mutta ei ole kovin paljon vaivaa viitsitty lopulta nähdä.
Lisäksi selaimen osoiterivillä näkyy heti, että ei olla posti.fi :n sivustoilla, vaan sivusto oli joku "pakettinouto,fi" tms. huijaussivu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj452832Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet792175KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1101908Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381668Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r781419- 911307
En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31284Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2761271- 1171264
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1111206