Luin jehovan todistajien äärimmäisen tiukoista pukeutumissäännöistä. Mihin ihmisryhmään heidän pukeutumisensa on tarkoitus vedota? Onko sen tarkoitus vedota pääasiassa iäkkäisiin ihmisiin?
Jt pukeutumisesta
42
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pukukoodi lienee otettu USA:n uskonnollisilta konservatiiveilta sen enempää miettimättä, sopiiko se paikallisiin tarpeisiin. Eihän tuollainen Suomessa moneenkaan vetoa, vaan paremminkin herättää kummastusta ja karkoittaa potentiaalisia kiinnostuneita.
- Anonyymi
Pitää varmasti paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää varmasti paikkansa.
Juurikin niin.
En laita ikinä hametta ylleni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin niin.
En laita ikinä hametta ylleni.Pukukoodista poikkeava saa epäilyttävän henkilön maineen. Miksi tehdä pukeutumisesta ongelma, häneltä kysytään. Vartiotorni siitä ongelman tekee määräilemällä asioissa, jotka kuuluvat yksilön omaan päätäntävaltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin niin.
En laita ikinä hametta ylleni.En laita muuten minäkään yleensä koskaan hametta ylleni. En edes omista tällä hetkellä hametta. Pitkät housut ovat mukavat ja lämpimät.
- Anonyymi
Vielä taannoin maailmansotien välisenä aikana meillä oli tapana, varsinkin ulkona pönöttäessämme käyttää päähineenä koivistolaista karvahattua, yllämme oli tavallisesti suojeluskuntamantteli sekä jaloissamme roimavartiset lapikkaat, koska silloin olivat vielä pakkasetkin kovempia. Näin pukeutuen sulauduimme aina paikallisiin ihmisiin mitä parhaimmin. Kesällä tietysti olimme kevyemmin pukeutuneita, mutta kuitenkin jokseenkin samalla tavoin kun paikallisetkin.
- Anonyymi
Tuo nyt on äärimmäisen vastakohdan kuvailua. Ei se nykyinenkään äärivanhoillinen tyyli kaikissa ihastusta herätä yhtään sen enempää kuin kuvailemasi äärityyli sotia ennen vai oliko se jälkeen. Pukeutumisasiat ovat niin henkilökohtaisia makuasioita, että en ainakaan minä anna minkään tai kenenkään määräillä, miten pukeudun. Ja vaikka aika vanhanaikainen olenkin, niin en sentään noin vanhoillinen kuin Jehovan todistajien pukeutumistyyli on. Tuntisin itsrni todella vaivautuneeksi tuollaisissa vaatteissa. En voi ajatella vain vanhuksia ja liikemiehiä. Onhan omakin hyvinvointini minulle tärkeää. En elä vain muita varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt on äärimmäisen vastakohdan kuvailua. Ei se nykyinenkään äärivanhoillinen tyyli kaikissa ihastusta herätä yhtään sen enempää kuin kuvailemasi äärityyli sotia ennen vai oliko se jälkeen. Pukeutumisasiat ovat niin henkilökohtaisia makuasioita, että en ainakaan minä anna minkään tai kenenkään määräillä, miten pukeudun. Ja vaikka aika vanhanaikainen olenkin, niin en sentään noin vanhoillinen kuin Jehovan todistajien pukeutumistyyli on. Tuntisin itsrni todella vaivautuneeksi tuollaisissa vaatteissa. En voi ajatella vain vanhuksia ja liikemiehiä. Onhan omakin hyvinvointini minulle tärkeää. En elä vain muita varten.
Pukeutumisen ja ulkoasun (hiukset, korut ym.) kontrollointi on yksi osa kokonaisuutta, jossa vanha persoonallisuus pyritään korvaamaan uudella. Uusi persoonallisuus on itsenäistä ajattelua kaikin puolin karttava uskonnollisen kultin tuote-edustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin tulin sanoneeksikin, niin kuin aloituksessakin lukee, että Jehovan todistajien uskonnossa pukeutumisessa ajatellaan pääasiassa ikääntyneitä ihmisiä. Olen kuullut, että siellä suurin osa onkin nykyään vanhempia ihmisiä. Onhan nuoremmillakin ihmisillä omiakin mieltymyksiä. Kaikenko pitäisi pyöruä vanhusten ympärillä. Kuinka moni edes viettää suuremmin aikaansa vanhusten kanssa. Taitaa olla vähissä heidän lukumääränsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin tulin sanoneeksikin, niin kuin aloituksessakin lukee, että Jehovan todistajien uskonnossa pukeutumisessa ajatellaan pääasiassa ikääntyneitä ihmisiä. Olen kuullut, että siellä suurin osa onkin nykyään vanhempia ihmisiä. Onhan nuoremmillakin ihmisillä omiakin mieltymyksiä. Kaikenko pitäisi pyöruä vanhusten ympärillä. Kuinka moni edes viettää suuremmin aikaansa vanhusten kanssa. Taitaa olla vähissä heidän lukumääränsä.
Nuorisoa tuskin voi moittia siitä, etteivät he halua pukeutua mummoiksi tai vaareiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorisoa tuskin voi moittia siitä, etteivät he halua pukeutua mummoiksi tai vaareiksi.
Taiteilijat ovat myös taiteilijoita. He eivät noudata vanhoillisten vanhuksien ja liikemiesten pukukoodeja. Taiteilijat ovat yksilöllisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta täytyy muistaa järjestön asenne lapsiin ja nuoriin.
Niitähän ei olisi pitänyt hankkia ollenkaan. Siis tietynlaista tottelemattomuutta lasten hankkiminen.
Nyt ne ovat vain välttämätön paha.
Joten miten ihmeessä heillä saisi olla omia mieltymyksiä pukeutumiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siisteissä, mutta hieman vanhahtavissa asuisteissa on kaikkein helpointa höynäyttää iäkkäämpää väestöä, nykyajan nuoret tuskin edes huomaisivatkaan ohimennessään, vaikka kenttäkärryosaston parivaljakko olisi perse paljaana, vanhempi väestö kylläkin tässä tapauksessa kiertäisi visusti kaukaa nämä ketkut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pukeutumisen ja ulkoasun (hiukset, korut ym.) kontrollointi on yksi osa kokonaisuutta, jossa vanha persoonallisuus pyritään korvaamaan uudella. Uusi persoonallisuus on itsenäistä ajattelua kaikin puolin karttava uskonnollisen kultin tuote-edustaja.
En noudata noita pukukoodeja ja tyylisääntöjä. Vuosia sitten yritin olla noiden ohjeiden mukainen, mutta kärsin niistä vaatteista. Ne eivät olleet minun persoonaani sopivia. Viimeinen naula arkkuun tuli, kun minua luultiin huomattavasti vanhemmaksi kuin todellisuudessa olen. Heitin lähes kaikki vaatteeni roskiin sen jälkeen, ja aloin ostamaan nuorekkaampia ja persoonallisempia vaatteita ja koruja tilalle. Ja voin paljon paremmin.
- Anonyymi
Ettei tuo pukukoodi olisi USA:n kauppakorkeakoulusta kulkukauppiaan (vartiotornikaupustelijat) ohjeistoa.
Siellähän on pukeutuminen tarkaa.
Esim. IBM:n henkilökunnan on sanottu olevan siniseen pukuun pukeutuneita.
(Vartiotorni on kirjoittanut, että vaikka Jeesus piti sandaaleja, ei vartiotorneja saa kaupustella sandaalit jalassa).- Anonyymi
Kyseessä on myyntiedustajan työ, vaikka maksu tuotteesta peritäänkin myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on myyntiedustajan työ, vaikka maksu tuotteesta peritäänkin myöhemmin.
Asian arvon mukaan pukeudutaan. Työ on arvokasta ja siksi pannaan sen mukaiset vaatteet. Miksi se niin kovasti ärsyttää joitakuita. Onko perisuomalaista junttiajattelua? Ja sandaalikirjoittaja on jälleen tehnyt puumerkkinsä, vaikka vastauskin on annettu useaan otteeseen. Sandaaleja käytetään, mutta tuo sandaaliaika on aika lyhyt täällä pohjolassa. Olisihan se ollut outoa, jos Jeesus olisi kulkenut talvisaappaissa, kuten me täällä. Nipottelu on niin mieleistä. Tehdään tikusta asiaa.
Ilmeisesti monilla ei ole miettimistä, mitä päällensä panee, koska ei mennä kertomaan hyvää uutista muille. Katsellaan vain sivusta ja etsitään jotain kielteistä kirjoitettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asian arvon mukaan pukeudutaan. Työ on arvokasta ja siksi pannaan sen mukaiset vaatteet. Miksi se niin kovasti ärsyttää joitakuita. Onko perisuomalaista junttiajattelua? Ja sandaalikirjoittaja on jälleen tehnyt puumerkkinsä, vaikka vastauskin on annettu useaan otteeseen. Sandaaleja käytetään, mutta tuo sandaaliaika on aika lyhyt täällä pohjolassa. Olisihan se ollut outoa, jos Jeesus olisi kulkenut talvisaappaissa, kuten me täällä. Nipottelu on niin mieleistä. Tehdään tikusta asiaa.
Ilmeisesti monilla ei ole miettimistä, mitä päällensä panee, koska ei mennä kertomaan hyvää uutista muille. Katsellaan vain sivusta ja etsitään jotain kielteistä kirjoitettavaa."Olisihan se ollut outoa, jos Jeesus olisi kulkenut talvisaappaissa, kuten me täällä. "
Olisi niin, mutta suunnilleen yhtä outoa on pakottaa naiset pitämään hametta talvipakkasella.
"Nipottelu on niin mieleistä. Tehdään tikusta asiaa."
Kukahan tässä tikusta asiaa tekee? Mietipä, kuka on keksinyt alkaa määräillä toisten pukeutumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisihan se ollut outoa, jos Jeesus olisi kulkenut talvisaappaissa, kuten me täällä. "
Olisi niin, mutta suunnilleen yhtä outoa on pakottaa naiset pitämään hametta talvipakkasella.
Kukahan tässä tikusta asiaa tekee? Mietipä, kuka on keksinyt alkaa määräillä toisten pukeutumista.Onhan se todellakin kauheaa pitää talvella Suomessa hametta. Helppohan se on miesten määrätä naisille hameenpitopakko, kun ei itse tarvitse palella kuin horkassa hameessa talvella. Itse kulkevat läpimissä vaatteissa. Olen joskus tehnyt niin, että pidän pitkän hameen alla pitkiä housuja. En kerta kaikkiaan ala tärisemään kylmästä niin, että hampaat kalisevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se todellakin kauheaa pitää talvella Suomessa hametta. Helppohan se on miesten määrätä naisille hameenpitopakko, kun ei itse tarvitse palella kuin horkassa hameessa talvella. Itse kulkevat läpimissä vaatteissa. Olen joskus tehnyt niin, että pidän pitkän hameen alla pitkiä housuja. En kerta kaikkiaan ala tärisemään kylmästä niin, että hampaat kalisevat.
Pitkien housujen pitäminen hameen alla on pukukoodin sallima tapa pukeutua lämpimästi. Samalla on jotenkin säälittävää, että tällaiseen kikkailuun joudutaan. Samaa näkee joskus somalinaisilla - eivät taida olla kovin vapaita hekään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti monilla ei ole miettimistä, mitä päällensä panee, koska ei mennä kertomaan hyvää uutista muille. Katsellaan vain sivusta ja etsitään jotain kielteistä kirjoitettavaa.Onko asian mukaista pukeutua vain äärimmäisen vanhanaikaisiin konservatiivisiin vaatteisiin? Minkäänlainen muu tyylikö ei ole arvokasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se todellakin kauheaa pitää talvella Suomessa hametta. Helppohan se on miesten määrätä naisille hameenpitopakko, kun ei itse tarvitse palella kuin horkassa hameessa talvella. Itse kulkevat läpimissä vaatteissa. Olen joskus tehnyt niin, että pidän pitkän hameen alla pitkiä housuja. En kerta kaikkiaan ala tärisemään kylmästä niin, että hampaat kalisevat.
Ei mitään ongelmaa muilla, kuin arvostelijoilla. Kyllä ihminen voi pukeutua lämpimästi, vaikka onkin hame. On paksuja sukkia, villahousuja ym. Tervettä järkeä käyttäen pukeudutaan. Joten älkää olko huolissanne. Tuskin olettekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa muilla, kuin arvostelijoilla. Kyllä ihminen voi pukeutua lämpimästi, vaikka onkin hame. On paksuja sukkia, villahousuja ym. Tervettä järkeä käyttäen pukeudutaan. Joten älkää olko huolissanne. Tuskin olettekaan.
Millä oikeudella jotkut määräilevät toisten pukeutumista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkien housujen pitäminen hameen alla on pukukoodin sallima tapa pukeutua lämpimästi. Samalla on jotenkin säälittävää, että tällaiseen kikkailuun joudutaan. Samaa näkee joskus somalinaisilla - eivät taida olla kovin vapaita hekään?
Ei ole kysymys kikkailusta. Ja tärkeä työ meneillään. Työtä tehdään ympäri maailman erilaisissa olosuhteissa. Ja pukeudutaan sään mukaan. Eikö tuo työ pitäisi kuulua kaikille, jotka sanovat seuraavansa Jeesusta. Ja kaksistaan mennään turvallisuussyistä, ei toisen vakoilemiseen. Jos itse menet ystäväsi kanssa jonnekin, vakoiletko toveriasi? Tällaisia vääriä teorioita kehitellään. Toteutetaan Jeesuksen kehoitusta. Matt. 24:14. Matt. 28: 19, 20
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys kikkailusta. Ja tärkeä työ meneillään. Työtä tehdään ympäri maailman erilaisissa olosuhteissa. Ja pukeudutaan sään mukaan. Eikö tuo työ pitäisi kuulua kaikille, jotka sanovat seuraavansa Jeesusta. Ja kaksistaan mennään turvallisuussyistä, ei toisen vakoilemiseen. Jos itse menet ystäväsi kanssa jonnekin, vakoiletko toveriasi? Tällaisia vääriä teorioita kehitellään. Toteutetaan Jeesuksen kehoitusta. Matt. 24:14. Matt. 28: 19, 20
"Eikö tuo työ pitäisi kuulua kaikille, jotka sanovat seuraavansa Jeesusta. "
Ei, vaan ainoastaan niille, joilla on evankelistan kutsumus.
Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi pukeutua lämpimästi hameessa, jos on lihava. Paksut sukat rullautuvat nilkkoihin. Pitkät housut pysyvät hyvin päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti monilla ei ole miettimistä, mitä päällensä panee, koska ei mennä kertomaan hyvää uutista muille. Katsellaan vain sivusta ja etsitään jotain kielteistä kirjoitettavaa.Uskovaiset ovat pellen näköisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla pukeutuminen on oma asiani. Kukaan vanhin ei sitä määrää. Vanhin joka liikuskelee kauhtuneella puvuntakilla ja väärin silitetyillä sarkahousuilla.
Turha nipottaa arvokkuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen työtä? Lusmuilua ja maleksimista ei työksi voi sanoa. Häpeisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla pukeutuminen on oma asiani. Kukaan vanhin ei sitä määrää. Vanhin joka liikuskelee kauhtuneella puvuntakilla ja väärin silitetyillä sarkahousuilla.
Turha nipottaa arvokkuudesta.En minäkään anna kenenkään määräillä pukeutumistani. Se on täysin oma asiani, miten pukeudun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisihan se ollut outoa, jos Jeesus olisi kulkenut talvisaappaissa, kuten me täällä. "
Kukahan tässä tikusta asiaa tekee? Mietipä, kuka on keksinyt alkaa määräillä toisten pukeutumista.ja sitä jos on parta.
Tuo jiitee vetää ihan skeidaa. Se on järjestönsä talutusnuorassa vailla mitään omaa mielipidettä. Kaikki tulee käskynä ylempää valuen paskan lailla jäsenten niskaan.
Kuten nämä pukeutumiskäskyt ja parrattomuusvaatimukset.
Partaisena ei oo mitään asiaa kulttikärryn vierelle päivystämään eikä vanhimman, avustava tai ravurin asemaan.
Parta on iiiiiiso este.
Niin sanoo jehovien jumala, joka loi parran.
Oikeesti sitä ei taideta mainita missään kirjallisuudessa, mutta se on niin itsestään selvä siinä kulttuurissa, että ei siitä puhuta. Ajetaan vaan ja siitä on tullu kirjoittamaton sääntö.
Vaikkei pitöny olla etes kirjoitettuja sääntöjä...
Vain periaatteita.
- Anonyymi
Panettelua, pukeutumisessa tiukkuus on kiellettyä!
https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2016684?q=tiukkoja vaatteita&p=par Olen varmalta taholta sisäpiiristä kuullut, että valo kirkastuu suurenmoisesti tässä pukeutumisasiassakin. Nimittäin uusi pukukoodi tulee olemaan viikunanlehti. Tämä siksi, että aivan ensimmäisillä ihmisillä, jotka olivat synnittömiä, oli kyseinen asuste. Viikunanlehti ikään kuin symbpolisoi jt synnittömyyttä ja uskollisuutta raamatun todenmukaisuudelle. Lisäksi se kertoo uskollisuudesta jehovalle, kun lumituiskussakin käyttää kentällä viikunan lehteä kikkelin tai pinpan peittona. Sellainen nimittäin on jehovalle otollinen jolla on sinertävä nakkipeli kenttäilyn jälkeen. Täytyy sitten muistaa kotona lämmittää peli ennen käyttöä, ettei napsahda poikki.
- Anonyymi
Ei ole huono asia pukeutua asiallisesti julkisuudessa liikkuessa, tuskin kotona tarvitsee olla tiptop. Eikös luterilaisessa seurakunnassakin pukeuduta säädyllisesti kun ollaan vaikka kirkossa?
- Anonyymi
Cei ole huono asia olla säädyllisen ja siistin näköisesti pukeutunut. Mutta silloin se on huono asia, jos aletaan vaatia näyttämään hyvin vanhanaikaiselta uskovaiselta menneiltä vuosikymmeniltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cei ole huono asia olla säädyllisen ja siistin näköisesti pukeutunut. Mutta silloin se on huono asia, jos aletaan vaatia näyttämään hyvin vanhanaikaiselta uskovaiselta menneiltä vuosikymmeniltä.
Tuollaisissa vanhoillisissa uskovaisen vaatteissa voi korkeintaan mennä yöllä kissaa ulkoiluttamaan.
- Anonyymi
Naapuritalon yli 70v jehova äijä pukeutuu liian lyhyisiin shortseihin kesähelteillä. Joskus näkyy vilaus valahtaneista kivespusseista. Sen vaimolla on aina pipo päässä kesät talvet. Äijä haisee keskioluelle kun jakaa lehtisiä. Muutenkin kova vittuilemaan.
- Anonyymi
Kyllä nyt Traktaattien jakajalle pitäisi pitäisi hienovaraisesti huomauttaa tästä vitjamunaisuudestaan. Oikeastaan tämä huomauttaminen periaatteessa kuuluisi hänen vaimolleen, mutta onko hänkin sitten vähän likinäköinen, vai muuten välinpitämätön.
- Anonyymi
Viime kesänä äijä oli sammunut taloyhtiön pihakeinuun. Tuulenpuuska oli levittänyt jehovalehtiset pitkin pihaa ja varikset kävivät nokkimassa äijän suonikohjuisia hilsepalleja. Soitettiin poliisi hakemaan äijän pois sotkimasta pihaa.
- Anonyymi
Kenttäpatteriston suhteen olemme varautuneet jakamaan niissä palveleville sisarillemme talvella villapöksyjä, joita he saavat tarvittaessa beteleittemme varusvarastoilta.
- Anonyymi
Vartiotorni on kirjoittanut, että vaikka Jeesus käytti sandaaleja, niin vatiotorneja ei sa kaupitella sandaalit jalassa
- Anonyymi
Mutta pallit paljaana saa vapaasti kaupitella!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1744978- 1004949
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904380Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182713Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900- 901826
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821