Sormella osoittelu?

Kertokaahan, millä tavalla ymmärrätte sormella osoittelun?

Voitte kertoa sen oman ymmärryksenne mukaisesti omin sanoin; tai sitten voitte kertoa se Raamatun Kirjoituksia siteeraten.

17

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvemmin sormella osoitetaan, että katsokaa miten erinomaista. Yleensä sormella osoittelu on vikojen hakemista muista. Henkistä itsetyydytystä tyyliin, minä en sentään ole tuollainen.:)

      • Anonyymi

        Toisen palvonta sormella osoitteluon pahinta sormella osoittelua,
        Et voi sanoa, että itse et olisi halveksua tai oman itsesi tai toisen palvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen palvonta sormella osoitteluon pahinta sormella osoittelua,
        Et voi sanoa, että itse et olisi halveksua tai oman itsesi tai toisen palvoja.

        Sormella ei ole kuitenkaan ollut tapana osoitella. Eikä edes pohtia päätoimisesti muiden vikoja. Enemmän on tullut pohdittua omia. Mutta toki toistenkin viat huomaa, kun ne silmille hyppäävät:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen palvonta sormella osoitteluon pahinta sormella osoittelua,
        Et voi sanoa, että itse et olisi halveksua tai oman itsesi tai toisen palvoja.

        Toisen ihmisen kehuminen on rohkaisemista, eikä suinkaan palvontaa. Kehuminen vaatii tietenkin kohtuullista itsetuntoa. Huonommalla itsetunnolla varustetun luonto ei anna periksi myöntää toisen saavutuksia. Vikoja kyllä osataan hakea. Suomalaisten perisynti. Täällä on keskimääräistä enemmän negatiivisuuden suossa tarpovia, joilta ei heltiä hyvää ajatusta kenellekään.


    • Anonyymi

      Sponttaanisesti sormella osoittaminen ei aina ole tuomittavaa käytöksenä, sillä joissakin tapauksessa se voi estää vakavan onnettomuuden. Ja lapsilla sormella osoittaminen on ihan normaalia kehitystä jopa parhammillaan sillä se haastaa lapsen vanhemman kuvaamaan lapsellelle tilanseen sanoilla, joita lapsi kehittyäkseen tarvitsee.

    • Anonyymi

      Sanon, että esim. pahat puheet ja juorut ja panettelu ja väärät todistukset lähimmäisestä, lähimmäisemme noissa yhteyksissä nimeltä mainiten, on sitä todellista sormella osoittelua.

      Ettei suinkaan sellainen tahaton, satunnainen ja vahingossa tapahtunut sormen osoitus kuulijaan ole mitään sormella osoittelua.

      Olen meinaan joskus kauan sitten todistusvuorossani pöntön takana kuullut Jeesukseen uskovissa kuulijoissa jonkun supisevan toiselleen, kun sormeni sattui osoittamaan tahattomasti kyseiseen henkilöön, että 'kato kato nyt se sormella osottelloo'.

      Ja kun sitten menin Herran kasvojen eteen kysymään vastausta asiaan, niin hän avasi Raamatun juuri tuon 1 Piet. 1:1.

      • Anonyymi

        Korjaus äskeiseen.

        Sanankohta on 1 Piet 2:1.


    • Anonyymi

      Jes.58:9 Biblia. Silloin sinä rukoilet, ja Herra kuulee sinun rukoukses; ja koska sinä huudat, niin hän sanoo: katso, tässä minä olen. Ellet ketään tykönäs raskauta, eli sormellas osoita, taikka pahasti puhu.

      • Anonyymi

        Miksi sin bibliaa siteeraat. Haluatkoolla jotenki erikoinen. Kun vuoden 33/38 Raamatun käännös on ymmärrettävämpään kirjoituasuun laadittu, jota vanhemmat ihmiset lukevat sujuvasti, niin onko vaikeaa ottaa siteeraukset tuosta yleisesti luetusta Raamatusta.

        Meinaan jos minä vastaavasti alkaisin siteeraamaan apokryfisiä kirjoituksia sen ajan kirjaimilla ja sanamuodoilla, niin harvempi lukija ymmärtäisi asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sin bibliaa siteeraat. Haluatkoolla jotenki erikoinen. Kun vuoden 33/38 Raamatun käännös on ymmärrettävämpään kirjoituasuun laadittu, jota vanhemmat ihmiset lukevat sujuvasti, niin onko vaikeaa ottaa siteeraukset tuosta yleisesti luetusta Raamatusta.

        Meinaan jos minä vastaavasti alkaisin siteeraamaan apokryfisiä kirjoituksia sen ajan kirjaimilla ja sanamuodoilla, niin harvempi lukija ymmärtäisi asian.

        Silloinhan puhuisit kielillä jollekin, jolle se on tarkoitettu.
        Vanha Biblia, siinä on sanallisesti rikkaus ja eri käännöksissämme myös.
        Eli aina puhumme käännöskieltä, ja lähde on kielellisestikin haaste, kun ajattelemme eri lähdökohdista. Meillä ei ole hebrealaista, eikä kreikkalaista sielumaisemaa, vaan suomalaisina olemme hieman käännösten ja sen kirjojen lähteillä. Emme omista juurta, vaan olemme se oksa.


      • Anonyymi

        Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
        (Jes 58:9)

        Tästä se pressakin taisi puhua.


    • Anonyymi

      Matt.23:4 Biblia. Sillä he sitovat raskaat kuormat, joita ei voida kantaa, ja panevat ne ihmisten olille, mutta ei sormellansakaan itse tahdo niitä liikuttaa. Matt.11:30. Ap.t.15:10.

      • Anonyymi

        He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        (Mat 23:4)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        (Mat 23:4)

        Kehuminen on ihmiseltä tulevaa kannustusta,
        Ei ihminen ole samassa asemassa Luojan, Israelin Jumalan kanssa. Koska ihminen on Häneen nähden eri asemassa, niin ihminen tekee silloin syntiä, kehuessaan toista ihmistä.
        Ei ihminen voi olla Herransa kanssa samassa aseessa, Hänen vertainen.


    • Anonyymi

      Ap.t.15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? Matt.11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä. Luuk.11:46 Mutta hän sanoi: Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te säilytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2043
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1722
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      253
      1680
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      65
      1670
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1492
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1423
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1213
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      46
      1187
    Aihe