Raamatussa vauvatkin uskovat Jeesukseen

Anonyymi

Raamatun mukaan vauvat (brephos) alkukieinen sana tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa uskovat Jeesukseen.

Lahkolaiset kuitenkin kieltävät ankarasti kastamasta kristittyjen lapsia, vaikka Jeesus itse sanoo jopa vauvojen uskovan häneen.

Jeesuksen sanat vauvoista:
"Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen. "

Mielestäni uudestikastavat (anbaptistiset) lahkolaiset juuri viettelevät opeillaan, jotta lapset jätettäisiin kasteen siunausten ja lupausten ulkopuolelle.

Raamatun mukaan juuri lapset ovat etuoikeutettuja saamaan kaikki kasteen siunaukset ja lupaukset omikseen ja ovat oikeutettuja saamaan Pyhän Hengen sinetin kuulumisestä Kristuksen ruumiiseen, johon heidät on kasteessa liitetty. Lapsilla on Raamatun mukaan parhaat valmiudet ottaa vastaan Jumalan valtakunta. Eli jotain sen lapsenkin pitää ottaa vastaan, sanoo sana.

Pitäydytään mieluummin Raamatun ilmoituksessa kuin sielullisissa kokemuksista, kaatumisissa, vapinoissa ja tärinöissä.

64

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Amen aloitukseen.

      • Anonyymi

        Onko Raamattu tässäkin väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Raamattu tässäkin väärässä?

        Lut kirkko valehtelee, koska lapsi kasteessa kummit lausuvat papin johdolla jonkin lut kirkon hyväksymistä "uskon tunnustuksista" ja vasta tämän tunnustuksen jälkeen kastaja toteaan että tämä lapsi voidaan kastaa.
        Jammu-setäkin kastettiin noin hatarien kummien uskoon mukaan.
        Ja täysin jumalaton Jammu-sedästä tuli pyhällä hengellä täyttynyt paholainen.


    • Anonyymi

      Jeesuksen sanoma kastekäsky:

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Ketkä kansaan ja seurakuntaan luettiin: Ketkä siis piti kastaa, kun käskettiin koko kansa kastaa.

      Joel 2:16
      "Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

      Joh.3;5
      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

    • Anonyymi

      Mielikuvitukseen perustuva provoaloitus jälleen tehty.

    • Anonyymi

      Se menee näin.
      Kun vanhemmat uskovat Jeesukseen, vaivakin uskoo siihen mihin isä ja äiti, Jeesukseen.

      Lapsi elää syntien anteeksiantamuksessa, ja säilyttäessään uskonsa, myös aikuisena.

      Jos tämä uskova lapsi varttuessaan tai aikuisen lähtee uskosta omille teilleen, on se luopumista uskosta.

      Tähän uskoon voi palata kääntymällä takaisin uskoon.

      • Anonyymi

        Ennen kuin joku takertuu kirjoitusvirheeseen, piti olla:
        vauvakin uskoo siihen mihin isä ja äiti, Jeesukseen.


      • Joka on lupunut uskosta,ja maistanut herran hyvyyttä,ei ole enään mahdollisuutta,koska on hyljännyt armon on ylen katsonut Jeesusen sovinto veren. Ei ole enään pelastusta menee kadotuskeen,sovittajaa ei ole.


      • Anonyymi
        paju1 kirjoitti:

        Joka on lupunut uskosta,ja maistanut herran hyvyyttä,ei ole enään mahdollisuutta,koska on hyljännyt armon on ylen katsonut Jeesusen sovinto veren. Ei ole enään pelastusta menee kadotuskeen,sovittajaa ei ole.

        Tuossa on syy miksi kirje heprealaisille oli ehdolla jättää Raamatun kaanonista pois.

        Ihminen ei pääse syntisyydestään, ja siinä hän saattaa loitontua etäälle Jumalan ohjauksesta oman tahdon tielle. Kyllä on mahdollista palata Herran turviin ja tielle.

        Tämä on perustavaa laatua oleva puoli kristinuskossa. Ei ole syytä heikkojen mielentilaa häiritä epäraittiilla opetuksella.


      • paju1 kirjoitti:

        Joka on lupunut uskosta,ja maistanut herran hyvyyttä,ei ole enään mahdollisuutta,koska on hyljännyt armon on ylen katsonut Jeesusen sovinto veren. Ei ole enään pelastusta menee kadotuskeen,sovittajaa ei ole.

        Ylen katsoja joutuu siis helevettiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kuin joku takertuu kirjoitusvirheeseen, piti olla:
        vauvakin uskoo siihen mihin isä ja äiti, Jeesukseen.

        Oletteko kysyneet sitä vauvalta?


      • Musti.Hintikka kirjoitti:

        Ylen katsoja joutuu siis helevettiin...

        Joka ylen katsoo,karitsan sovitus veren,valitsee itselleen kadotuksen,menee elämän ulkopuolelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on syy miksi kirje heprealaisille oli ehdolla jättää Raamatun kaanonista pois.

        Ihminen ei pääse syntisyydestään, ja siinä hän saattaa loitontua etäälle Jumalan ohjauksesta oman tahdon tielle. Kyllä on mahdollista palata Herran turviin ja tielle.

        Tämä on perustavaa laatua oleva puoli kristinuskossa. Ei ole syytä heikkojen mielentilaa häiritä epäraittiilla opetuksella.

        Ihmien ei oma-aloiteisesti,tule Jumalan yhteyteen,koka hän ei tunne isää ei poikaakaan,synnin sokaisemana. "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Matt 11:27


    • Anonyymi

      Huh huh, mitä juttua!

      Mutta noin se menee luterilaisuudessa. Tutkijat ovat todenneet, että Lutherin oli pakko olettaa vauvoillakin olevan uskon tai saavan sen kasteessa. Muuten heihin ei olisi voinut soveltaa sanaa: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu."

      Jos sitä sanaa ei olisi voinut soveltaa vauvoihin, niin Lutherin kasteteologia olisi ollut vailla pohjaa. Mutta kun hän oli päättänyt pitäytyä vauvakasteeseen, niin lopulta mennään tällaisiin kummallisuuksiin.

      Tiedoksi, että sanaa brefos ei ole Matt. 18 kohdassa, jossa puhutaan pienistä, jotka uskovat Jeesukseen. Siinä lukee mikron, pieni.

      Jae 2 "Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä"
      Jakeessa 6 hän viittaa tällaiseen luoksensa tullesseen pieneen sanoessaan:
      "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun,.."

      Jeesus ei puhunut vauvasta.

      En teidä huijaatko tarkoituksella vai oletko laiska tutkimaan vai oletko vain uskonut valheita, mutta joka tapauksessa tässä sinulle ja mahdollisille muille lukijoille asiat paremmin selitettynä.

      • Anonyymi

        "Jeesus ei puhunut vauvasta."

        Hän puhui pienistä lapsista. Myös vavat ovat niitä.


      • Anonyymi

        Edellä on se syy miksi on jatkunut apostoleilta saatu tapa kastaa koko perhekunta sylivauvoja myöten:
        "vauvakin uskoo siihen mihin isä ja äiti, Jeesukseen".

        Näin on Raamatussa, perhekuntakasteet, ja myöhempiä todistusarvoisia tekstejä asiasta ei ole, eikä voikaan olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus ei puhunut vauvasta."

        Hän puhui pienistä lapsista. Myös vavat ovat niitä.

        Myös vavat ovat niitä. Bambu- lasikuitu- hiilikuitu-alumiini- ja puuvavat. Ja eikun onkimaan...!


    • Anonyymi

      Kyllä vanhemmat sylissä TOIVAT niitä Jeesuksen uskovia vauvoja saamaan Jeesuksen yliluonnollista kosketusta, jossa vauvat saivat Pyhän Hengen lahjan. Jeesuksen kosketus vastaa nykyajan kastetta vauvalle. Ennen taivaaseen paluutaan Jeesus ei kastanut aikuisia eikä lapsia eikä ketään ihmisiä Kristillisen kasteen aika koitti myöhemin Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.

      Mark. 10:13

      Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, [Matt. 19:13-15; Luuk. 18:15-17]

      Luuk. 18:15

      Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, [Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]


      Vanhassa liitossa kasteen esikuva oli veren sively oven pihtipieliin

      Hepr. 11:28

      Koska hän uskoi, hän pani toimeen pääsiäisen vieton ja veren sivelyn, ettei esikoisten surmaaja koskisi israelilaisten lapsiin. [2. Moos. 12:7,13]

      • Anonyymi

        Niisä kertomuksissa ei ole mitään viittausta siihen, että tuodut lapset olisivat uskoneet.

        Kun kerran haluat sanoa mielipiteitäsi alkukielen pohjalta, saat jotain pohjaa vaikkapa tämän linkin avulla:

        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Ota valikosta vaikkapa Textus Receptus. Siitä löydät kreikan kielisen tekstin. Sanaa klikkaamalla saat englanninkielisen käännöksen. Toivottavasti osaat englantia.

        Kun tutkit huolella kaikki tätä aihetta käsittelevät tekstit, saat selvää mitä niissä sanotaan ja mitä ei sanota.


    • Anonyymi

      Jammu setiä, ovat periaatteessa kaikki vauva eli lapsikasteen saaneet niin sanotut kristityt.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16179593/suomalaisetkin-nayttavat-ihannoivan-islamin-tuomaa-rauhanuskontoa
      Katsos kun Jeesus sanoo: KR 1933/-38
      Mark. 16:16 Joka uskoo
      ja kastetaan,
      se pelastuu;
      mutta joka ei usko,
      se tuomitaan kadotukseen.

      Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
      "Tehkää parannus
      ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
      niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      • Anonyymi

        Valitettavasti Markuksen loppu ei ole Jeesuksen itsensä sanomaa,, vaan tuntemattoman kirjoittajan jälkikäteen tekemää lisäystä ja perimätietoa.

        Osraisit sellaisen Raamatun jossa Jeesuksen ja Jumalan itsensä sanomat kohdat ovat punaisella tekstillä. Sellaisiakin painoksia on olemassa, niin ei tarvitsisi tukeutua perimätietoon. Raamatussa kun suunvuoron saavat sekä sekä itse Saatana että se palvelijat, kaltaisesi lahkolaiset ja fariseukset.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.


    • Anonyymi

      Suomessa harva aikuinenkaan uskoo Jeesukseen tänä päivänä. Kadotukseen ovat menossa vauvakaste-harhan saattelemana.

      • Anonyymi

        Jeesuksen kastekäsky on todellisuutta. Jumala valvoo sanansa toteuttamista. Matt.28-luku.

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Keitä kastettavaan kansaan ja seurakuntaan luettiin kuuluviksi:

        Joel 2:16

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kastekäsky on todellisuutta. Jumala valvoo sanansa toteuttamista. Matt.28-luku.

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Keitä kastettavaan kansaan ja seurakuntaan luettiin kuuluviksi:

        Joel 2:16

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

        Jokainen uskova kastettu pelastuu, oli aikuinen tai lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen uskova kastettu pelastuu, oli aikuinen tai lapsi.

        Usko voi olla myös väärää lahkouskoa, joka ei johda taivaaseen. He kun estävät lapsia saamasta kasteessa Pyhän Hengen lahjan ja siksi heille sidotaan myllynkivi kaulaan.

        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [Luuk. 6:46, Luuk. 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät


    • Se tietysti on ,että vaikea varmaan muutaman kk vanhan vauvan sanoa..minä uskon kasta minut siis.

    • Anonyymi

      Yksikään vauvana kastettu ei ole pelastunut vauvakasteessaan, vaan vasta siinä vaiheessa, kun hän on ymmärtänyt asian ja usko on syntynyt sydämessä.

      • Anonyymi

        Jokainen uskova on pelastunut kasteessaan.


    • Anonyymi

      Mikä saa niin monet vauvat luopumaan uskosta sitten? Vai onko Raamattu väärässä...??

      • Anonyymi

        Mikä saa niin monet aikuiset luopumaan uskosta sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa niin monet aikuiset luopumaan uskosta sitten?

        opetuslapseuttakaa "kastamalla ja opettamalla" keinot tehdä Jeesuksen opetuslapsia

        lapsena saatua kastetta tulee seurata opetus Jeesuksen mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        opetuslapseuttakaa "kastamalla ja opettamalla" keinot tehdä Jeesuksen opetuslapsia

        lapsena saatua kastetta tulee seurata opetus Jeesuksen mukaan

        Raamatussa sana usko tarkoittaa myös uskon kuuliaisuutta eli uskollisuutta Jumalan sanalle, se pitää ihmisen uskossa Jeesukseen, joka vahvana pysyy loppuun asti se pelastuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sana usko tarkoittaa myös uskon kuuliaisuutta eli uskollisuutta Jumalan sanalle, se pitää ihmisen uskossa Jeesukseen, joka vahvana pysyy loppuun asti se pelastuu.

        Jos vaan peräsuoli pitkällä lihan käsivarrella hiki hatussa uskontöissä raataa. Just joo ja lehmät lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        opetuslapseuttakaa "kastamalla ja opettamalla" keinot tehdä Jeesuksen opetuslapsia

        lapsena saatua kastetta tulee seurata opetus Jeesuksen mukaan

        Anonyymi
        04.01.2020 14:08 "opetuslapseuttakaa....."
        Ei Raamatussa ole tuota järjestystä. Vaan ensin on usko ja vasta sitten kaste. Ensin on evankeliumi ja sitten usko.

        Joh1:12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
        13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta.


    • Anonyymi

      Aloitus on totta. Kaikenikäiset lapset, vauvat, taaperot, konttaavat, kävelevät: kaikki he uskoivat Jeesukseen evankeliuin mukaan.

      Jeesuksen läsnäolovoima on todella valtava.

      Lahkolaiset viettelevät lapsia kasteen ulkopuolelle tähän maailmaan jätettäviksi paholaisen maailmaan tämän maailmaan ruhtinaan valtakuntaan, jonne he itsekin kuuluvat antikristuksen henki vaikka heillä onkin.

    • Luterilaisuus on lahko.

    • Anonyymi

      "Raamatun mukaan vauvat (brephos) alkukieinen sana tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa uskovat Jeesukseen."
      "Jeesuksen sanat vauvoista:
      Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen. "

      Kertoisitko miten voi vietellä pieniä vauvoja?

      • Anonyymi

        Onko sulla kuvia netissä niistä tapauksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla kuvia netissä niistä tapauksista?

        Ja he vastasivat Jeesukselle: emme tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja he vastasivat Jeesukselle: emme tiedä.

        Jeesuksen "kosketus" lapselle tarkoitti Pyhän Hengen lahjan saamista.

        Samoin tapahtuu kun lapsi kastetaan. Lapsi saa kasteessa Pyhän Hengen lahjan.

        Lahkolaisten kastamattomnilta lapsilta ja muilta ISI:s lapsilta puuttuu Pyhä Henki.

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa."


    • Vauvat voivat uskoa vasta,kun ymmärtävät,evankeljumin sisällön eivät ennen.
      Kun varttuvat ja ymmärtävät mitä kerrotaan.
      Miten uskoa jos kukaan ei opeta ensin.

      • Anonyymi

        Jumalan antama lahjausko ja teologinen ymmärrärrys ovat ihan eri asioita.


    • Ohi aiheesta...varautukaa uskovat tulevaan aikaan ...harva pysyy pystyssä kun saatana iskee valheen kaikella voimalla.Rukoilkaa Jumalaa ja pyytäkää voimaa joka ikinen päivä ,jolla voittaa eksytys .
      Samalla myös rukoilkaa ,että saatte palavan Rakkauden Totuuteen sillä se on asia ,millä pysytään pystyssä.
      Seulomisen aika on ....ja kun rukoilette niin uskokaa saaneenne sen jo.Siinä on yksi asia,mikä on opittava myös.
      Että te sydämmessänne heti tunnette kun rukoilette ,että tämä tapahtuu....

    • Kaikki katseet on oikeita jos joku niihin mitennii tosissaan uskoo...

    • Anonyymi

      Raamatussa vauvatkin uskovat Jeesukseen

      Raamatussa mm aasi puhuu

      Eiköhän nää vauvauskot kuulu samaan mielikuvitus kastiin

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan oikea usko on Jumalan lahjaa ja teloa alusta loppuun asti.

        Lahkolaisten /hellu,jehovat,mormonit, adventi.jne.uskonlahkot ja yhdistykset tarjoama uskon sensijaan perustuu ihmisen omaan ymmärrykseen, jonka synnyttää lahkojen julistus heidän oppiensa mukaisesti julistettuna.

        Raamattu varoittaa uskonlahkoista ja heidän synnyttämästä herätyksestä, uskosta ja uudestikasteista (=anabaptismi) vakavin sanoin:

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan oikea usko on Jumalan lahjaa ja teloa alusta loppuun asti.

        Lahkolaisten /hellu,jehovat,mormonit, adventi.jne.uskonlahkot ja yhdistykset tarjoama uskon sensijaan perustuu ihmisen omaan ymmärrykseen, jonka synnyttää lahkojen julistus heidän oppiensa mukaisesti julistettuna.

        Raamattu varoittaa uskonlahkoista ja heidän synnyttämästä herätyksestä, uskosta ja uudestikasteista (=anabaptismi) vakavin sanoin:

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Mielenkiintoista ja huomioitavaa että kääkälle Raamatun kertomukset ovat mielikuvitusta. Meille kristityille ne eivät ole sitä. Joidenkin harhaoppisten mukaan Jumala ei kykene antamaan uskoa jollekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista ja huomioitavaa että kääkälle Raamatun kertomukset ovat mielikuvitusta. Meille kristityille ne eivät ole sitä. Joidenkin harhaoppisten mukaan Jumala ei kykene antamaan uskoa jollekin.

        Niinpä, miksiköhän Jumala ei kyekene antamaan uskoa kirkollisille kastetuille, vaan he ovat pääosin jumalattomia ainkain jos on lehtiä uskominen tai sitten katsoo kirkosta eroamisia.

        puolet paeistakaan ei ole saanut sitä lahjauskoa Jumalalta vaikka palkan edestä sitä leikkivät.

        harmillista kuinka heikko se vauvakasteen teho onkin. etten sanoisi nollaluokan temppurataa on ihmisiä kävelytetty jo satoja vuosia.

        ja sen päälle vielä rahat pois ulosoton uhalla huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, miksiköhän Jumala ei kyekene antamaan uskoa kirkollisille kastetuille, vaan he ovat pääosin jumalattomia ainkain jos on lehtiä uskominen tai sitten katsoo kirkosta eroamisia.

        puolet paeistakaan ei ole saanut sitä lahjauskoa Jumalalta vaikka palkan edestä sitä leikkivät.

        harmillista kuinka heikko se vauvakasteen teho onkin. etten sanoisi nollaluokan temppurataa on ihmisiä kävelytetty jo satoja vuosia.

        ja sen päälle vielä rahat pois ulosoton uhalla huh.

        Ei Jumala anna uskoa kaikille uudestikastajillekaan. Usko on Raamatussa Jumalan lahja, ei ihmisen ansio.

        Tuolle saastaselle sodomia-kääkälle kaste on vain joku temppurata. Ja Jumalan tekoen "tejoa" pitää oikein mitata, täysin epäkristillistä. Ilmeisesti Jumala Sana on tehoton ta kääkän mukaan kun sitä julistetaan eikä kaikki tule uskoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala anna uskoa kaikille uudestikastajillekaan. Usko on Raamatussa Jumalan lahja, ei ihmisen ansio.

        Tuolle saastaselle sodomia-kääkälle kaste on vain joku temppurata. Ja Jumalan tekoen "tejoa" pitää oikein mitata, täysin epäkristillistä. Ilmeisesti Jumala Sana on tehoton ta kääkän mukaan kun sitä julistetaan eikä kaikki tule uskoon...

        Ilmeisesti puolet uudestikastajajohtajistakaan eivät ole saaneet sitä uskoa kun julistavat ihan Jumala Sanan ohi. Mutta rahat he saavat kun ihmisiä liittyy, tosin moni on eronnutkin, Ja näistä voimme lukea uskontojen uhrien tuki ry;stä.

        Siinä sitä temppurataa on kerrakseen.


    • Anonyymi

      Usko on Raamatussa Jumalan lahja, ei ihmisen ansio.

      No mitäs täällä sitten melskataan usko tulee lahjana jos tulee ei ihmisen ansiona vaikka kuinka kasteella juoksisi ja melskaisi muuta

      Ei kun ootteleen taivaan pukkia säkkeineen

      • Anonyymi

        Niin, uudestikastajat eivät ymmärrä sitä, että usko on lahja joka ei tule odottelemalla vaan Jumalan Sanaa jakamalla. Siihen Jeesus on meidät lähettänyt. Tosin enpä ole Jumalan Sanaa noissa porukoissa kuullutkaan, pelkkää heiluntaa tuntuu olevan. Eikä asiaa auta se että kasteella juostaan jatkuvasti...


    • Anonyymi

      Uudestikastaja sana on kulunut ja kuului pimeään keskiaikaan. Sitä käyttivät julmat katoliset sekä Luther, vaatiessaan kaikki uskoontulleet ja kastetut surmattaviksi. Luther tämän aiheen takia osallistui kansanmurhaan.

      Vastaavasti samat murhaajat olisivat murhanneet apostolitkin Ap.t.19:3. Hän kysyi: "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella ja kehotti kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, nimittäin Jeesukseen."
      5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

      • Anonyymi

        Ei vaan se kuuluu myös nykyaikaan, koska monet kastavat ihmisiä useaan kertaan. Se nyt vaan on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan se kuuluu myös nykyaikaan, koska monet kastavat ihmisiä useaan kertaan. Se nyt vaan on fakta.

        " vaatiessaan kaikki uskoontulleet ja kastetut surmattaviksi."

        On tuolla uudestikastajalla sadut.

        Ei se ole Lutherin tai luterilaisten vika jos joillakin on tapana uusia kasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " vaatiessaan kaikki uskoontulleet ja kastetut surmattaviksi."

        On tuolla uudestikastajalla sadut.

        Ei se ole Lutherin tai luterilaisten vika jos joillakin on tapana uusia kasteita.

        Tuo on tosiaan vale. Luther puhui anabaptisteista, ei kaikista kastetuista uskovista.


    • Anonyymi

      Mark. 16: huom! Joka USKOO ….. MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN.
      16. Joka USKOO ja saa kasteen, pelastuu, MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN.

      seuraava jaen17 huomaa ! mitä seuraa uskosta NÄMÄ MERKIT SEURAAVAT NIITÄ, JOTKA USKOVAT..

      17. Nämä merkit seuraavat NIITÄ, JOTKA USKOVAT: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

    • Anonyymi

      Kummallista, että vauvakasteen saaneilla lutherilaisilla ei näy näitä uskovan merkkejä? Vaan he toimivat päinvastoin ja pilkkaavat niitä, joilla nämä merkit näkyvät.

      Markus Luku 16:17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

      • Anonyymi

        Kyllä uskovan merkit näkyy uskovilla, mutta mitään vauvakastetta en ole kuullut kenenkään saaneen. Tuntuu että uudestikastajat pilkkaavat niitä jotka pitäytyvät yhdessä kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskovan merkit näkyy uskovilla, mutta mitään vauvakastetta en ole kuullut kenenkään saaneen. Tuntuu että uudestikastajat pilkkaavat niitä jotka pitäytyvät yhdessä kasteessa.

        Kummallista että uudestikasteen saaneet usein kaipaavat merkkejä, pelkkä usko Jeesukseen ei riitä.


      • Anonyymi

        18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

        Onko näistä todellisia havaintoja. Pysytään nyt Suomessa kun kyllä Suomessakin pitäisi näitä merkkejä löytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

        Onko näistä todellisia havaintoja. Pysytään nyt Suomessa kun kyllä Suomessakin pitäisi näitä merkkejä löytyä?

        En ole kuullut että kukaan kristitty olisi juonut kuolettavaa ilman vahinkoa :D Parantumisista olen kyllä kuullut.


    • Anonyymi

      Siinä ei ole juuri nurinaa, narinaa.

    • Anonyymi

      Room. 10:
      17. Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      Joh 10;
      27. Minun lampaani kuulevat minun ääneni. Minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      28. Minä annan heille iankaikkisen elämän. He eivät ikinä joudu hukkaan, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      29. Isäni, joka on antanut heidät minulle, on kaikkia muita suurempi, eikä kukaan voi ryöstää heitä Isäni kädestä.
      30. Minä ja Isä olemme yhtä."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe