Tyytyväiset helluntailaiset

Tyytyykö suurin osa helluntailaisista seurakuntansa kokoonpanoon, koskapa eivät enää edes pyri voittamaan uusia sieluja Kristukselle, eivätkä edes kotimatkallaan evankelioi lähimmäisiään, vaan palaavat kiireellä kotiinsa?

Missä määrin ja kuinka paljon evankelioimishalukkuuteen vaikuttaa jumalattoman lähimmäisen aineellinen varallisuus, joka innoittaa lähimmäisen voittamiseen Kristukselle?

11

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatka nukkumista ja säästä lukijoita.-

      • Anonyymi

        Porin helluntaikirkko on lopettanut lähetystyön tekemisen kokonaan. Samaten kesäajan evankelioinnin. Toiminta on muutenkin hiipunut. Seurakunta otti avosylin kaikki pakolaiset olemattoman perehdytyksen jälkeen. Ei ole tiedossa, tulivatko he oikeasti uskoon vai pelkästään kääntymykseen. Pakolaisten kanssa toiminut pariskunta teki murhan ja itsemurhan. Porin helluntailaisten olotila on aika apea.


    • Anonyymi

      Valtakunnassa helluntailaiset

      a) tyytyvät siihen tilanteeseen mitä se on nyt ja mitä se tulee olemaan.

      b) ovat hiljalleen väistyneet tekemään omia päivittäisiä askareitaan puuttumatta helluntaiseurakunnan asioihin
      Erikseen vielä he jotka ovat helluntailaisuudesta, sen jäsenluetteloista eronneet.

      c) muutamia on, joilla on jäljellä liike (ei herätys-) ja he pyrkivät jollekin jotakin sanomaan ja jakamaan painotuotteita. Voimana heillä on oma tahdonvoima, jollakin iili, muutamalla harvalla vimma.

    • Anonyymi

      Taitaa olla Helluntaikirkolla samanaiheinen kysely ollut vasta. Oli suunnattu kaikille helluntaiseurakunnille, mutta vastausten saaminen ei meinannut käynnistyä.

      Voi jo ihan tuntumalla arvata että vastausten yhteenveto tulee kertomaan taantumasta, voimakkaasta sellaisesta. Pois nukkuvien ikäluokkien tilalle korvaavaa ainesta ei vastaavassa määrin ole.

      Jäsenten lukumäärä, tehtäviin osallistuvien lukumäärä, rahallisen antamisen määrä - tämä kaikki pistää sopeuttamaan toiminnan.
      Sopeuttaminen merkitsee hiljenevää toimintaa ja vähäisempää näkyvyyttä. Sehän vain edistää hiipumista.

      Sopeuttakaa siis ajoissa toimintanne niin hiipuminen käy kivuttomammin.

      • Anonyymi

        Tuohan merkitsee sellaista kierrettä, että loppuu kokonaan !

        Kyllä, tähdätkää siihen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan merkitsee sellaista kierrettä, että loppuu kokonaan !

        Kyllä, tähdätkää siihen !

        Kuitenkin osa Kaidan Tien kulkijoista on valveilla ja he pääsevät Taivaaseen, Valinta siitä, onko matkalla Taivaaseen vai kadotukseen, on henkilökohtainen. Varmasti Taivaaseen vievää Tietä kulkee myös muutama helluntailainen. Helluntai ei kuole, vaikka sitä on kovasti koeteltukin.


    • Anonyymi

      Jehovalaisilta voi käydä oppia ottamassa. He ovat uskollisia, vieläpä raamatullisesti kahdestaan kulkevat ovelta ovelle.
      Heitä ei siitä tuomita.

      • Anonyymi

        Valtter Luodon syvimmät motiivit Helluntaikirkon synnyttämiseen ovat hämärän peitossa. Mutta kaikki ovat nähneet siitä kehittyneet hedelmät. Helluntaikirkko räpistelee nyt vääristelyjen tiellä. Kuinka siitä voisi syntyä mitään hengellisesti kestävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtter Luodon syvimmät motiivit Helluntaikirkon synnyttämiseen ovat hämärän peitossa. Mutta kaikki ovat nähneet siitä kehittyneet hedelmät. Helluntaikirkko räpistelee nyt vääristelyjen tiellä. Kuinka siitä voisi syntyä mitään hengellisesti kestävää?

        Ensin Valtter Luoto oli mukana luomassa vääristeltyä 1992-käännöstä Raamstusta ja heti perään synnyttämässä tarpeetonta Helluntaikirkkoa. Mitä olivat Luodon motiivit näihin tekoihin? Porissa kuulemma Veikko Kokkonen kehuskeli että ”nyt on jo aika karistaa harteilta lahkolaisten viitta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin Valtter Luoto oli mukana luomassa vääristeltyä 1992-käännöstä Raamstusta ja heti perään synnyttämässä tarpeetonta Helluntaikirkkoa. Mitä olivat Luodon motiivit näihin tekoihin? Porissa kuulemma Veikko Kokkonen kehuskeli että ”nyt on jo aika karistaa harteilta lahkolaisten viitta”.

        Luoto, Kokkonen ym olivat helluntaherätyksen viidettä kolonnaa, joka odotti sopivaa hetkeä. Samalla hetkellä, kun perustivat Helluntaikirkon, he luokittelivat siihen siirtymättömät helluntailaisen lahkolaisiksi ja vanhoillisiksi. Heille ”Viipurin ajat” ja Veikko Manninen ovat vitsejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luoto, Kokkonen ym olivat helluntaherätyksen viidettä kolonnaa, joka odotti sopivaa hetkeä. Samalla hetkellä, kun perustivat Helluntaikirkon, he luokittelivat siihen siirtymättömät helluntailaisen lahkolaisiksi ja vanhoillisiksi. Heille ”Viipurin ajat” ja Veikko Manninen ovat vitsejä.

        Eivät ole huomioineet tätä tosiasiaa, että miksi viini olisi vaihdettava uuteen, vaikka vanhakin on vielä hyvää.. Ja kun uusi viini vanhoissa leileissä pakahduttaa leilit, niin viini vuotaa maahan, eikä näin ollen hyödytä ketään..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe