Tyytyykö suurin osa helluntailaisista seurakuntansa kokoonpanoon, koskapa eivät enää edes pyri voittamaan uusia sieluja Kristukselle, eivätkä edes kotimatkallaan evankelioi lähimmäisiään, vaan palaavat kiireellä kotiinsa?
Missä määrin ja kuinka paljon evankelioimishalukkuuteen vaikuttaa jumalattoman lähimmäisen aineellinen varallisuus, joka innoittaa lähimmäisen voittamiseen Kristukselle?
Tyytyväiset helluntailaiset
11
79
Vastaukset
- Anonyymi
Jatka nukkumista ja säästä lukijoita.-
- Anonyymi
Porin helluntaikirkko on lopettanut lähetystyön tekemisen kokonaan. Samaten kesäajan evankelioinnin. Toiminta on muutenkin hiipunut. Seurakunta otti avosylin kaikki pakolaiset olemattoman perehdytyksen jälkeen. Ei ole tiedossa, tulivatko he oikeasti uskoon vai pelkästään kääntymykseen. Pakolaisten kanssa toiminut pariskunta teki murhan ja itsemurhan. Porin helluntailaisten olotila on aika apea.
- Anonyymi
Valtakunnassa helluntailaiset
a) tyytyvät siihen tilanteeseen mitä se on nyt ja mitä se tulee olemaan.
b) ovat hiljalleen väistyneet tekemään omia päivittäisiä askareitaan puuttumatta helluntaiseurakunnan asioihin
Erikseen vielä he jotka ovat helluntailaisuudesta, sen jäsenluetteloista eronneet.
c) muutamia on, joilla on jäljellä liike (ei herätys-) ja he pyrkivät jollekin jotakin sanomaan ja jakamaan painotuotteita. Voimana heillä on oma tahdonvoima, jollakin iili, muutamalla harvalla vimma. - Anonyymi
Taitaa olla Helluntaikirkolla samanaiheinen kysely ollut vasta. Oli suunnattu kaikille helluntaiseurakunnille, mutta vastausten saaminen ei meinannut käynnistyä.
Voi jo ihan tuntumalla arvata että vastausten yhteenveto tulee kertomaan taantumasta, voimakkaasta sellaisesta. Pois nukkuvien ikäluokkien tilalle korvaavaa ainesta ei vastaavassa määrin ole.
Jäsenten lukumäärä, tehtäviin osallistuvien lukumäärä, rahallisen antamisen määrä - tämä kaikki pistää sopeuttamaan toiminnan.
Sopeuttaminen merkitsee hiljenevää toimintaa ja vähäisempää näkyvyyttä. Sehän vain edistää hiipumista.
Sopeuttakaa siis ajoissa toimintanne niin hiipuminen käy kivuttomammin.- Anonyymi
Tuohan merkitsee sellaista kierrettä, että loppuu kokonaan !
Kyllä, tähdätkää siihen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan merkitsee sellaista kierrettä, että loppuu kokonaan !
Kyllä, tähdätkää siihen !Kuitenkin osa Kaidan Tien kulkijoista on valveilla ja he pääsevät Taivaaseen, Valinta siitä, onko matkalla Taivaaseen vai kadotukseen, on henkilökohtainen. Varmasti Taivaaseen vievää Tietä kulkee myös muutama helluntailainen. Helluntai ei kuole, vaikka sitä on kovasti koeteltukin.
- Anonyymi
Jehovalaisilta voi käydä oppia ottamassa. He ovat uskollisia, vieläpä raamatullisesti kahdestaan kulkevat ovelta ovelle.
Heitä ei siitä tuomita.- Anonyymi
Valtter Luodon syvimmät motiivit Helluntaikirkon synnyttämiseen ovat hämärän peitossa. Mutta kaikki ovat nähneet siitä kehittyneet hedelmät. Helluntaikirkko räpistelee nyt vääristelyjen tiellä. Kuinka siitä voisi syntyä mitään hengellisesti kestävää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtter Luodon syvimmät motiivit Helluntaikirkon synnyttämiseen ovat hämärän peitossa. Mutta kaikki ovat nähneet siitä kehittyneet hedelmät. Helluntaikirkko räpistelee nyt vääristelyjen tiellä. Kuinka siitä voisi syntyä mitään hengellisesti kestävää?
Ensin Valtter Luoto oli mukana luomassa vääristeltyä 1992-käännöstä Raamstusta ja heti perään synnyttämässä tarpeetonta Helluntaikirkkoa. Mitä olivat Luodon motiivit näihin tekoihin? Porissa kuulemma Veikko Kokkonen kehuskeli että ”nyt on jo aika karistaa harteilta lahkolaisten viitta”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin Valtter Luoto oli mukana luomassa vääristeltyä 1992-käännöstä Raamstusta ja heti perään synnyttämässä tarpeetonta Helluntaikirkkoa. Mitä olivat Luodon motiivit näihin tekoihin? Porissa kuulemma Veikko Kokkonen kehuskeli että ”nyt on jo aika karistaa harteilta lahkolaisten viitta”.
Luoto, Kokkonen ym olivat helluntaherätyksen viidettä kolonnaa, joka odotti sopivaa hetkeä. Samalla hetkellä, kun perustivat Helluntaikirkon, he luokittelivat siihen siirtymättömät helluntailaisen lahkolaisiksi ja vanhoillisiksi. Heille ”Viipurin ajat” ja Veikko Manninen ovat vitsejä.
Anonyymi kirjoitti:
Luoto, Kokkonen ym olivat helluntaherätyksen viidettä kolonnaa, joka odotti sopivaa hetkeä. Samalla hetkellä, kun perustivat Helluntaikirkon, he luokittelivat siihen siirtymättömät helluntailaisen lahkolaisiksi ja vanhoillisiksi. Heille ”Viipurin ajat” ja Veikko Manninen ovat vitsejä.
Eivät ole huomioineet tätä tosiasiaa, että miksi viini olisi vaihdettava uuteen, vaikka vanhakin on vielä hyvää.. Ja kun uusi viini vanhoissa leileissä pakahduttaa leilit, niin viini vuotaa maahan, eikä näin ollen hyödytä ketään..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694- 78684
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483