Oralin hammashoito

Anonyymi

Varasin ajan Oralin hammaslääkäriasemalle. Pyysin hammaslääkäriä poistamaan hammaskiven. Hän sanoi ensin kartoittavansa hampaideni tilanteen. Hän merkitsi tietokoneelleen kaikkien hampaideni paikat. Aikaa kului puoli tuntia.

Hammaskiven hän lupasi poistaa seuraavalla kerralla. Näin onneksi tapahtuikin.

Jos joku haluaa pelkän hammaskiven poiston, kannattaa mennä muualle. Ensimmäisen käyntini jälkeen sain puhelimeeni kaiketi huumoriksi tarkoitetun kyselyn, miten innokkaasti suosittelisin Oralia muille.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siellä ei tosiaan saa sitä mitä pyytää/varaa. Minä halusin hyvän tarkastuksen, entisajan tyyliin, jolloin mitattiin kaikki ientaskut ja kartoitettaisiin löystyneet paikat ja halkeamat jne. No, se tarkastus oli 10 minuutin pinnallinen vilkaisu. Ja yhteen hampaaseen keksittiin reikä, jota sittemmin ei löytynyt sen enempää röntgenillä kuin kuituvalolla.

      Loppuajan halusi puhdistaa hammakiveä, mutta sekin jäi puolitiehen. Tärkeintä oli kaupata kaikkea mahdollista kosmeettista hoitoa, vaikka halusin hampaiden terveyden hoitoa ja siinä olisi ollut ihan tekemistä. Ja tietysti kaikki maksoi älyttömästi.

      Valitettavasti olen sortunut Oraliin toistekin, yhtä huonoin tuloksin. Mutta toiselta hammasasemalta sain ihan yhtä huonoa hoitoa ja turhaa juoksutusta ja rahanmenoa. Sellaisia hammaslääkäreitä alkaa vain olla liikaa.Joku tiivisti, että kosmeettisissa asioissa ollaan ylihoitamassa ja hammasterveyttä alihoitamassa. Jos löytää hyvän yksityisen hammaslääkärin, joka osaa asiansa, hoitaa oikeat ongelmat, ei pakkotee kosmeettisia juttuja ja siinä sivussa pilaa purentaa, niistä pitää pitää kiinni. Ja olisi hienoa jos johonkin saisi listaa niistä turvallisista lääkäreistä.

      Niihin lääkäriasemien palautekyselyihin ei muuten kannata vastata, ellei ole oikesti kehumista. Seuraa vain ikävyyksiä, jos antaa huonot pisteet (negatiivista palautetta). Siksi kaikki julkaistu palaute on hyvää, kun kukaan ei uskalla antaa negatiivista.

      • Anonyymi

        "Jos löytää hyvän yksityisen hammaslääkärin, joka osaa asiansa, hoitaa oikeat ongelmat, ei pakkotee kosmeettisia juttuja ja siinä sivussa pilaa purentaa, niistä pitää pitää kiinni. "

        Minulla oli sellainen 35 vuoden ajan, mutta hän jäi sitten eläkkeelle, ja oli pakko löytää uusi. Kokeiltuani Helsingissä yhtä Hämeentiellä sijainnutta, jätin sen, koska hammaslääkäri ja suuhygienisti vain kikattelivat keskenään kaiken aikaa, enkä olisi jaksanut sitä kuunnella. Onneksi ei ollut uusia reikiä, ja selvisin yhdellä käynnillä.

        Sitten kävin muutaman vuoden Kampin Megaklinikalla, mutta viime vuonna juuri ennen joulua en löytänyt sopivaa aikaa, ja oli vähän kiire, joten menin Oraliin. Oral tuputti röntgenkuvan ottoa kuten kaikki muutkin rahanhimoiset hammaslääkäriasemat. En suostunut siihen.

        Ensi syksynä palaan Megaklinikalle, tai mikä se nyt lieneekään nimeltään.

        Aloittaja


    • Anonyymi

      Sama kokemus oralista. Hinta myös arviota lähes 30 % kalliimpi. Työ sinänsä ok. Vastaanorro/toimistotilassa yrittivät saada hyväksymään myöhemmät yhteydenotot, joista kieltäydyin, vaikka sanoin ottavani itse yhteyttä. Myöhemmin soittelivat useampia kertoja, kun lääkäri kuulemma pyytänyt... Hoidon takia kävin 3 kertaa, vaikutti siltä että vastaanotto tiskillä toinen teki koko ajan n nointa kalastelusoittoja.

      • Anonyymi

        Soitot loppuivat vasta, kun nro muuttui.


    • Olin aivan hukassa, kun pitkäaikainen hammaslääkärini lähti opettamaan muita toiseen kaupunkiin. Kävin pari kertaa Oralissa. Kai siellä oli opetettu, että potilas rentoutuu sillä, että rupattelevat keskenään niitä näitä toimenpiteiden aikana. Minusta se oli erittäinkin vastenmielistä, koska luulin maksavana asiakkaana olevani tärkeysjärjestyksessä numero yksi - en todellakaan halunnut monttu auki kuunnella muiden viikonloppusuunnitelmista ym. Erään kerran hammashoitaja haisi niin valkosipulille, että koko huoneilma oli paksuna löyhkästä. Voin pahoin, enkä kuuna päivänä astu jalallani sinne enää.
      Palasin sitten mutkien kautta Mehiläiseen ja siellä on jo vuosien ajan mennyt ihan hyvin.

      • Anonyymi

        ON uudenajan hammaslääkäreitä. Asiakas on vaan välikappale jolla tienaa mukavasti.Hammashoidolla on helppo rahastaa tekemällä turhia hoitoja kun lopuksi hammas on otettava pois kun liikaa präkätty. Mulla asiakkaana on oikeus tehdä jo eka kerralla huomio kaikesta tilanteesta mikä vallitsee hammashoitolassa ja jos ei miellytä voin saapastella pois ja koittaa onneani jonkun muun vastaanotolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ON uudenajan hammaslääkäreitä. Asiakas on vaan välikappale jolla tienaa mukavasti.Hammashoidolla on helppo rahastaa tekemällä turhia hoitoja kun lopuksi hammas on otettava pois kun liikaa präkätty. Mulla asiakkaana on oikeus tehdä jo eka kerralla huomio kaikesta tilanteesta mikä vallitsee hammashoitolassa ja jos ei miellytä voin saapastella pois ja koittaa onneani jonkun muun vastaanotolla.

        Minä kävin uudella hammaslääkärillä ja en häneen tykästynyt.
        Menin toiselle ja kas kummaa ensimmäisen hammaslääkärin löytämät kaksi reikää eivät enää löytyneet toisen hammaslääkärin tarkastuksessa.


    • Anonyymi

      Älkää antako hammaslääkärien poistaa hammaskiveä, menkää mielummin suuhygienistille. Niillä on siihen koulutus, säästätte rahaa ja terveyttänne.

      Näin Korona-aikana hammaskivenpoisto ultraäänellä on muutenkin kielletty.

      • Anonyymi

        Eräs suuhygienisti sanoi minulle samoin, että hammashoitaja osaa paremmin kuin hammaslääkäri. Niinpä soitin kuntamme hammashoitolaan ja olisin tilannut ajan, jos siellä kerran tehdään paremmin. Sieltä vastattiin että kyllä hammasläkäri osaa, sen takia ei tarvitse täältä aikaa tilata, mutta olisi sen kyllä antanut.
        Niinpä käyn edelleen "kylähammaslääkärillä" aina tarkastuksessa, hammaskiven poistossa, ja soodavalkaisussa n. 1,5 vuoden välein. Kohtuullinen hinta.
        En tiedä mitä on ultraääni-poisto, hän ottaa piikillä. On muodostunut vasta ikäihmisenä muutaman vuoden ajan koko kiveä ja vähän sitäkin.


    • Anonyymi

      Oral todella vedättää rahaa. Olin käynyt paikallisella hammaslääkärillä, jonka jälkeen tuli erikoistyö, jota paikallinen ei tehnyt. Niin valitsin Oralin, siitä tuli kallis reissu. Kaikenlaista keksivät ja monta käyntiä. Lopuksi vielä hammaslääkäri sanoi että minulla on hammaskiveä ja laittoi minut Oralin hammashoitajalle. Lasku 75 euroa , 25 min, josta 15 min hoitaja etsi radiokanavaa, pikkusen jotain rapsutteli. Minulle ei kerry hammaskiveä kuin pariin taskuun ja niihinkin vähän.
      Eli hammaskiven poistoa ei olisi tarvinnut lainkaan varsinkin kun olin teettänyt sen paikallisessa hiljattain. Sitähän uskoo hammaslääkäriä, silloin ajattelin että no nyt nitä kieveä on alkanut kertyä nopeammin. Ei ole kertynyt sen jälkeenkään.
      Ihmettelin jossain vaiheessa Hl:n korkeita hintoja, Hl sanoi suoraan että halvemmalla hän ei tee, on sen verran ammattitaitoa.

    • Anonyymi

      Minä olen ollut erittäin tyytyväinen Oraliin.Kävin tarkastuksen jossa löydettiin kahdeksisen reikää, joista 4 viisauden hampaissa.Leuka kuvattiin ja viisurit vedettiin pyynnöstäni, loput reiät paikattiin mukaan lukien yksi lohkeama joka korjattiin.Hammaskiven poistoon menin Oralin suuhygienistille joka kävi huolellisesti läpi myös ientaskut, pahoitteli vain että tarvittaisiin kaksi käyntiä koska hammaskiveä oli niin paljon, mikä ei sinänsä ollut yllättävää koska em. toimenpiteistä johtuen edellisestä hammaskiven poistosta oli ehtinyt vierähtää muutama vuosi.

      • Anonyymi

        Ilmankos niitä reikiäkin oli niin paljon, kun hammaskiveä ei ollut vähään aikaan poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos niitä reikiäkin oli niin paljon, kun hammaskiveä ei ollut vähään aikaan poistettu.

        Silloin kun reikiä alettiin korjata olin käynyt vuosittain hammaskiven puhdistusessa ,mutta koska tuli noin paljon korjattavaa hammaskiven poisto jäi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe