Shakara makara-kielillä puhuminen

Anonyymi

Jo kulunut aihe mutta kiinnostaa silti. Mistä tämä on tullut, mitä tarkoittaa ja mihin johtaa? Onko aitoa ja kannattaako opetella ettei erotu porukasta?

72

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äläpä pilkkaa Jumalaa.

    • Kun kenelläkään ei ole mitään havaintoa lähteestä, niin ei tietoa tarkoituksestakaan.

      Palstalla varsinkaan ei löydy eri kielillä puhumisen selittäjää, sillä eri kielillä puhumisen tarkoitus on rakentaa Jeesukseen uskovaa seurakuntaa ja on ensisijaisesti suunnattu seurakunnan keskuuteen.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei tunne raamattua. Siellä on kirjoitettu aivan tarpeeksi kielilläpuhumisesta. Jälleen kerran. Se vaan on ja pysyy merkkinä Hengellä täyttymisestä. Very simple. Siis se ei ole asia nr 1.Ihmettele sitä, Suomessa on niin paljon uskovia, jotka jopa vastustavat Pyhä Henkeä. Myös kirkon herätysliikkeiden johtajia. Totta on, jos puhut ääneen luterilaisessa kirkossa, ulos lennät.

      • Anonyymi

        Laitapa tänne niitä jakeita, joissa puhutaan kielilläpuhumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitapa tänne niitä jakeita, joissa puhutaan kielilläpuhumisesta.

        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        Tässä sinulle aluksi kielilläpuhumisesta.
        Jisreel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        Tässä sinulle aluksi kielilläpuhumisesta.
        Jisreel.

        Mark.16:17 ei tarkoita kielilläpuhuhumista, vaan uusia tuntemattomia kansoja, jotka puhuvat omilla kielillä.

        Paavalin julistukset voidaan sivuuttaa myös, sillä Paavali tarkoittaa maallista kielillä puhumista eli ihmisten normaalia kommunikointia.

        Löytyykö muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark.16:17 ei tarkoita kielilläpuhuhumista, vaan uusia tuntemattomia kansoja, jotka puhuvat omilla kielillä.

        Paavalin julistukset voidaan sivuuttaa myös, sillä Paavali tarkoittaa maallista kielillä puhumista eli ihmisten normaalia kommunikointia.

        Löytyykö muuta?

        Et näköjään lukenut, joten ei muuta, lue ensin, niin tajuat kommenttisi älyttömyyden.
        Jisreel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään lukenut, joten ei muuta, lue ensin, niin tajuat kommenttisi älyttömyyden.
        Jisreel.

        Äläpä pilkkaa Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        Tässä sinulle aluksi kielilläpuhumisesta.
        Jisreel.

        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)
        Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        (Mar 16:17-18)

        No, ei tuossa Markuksen kohdassa ole ”pelkästään kielet” Mutta otetaan sen Mark 16:17 linkki selventävään selitykseen.
        Esim se lainaamasi Apt. 2:4 mitä näemme? Mitä Henki antoi puhuttavaksi ja MITEN?
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja -- alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        (Apt 2:4-11)

        [ alkoivat puhua muilla kielillä mitä Henki antoi puhuttavaksi jae 4 sitten kohde jae 5 eli siellä oli juutalaisia, jumalaa pelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista >kansoista<….. eli puhuivat eri kielillä, ehkä täältä pohjolasta oli juutalainen siellä.
        No, mitä se kielet sitten OLI. pitää ymmärtää kirjoituksia!
        He kuulivat OMAA kieltänsä. Hoksaatko, se oli ymmärrettävää kieltä. SE oli se kielillä puhumisen armolahjan näkyvyys. YMMÄRRETTÄVÄÄ kieltä. Eikös JOO? lue jae 8 me KUULEMME kukin sen MAAN kieltä, jossa olemme SYNTYNEET. Okei. Kielilläpuhumisen armolahja oli selevee kuultavaa ja ymmärrettävää kieltä.
        Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" (Apt 10:45-47)
        sama homma. Saatiin Pyhä Henki … pakanat, kuten hekin. ja kielet näkyivät samalla lailla. Eli jos teille tulee vieraita vaikkapa arabeja, toimiiko kielilläpuhumisen armolahja. Alkaa kielet kääntämään Arabiaksi – Jumalan suurista teoista.?

        tässä on aivan sama toimintamalli
        Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        (Apt 19:6)

        tästä jatkan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)
        Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        (Mar 16:17-18)

        No, ei tuossa Markuksen kohdassa ole ”pelkästään kielet” Mutta otetaan sen Mark 16:17 linkki selventävään selitykseen.
        Esim se lainaamasi Apt. 2:4 mitä näemme? Mitä Henki antoi puhuttavaksi ja MITEN?
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja -- alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        (Apt 2:4-11)

        [ alkoivat puhua muilla kielillä mitä Henki antoi puhuttavaksi jae 4 sitten kohde jae 5 eli siellä oli juutalaisia, jumalaa pelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista >kansoista<….. eli puhuivat eri kielillä, ehkä täältä pohjolasta oli juutalainen siellä.
        No, mitä se kielet sitten OLI. pitää ymmärtää kirjoituksia!
        He kuulivat OMAA kieltänsä. Hoksaatko, se oli ymmärrettävää kieltä. SE oli se kielillä puhumisen armolahjan näkyvyys. YMMÄRRETTÄVÄÄ kieltä. Eikös JOO? lue jae 8 me KUULEMME kukin sen MAAN kieltä, jossa olemme SYNTYNEET. Okei. Kielilläpuhumisen armolahja oli selevee kuultavaa ja ymmärrettävää kieltä.
        Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" (Apt 10:45-47)
        sama homma. Saatiin Pyhä Henki … pakanat, kuten hekin. ja kielet näkyivät samalla lailla. Eli jos teille tulee vieraita vaikkapa arabeja, toimiiko kielilläpuhumisen armolahja. Alkaa kielet kääntämään Arabiaksi – Jumalan suurista teoista.?

        tässä on aivan sama toimintamalli
        Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        (Apt 19:6)

        tästä jatkan...

        jatketaan
        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        (1Ko 12:10)
        Tätäkään ei pidä selittää korvakuulolleen sopivaksi. Mietitään niitä arabeja, tai vaikka Japsi. toimiiko kielilläpuhumisen armolahja. Ymmärtääkö he vai puhutteko te vain omianne?


        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:28-31)

        Aivan sama homma. Eli kielet ovat tässä sama- ymmärrettävä – armolahja, joka täyttää ilmaisupuutteen kuulijan eduksi. Eli sanoma on ymmärrettävää, eikä tätä saa muuksi selittää, perinneopin tähden.


        Tällekään ei pidä antaa muuta ilmaisutapaa, mitä se kertoo. Se ei tarkoita sekamelskaa kokouksessa. Kokous on järjestyksen kokous. Mitä viitteitä ko. jakeen merkitykseen on annettu, mennään sinne Apt. 2 luvun oppiin ja opetukseen jossa oltiin kuultavan ja ymmärrettävän sanan ääressä.
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        (1Ko 13:1-8)

        otetaan se 1 kor 14 sitten erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatketaan
        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        (1Ko 12:10)
        Tätäkään ei pidä selittää korvakuulolleen sopivaksi. Mietitään niitä arabeja, tai vaikka Japsi. toimiiko kielilläpuhumisen armolahja. Ymmärtääkö he vai puhutteko te vain omianne?


        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:28-31)

        Aivan sama homma. Eli kielet ovat tässä sama- ymmärrettävä – armolahja, joka täyttää ilmaisupuutteen kuulijan eduksi. Eli sanoma on ymmärrettävää, eikä tätä saa muuksi selittää, perinneopin tähden.


        Tällekään ei pidä antaa muuta ilmaisutapaa, mitä se kertoo. Se ei tarkoita sekamelskaa kokouksessa. Kokous on järjestyksen kokous. Mitä viitteitä ko. jakeen merkitykseen on annettu, mennään sinne Apt. 2 luvun oppiin ja opetukseen jossa oltiin kuultavan ja ymmärrettävän sanan ääressä.
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        (1Ko 13:1-8)

        otetaan se 1 kor 14 sitten erikseen.

        otetaas sitten tuo 1 Kor 14 kokonaan, kun se esiintuodaan tarkasteltavaksi.
        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.
        (1Ko 14:1-40)


        tässä ensin tämä luku 14 kun se kokonaan on luettava, niin luetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otetaas sitten tuo 1 Kor 14 kokonaan, kun se esiintuodaan tarkasteltavaksi.
        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.
        (1Ko 14:1-40)


        tässä ensin tämä luku 14 kun se kokonaan on luettava, niin luetaan

        Eikös tuo ohje ja neuvo ole seurakuntaan se, että tehkää NIIN.
        Ei sekamelskaa, että ikäänkuin oltaisiin henkessä kovasti kun jokainen puputtaa menemään.
        No, mitä tuo luku 14 tuo esiin?

        JÄRJESTYKSEN ja järjen.

        Menkää sinne kotiin rukouskammioon ja siellä. Puhukaa siellä Herranne edessä niin paljon kuin sielu puhuttaa.
        Mutta seurakuntaan järjestys ja käsky, että korkeintaa puhujaa saa olla ja jos ei ole selittäjää, niin nokka kiinni.
        Herra ei ole epäjärjestyksen vaan järjestyksen Herra.

        Että ei kannata selittää ikäänkuin hyväntiedonpuulta perinneopillisesti seurakuntaan epäjärjestystä, koska kirjoituksestkin sen viestii ja opettaa.

        Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
        No, miksi te sitten olette järjiltänne?

        Siksi, kun teille on niin opetettu ja puliskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        Tässä sinulle aluksi kielilläpuhumisesta.
        Jisreel.

        Mutta eihän helluntalaisetkaan pääse erilleen riivaajista. Jopa kristuksen morsiammeksi itseään uskova kuten seurakunnan seksi hurjastelijana käyttäytyminen osoittaa sen riivatuksi....
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Knutbyn_murha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatketaan
        Lue aluksi.
        Mark.16:17.
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)

        toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        (1Ko 12:10)
        Tätäkään ei pidä selittää korvakuulolleen sopivaksi. Mietitään niitä arabeja, tai vaikka Japsi. toimiiko kielilläpuhumisen armolahja. Ymmärtääkö he vai puhutteko te vain omianne?


        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:28-31)

        Aivan sama homma. Eli kielet ovat tässä sama- ymmärrettävä – armolahja, joka täyttää ilmaisupuutteen kuulijan eduksi. Eli sanoma on ymmärrettävää, eikä tätä saa muuksi selittää, perinneopin tähden.


        Tällekään ei pidä antaa muuta ilmaisutapaa, mitä se kertoo. Se ei tarkoita sekamelskaa kokouksessa. Kokous on järjestyksen kokous. Mitä viitteitä ko. jakeen merkitykseen on annettu, mennään sinne Apt. 2 luvun oppiin ja opetukseen jossa oltiin kuultavan ja ymmärrettävän sanan ääressä.
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        (1Ko 13:1-8)

        otetaan se 1 kor 14 sitten erikseen.

        Nämä ovat Saatanaa ja Barjeesuuksen opin tietoja:
        Apt.2.4. 10:46. 19:6
        1.Kor.12:10.28.30
        1.Kor.13:1.8
        1.Kor.14:kokonaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä pilkkaa Jumalaa.

        Vai leikit sinä Jumalaa.
        Kirjoitin tiettävästi ihmiselle, joten älä esiinny Jumalana.
        Jisreel.


    • Anonyymi

      Vuoden vanhat lapsetkin puhuvat kielillä.
      Siihen verrattavalla kielellä mitä enimmäkseen ainakin takavuosina treenautettiin suusta ulos tulemaan ehkä pitkällisissäkin rukoustapahtumissa.
      Äänenpaineen nostoa kai käytettiin myös sielun virittämiseen sellaiseen tilaan, joka on transsille sukua.

      Kun kielet alkavat vähittäin sopertaen tulla ja huutamalla voimakkaammin, kyllähän niitä tulee kun antaa tulla, niin kuin rukousavustaja käskeekin antaa vaan kielien tulla, ja siitä tulee iloiseksi.

      Syy iloon on odotuksen, joskus pitkänkin, täyttymys. Nyt on päässyt puutteellisen helluntailaisen joukosta varsinaiseksi helluntailaiseksi.

      On siis markkinoitu että puuttuu jotakin ja siihen tarvitaan jotakin. On kehitelty metodi miten tämä puute korjataan.

      Voi, voi, heitä, jotka tämän uskovat niin, että asia on taakkana heillä vuosia, kymmeniä vuosia - ja aivan turhaan.

      Edellä ei tarkoiteta mitään siitä mitä oikeasti uskovalle Jumala on varannut ja antaa.
      Uskova on uudestisyntynyt Pyhän Hengen kasteessa ja hän on siinä saanut Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään saakka. Armolahjoja Jumala antaa myös.

      Jumala joitakin täyttää silloin tällöin Pyhällä Hengellä tarpeeseen joissakin erityisissä tilanteissa, joihin liittyy yleensä aina todellisia elämäntilanteeseen liittyviä kuormia. Joku puhuu tuossa tilanteessa kielillä voimakkaastikin.

      • Anonyymi

        Milloin usko on niin vahva, että juovat myrkkyjä?

        1.Kor.14:kokonaan (siinä on 15 kohtaa)
        Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


    • Anonyymi

      Vasta viimeinen kommentoija ymmärsi pointtin. Ilmeisesti aidosti uudestisyntynyt. Jota muut eivät ole.

    • Anonyymi

      Jo kulunut aihe mutta kiinnostaa silti. Mistä tämä on tullut, mitä tarkoittaa ja mihin johtaa? Onko aitoa ja kannattaako opetella ettei erotu porukasta?

      mihin johtaa?
      Opeteltu, myös metodien avulla treenattu, ei anna mitään lisää. Sen täytyy siten olla haitallista. Paha asia.
      Aidolla, Pyhän Hengen kautta saadulla kielilläpuhumisella puhuja rakentaa itseään.

      Onko aitoa?
      On, mutta erittäin harvinaista. Siitä saa lähteä, että kaikki kielilläpuhuminen, mitä kuulee, on keinotekoista, joskus jäännettä olleesta aidosta, joskus näytöstä.
      Jos itse puhuu aitoa, tai jos niin kävisi, että kuulee aitoa. Ei kysymys, onko aitoa, tule mieleen.

      kannattaako opetella ettei erotu porukasta?
      Ei, ei missään tapauksessa. Te muutkin, kiertäkää nuo ladot ja tapahtumat kaukaa.

    • Anonyymi

      Aloituksessa liha puhuu.
      kielilläpuhuttiin myös
      Telppäs-niityn ihme

      Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.

      Telppäs-niityllä silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä, Lapinlahden kirkon lähellä, kesken heinänteon tuli voimakas tuulenpuuska ja niityllä olleet kahden talon, Asikkalan ja Heikkilän ihmiset kokivat, että kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Väki piti tätä Pyhän Hengen ilmestymisenä. Tilanteessa ilmeni myös kielilläpuhumista ja näkyjen näkemistä. Tämä sai aikaan mukana olleissa voimakkaan hengellisen herätyksen, joka levisi aluksi kyläläisten keskuuteen, sitten laajemmalle. Tapahtumaa pidetään Savon herännäisyyden alkuna.[1][2]

      • Anonyymi

        No ei kovin usein, kun näyttää olevan jo yli 300 vuotta aikaa. Sekin körttiläisyydessä, eli helluntailaisuudessa ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kovin usein, kun näyttää olevan jo yli 300 vuotta aikaa. Sekin körttiläisyydessä, eli helluntailaisuudessa ei koskaan.

        Tuli näppisvirhe tuohun kolmoseen. 200v.


    • Anonyymi

      Aloiittaja voi tuolla juopuneen hurmahengellä mennä makkarakioskille hakemaan sitä sahkkara-makkaraasa ja jättää kielilläpuhumis- jutut siihen.
      Ota se sinapin ja kurkkusalaatin kanssa

    • shakkaramakkarakikkeliskokkelispillellispoppeliskokkadekakkadeshoborobomobopietromenneapakoputkihäpötihöpötisklaifasklaidaaäteritsiputeritsipuuolilautatsitiketaketiketakeaatitkeesurpurpurtiltaltiltalsinghaiderefryydenklaidenöpdidköooöydiidaafiidaaheuheiviuhelihinttibintyipiipeöii piipaapöö... Aitoo kikkelilläpuhumista. Löytyykö selitystä?

    • Shakara makara kielillä puhuminen on out. Kovinta hottia on titititttakkaakakakak... jne... mallia voi ottaa Tuksun kielilläpuhmis youtube videosta, johon on ystävällisesti laitettu tekstitykset asian ymmärtämisen helpoittamiseksi!

    • Anonyymi

      Mikä makkara? En ole kuullutkaan.

    • Anonyymi

      Joku käytti, mutta en mitenkään muista kuka. Tuota aloituksessa ollutta S ja M alkuisija sanoja. Hoki niitä. En kirjoita enkä lausu niitä, koska se olisi mielestäni Pyhän Hengen pilkkaamista.

      • Anonyymi

        Oliko Clory Backman TV7:ssa?


      • Anonyymi

        Ei kaikkea ole pakko uskoa.

        "Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää."

        "Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Clory Backman TV7:ssa?

        Joo! Glory taisi ollakin.


    • Anonyymi

      Kuvatunlaisen kielilläpuhumisen nimi liene glossolalia.

      Musiikkitaitelija Lisa Gerrard on tunnettu omatekoisesta kielestään:

      "Yliluonnollista vaikutelmaa korostaa sekin, ettei Gerrard useimmiten laula millään tunnetulla kielellä – hänen tavaramerkikseen on muodostunut glossolalia eli kielilläpuhuminen, sanaton viestintä." https://yle.fi/uutiset/3-11026118

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lisa_Gerrard

      Gerrard käyttää omintakeista kieltään ainoastaan taiteellisiin tarkoituksiin.

    • riit rait siit sait

    • Anonyymi

      ja rati riti ralla

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Glori puhuu shakara makara. Veli Saarikallen apurit puhuivat kerran kielillä pizza nimia :D.

      • Anonyymi

        "Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet." Kun viskotte kiviä, niin miettikää myös sitä, että tulee aika jolloin pitää kerätä kivet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet." Kun viskotte kiviä, niin miettikää myös sitä, että tulee aika jolloin pitää kerätä kivet.

        "Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja"


    • Anonyymi

      Kyllä Pyhässä Hengessä voi puhua kielillä! Olen useamman kerran kuullut, kun joku on puhunut kuin "kiinaa" tai "venäjää". Tiedän, että nämä ihmiset eivät osaa ko kieltä.
      Olen myös kuullut, että kaikki kielet eivät vaikuta "aidoilta".

      • Anonyymi

        Googlaa: glossaliaa (kielillä puhumista kun aivojen kontrollikeskus lamautettu hurmoksella tai huumeilla) suusta tulee merkityksetöntä "puhetta"


    • Anonyymi

      shakara makara pakara sanoin Glory tuohon, suomeksi "koppava grokotiili"

      Onko kukaan selvittänyt millaista oli kieli ennen Baabelin tornin hävittämistä?
      baapelin puhe ja kieli
      Onko tuo lahkolaisten sekava puhe siltä ajalta, kun maa oli kokonaan saastunut?

      • Anonyymi

        Saatana oli ylienkeli ja osasi varmasti kaikkia maailman kieliä ja enkelien kieliä sujuvasti.

        Hyvin osaa niitä puhua ja ymmärtää mitä ihmisen huulilta lähteen.

        Eikä ihmisellä ole mitään salaisuuksia Jumalalle puhuttavaksi sillä Herra tietää jopa ihmisen ajatukset.

        Kannattaa varoa hurmoksessa puhua sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä.

        Sekava puhe ei ketään rakenna, eikä ketään kuulijatakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana oli ylienkeli ja osasi varmasti kaikkia maailman kieliä ja enkelien kieliä sujuvasti.

        Hyvin osaa niitä puhua ja ymmärtää mitä ihmisen huulilta lähteen.

        Eikä ihmisellä ole mitään salaisuuksia Jumalalle puhuttavaksi sillä Herra tietää jopa ihmisen ajatukset.

        Kannattaa varoa hurmoksessa puhua sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä.

        Sekava puhe ei ketään rakenna, eikä ketään kuulijatakaan.

        Jeesus käski rukoilemaan omalla äidinkielellään ymmärrettävillä sanoilla. Jeesus ei puhunut sekavia kieliä rukoillessaan. Ei koskaan.

        Ollaan Jeesuksen seuraajia. Siitä seuraa siunaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana oli ylienkeli ja osasi varmasti kaikkia maailman kieliä ja enkelien kieliä sujuvasti.

        Hyvin osaa niitä puhua ja ymmärtää mitä ihmisen huulilta lähteen.

        Eikä ihmisellä ole mitään salaisuuksia Jumalalle puhuttavaksi sillä Herra tietää jopa ihmisen ajatukset.

        Kannattaa varoa hurmoksessa puhua sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä.

        Sekava puhe ei ketään rakenna, eikä ketään kuulijatakaan.

        "Mestari puhuu kirkkoslaavia" sanovat jumalattomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski rukoilemaan omalla äidinkielellään ymmärrettävillä sanoilla. Jeesus ei puhunut sekavia kieliä rukoillessaan. Ei koskaan.

        Ollaan Jeesuksen seuraajia. Siitä seuraa siunaus.

        Ei Jeesus tarvinnut kielilläpuhumisen lahjaa, Hänhän on itse Herra Taivaasta, Herramme ja Jumalamme.Vanhemmissa käännöksissä tuo tulee selkeämmin esiin.

        33/38 Raamatun käännös
        1 Kor 15
        47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

        1642 Raamatun käännös

        1 Kor 15:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maalinen/ toinen ihminen on idze HERra Taiwasta.


    • Anonyymi

      Nämä on hankalia lahkoja, missä raamatun vastaisesti väitetään kaikkien puhuvan kielillä. Siinä tulee kelpaamattomaksi, jos ei valehtele osaavansa. Kannattaa vältellä moisia seurakuntia ja uskoa raamattu todeksi. Kaikki uskovat eivät puhu kielillä!

    • Anonyymi

      Glory Backmannin erikoinen. Shakara makara hampurilainen. Saatavissa vain rajoitetun ajan helluntaikirkoissa.

    • Anonyymi

      Evankeliumin sanoman syntien sovituksesta vastaanottanut on tullut uskovaiseksi ja on uudestisyntynyt ja matkalla Taivaaseen.

      Pyhä Henki on sanan kautta uudestisynnyttänyt.Tähän uskoon tuloon on vaikuttanut Pyhä Henki, jonka Jeesus on lähettänyt.Kaikkia joita Jumalan Henki kuljettaa ovat Jumalan lapsia.Uskoon tullutta kuljettaa Pyhä Henki ,koska uskova on tullut Jumalan lapseksi.

      Apostolien teoissa on esimerkkejä eri tilanteista.Esim. uskoontulleiden,uudestisyntyneiden puolesta rukoiltiin ,että saisivat Pyhän Hengen täyteyden ja Pyhällä Hengellä täyttymisen merkkinä uskovat puhuivat uusilla kielillä.Uudestisyntynyt on jo pelastunut ja uskova ja on saanut lupauksen Pyhän Hengestä ja Jumala antaa Pyhän Hengen niille,jotka sitä Häneltä anovat ja Häntä tottelevat eli kaikesta tietoisesta synnistä esim.valehtelu, avoliitot, juopottelu ,varastelu, vapaa seksi ym. väärästä menosta täytyy tehdä parannus ja siis totella Jumalaa.Huomioitavaa on,että Pietari ja Johannes kutsuttiin rukoilemaan Pyhän Hengen kastetta eli ilmeisesti tätä armoitetta ei ole kaikilla uskovilla,koskapa paikalle piti kutsua Pietari ja Johannes vaikka siellä oli muitakin uskovia.
      Apostolien teot 8

      14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
      16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
      17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

      Pyhän Hengen kasteesta on sekavaa opetusta ja sen vuoksi on olemassa esim. Pyhällä Hengellä täyttyneitä ,mutta heillä ei uskoa ja ymmärrystä puhua uusilla kielillä, ovat vähän puhuneet ja sitten lahjaa ei ole viritetty palavaksi ja sitä ei käytetä.

      Esim.eräs uskova oli puhunut unesta herättyään toisinaan kielillä ja luullut sitä uneksi ja lopettanut.Ei tiennyt ,että on saanut Pyhän Hengen kasteen jossakin vaiheessa uskoontulon jälkeen.Kun hänen puolesta rukoiltiin ja alkoi puhua kielillä niin sanoi,että hän on puhunut samaa kieltä herättyään unesta, mutta on luullut sitä uneksi ja lopettanut.

      Kielilläpuhumisen lahja kuuluu kaikille.Paavali opettaa,että minun tulee rukoilla ymmärrykselläni , mutta myös hengelläni. Siinä missä sanotaan,ettei kaikki puhu kielillä ja ei kaikki kykene niitä selittämään niin tässä on kysymys armolahjasta missä on kielet ja niiden selitys ja kyseessä on armolahja, joka rakentaa seurakuntaa ja tuossa luvussa opetetaan armolahjoista, joiden ilmenemisestä muutkin rakentuvat,koska se ymmärretään.Siinä ei ole kysymys siitä kielilläpuhumisesta,jota kukaan ei ymmärrä,ei itse,eikä kuulijat ja se rakentaa vain puhujaa itseään.Paavali opettaa,että minun tulee rukoilla ymmärrykselläni ja myös hengelläni, mutta ei seurakunnan kokouksessa omaan rakentumiseen tarkoitettua kielilläpuhumista puhuta,koska sitä ei kukaan ymmärrä vaan sitä lahjaa kun ensin tulee kielet ja sitten selitys mitä sanottiin ja uskovilla on erilaisia armolahjoja yhteiseksi hyödyksi, mutta kotona yksinäisyydessä Paavali puhui omaksi rakennuksekseen paljon kielillä, mutta seurakunnassa puhui ymmärrettävää opetusta tai sellaisia armolahjoja joista muutkin rakentuu.Paavali opettaa,ettei pelkkään kielilläpuhumiseen voi kukaan sanoa Amen kun ei kuulijat ymmärrä mitä sanottiin.

      Sillä jolla ei ole Kristuksen Henkeä ei ole Hänen omansa.Ymmärtääkseni tässä ei tarkoiteta Pyhän Hengen kastetta vaan esim. jos on varas, haureellinen, valehtelija niin silloin ei ole sydän puhdas ja siellä on väärä henki ja kaikki jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omat ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

      Pyhän Hengen kasteen kun saa niin saa voiman tulla Jeesuksen todistajaksi.

      Ymmärtääkseni kaikkia uskoontulleita johdattaa Pyhä Henki ,jonka Jeesus lähetti helluntaina kun uskovat olivat rukouksessa ja täyttyivät Hengellä yläsalissa.Samoin tänäkin päivänä uskovat voivat täyttyä Pyhällä Hengellä, koska Pyhä Henki on edelleen täällä maan päällä toimimassa.

      Huomioitavaa myös,että luotettavavassa Jumalan sanassa Raamatussa lukee ,ettei yksinäisyydessä puhuttaessa kielillä olevaa puhetta ymmärrä kukaan, ei ihminen eikä saatana,koska kielilläpuhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle ja rukoilee salaisuuksia hengessä eikä häntä kukaan ymmärrä.Näin opettaa Raamatun sana.

      • Anonyymi

        Siinä se on oikein pesunkestävä hellari taas lyömässä muita. Niin hieno ja hyvä ihminen. Sinä puhut raamatun sanasta ja Paavalista, mutta mikä ihmeen raamattu sinulla on?

        27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen. 28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. 29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä? 30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se on oikein pesunkestävä hellari taas lyömässä muita. Niin hieno ja hyvä ihminen. Sinä puhut raamatun sanasta ja Paavalista, mutta mikä ihmeen raamattu sinulla on?

        27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen. 28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. 29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä? 30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?

        Minulla on 33/38 Raamatun käännös

        En ole opettaja,mutta kerron miten olen itse asiat ymmärtänyt.

        Pitää huomoida,että tässä 12 luvussa puhutaan armolahjoista,jotka rakentavat seurakuntaa eli muutkin ymmärtävät puheen.Kaikki ei puhu kielillä ja selitä seurakunnan rakentamiseksi, mutta omaksi rakentumiseksi tarkoitettu kielilläpuhuminen on tarkoitettu kaikille.Tulee rukoilla kielillä ja myös omalla ymmärryksellä siis molemmilla.

        1 Kor 14
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        Tuo laittamasi kohta on ja siinä sanotaan että nämä lahjat on asetettu seurakuntaan
        1 Kor 12

        27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        Raamattu on totuus ja totuudessa ei ole ristiriitoja.Paavali ei puhunut kielillä ollenkaan seurakunnan kokouksessa , joska siitä ei olisi ollut muille mitään hyötyä.Jos puhutaan kielillä kokouksessa tulee ne kielet myös selittää.

        1 Kor 14
        14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu
        14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14:14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        14:16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa amen sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        14:17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        14:18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        14:19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        Paavali soisi kaikkien puhuvan kielillä eikä halua sitä estää,mutta kaikella on oma järjestyksensä.

        1 Kor 12

        14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu
        14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
        14:40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

        Tässä luvussa on kysymys armolahjoista yhteiseksi hyödyksi ja joita armolahjoja ei ole kaikilla esi. kaikki eivät ole profeettoja ja kysymys ei ole siitä kielilläpuhumisesta,joka rakentaa vain kielilläpuhujaa itseään kun rukoilee .

        1 Kor 12
        4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 33/38 Raamatun käännös

        En ole opettaja,mutta kerron miten olen itse asiat ymmärtänyt.

        Pitää huomoida,että tässä 12 luvussa puhutaan armolahjoista,jotka rakentavat seurakuntaa eli muutkin ymmärtävät puheen.Kaikki ei puhu kielillä ja selitä seurakunnan rakentamiseksi, mutta omaksi rakentumiseksi tarkoitettu kielilläpuhuminen on tarkoitettu kaikille.Tulee rukoilla kielillä ja myös omalla ymmärryksellä siis molemmilla.

        1 Kor 14
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        Tuo laittamasi kohta on ja siinä sanotaan että nämä lahjat on asetettu seurakuntaan
        1 Kor 12

        27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        Raamattu on totuus ja totuudessa ei ole ristiriitoja.Paavali ei puhunut kielillä ollenkaan seurakunnan kokouksessa , joska siitä ei olisi ollut muille mitään hyötyä.Jos puhutaan kielillä kokouksessa tulee ne kielet myös selittää.

        1 Kor 14
        14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu
        14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14:14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        14:16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa amen sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        14:17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        14:18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        14:19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        Paavali soisi kaikkien puhuvan kielillä eikä halua sitä estää,mutta kaikella on oma järjestyksensä.

        1 Kor 12

        14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu
        14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
        14:40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

        Tässä luvussa on kysymys armolahjoista yhteiseksi hyödyksi ja joita armolahjoja ei ole kaikilla esi. kaikki eivät ole profeettoja ja kysymys ei ole siitä kielilläpuhumisesta,joka rakentaa vain kielilläpuhujaa itseään kun rukoilee .

        1 Kor 12
        4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

        Juurihan siinä sanottiin, etteivät kaikki puhu kielillä. Ethän sinäkään noin tyhmä ole? Ethän...
        Ei ole mitään kahta eri kielilläpuhumisen lahjaa. Samalla lahjalla ollaan seurakunnan edessä hiljaa, jos ei ole selittäjää. Samalla lahjalla voi puhua YKSIN rakentuaakseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 33/38 Raamatun käännös

        En ole opettaja,mutta kerron miten olen itse asiat ymmärtänyt.

        Pitää huomoida,että tässä 12 luvussa puhutaan armolahjoista,jotka rakentavat seurakuntaa eli muutkin ymmärtävät puheen.Kaikki ei puhu kielillä ja selitä seurakunnan rakentamiseksi, mutta omaksi rakentumiseksi tarkoitettu kielilläpuhuminen on tarkoitettu kaikille.Tulee rukoilla kielillä ja myös omalla ymmärryksellä siis molemmilla.

        1 Kor 14
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        Tuo laittamasi kohta on ja siinä sanotaan että nämä lahjat on asetettu seurakuntaan
        1 Kor 12

        27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        Raamattu on totuus ja totuudessa ei ole ristiriitoja.Paavali ei puhunut kielillä ollenkaan seurakunnan kokouksessa , joska siitä ei olisi ollut muille mitään hyötyä.Jos puhutaan kielillä kokouksessa tulee ne kielet myös selittää.

        1 Kor 14
        14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu
        14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14:14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        14:16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa amen sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        14:17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        14:18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        14:19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        Paavali soisi kaikkien puhuvan kielillä eikä halua sitä estää,mutta kaikella on oma järjestyksensä.

        1 Kor 12

        14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu
        14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
        14:40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

        Tässä luvussa on kysymys armolahjoista yhteiseksi hyödyksi ja joita armolahjoja ei ole kaikilla esi. kaikki eivät ole profeettoja ja kysymys ei ole siitä kielilläpuhumisesta,joka rakentaa vain kielilläpuhujaa itseään kun rukoilee .

        1 Kor 12
        4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

        Kieltämättä tuo oppisi kuvastaa, ettet varmaan ole koskaan tavannut tai kuullut oikeaa kielilläpuhumista ja selitystä sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan siinä sanottiin, etteivät kaikki puhu kielillä. Ethän sinäkään noin tyhmä ole? Ethän...
        Ei ole mitään kahta eri kielilläpuhumisen lahjaa. Samalla lahjalla ollaan seurakunnan edessä hiljaa, jos ei ole selittäjää. Samalla lahjalla voi puhua YKSIN rakentuaakseen!

        Nyt mennään sitten vanhempaan käännökseen, jotta tulisi mahdollisesti selvempää tästä vaikeasti ymmärrettävästä asiasta.En väitä,että olen oikeassa, mutta lisää ymmärrystä Jumalalta aikanamme tähänkin alueeseen kuitenkin tarvitaan.

        Raamatun käännös 33/38
        1 Kor 12
        12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        Tässä pitäisi mielestäni olla jos kaikki ei puhuisi omaksi rakentamisekseen kielillä, että
        Eiväthän kaikki puhu kielillä ja selitä, mutta käännös on tavallaan ikäänkuin kieltokysymysmyodossa ja aiempi 1776 käännös ei kiellä vaan kysyy puhuvatko ja siis asian ydin on luvun opetuksessa,ettei kaikilla ole kaikkia armolahjoja.

        Biblia 1776

        12:30 Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?

        Vanhemmassa käännöksessä on kysymysmuoto onko ja uudemmassa kieltomuoto eiväthän.
        Ymmärtäisin että näin käännettynä merkitys muuttuisi ja tulee ymmärtämisvaikkeutta.

        Kun Pyhä Henki vuodatettiin helluntaina niin silloin Pyhä Henki antoi sellaisia kieliä joita kuulijat ymmärsivät ilman selitystäkin.

        Raamatun käännös 33/38

        Apt 2
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

        Apt 2
        2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Silloinhan ei voinut olla helluntaina kyse siitä kielilläpuhumisesta kun rakentaa itseään, koska sitä ei kukaan ymmärrä.Todennäköisesti omaksi rakentamiseksi puhuttu kieli on enkeltenkieltä, koskapa Paavali sanoo:

        1 Kor 13
        13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        Johtopäätelmät:

        Voi olla niin,että kaikkilla ei ole lahjaa puhua eri ymmärrettävillä kielillä toisten rakemtumiseksi ja omaksi rakentumiseksi tarkoitettu kielilläpuhuminen tule selittää.

        Kielet voivat olla ihmisten tai enkelten kieliä.Pyhän Hengen lupaus on annettu kaikille ja uskon ,että Jumalan tahto on ,että kaikki Hänen lapsensa pääsevät rakentamaan itseään rukoilemalla kielillä ja toisaalta Paavali opettaa.

        1 Kor 14
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä tuo oppisi kuvastaa, ettet varmaan ole koskaan tavannut tai kuullut oikeaa kielilläpuhumista ja selitystä sille.

        En väitä olevani oikeassa.Minä en opeta mitään oppia vaan pohdiskelen ja tutkin kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mennään sitten vanhempaan käännökseen, jotta tulisi mahdollisesti selvempää tästä vaikeasti ymmärrettävästä asiasta.En väitä,että olen oikeassa, mutta lisää ymmärrystä Jumalalta aikanamme tähänkin alueeseen kuitenkin tarvitaan.

        Raamatun käännös 33/38
        1 Kor 12
        12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        Tässä pitäisi mielestäni olla jos kaikki ei puhuisi omaksi rakentamisekseen kielillä, että
        Eiväthän kaikki puhu kielillä ja selitä, mutta käännös on tavallaan ikäänkuin kieltokysymysmyodossa ja aiempi 1776 käännös ei kiellä vaan kysyy puhuvatko ja siis asian ydin on luvun opetuksessa,ettei kaikilla ole kaikkia armolahjoja.

        Biblia 1776

        12:30 Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?

        Vanhemmassa käännöksessä on kysymysmuoto onko ja uudemmassa kieltomuoto eiväthän.
        Ymmärtäisin että näin käännettynä merkitys muuttuisi ja tulee ymmärtämisvaikkeutta.

        Kun Pyhä Henki vuodatettiin helluntaina niin silloin Pyhä Henki antoi sellaisia kieliä joita kuulijat ymmärsivät ilman selitystäkin.

        Raamatun käännös 33/38

        Apt 2
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

        Apt 2
        2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Silloinhan ei voinut olla helluntaina kyse siitä kielilläpuhumisesta kun rakentaa itseään, koska sitä ei kukaan ymmärrä.Todennäköisesti omaksi rakentamiseksi puhuttu kieli on enkeltenkieltä, koskapa Paavali sanoo:

        1 Kor 13
        13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        Johtopäätelmät:

        Voi olla niin,että kaikkilla ei ole lahjaa puhua eri ymmärrettävillä kielillä toisten rakemtumiseksi ja omaksi rakentumiseksi tarkoitettu kielilläpuhuminen tule selittää.

        Kielet voivat olla ihmisten tai enkelten kieliä.Pyhän Hengen lupaus on annettu kaikille ja uskon ,että Jumalan tahto on ,että kaikki Hänen lapsensa pääsevät rakentamaan itseään rukoilemalla kielillä ja toisaalta Paavali opettaa.

        1 Kor 14
        14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        1 Kor. 13:8;

        Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja KIELILLÄ PUHUMINEN LAKKAA, ja tieto katoaa.

        Toivottavasti auttoi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor. 13:8;

        Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja KIELILLÄ PUHUMINEN LAKKAA, ja tieto katoaa.

        Toivottavasti auttoi :)

        Ei ole mitään enkelten kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään enkelten kieltä.

        Tyhmää ajatella, että henkiolennot puhuisivat henkimaailmassa jotain kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää ajatella, että henkiolennot puhuisivat henkimaailmassa jotain kieltä.

        .. tai ainakaan sellaista kieltä mitä lihalliset ääntöelimet pystyisivät tuottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor. 13:8;

        Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja KIELILLÄ PUHUMINEN LAKKAA, ja tieto katoaa.

        Toivottavasti auttoi :)

        1 Kor. 13:8;

        8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja KIELILLÄ PUHUMINEN LAKKAA, ja tieto katoaa.

        tämä jatkuu vielä, huomaa aikamuoto on lakkaa,aikamuoto ei ole on lakannut.

        1 Kor 13
        8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielilläpuhuminen LAKKAA, ja tieto katoaa.
        13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

        Taivaassa kaikki on täydellistä ja siellä ei enää tarvita armolahjoja kun olemme perillä.


    • Anonyymi

      Lisään vielä,että Jumala on viisaami, voimakkaampi kuin saatana ja oikeastaan ei voi edes verrata.Silloin kun uskovat täyttyivät Pyhällä Hengellä he alkoivat puhua uusilla kielillä sen mukaan mitä Pyhä Henki puhuttavaa antoi ja ihan varmasti Jumalan Pyhä Henki on voimallinen antamaan sellaista puhuttavaa mitä saatanakaan ei ymmärrä ja niin siis kielilläpuhuva puhuu salaisuuksia hengessä ja Pyhä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan ja auttaa meidän heikkouttamme kun emme aina tiedä mitä ja miten rukoilla tulisi. Väkevä armolahja.

    • Anonyymi

      Jos helluntalaisilla on aikomus saada edes hivenen uskottavuutta (joka tämän nykyisen pellehomman ansiosta) on täysin nollalukemissa...niin

      Olisiko syytä ajaa nämä shakara makaraa toistelevat wannabekristityt ulos saman tien?

      • Anonyymi

        Kohta loppuu makkaran jauhanta.


      • Anonyymi

        Jos joku on eksynyt johonkin sielullisiin, epäräämatullisiin jumalanpalvutapoihin ja ei ymmärrä ollenkaan väärän opetuksen tai puuttelisen opetuksen vuoksi mitä tuo raamatullinen kielilläpuhuminen on ja esiintyy siten epäräämatullisia ilmiöitä niin silloin täytyy tutkia mitä oppia siellä opetetaan.Raamatullisessa Kristuksen opissa on Raamatullinen kielilläpuhuminen mitä antaa Pyhä Henki puhuttavaksi.Raamatullisessa opissa Jeesus Kristus on Pyhästä Hengestä siinnyt, Maria,tavallinen ihminen neitsyenä Jeesuksen synnytti.Jeesus Kristus on lihanruumiiseen tullut Jumalan Poika, itse Herra Taivaasta, Jumalamme ja Herramme, jonka Isä lähetti pelastajaksi.
        Harhaopeissa on väärä Jeesus ja tausta ei Raamatullinen kun tämän väärän Jeesuksen taustoja tarkastellaan.Näissä väärän Jeesuken harhaopissa esiintyy juuri näitä epäraamatullisia ilmiöitä.On vain Jeesus nimi , mutta väärä olemus ja oppi mitä ei Raamatussa lue.

        Matteus 24
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Harhaopissa ei tunnusteta Jeesusta Kristusta Jumalaksi,Jumalan Pojaksi, lihaantulleeksi eli ihmisruumiiseen syntyneeksi.Harhaopissa Jeesus on vain ihminen, profeetta tmv. mutta ei koskaan Jumala keskellämme. Oikeassa kristinuskossa Jeesus on itse Herra Taivaasta.Tässä Kristuksen opissa toimiin Jumalan Pyhä Henki ja harhaopeissa eksytyksen henki .
        33/38 käännös on vaillinainen ja totuus on hämärtynyt ,mutta Biblia 1776 on selkeä

        Raamattu 33/38

        1 Kor 15
        15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

        Biblia 1776

        1 kor 15

        15:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

        1 Joh
        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.


    • Anonyymi

      Yksi harhrainen kielilläpuhumisen viesti on "syökää mitä vain," se ulostuu!
      Eli tarkoittaen, että profetian päämäärä on vapaa - eläminen, ja ihmisen sairastaminen uskovaisuudessa ei ruoka saa aikaiseksi.

      https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/1982fa4a-e734-41d4-982f-810f1b41e565?utm_source=taboola&utm_medium=referral

      Jo tiede puhuu tuota harhaa vastaan. Liika punaisen lihan syötin on kirous ihmisen elimistölle. Vaikka nyt ei lihaa ylensyö, niin avanneleikkausten määrä jo Pohjois-Suomen ja Etelän välillä on ilmeinen. Siis etelän vahingoksi.
      Amerikassapäin on kirous eritoten läsnäoleva sairauksien suhteen.
      Ottaisivat raamatun tosissaan, niin säästyisivät ylensyönnin kirolta.

      • Anonyymi

        shakkara - makkara, varsinkin lenkkimakkara, balkkani- malkkani, kaikki käy ja se ulostuu.
        kasvis shakkara on heikkouskoista sakkaraa- mutta makkara kakkara se syövän rakkaroi


      • Anonyymi

        Kun puhutaan kikka- kakkara kielillä, niin tämä on eritoten uskovalle tiedon tietoa, ettei omiaan kilillään puhu.

        https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/158b979e-ed16-432f-ad7a-c0509fad786b

        Adventismin puolella on adventtiairut eritoten syövän saarnaaja, johon nauraja huumepiippuineen yhtyy. Eli oletteko te täälläkin samanhenkisiä?

        Jotkut helluntalaiset ovat vuosikymmenet olleet valveutuneita ja hokanneet, että ihmisen keho- on Jumalan Pyhän Hengen temppeli


    • Anonyymi

      Kun siansaksan puhuminen laitetaan milloin Pyhän Hengen ja milloin Jumalan piikkiin, niin tiedetään että loppu on lähellä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Weijot on harhaanjohtajia.

    • Anonyymi

      Hurmahenget saastuttavat itsensä antamalla villitsevien henkien kaataa itsensä maahan ja antavat suu vaahdossa hokea kirouksia ja kanakieltä henkivaltoja ja Jumalaa vastaan.

      "Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja"

    • Anonyymi

      Ettei vain ole kysymys kukkojen kielestä?

    • Anonyymi

      Ole aito, äläkä uskonnollinen.

    • Anonyymi

      Ole maito ja uskonnollinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      325
      7455
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2234
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1631
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1479
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1196
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1155
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      913
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      813
    Aihe