Sanokaa, pitääkö mun kestää tätä kaikkee viel vuosi...

Angel

Pitääkö mu oikeesti viel kestää vuosi mun äitiä,joka tekee kaiken välillä vaikeaksi?Voin antaa tarkemman kuvauksen;Uhkailee ja kiristää mua poliisilla ja soskutyöntekijöillä ja nuorisokodilla ja sillä,että lopettaa rahoittamisen...Olen jo tietty sen ikäinen että mulle myönnetään opintotukea...Mutta kaiken lisäksi mua ällöttää eniten se,että mä joudun vastaanottaan siltä kaikki raivonpuuskat,ja kuuntelemaan sellasta,että tää ei oo sun koti,mee ihan minne tahansa,kaksi kertaa heittänyt meinannut ajaa mut kadulle siihen tyyliin,että en ole enää tervetullut takaisin kotiin...joskus aikasemmin antanu selkään
(läimäyttäny,tukistanu)ku on menettäny malttinsa..Tiedän että mulla on ainakin mahdollisuus päästä turvakotiin,jos tulee vaikee tilanne..Syysloma oli ihan kauhee..Se sano,etten saa enää tuoda meille ketään ja huusi ett painu helvettiin,ku yritin sovitella...Sitt se uhkaili mua että soittaa tänne oppilaitokselle,että olen puhunu jättäväni koulun kesken ja muuta kaikenlaista....Mul oli syksyl lievä masennus ja olin viillellyt,ja mun mutsi rupes huutaa,että miten lapsellinen oon,ku teen tollasta,ja että mä oon hullu,joka joutuu suljetulle,ja että jos mä viel viiltelen,mä en enää asu mun mutsin kanssa,että saan mennä silloin ihan minne tahansa,ja ett se ei halua pitää tuommosta tytärtä,joka tekee itelleen noin...Ja sitt on viel sanonu,ett jos mut humaltuneena jostai löydetään,niin se ei ota mua takas kotiin...Mä sanoin sille viel että pidä turpsi kun ei sulla ole mitään valittamisen aihetta,että on täs ihan tarpeek muutenki ett pitäs viel sen reakstioit jaksaa...Olin sinä iltana viel harkinnu tekeväni itelleni jotai....Tässä kiitos siitä,että jaksan kaiken paskan kans elää viel mutsin kans....Välil tuntuu,ettei mul ole mitään paikkaa,etten kuulu mihinkään...onneksi nyt menee paremmin..ottakaa kantaa

3

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos lapsi on outo tai käyttäytyy tyhmästi, vika löytyy vanhemmista. Ei aina tietenkään.
      Tunnen ihmisiä, joilla on samoja ongelmia. Vanhemmat valittaa vaikka mitään ei oo tehny. Sitten menee vielä viiltelee itteään niin kavereissakin tuntuu pahalta.
      En nyt mitään yksityiskohtia ala selittelemään.

• Laora

Sulla on tosiaan kestämistä. Täällä toinen äidin kolhima, kokemusta on...:)
      Mua äiti löi, jätti yksin autosta tien poskeen (josta kylläkin pääsin kävellen kotiin, puolet matkasta liftasin) jne jne. Ja sitä huutoa ja kavereihin vertailua se aina oli, itsetunto oli nollassa. Tuntu etten jaksa enää kun se vaan jatku ja jatku. Harkitsin vakavasti itsaria.
      Ite oon kanssa harvinaisen kovapäinen nuori nainen, nyt se äidin kanssa riitely on vähän tasoittunut (johtuen varmaan siitä että karkasin jatkuvasti kotoa ja meinasin jäädä junan alle ja äiti sekos sillon ihan täysin). Kaverit tuki onneksi, muista sinä kans että lyöntejä ja muuta ei tarvitse kestää. Siihen pitää saada apua, itekään en tosin hakenu tai soittanu minkään valtakunnan auttavaan puhelimeen..Enkä osannu antaa anteeks äidille. Onko äitis vaan huolissaan sinusta, ja se menee liian pitkälle? Mieti ite kanssa onko sinussa myös vikaa. Vaikka se tuntuu tyhmältä. Ja vielä tyhmemmältä kuulostaa ku toinen likka neuvoo täällä niinku joku aikuinen...;) Älä ota ittees.

Ja heitteille sun äiti ei sais sua jättää. Älä kultaseni masennu tai viiltele tai tapa ittees. Toivottavasti sulla on ystävii jotka kuuntelee tai joiden luo voit hätätilanteessa vaikka mennä? Tätä se on olla nuori...

Jos tulee tuollasia ongelmia niin hae ihmeessä apua.

• Ode

Surullista! Ei ole reilua eikä normaalia, että sun äiti käyttäytyy noin. Sillä on varmasti kovia paineita...Miten reagoit sen käytökseen?

Viiltely ehkä auttaa hetkeksi unohtamaan tuskan, mutta jättää jälkeensä kamalat jäljet eikä ratkaise sun ongelmia! Älä vahingoita itse itseäsi, kosket niin tee oikein itseäsi kohtaan. Masennus ei ole sen nolompaa kuin mikään sairaus.
      Ainahan voit etsiä ja toivottavasti myös saada apua. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      187
      1294
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      832
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      701
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      604
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe